Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ari-Pekka sai suuseksistä syövän: "Minun on vaikea ymmärtää vanhempia, jotka eivät rokotuta lapsiaan."

Vierailija
21.08.2024 |

"Lähdin syöpähoitoihin hyväkuntoisena liikkujana. Uskon, että hyvä kuntoni auttoi minua kuntoutumaan hoidoista. Olin kuitenkin kuin varjo entisestäni, sillä laihduin kahdessa kuukaudessa 20 kiloa. Kahdeksaan kuukauteen en voinut syödä suun kautta, enkä ole saanut painoani vieläkään nousemaan entisiin lukemiin. Nieleminen on edelleen vaikeaa."

https://seura.fi/terveys/terveystarinat/ari-pekka-sai-suuseksista-hpv-v…

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on roikkunut vuosikausia deittipalstalla, varmaan harrastellut sitä sun tätä. Kuuluisuuttahan voi tietysti hakea näinkin. Ja kouluavustajalle lisätienestiä roikkua palstoilla eri lehdissä. Paljon on ollut kontakteja, arvelen, kuin noin huono mäihä. 

Tinder, Suomi24 tautilinkoja. Bingo!

Vierailija
82/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet itse uhoavat, että nainen, joka ei ota s*ihon, lähtee suoraan luiskaan. Itseäni kuvottaa ajatus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettais vanhempana, ja oppilaana, jos tuo ketku olis ollu oman lapsen avustajana koulussa. Hyi hel,vet,ti! 

Niljake S,addikti! 

Vierailija
84/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä koulun henkilökunta on nyt myötäelämässä tämän mätäpaiseen sairautta? 🤢🤮

Vierailija
85/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se toksinen reikä, syövän saa kun vähän kielellä lirputtaa.

Vierailija
86/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettais vanhempana, ja oppilaana, jos tuo ketku olis ollu oman lapsen avustajana koulussa. Hyi hel,vet,ti! 

Niljake S,addikti! 

Tuo äijä ei oo normaali. Sen deittiprofiilin tekstit ovat ihan pimeitä. Jotain puoli kilometriä tekstiä vailla mitään järkeä. 

Vierailija
87/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako rahoja rokotefirmalta? Poikien rokotukset alkamassa kouluissa? Ajankohtainen nyt? Miksi vanha juttu nostettu taas esille. Kohta tämä luuperse on kiertelemässä kouluja ja kertoo tarinaansa varoittavaa esimerkkinä. 🤔🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤮

Vierailija
88/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvimies

Vierailija
89/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa lastani ei rokotettu, koska rokotetta tarjottiin koulussa terveystarkastuksen yhteydessä ja lapsi sai päättää itse. Alakoululaiselle pojalle varmaan ajatus syövän tarttumistavasta oli vielä kauhistuttavampi kuin se itse piikki.

On toki hyvä että näitä tarjotaan ajoissa, mutta toivottavasti tarjotaan vielä vähän vanhempanakin.

Parhaan suojan saa, kun rokote annetaan ennen kuin altistuu hpv:lle. 

Toki saa, mutta lapseni taisi olla 11 ja sitä mieltä, ettei koskaan altistuisi HPV:lle. Minä toivoin, että rokotettaisiin, koulussa oltiin sitä mieltä että lapsi päättää. Joten eipä tässä auta muu kuin sinnikkäästi toivoa, että tarjoavat vielä uudelleen. 

Sitä voi itse kysellä yläasteella tai lukiossa tms koulussa.

Oma tytär ei suostunut ala-asteella siihen rokotukseen. Ysillä sitten kävi terkkarin kanssa juttelemassa ja rokotusohjelma aloitettiin hänen kohdallaan.

Nyt 21 v ja rokotettu.

Vierailija
90/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosmies. 

Vierailija
91/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalon sivulta:

HPV- eli papilloomavirus tarttuu seksin välityksellä. Virus voi hävitä elimistöstä itsekseen, mutta osa viruksista voi aiheuttaa ajan kuluessa syöpään johtavia solumuutoksia. Viruksen aiheuttamia muutoksia voidaan hoitaa, mutta itse viruksen häätöön elimistöstä ei ole olemassa lääkitystä. HPV-virus aiheuttaa maailmanlaajuisesti n. 9 % naisten ja n. 1 % miesten syöpätapauksista. Tavallisin papilloomaviruksen aiheuttama syöpä on kohdun kaulan syöpä. Siihen sairastuu Suomessa 150-200 ja kuolee noin 50 naista vuodessa. Vaikka kokonaismäärä ei ole suuri, potilaita on yhä enemmän etenkin nuoremmissa ikäryhmissä. Lisäksi HPV-virus voi aiheuttaa myös suun, nielun, peniksen ja peräsuolen syöpää.

Turhaan nyt nuolemisesta panikoitte, kyse ei ole pelkästä suuseksistä vaan voi tarttua ihan yhdynnässä myös. Vaikkapa penikseen. Kondomi ei suojaa täysin. 

Kannattaa elämäpelkoisten miesten nyt vaan muuttaa sinne luostariin ja jättää naiset oikeiden miesten nuoltaviksi.

Vierailija
92/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystalon sivulta:

HPV- eli papilloomavirus tarttuu seksin välityksellä. Virus voi hävitä elimistöstä itsekseen, mutta osa viruksista voi aiheuttaa ajan kuluessa syöpään johtavia solumuutoksia. Viruksen aiheuttamia muutoksia voidaan hoitaa, mutta itse viruksen häätöön elimistöstä ei ole olemassa lääkitystä. HPV-virus aiheuttaa maailmanlaajuisesti n. 9 % naisten ja n. 1 % miesten syöpätapauksista. Tavallisin papilloomaviruksen aiheuttama syöpä on kohdun kaulan syöpä. Siihen sairastuu Suomessa 150-200 ja kuolee noin 50 naista vuodessa. Vaikka kokonaismäärä ei ole suuri, potilaita on yhä enemmän etenkin nuoremmissa ikäryhmissä. Lisäksi HPV-virus voi aiheuttaa myös suun, nielun, peniksen ja peräsuolen syöpää.

Turhaan nyt nuolemisesta panikoitte, kyse ei ole pelkästä suuseksistä vaan voi tarttua ihan yhdynnässä myös. Vaikkapa penikseen. Kondomi ei suojaa täysin. 

Kannattaa elämäpelkoi

Ei vaan miehiä ja poikia pitää valistaa ettei likaisia ja viruksia täynnä olevia pimppejä saa nuolla ja kortonkia käytetään myös jotta virukset eivät leviä pimpistä penikseen. Näin miehet ja pojat ovat suojassa pimppiviruksilta ja suu- ja nielusyöviltä.

Vierailija
93/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystalon sivulta:

Turhaan nyt nuolemisesta panikoitte, kyse ei ole pelkästä suuseksistä vaan voi tarttua ihan yhdynnässä myös. Vaikkapa penikseen. Kondomi ei suo

Ja pitäkööt miehet ja pojat itse sen kämäisen munansa jonkun pressun suojissa. Ettei kenenkään onnettoman naisen tarvitse kärsiä. Ja ottakoot ukot toisiltaan poskeen, hehän parhaiten tietää, mikä hyvältä tuntuu. 

Vierailija
94/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtaa partnereita liukuhihnalta ja vehtaa vielä ilman suojausta, niin kyllä se joskus luoti osuu kohdalle. Ei tarvitse kuin syyttää itseään!  Harmillista vain että näissäkin itseaiheutetuissa sairauksissa maksajana on yhteiskunta.

Vierailija
95/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ajatuksenakin ällöttävää nuolla jotain alapäätä, ei se ainakaan kiihota yhtään, oksettaa kylläkin. Kaikenlaiset pervoudet ja niiden ihannointi on vaan pesiytynyt nykykulttuuriin.

Vierailija
96/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ei pil densyönnille. Terveyshazardi

Vierailija
97/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?

Kirjoitat täyttä valetta. Teho on todettu ja monissa tutkimuksissa ja mm. kohdunkaulansyöpää esiintyy leimallisesti jo nuorissa ikäluokissa, ei ole vanhusväestön syöpä.

"Riski sairastua on suurimmillaan 30-44-vuotiailla naisilla"

https://kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syopataudit/kohdunkaulan-syop…

Outoa, että riski sairastua on suurimmillaan 30-44v iässä ja silti suurin osa hoidetuista on täyttänyt 60 vuotta. Tuohan on todella helppo syöpä, jos sitä voidaan seurata 20 vuotta ilman mitään hoitoja! Kannattaa nyt muistaa, että riski sairastua tarkoittaa sitä, että mahdollisuus saada ko. virus on tuossa iässä suurimmillaan (koska seksielämä ja koska tietynlaiset limakalvomuutokset), se ei siis tarkoita sairastuvuutta! Ja että tässäkin sellainen helppo juttu kuin kondomi on suureksi eduksi riskin vähentämisessä.

Rokotteen lopullista tehoa ei ole voitu vielä todeta (ja tämä kerrotaan käytännössä kaikissa pitkittäistukimuksissakin eli muistutetaan siitä, että rokotteen tehosta ja mahdollisista sivuvaikutuksista ei ole olemassa muuta kuin laskennallista tietoa). Sen sijaan on voitu todeta runsaasti sivuvaikutuksia, epämiellyttäviäkin.

Sattuneesta syystä (45-vuotiaana tartunta ja solumuutokset) lueskelin asiasta joskus ja ymmärsin sen niin, että nuoret saadessaan viruksen, eivät yleensä sairastu siitä, se nyt vaan jää elimistöön. Keski-ikäisillä virustartunta taas aiheuttaa useammin sairastumisen ja solumuutokset alkavat tartunnan myötä. Ne voivat myös korjautua/ kadota muutaman vuoden sisällä ja jos eivät katoa, annetaan jotain hoitoa, mutta se ei ole vielä siinä vaiheessa syöpähoito vaan sen ehkäisyä. 

Vierailija
98/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?

Tupakointi (sekä passiivinen tupakointi että aktiivinen tupakointi) ja huono suuhygienia sekä kuiva suu aiheuttaa suusyöpää.

Vierailija
99/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat täyttä valetta. Teho on todettu ja monissa tutkimuksissa ja mm. kohdunkaulansyöpää esiintyy leimallisesti jo nuorissa ikäluokissa, ei ole vanhusväestön syöpä.

"Riski sairastua on suurimmillaan 30-44-vuotiailla naisilla"

https://kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syopataudit/kohdunkaulan-syop…

Outoa, että riski sairastua on s

Virus ja virus. Seli seli. Tupakointi sen suusyövän aiheuttaa. Huono suuhygienia, kuiva suu, alkoholi ja alkoholipitoinen suuvesi tehostaa moninkertaisesti suusyövän riskiä.

Vierailija
100/108 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Natoa vastastavan puoluerekisteristä poistetun Kansalaisliiton ehdokas? Ihailee koronapässivouhottaja Vauhkalaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan