Ari-Pekka sai suuseksistä syövän: "Minun on vaikea ymmärtää vanhempia, jotka eivät rokotuta lapsiaan."
"Lähdin syöpähoitoihin hyväkuntoisena liikkujana. Uskon, että hyvä kuntoni auttoi minua kuntoutumaan hoidoista. Olin kuitenkin kuin varjo entisestäni, sillä laihduin kahdessa kuukaudessa 20 kiloa. Kahdeksaan kuukauteen en voinut syödä suun kautta, enkä ole saanut painoani vieläkään nousemaan entisiin lukemiin. Nieleminen on edelleen vaikeaa."
https://seura.fi/terveys/terveystarinat/ari-pekka-sai-suuseksista-hpv-v…
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Kaualan alueen syövissä on aika helvetilliset hoidot. Nielun, ruokatorven ja henkitorven limakalvot "palaa" sädehoidossa. Ei siinä todellakaan voi juoda edes vettä, ruoka ja neste menee muuta kautta.
Mun isä kuoli tuohon syöpään tai hoitoon, en ole varma. Syytti tervettä äitiäni että sai häneltä syövän kurkkuunsa 90-luvulla. Näin lääkäri oli päätellyt. 2 vuotta taisteli kun syöpä siirtyi kurkusta keuhkoihin, eli syöpä vain levisi. Ei olisi varmaan selvinnyt ilman hoitoja mutta kuoli hoitoa saatuaan. "Hoitojen" kanssa oli kipu varmasti kamala. Itse kuolen vain rauhassa pois enkä ota mitään "hoitoa" joka ei pelasta vaan laskee loppuelämän laadun tasoa. Oli tosi hurjaa katsoa sitä elämänlaadun heikkenemistä vierestä. Ja isäni ilmettä kun sai tietää että mitään ei voida enää tehdä.
Olen nuollut pilsua koko elämäni.
Ilmeisesti nykypolvien mössövegemiehet ei senkään pääĺle tajua.
Ei kaikkea ole tarkoitettu suuhun pantavaksi.
Suuseksi on parasta. Jormakin uppoaa kuin voihin hyvin nuoltuun torttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa lastani ei rokotettu, koska rokotetta tarjottiin koulussa terveystarkastuksen yhteydessä ja lapsi sai päättää itse. Alakoululaiselle pojalle varmaan ajatus syövän tarttumistavasta oli vielä kauhistuttavampi kuin se itse piikki.
On toki hyvä että näitä tarjotaan ajoissa, mutta toivottavasti tarjotaan vielä vähän vanhempanakin.
Parhaan suojan saa, kun rokote annetaan ennen kuin altistuu hpv:lle.
Toki saa, mutta lapseni taisi olla 11 ja sitä mieltä, ettei koskaan altistuisi HPV:lle. Minä toivoin, että rokotettaisiin, koulussa oltiin sitä mieltä että lapsi päättää. Joten eipä tässä auta muu kuin sinnikkäästi toivoa, että tarjoavat vielä uudelleen.
Ai
No minkä takia polioonkaan on rokotetta, kun vain harva lapsista joutuu hengityskoneeseen, vielä harvempi rautakeuhkoon ja siitäkin vielä harvempi joutuu elämään koko elämänsä siinä?
Parasta on nuolla muijjan piirakkaa ja miksei perätkin. Slurps ja aisa pystyssä.
Z polvet on näemmä seksuaalisesti nollia.
Ja samaan aikaan kun kauppojen hyllyt suorastaan notkuvat kaikkea hyvää ja terveellistä suuhunpantavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?
Sitäpaitsi nunnilla ja hasidijuutalaisilla naisilla ei ole lainkaan kohdunkaulan syöpää. Zero. Nada.
Promoskuiteetti kun on suurin riskitekijä.
Kas kun aloituksen mies ei ihmettele, miksei lapsille opeteta siveyttä. Auttaisi muihinkin veneerisiin tauteihin.
Sinänsä rokotukset ovat hieno asia. Erittäinkin joku jäykkäkouristus ja tubi, kurkkumätä, lavantauti...
Sun mielestä kaikki seksi tulisi lopettaa? Melkoiset vauvatalkoot.
Ei se virus kysele ootko panemassa irto- vai vakisuhteessa, se tarttuu kun tilaisuus tulee. Täysi elinikäinen selibaatti toki on ratkaisu, mutta puolensa ja puolensa.
Vierailija kirjoitti:
A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?
Ei kumpaakaan. Ari-pekan psyyke vain tarvitsee jonkun muun syyllisen kuin se oma toiminta.
Nuolkaa vaan nitä naistenne pimppejä. Tuon siitä saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo pakko nuolla genitaaleja, hyi helvetti.
En tuomitse suuseksiä harrastavia, mutta minun on aina ollut vaikea ymmärtää sitä. Se tuntuu niin luonnottomalta ja jotenkin "väärältä" jo ajatuksenakin.
Ei siis sillä, että kukaan olisi koskaan väittänyt sen olevan "väärin" - pikemminkin olen pohtinut, olenko ainoa ihminen joka kokee näin, kun tuntuu että se on nykyään jo aika yleinen tapa harrastaa seksiä ja ehkä jopa poikkeus, jos sitä ei halua tehdä.
Minulla on autismin piirteitä sekä ocd. Ehkä osin niiden vuoksi minun on vaikea kääntää mieltäni jotakin "normaalinakin" pidettyä asiaa kohtaan, jos jokin siinä vain häiritsee perustavanlaatuisesti.
En tiedä. Löytyisikö sitä nykyään miestä, jolle sopisi että ei harrasteta suuseksiä.
Minusta suuseksi
on vaan tylsää. Anna sitä kyllä miehelleni, koska se on niin pieni vaiva ja mies panee sen jälkeen paremmin. Samoin annan sen antaa minulle, kiltteyttäni kun on niin sen perään ja taas kerran sitten panee paremmin.
Noin muuten se on minusta täysin turhaa ja haluaisin vaan panna.
Itse olen autisti ja koen että olen enemmän villieläin kuin ihminen monessa asiassa.
Eläimet ne vasta nuoleekin, genitaaleja ja jopa toistensa kusia, koska niillä on vomeronasaalielin, toisin kuin ihmisellä.
Naisen värkki on tehty sitä miehen vastinetta varten. Poikia ei myöskään rokoteta pimppiviruksia vastaan. Oikea mies kieltäytyy likaisen pimpin nuolennasta ja hoitaa hommat herrasmiehen makkarallaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen nuollut pilsua koko elämäni.
Ilmeisesti nykypolvien mössövegemiehet ei senkään pääĺle tajua.
Nuoremmalta sukupolvelta sitä just nimenomaan aina saa, oman sukupolveni miehet tarjoavat pelkästään munaansa ratkaisuksi joka asiaan ja suorastaan pelkäävät pillua
Vierailija kirjoitti:
Naisen värkki on tehty sitä miehen vastinetta varten. Poikia ei myöskään rokoteta pimppiviruksia vastaan. Oikea mies kieltäytyy likaisen pimpin nuolennasta ja hoitaa hommat herrasmiehen makkarallaan!
Oikea mies tyydyttää naisen myös suuseksillä.
Naiset tietää, että tuo tekee hyvää, kun on osaaja asialla. ;)
Vierailija kirjoitti:
Oikea mies suhtautuu seksiin kumppanin nautinto edellä. Sillä se kato saa uudemmankin kerran. Tää just on teidän saamattomien ongelma, itsekkyys
Mistä ikäluokasta asti näitä rokotteita on jaettu? Mietin että kuinka nuoria miehiä tässä oikein pitää ruveta katselemaan.
Tämä on se seksiriippuivainen, jolla on ikuinen deitti-ilmoitus eräällä palstalla. Kehuskelee vielä naismäärällään.
Ei se kropassa leviä mihinkään. Jos se on munassa, niin sitä kautta se pääsee pilluun, suuhun ja perseeseen ja näistä taas ristiin. Eli ei kannata turhaan pussailla eikä niitä yhden illan hoitoja varsinkaan. Tai niitä nyt ei hpv:n kannalta kanntaisi harrastaa ollenkaan.