Ari-Pekka sai suuseksistä syövän: "Minun on vaikea ymmärtää vanhempia, jotka eivät rokotuta lapsiaan."
"Lähdin syöpähoitoihin hyväkuntoisena liikkujana. Uskon, että hyvä kuntoni auttoi minua kuntoutumaan hoidoista. Olin kuitenkin kuin varjo entisestäni, sillä laihduin kahdessa kuukaudessa 20 kiloa. Kahdeksaan kuukauteen en voinut syödä suun kautta, enkä ole saanut painoani vieläkään nousemaan entisiin lukemiin. Nieleminen on edelleen vaikeaa."
https://seura.fi/terveys/terveystarinat/ari-pekka-sai-suuseksista-hpv-v…
Kommentit (108)
A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?
Omaa lastani ei rokotettu, koska rokotetta tarjottiin koulussa terveystarkastuksen yhteydessä ja lapsi sai päättää itse. Alakoululaiselle pojalle varmaan ajatus syövän tarttumistavasta oli vielä kauhistuttavampi kuin se itse piikki.
On toki hyvä että näitä tarjotaan ajoissa, mutta toivottavasti tarjotaan vielä vähän vanhempanakin.
No ei oo pakko nuolla genitaaleja, hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Omaa lastani ei rokotettu, koska rokotetta tarjottiin koulussa terveystarkastuksen yhteydessä ja lapsi sai päättää itse. Alakoululaiselle pojalle varmaan ajatus syövän tarttumistavasta oli vielä kauhistuttavampi kuin se itse piikki.
On toki hyvä että näitä tarjotaan ajoissa, mutta toivottavasti tarjotaan vielä vähän vanhempanakin.
Parhaan suojan saa, kun rokote annetaan ennen kuin altistuu hpv:lle.
Hyvä vaan että tuollaiset v*tun imeskelijät saavat syövän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaan suojan saa, kun rokote annetaan ennen kuin altistuu hpv:lle.
Toki saa, mutta lapseni taisi olla 11 ja sitä mieltä, ettei koskaan altistuisi HPV:lle. Minä toivoin, että rokotettaisiin, koulussa oltiin sitä mieltä että lapsi päättää. Joten eipä tässä auta muu kuin sinnikkäästi toivoa, että tarjoavat vielä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?
Kirjoitat täyttä valetta. Teho on todettu ja monissa tutkimuksissa ja mm. kohdunkaulansyöpää esiintyy leimallisesti jo nuorissa ikäluokissa, ei ole vanhusväestön syöpä.
"Riski sairastua on suurimmillaan 30-44-vuotiailla naisilla"
https://kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syopataudit/kohdunkaulan-syop…
Onko tuo varma, että tarttui noin?
Vierailija kirjoitti:
Nieleminen on edelleen vaikeaa.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
No ei oo pakko nuolla genitaaleja, hyi helvetti.
Ehkä parasta seksin saralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Ylispoikaa naurattaa kun on välitunti ja saa käyttää puhelinta.
Pas....... tuuri. Toivottavasti paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat täyttä valetta. Teho on todettu ja monissa tutkimuksissa ja mm. kohdunkaulansyöpää esiintyy leimallisesti jo nuorissa ikäluokissa, ei ole vanhusväestön syöpä.
"Riski sairastua on suurimmillaan 30-44-vuotiailla naisilla"
https://kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syopataudit/kohdunkaulan-syop…
Outoa, että riski sairastua on suurimmillaan 30-44v iässä ja silti suurin osa hoidetuista on täyttänyt 60 vuotta. Tuohan on todella helppo syöpä, jos sitä voidaan seurata 20 vuotta ilman mitään hoitoja! Kannattaa nyt muistaa, että riski sairastua tarkoittaa sitä, että mahdollisuus saada ko. virus on tuossa iässä suurimmillaan (koska seksielämä ja koska tietynlaiset limakalvomuutokset), se ei siis tarkoita sairastuvuutta! Ja että tässäkin sellainen helppo juttu kuin kondomi on suureksi eduksi riskin vähentämisessä.
Rokotteen lopullista tehoa ei ole voitu vielä todeta (ja tämä kerrotaan käytännössä kaikissa pitkittäistukimuksissakin eli muistutetaan siitä, että rokotteen tehosta ja mahdollisista sivuvaikutuksista ei ole olemassa muuta kuin laskennallista tietoa). Sen sijaan on voitu todeta runsaasti sivuvaikutuksia, epämiellyttäviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Disinformaattori Tatjana (RUS). HPV on se yleisin syöpävirus.
Jonka nainen saa mieheltä.
Jokainen tekeee itse sen valinna, tupakoiko ja lisää syövän mahdollisuutta tai nuoleeko ja lisää syövän mahdollisuutta. Ei aina voi ajatella, että joku toinen kantaa vastuun.
Miten kukaan voi tietää, että se tuli suuseksistä? Lähes jokainen taitaa olla HPV:n kantaja nykyään. Vaikuttaa rokotemainokselta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekeee itse sen valinna, tupakoiko ja lisää syövän mahdollisuutta tai nuoleeko ja lisää syövän mahdollisuutta. Ei aina voi ajatella, että joku toinen kantaa vastuun.
Ei taida useimmilla ihmisillä riittää järki näiden todennäköisyyksien ymmärtämiseen. Jos ei ole HPV:tä, kohdunkaulan syövän todennäköisyys laskee käytännössä nollaan. Jos taas tupakoi, tulee syöpä todennäköisimmin keuhkoihin.