Ari-Pekka sai suuseksistä syövän: "Minun on vaikea ymmärtää vanhempia, jotka eivät rokotuta lapsiaan."
"Lähdin syöpähoitoihin hyväkuntoisena liikkujana. Uskon, että hyvä kuntoni auttoi minua kuntoutumaan hoidoista. Olin kuitenkin kuin varjo entisestäni, sillä laihduin kahdessa kuukaudessa 20 kiloa. Kahdeksaan kuukauteen en voinut syödä suun kautta, enkä ole saanut painoani vieläkään nousemaan entisiin lukemiin. Nieleminen on edelleen vaikeaa."
https://seura.fi/terveys/terveystarinat/ari-pekka-sai-suuseksista-hpv-v…
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?
Sitäpaitsi nunnilla ja hasidijuutalaisilla naisilla ei ole lainkaan kohdunkaulan syöpää. Zero. Nada.
Promoskuiteetti kun on suurin riskitekijä.
Kas kun aloituksen mies ei ihmettele, miksei lapsille opeteta siveyttä. Auttaisi muihinkin veneerisiin tauteihin.
Sinänsä rokotukset ovat hieno asia. Erittäinkin joku jäykkäkouristus ja tubi, kurkkumätä, lavantauti...
Yök.
Ihmettelin juuri kun ystäväni kertoi että yhdenillanhoito oli antanut hänelle suuseksiä. Siis mies naiselle, ilman mitään suojaa. Miten ihmiset uskaltavat? Ajatuskin oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei oo pakko nuolla genitaaleja, hyi helvetti.
En tuomitse suuseksiä harrastavia, mutta minun on aina ollut vaikea ymmärtää sitä. Se tuntuu niin luonnottomalta ja jotenkin "väärältä" jo ajatuksenakin.
Ei siis sillä, että kukaan olisi koskaan väittänyt sen olevan "väärin" - pikemminkin olen pohtinut, olenko ainoa ihminen joka kokee näin, kun tuntuu että se on nykyään jo aika yleinen tapa harrastaa seksiä ja ehkä jopa poikkeus, jos sitä ei halua tehdä.
Minulla on autismin piirteitä sekä ocd. Ehkä osin niiden vuoksi minun on vaikea kääntää mieltäni jotakin "normaalinakin" pidettyä asiaa kohtaan, jos jokin siinä vain häiritsee perustavanlaatuisesti.
En tiedä. Löytyisikö sitä nykyään miestä, jolle sopisi että ei harrasteta suuseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-P ei taida tietää, ettei se yksi HPV-rokotus auta yhtään mitään, suusyöpää aiheuttavat niin monet muutkin alapäästä saatavat virukset. Itse asiassa rokotteen todellista tehoa ei ole vielä voitu mitenkään todentaa, koska kohdunkaulan syöpä ilmenee yleensä vasta yli 60v iässä ja vanhimmatkin rokotetut ovat tuosta vielä aika kaukana. Jotain tehoa on, totta, mutta onko se tilastoharhaa vai todellista?
Kirjoitat täyttä valetta. Teho on todettu ja monissa tutkimuksissa ja mm. kohdunkaulansyöpää esiintyy leimallisesti jo nuorissa ikäluokissa, ei ole vanhusväestön syöpä.
"Riski sairastua on suurimmillaan 30-44-vuotiailla naisilla"
https://kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syopataudit/kohdunkaulan-syop…
Outoa, että riski sairastua on suurimmillaan 30-44v iässä ja silti suurin osa hoid
Sitäpaitsi syöpätilastoihin kai tulee kaikki ne papassa löydetyt solumuutokset, jotka hoidetaan heti, vaikka eivät välttämättä koskaan kehittyisi syöväksi asti?
Näinhän rintasyöpätilastotkin saadaan näyttämään pahalta. Tädiltäni löytyi 60v mammosaa mikrokooppinen syöpä, joka hoidettiin. Kamala stressi tietysti hänellä. Sitten lääkäri sanoi, että se oli sen sortin syöpä, ettei olisi ikinä ehtinyt aiheuttaa mitään vahinkoa.
Eli täysin turha leikkaus ja sädetystä ja ruksi tilastoihin.
Syöpähoidot on nykyään niin kehittyneitä, että seulonnat pitäisi lopettaa. Juuri tämän turhan ylihoitamisen takia.
Alkuvaiheessa oireeton nielusyöpä yleistyy tunnista syövän mahdolliset merkit
HPV-infektio nostaa merkittävästi suunielun syövän riskiä.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007741836.html
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään nuole naisen pillua. Kuinka naiset voi edes vaatia sellaista kun tiedossa syöpäriski?
Ethän itsekään vaadi sitä naiselta? Riski sairastua on kummassakin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuomitse suuseksiä harrastavia, mutta minun on aina ollut vaikea ymmärtää sitä. Se tuntuu niin luonnottomalta ja jotenkin "väärältä" jo ajatuksenakin.
Ei siis sillä, että kukaan olisi koskaan väittänyt sen olevan "väärin" - pikemminkin olen pohtinut, olenko ainoa ihminen joka kokee näin, kun tuntuu että se on nykyään jo aika yleinen tapa harrastaa seksiä ja ehkä jopa poikkeus, jos sitä ei halua tehdä.
Minulla on autismin piirteitä sekä ocd. Ehkä osin niiden vuoksi minun on vaikea kääntää mieltäni jotakin "normaalinakin" pidettyä asiaa kohtaan, jos jokin siinä vain häiritsee perustavanlaatuisesti.
En tiedä. Löytyisikö sitä nykyään miestä, jolle sopisi että ei harrasteta suuseksiä.
Minusta suuseksi on vaan tylsää. Anna sitä kyllä miehelleni, koska se on niin pieni vaiva ja mies panee sen jälkeen paremmin. Samoin annan sen antaa minulle, kiltteyttäni kun on niin sen perään ja taas kerran sitten panee paremmin.
Noin muuten se on minusta täysin turhaa ja haluaisin vaan panna.
Itse olen autisti ja koen että olen enemmän villieläin kuin ihminen monessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat täyttä valetta. Teho on todettu ja monissa tutkimuksissa ja mm. kohdunkaulansyöpää esiintyy leimallisesti jo nuorissa ikäluokissa, ei ole vanhusväestön syöpä.
"Riski sairastua on suurimmillaan 30-44-vuotiailla naisilla"
https://kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syopataudit/kohdunkaulan-syop…
Outoa, että riski sairastua on s
Höpön löpön. Yksi lääkäri voi sanoa mitä vaan. Potilasta ei todellakaan laiteta kalliisiin ja raskaisiin hoitoihin turhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekeee itse sen valinna, tupakoiko ja lisää syövän mahdollisuutta tai nuoleeko ja lisää syövän mahdollisuutta. Ei aina voi ajatella, että joku toinen kantaa vastuun.
Tai harrastaako emätinseksiä mikä on käytännössä tiettyjen syöpien ainoa aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään nuole naisen pillua. Kuinka naiset voi edes vaatia sellaista kun tiedossa syöpäriski?
Kuinka voit itse vaatia naisia harrastamaan yhdyntää kun se on naiselle syöpäriski?
Jos se on Ari-Pekalla suussa niin on se alapäässäkin. Kai hän on joskus päässyt vehjettään naiseen kastamaan, kun hänellä on lapsia. Eikä pelkkää kieltä?
Eikö virus voi kulkeutua kropassa mihin tahansa kohtaan? Vai sairastuuko vain se elin, joka viruksen kohtaa? Jos Ari-Pekalla on ollut hpv suussa, onko hän voinut tartuttaa sitä naisiin pelkästään suutelemalla?
Hyi helvetti, nykyisin ei pidä mennä edes suutelemaan ketään. Huonon hammashygienian lisäksi sieltä voi saada tappavan tuliaisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko tietenkään, mutta jos tykkää niin tehdä, niin se rokotus on hyvä suoja tauteja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi nunnilla ja hasidijuutalaisilla naisilla ei ole lainkaan kohdunkaulan syöpää. Zero. Nada.
Promoskuiteetti kun on suurin riskitekijä.
Kas kun aloituksen mies ei ihmettele, miksei lapsille opeteta siveyttä. Auttaisi muihinkin veneerisiin tauteihin.
Sinänsä rokotukset ovat hieno asia. Erittäinkin joku jäykkäkouristus ja tubi, kurkkumätä, lavantauti...
Promiskuiteetti on myös lajityypillistä. On tervettä harrastaa seksiä, vaikka siinä on riskinsä. Kannattaa suojautua kondomilla ja rokotteeella, ne suojelevat tehokkaammin kuin tunkkainen moraalisaarnaus.
rokotuta huta tuta v rokotuuttaaaaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa lastani ei rokotettu, koska rokotetta tarjottiin koulussa terveystarkastuksen yhteydessä ja lapsi sai päättää itse. Alakoululaiselle pojalle varmaan ajatus syövän tarttumistavasta oli vielä kauhistuttavampi kuin se itse piikki.
On toki hyvä että näitä tarjotaan ajoissa, mutta toivottavasti tarjotaan vielä vähän vanhempanakin.
Parhaan suojan saa, kun rokote annetaan ennen kuin altistuu hpv:lle.
Toki saa, mutta lapseni taisi olla 11 ja sitä mieltä, ettei koskaan altistuisi HPV:lle. Minä toivoin, että rokotettaisiin, koulussa oltiin sitä mieltä että lapsi päättää. Joten eipä tässä auta muu kuin sinnikkäästi toivoa, että tarjoavat vielä uudelleen.
Aika naiivi ajatella ettei koskaan altistuisi, koska on todella paljon todennäköisempää että se tulee. Oliko se jotain reippaasti yli 80% saa jonkun hpv:n elämän aikana. Sitten vielä kun nähnyt millaista on parikymppisten naisten bilettäminen on missä pussaillaan kaikki kaverit läpi, niin siinä saa olla kaikki neitsyitä paitsi se yksi joka lutkutti viikko sitten sen yhden äijän munaa, niin nyt on kaikilla hpv. Tai pistetään se sama pullo kiertämään, niin siinähän se leviää myös nais- sekä miesporukassa.
Veljeni sai keuhkosyövän, koska poltti kaksi savuketta teini-iässä. Syöpä iski sitten 65-vuotiaana. Kannattaa varoa kaikkea altistumista syövälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa lastani ei rokotettu, koska rokotetta tarjottiin koulussa terveystarkastuksen yhteydessä ja lapsi sai päättää itse. Alakoululaiselle pojalle varmaan ajatus syövän tarttumistavasta oli vielä kauhistuttavampi kuin se itse piikki.
On toki hyvä että näitä tarjotaan ajoissa, mutta toivottavasti tarjotaan vielä vähän vanhempanakin.
Parhaan suojan saa, kun rokote annetaan ennen kuin altistuu hpv:lle.
Toki saa, mutta lapseni taisi olla 11 ja sitä mieltä, ettei koskaan altistuisi HPV:lle. Minä toivoin, että rokotettaisiin, koulussa oltiin sitä mieltä että lapsi päättää. Joten eipä tässä auta muu kuin sinnikkäästi toivoa, että tarjoavat vielä uudelleen.
Aika naiivi ajatella ettei koskaan altistuisi, koska o
Ja syöväksi HPV kehittyy äärimmäisen harvoin suhteessa yleisyyteensä. Siinähän se jutun outous onkin: miksi meillä rokotetaan massiivisia määriä tilanteessa, jossa sairastumisriski on todella pieni, jopa pienempi kuin tupakoinnin ja keuhkosyövän välillä.
Viruksen voi saada seksistä ja sama virus aiheuttaa myös kurkkusyöpää.