Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok nukkua eri huoneissa miehen kanssa?

Vierailija
20.08.2024 |

Kaverini mielestä tää ei voi toimia?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan eri huoneissa  Minä valvon  paljon,  katson telkkua , kuuntelen radiota , keitän  teetä ja syön jotain. Luen kirjaa toisessa makkarissa. Voin tehdä seuraavan päivän ruokia. Puuhalen  kaappien kanssa ja siivoan. Kirjoittelen FB kavereille USAAN.

Vierailija
42/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä nukkumisen perinne on saanut alkunsa köyhyydestä. Tilaa oli vähän ja oli pakko nukkua samassa sängyssä. Yläluokalla on aina ollut omat makuuhuoneet kummallakin. Jostain syystä tämä köyhien nukkumistapa tuli normiksi, vaikka sille ei kaikille nykyaikana ole mitään tarvetta tilan puolesta.

Tää on totta. Omat makkarit on luksusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni haluaisi nukkua eri huoneessa, saisi etsiä jonkun toisen kämppiksen. Kumpaakaan ei haittaa toisen läsnäolo, joten ei ole tarvetta eri huoneille. 

Vierailija
44/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme nukkuneet vuosia erillään. Seuraava kotikin on piirretty tätä ajatellen. En jaksa ketään ihollani jatkuvasti huonounisena eikä mieskään öisin seuraa kaipaa kuorsatessaan.

Vierailija
45/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin ns.ystävälle että nukutaan eri makkaroissa koska miehellä,rem unihäiriö, ystävä siitä inisemään kuinka huono homma ja kuinka  hän ei pystyisi nukkumaan erillään, koska pitää halia. Ikä,ylin70v. Vasta kotona tajusin että sama pariskunta käy mm espanjan asunnolla itekseen. Vähän ristiriitaista. Sanoisin.

Vierailija
46/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

me nukumme usein eri asunnoissakin, joten on ihan ok

Vierailija
47/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa hämmästyttää täällä nämä, jotka kommentoivat tyyliin "Sittenhän sitä ollaan ihan kämppiksiä!".

Noh, ehkä joskus vielä tulette ymmärtämään, että ei esim. toisen sairastuminen ja/tai ikääntymisen mukana tuomat vaivat (uniongelmat, kuorsaus...) sitä rakkautta pois vie vaikka tajuttomana oltaisiin eri huoneissa tai jopa eri asunnoissa. Ihan valveilla ollessa se rakkaus osoitetaan meillä ainakin.

Vierailija
48/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa ylimääräisiä huoneita niin mielellään nukkuisin erikseen. Vaimo on kovan luokan kuorsaaja ja yöramppaaja, minulla taas herkät unet.

Sama. Mies kuorsaa ja ajoittain nukkuu muutenkin tosi levottomasti ja mä herkkäunisena heräilen jatkuvasti häntä tönimään. Lisäksi mulla työaamuina olisi herätys 7.20, mutta miehellä 4.30. Herään miehen kelloon ja tönin hänet hereille ja puolen tunnin päästä kun hän lähtee töihin, yritän sitten vielä saada nukuttua pariksi tunniksi...

Vierailija
49/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erikoinen ajatus, että omat yöunet pitäisi pilata sillä, että se nyt vaan on tapana nukkua samassa sängyssä!! Uni on niin hurjan tärkeää, varsinkin kun alkaa ikääntyä. Toivoisin että tästä aiheesta olisi enemmän keskustelua ja että eri huoneissa nukkuminen normalisoitaisiin.

Vierailija
50/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa hämmästyttää täällä nämä, jotka kommentoivat tyyliin "Sittenhän sitä ollaan ihan kämppiksiä!".

Noh, ehkä joskus vielä tulette ymmärtämään, että ei esim. toisen sairastuminen ja/tai ikääntymisen mukana tuomat vaivat (uniongelmat, kuorsaus...) sitä rakkautta pois vie vaikka tajuttomana oltaisiin eri huoneissa tai jopa eri asunnoissa. Ihan valveilla ollessa se rakkaus osoitetaan meillä ainakin.

Vakavia sairauksia jos yöllä menee tajuttomaksi. 

Vierailija
51/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei olis ok, mut jos teillä molemmille on, niin ei se meiltä muilta pois oo.

Sun mielestä olisi siis parempi että puoliso nukkuu huonosti sinun vieressä kuin hyvin omassa huoneessa? 

Missä sanottiin, että puoliso nukkuisi heillä huonosti?! 

Opettele lukemaan.

Ihan tarkoituksellista vähän herättää ajattelemaan. Ei tämä asia ole niin yksiselitteinen, että voisi todeta "minulle ei sovi". Tai no, toki varmaan voi, mutta se olisi hyvin itsekästä. 

Vierailija
52/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi? En halua kuunnella kuorsausta, enkä häiritä itse miestä omalla. Ja jos olisi erilaiset työajat, niin tokihan pitää saada rauhassa nukkua 

Vierailija
53/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä yhdessä välillä erikseen. Miehellä uniapnea ja levoton nukkumistapa, saattaa välillä sätkyllä jalkojaan tai nauraa unissaan. Aina levänneempi olo kun saanut itekseen pötköttää. Tarpeeksi kauan kun on yhdessä niin ei sitä tarvi kaiken aikaa olla kylki kyljessä.

Vierailija
54/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä yhdessä, välillä erikseen. Mä jos herään aamuyöllä, en saa unta moneen tuntiin ja haluan nukahtaa kirjaa lukien ja nukkua omassa rauhassa ne vähät unet mitä saan nukuttua. Ihan toisen rauhallinen hengitys estää nukahtamisen, kevyestä kuorsauksesta puhumattakaan.

Vierailija
55/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mitä se kellekään kuuluu?

Vierailija
56/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielisiä on ne, joitten mielestä ainoa oikea tapa nukkua on puolison kanssa samassa sängyssä. 

Vierailija
57/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies nukkuu rakastajansa luona. Kaikin puolin hyvä ratkaisu eikä pidä seksiinkään vaivautua.

Vierailija
58/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Ei kannata ylipäätään kysellä ulkopuolisilta ratkaisuja vaan elää niinkun jokaiselle parille itselle sopii. Ei kuulu kenellekään.

Vierailija
59/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän niiden on joilla on mahikset nukkua eri huoneessa. Kaikilla ei ole. Unet kärsii, mutta ei voi mitään. 

Vierailija
60/72 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin huonouninen ja tarvin täydellisen rauhan. Ei kuorsaamista ja kääntyilyä vierellä. Ei valoa eikä ääntä. Itse nukun makkarissa ja meillä varasänky sellaisessa välihuoneessa, josta kuljetaan pesuhuoneeseen. Puoliso nukkuu siinä. Ihan kunnon sänky siinä on ja telkkari, jota tykkää katsoa pidempään kuin minä valvon. Joskus vielä saadaan omat huoneet, mutta nyt kolmella lapsella omat huoneet. Järjestely molemmille ok. Uni on niin tärkeää ja siitä ollaan pidetty kiinni. Mulle on ihan sama mitä muut ajattelevat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän