Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
19361/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tarvi pelätä että suomelle tulisi euroviisu voittoa. Ilmeisesti raati joka nää edustajat valitsee ajattelee että otetaan mukaan vaan sellaiset biisit joilla ei pärjätä. Ruotsilla on varaa. Siksi ne näkee niiden eteen niin paljon vaivaa. 

Vierailija
19362/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltan Kant on tällä hetkellä mun lempparibiisi niistä mitä tähän mennessä valittu. Jatkuvasti soi se kertsi päässä ja näen kohta unta niistä jumppapalloista mitä oli mukana lavalla. :D Hauska esitys vaikka vaatii vielä muutoksia. Toivottavasti jumppapallot on kuitenkin mukana myös Baselissa.

Se on aivan mahtava :D. Toivottavasti laulu saadaan sujumaan nuotilleen, niin on kyllä varma finaaliin menijä. Meidän semin top 2, Erika ja Malta? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19363/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista on minusta se, että kun olen nyt aamulla ja eilenkin lukenut useita eri keskusteluja, kommentteja ja ketjuja, niin kaikissa noin 70-80% on sitä mieltä ettei Erikaa olisi pitänyt valita... kuka siis äänesti? Eli ihan väkisinkin mietin, että toi oli sovittu juttu, ja sitä tietenkin tukee toi älytön hypetys ennen UMK:ta, Erika siellä ja täällä. Mulla ei ole häntä vastaan mitään, esim. Ruoska oli tosi viihdyttävä ja jotain sellaista olisin toivonut nytkin, mutta tää oli riman alitus, pahasti. Alastomuutta ja s3ksiä on nähty ja se on kulunut aihe, ja jotenkin tosi halpaa laittaa kertosäe viisumaan kielellä... 

Lavashowt kaikissa tosi köyhät, esimerkiksi Nelli matulan biisiin olisi tosi hyvin voinut laittaa jotain teemoja siitä, kuinka ihmisillä mukamas koko ajan kiire jne. Ja Viivin luontoteema puuttui, sekin ihan tyhmää.

Tätä olen myös ihmetellyt. On täysin selvää, että ei ole mahdollista että palstoilla kirjoittelisi vain yksi Erika-vihaaja ryhmä. Sillähän tämä luultavasti kuitataan, kuin märällä lapaiseniskulla. Äänestyksen luotettavuutta ei saa kyseenalaistaa tai muuten haukutaan salaliittoteoreetikoksi. Mutta jos miettii niin eihän se ole vaikeaa ohjata jonkun toisen saamat äänet toiselle. Myös Facebookissa useissa ryhmissä olisi suurinosa olisi halunnut jonkun muun voittajan. 

Vierailija
19364/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan aamu tänäänkin alkoi siinä seitsemän maissa parhaiten Puppyn tahtiin. Tosi hyvä herätysbiisi. Sitten voinutkin siivota kämppää pölyhuiskan kanssa valssaten vuorotellen Pentti Kurikan Nimipäivien ja Viivin tahtiin. Aina mun pitää --- siivota. Aina. Aina. Aina.

UMK ja musiikki se vaan antaa antamistaan: Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ;D

-winner-

Vierailija
19365/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä en ymmärrä miksi pitää valita tuollainen aivan kamala. Ei mitään tyyliä eikä karismaa, lihava, ääni surkea, kappale hirveä. Pilaa suomalaisten naisten maineen.

Olen sitä mieltä että Erika parantaa suomalaisen naisen mainetta! Näyttää että meillä naiset on seksuaalisesti vapaita nykynaisia!

Hoh hoh hooo!

Juu. Suomalaiset ja ruotsalaiset lomamatkoilla huo. ria.... Juu u

Vierailija
19366/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan asun on suunnitellut kokenut tiimi.

Avatkaa myös silmät, asu ei lopulta ole edes erityisen paljastava. Uimapuku ja bikinit paljastavat paljon enemmän. Illuusio ja mielikuva tulee käytetystä materiaalista ja kaulakorusta, joka taisi olla Purrankin kaulassa, mutta pienempänä. Lavalla on lava-asu, esitys on näytelmää. 

Kaikki asiaton [seksuaalinen] viestintä tulee ihmisiltä, jotka eivät erota showta ja esiintyjän omaa persoonaa toisistaan. Erikakin on tuonut muistaakseni esille, että viihtyy vapaa-aikana koiransa kanssa ja rauhassa. 

Joillekin voisi tehdä hyvää käydä vaikka joskus keikalla tai teatterissa, oopperassa, niin alkaisi hahmottaa mistä on kyse. Oopperassa sairaana nähdä paljon provosoivampaa asua ja meikkiä.

Ja baletissa miehet hyppelee trikoissa. Se on ihan hirveetä katsottavaa, olen monta kertaa käynyt todistamassa tämän. 

Vierailija
19367/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista on minusta se, että kun olen nyt aamulla ja eilenkin lukenut useita eri keskusteluja, kommentteja ja ketjuja, niin kaikissa noin 70-80% on sitä mieltä ettei Erikaa olisi pitänyt valita... kuka siis äänesti? Eli ihan väkisinkin mietin, että toi oli sovittu juttu, ja sitä tietenkin tukee toi älytön hypetys ennen UMK:ta, Erika siellä ja täällä. Mulla ei ole häntä vastaan mitään, esim. Ruoska oli tosi viihdyttävä ja jotain sellaista olisin toivonut nytkin, mutta tää oli riman alitus, pahasti. Alastomuutta ja s3ksiä on nähty ja se on kulunut aihe, ja jotenkin tosi halpaa laittaa kertosäe viisumaan kielellä... 

Lavashowt kaikissa tosi köyhät, esimerkiksi Nelli matulan biisiin olisi tosi hyvin voinut laittaa jotain teemoja siitä, kuinka ihmisillä mukamas koko ajan kiire jne. Ja Viivin luontoteema puuttui, sekin ihan tyhmää.

UMKssa ei ole rajaa montako kertaa puhelimella saa äänestää. Viisuissa rajattu äänimäärä on 20. Veikkaan, että Erikalla on ns superfaneja, jotka äänesti useita kertoja ja moni julkkiskaveri myös pisti huolella rahaa äänestykseen. Myös ulkomailla olevat viisufanit äänesti YLE sovelluksen kautta. Ne on odottaneet Erikan paluuta 5 vuotta niin päättivät nyt sitten äänestää antamatta mitään mahdollisuutta muille. Moni todennäköisesti äänesti vain siksi kun esittäjä oli Erika. Jos tuon kappaleen olisi laulanut joku tuntemattomampi artisti, tuskin olisi mennyt jatkoon. 

Vierailija
19368/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkuun tykännyt mutta ehkä nyt jo menee paremmin 

Goldie, Viivi, Nelli, Neea ja costee-faniksi voi tosiaan kasvaa parin kuuntelun myötä ;DDDDD

Eikä siinä mitään, jos ei hyvät biisit heti kolahda, Shanghain valotkin huomattiin vasta nyt.

-winner-

Vierailija
19369/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tää fanittaminen. Mäkin otan rystysiin AINA ja AINA -tatuoinnit ja lähden kavereiden kanssa rullaamaan meidän alueelle eksyviä Nelli Matula -faneja (joilla on HITAAMMIN HAUTAAN -aiheiset tatskat kaulassa ja rinnassa).

Vierailija
19370/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikki tutut ja kaverit joiden kanssa olen asiasta puhunut äänestivät Erikaa. Samoin näen somessa paljon kommentteja että jee, suosikkini voitti. Meillä äänesti jopa ulkomaalaiset UMK:n katsojat nimenomaan Ich Kommea. Että kyllä ne äänet nyt tulivat ihan vaan yleisöltä, ei siihen mitään sopupeliä tarvita.

Vierailija
19371/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli ällöttävämpi se goldie trikoosukkapuvussa kuin Erika, joka ei ees ole alasti niinkuin jotkut väittää.

Joo Goldien asuvalinta oli epäonnistunut. Sai hänet näyttämään huonolla tavalla alieniltä, pelottavalta. En tiedä mitä efektiä hakivat mutta tuskin ihan sitä kuitenkaan? Koska se vei ainakin mulla pisteitä esityksestä, joka muuten oli visuaalisesti hieno.

Vierailija
19372/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katkera, katkerampi ja sitten on vielä erikseen se kaikkein katkerin Erika-vihaaja. Mikä teitä katkeria palsta-pirkkoja oikein hiertää? Saatiin menevä ja näyttävä viisukipale Baseliin. Olkaamme tyytyväisiä, tää maa ei tarvitse enempää jotain Pertti Kurikan Nimipäiviä Suomea edustamaan.

No ei kyllä lauluja bordelleistakaan tarvita. Eikös ole laitontakin Suomessa? OF. Erikalle sopiva paikka. Laulakoon siellä ja esitelkööt löysää persettään. 

Laulussa ei kyllä millään tavalla olla bordellissa, vaikka se sulle kai sit tuttu paikka onkin.

Vierailija
19373/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä veikkavat jo Erikaa Euroviisuvoittajaksi :D

Vierailija
19374/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EBU kieltää Erikalta biancacensorit viisuissa, mutta prepartyissa Suomen uusi Tuksu pääsee levittelemään loveaan estoitta. Finland is finlanding!

Naama on kuin petolinnun perse

Niin sinun naama.

Vierailija
19375/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ich kommea ja esitystä fanittavat vaikuttavat hyvin konservatiiviselta ja pidättyneiltä, kun heille Erikan show on niin voimaannuttava ja rohkea. Tällainen keski-ikäinen perushetero ei näe aktista laulamisessa  mitään erikoiset tai rohkeaa. Varsinkin kun mies on se toimija joka ilmoittaa Ich komme ja wunderbar. Nainen vaan huokailee. Jotain tämän vuosituhannen puolella olevaa asennetta olisin Vikmanilta toivonut. Varsinkin kun tietää, että viisuedustaja jää aina biisissä ja imagonsa vangiksi. Voi olla että muutkin aiheet alkavat esiintyjää kiinnostamaan mutta yleisö tuskin muuta haluaa.

Aivan turhaan laulusta väännetään jotain "mies määrää" merkitystä, kun laulun sanoissa ihan suoraan sanotaan mitä tarkoitetaan. Ja se ei ole se että mies sanelee ja nainen tekee. Eihän sen kumppanin sukupuolta edes mainita, ja laulun pari nimenomaan rakastuu ja yhdessä tehdään ja kaikkea kivaa ja yhdessä myös tullaan. Tasavertaisina.

Vierailija
19376/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä mikä ihmeen ongelma Erikan paino tai ylipäätään kenenkään paino on. Se harhakuvitelma siitä, että naisen pitää olla "timmi", on muotimaailman suoltamaa propagandaa jonka ilmeisesti koko maailma on mitään kyselemättä niellyt. Joskus aikoinaan ylipainoa pidettiin kauniina, se oli siihen aikaan muotia. Joka aikakaudella on omat "kauneuskäsityksensä" joka ei ole myötäsyntyisesti lähtöisin kaikista maailman ihmisistä.

Ja turha vedota mihinkään terveysriskeihin. Teistä suurinta osaa ei oikeasti kiinnosta muiden terveys pätkän vertaa paitsi sen osalta, että katsotte sen olevan "peruste" toisten nälvimiselle. Jos suurin osa teistä näkee ihmisen makaamassa kadulla, kävelette vain ohi ja ajattelette ettei kuulu teille. Eikö sen muiden terveyden pitänyt olla kiinnostavaa? 😉

Vierailija
19377/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikan voitolle jo 7%! hyvä erika!

Olisi hauska tietää, mistä Erikan puolesta vetoa lyövät ovat peräisin. Luulen, että suurin osa on miehiä ja aika moni tulee Suomesta.

Aikamoinen skuuppi. Ylipäätään ylivoimainen enemmistö vedonlyönnin harrastajista on miehiä. Ja miehiä on ylipäätään melkein 50% väestöstä.

Vierailija
19378/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on mustasukkainen Eerikasta 

Vierailija
19379/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei ole IKINÄ MILLOINKAAN tyytyväisiä yhteenkään viisuedustajaanja jollei muuta keksi niin haukutaan ulkonäköä. Menkää itse ja tehkää paremmin. 

Vierailija
19380/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katkera, katkerampi ja sitten on vielä erikseen se kaikkein katkerin Erika-vihaaja. Mikä teitä katkeria palsta-pirkkoja oikein hiertää? Saatiin menevä ja näyttävä viisukipale Baseliin. Olkaamme tyytyväisiä, tää maa ei tarvitse enempää jotain Pertti Kurikan Nimipäiviä Suomea edustamaan.

No ei kyllä lauluja bordelleistakaan tarvita. Eikös ole laitontakin Suomessa? OF. Erikalle sopiva paikka. Laulakoon siellä ja esitelkööt löysää persettään. 

Ihastuttavaa Goldielocksin fanitusta! 🧡

Ketju on lukittu.