UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivan oloisia kaikki osallistujat :)
Totta, kaikista tuli tosi mukava kuva. Iso kontrasti siihen viime vuotiseen reaktiovideoon, se oli jotenkin tosi vaivaantunut. En edelleenkään fanita kaikkia biisejä, mutta tän videon artisteja kyllä.
Viime vuonna joo jäi vähän kylmäksi jotenkin, mutta nyt oli kiva. Oon kattonut jo pari kertaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin UMKit mun kaksivuotiaan lapsen kanssa. Hänen mielestään masterointi oli kaikissa liian kompressoitu ja autotunea oli liikaa lauluraidoissa. Hän myös sävelsi ja sanoitti aika hyvän biisin, jolla hän osallistuu UMK 2026:een.
Kaksivuotias puhuu autotunesta ja masteroinnista? Jepjep.
Tää oli satiirinen vastaus siihen aiempaan viestiin, missä jonkun lapsi oli muka kauhistellut äidilleen, että eivätkö aikuiset ymmärrä, että Erika Vikman näyttää siinä videolla huonoa esimerkkiä kun tuhlaa hunajaa, vaikka maailmassa on ekokatastrofi meneillään ja on niin kauheam rivo, että pilaa Suomen maabrändin ulkomailla.
En saanut selvää, että oliko se alkuperäinen "lapseni sanoi" -postaus jotain hienovaraista huumoria, oli se niin syvältä.
Aiemmin täällä on tivattu, että voiko sitä E
No minä kirjoitin se kirkkokommentin, en muuta, eli ei samasta kynästä. Enkä tivannut, kysyin vain, että jos Erikan Ich komme biisin sanoissa tai esityksessä ei kerran ole mitään härskiä niin samahan se on esittää se vaikka kirkossa tai häävastaanotolla. Tähän vastattiin, että ei se sentään kirkkoon sovi. Kirkoissahan on jo kaikenmaailman viihdetähtiä esiintymässä, miksei sitten Erikakin? No, me tiedämme kaikki syyn miksei.
Ja jatkona tuohon keskusteluun pitääkö Euroviisuissa kohahduttaa, minä väitän että viisut ei ole ollut perheohjelma enää pitkään aikaan vaan pikemminkin paikka, jossa ravistellaan yhteiskuntarakenteita ja haastetaan heteronormatiivisuutta.
mä jotenkin kans aattelin, että goldien ääni on jotenkin muokattu, mutta kun katoin hänen festarivetoja niin hän tosissaan osaa laulaa noin :D tosi persoonallinen. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Benkun jumbosija oli vähän sääli. Kiva biisi, nasta tyyppi, kehno esitys.
Oli niin kovatasoinen vuosi tämä.
Mikä tuosta vuodesta teki niin kovatasoisen jos Käärijää ei lasketa? Kultaako aika muistot? Kuumaan biisi oli Suomen radiosoittoon loistava, mutta epäilen vähän, olisiko viisuissa menestynyt kovin kummoisesti etenkään sillä live-esityksellä. PB:llä oli Eurooppaa nuoleskeleva rasittava renkutus. Keiran biisi oli ihan mukava tanssibiisi, mutta kokemattomuus näkyi valitettavasti livessä ja viisuissa on joka vuosi vahvoja naistanssipoppiksia, jotka esittää hyvin itsevarma esiintyjä. Robinin ja Lxandran biisiä en edes muista, miten meni. Benkun biisin studioversio kuuntelee, mut valitettavan huono livelaulaja ja sillä on viisuissa iso merkitys.
Ei tuo vuosi mun mielestä niin ihmeellinen ollut. Tykkään itse asiassa enemmän monista tämän vuoden biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Takuuvarvimmat lähetettävät ovat mielestäni Viivi, Neea River ja Goldielocks. Heillä kaikilla on hyvät mahdollisuudet sijoittua finaalissa vähintään tulostaulukon vasemmalle puolelle, Viivillä huippuonnistuneella esityksellä top vitoseen.
Kiitos sinullekin mielenkiintoisesta, perustellusta ja erilaisesta mielipiteestä - enpä voi muuta sanoa että kuin en voi enempää eri mieltä olla :D. Pidän tuota laulua yksinkertaisesti täysin mitäänsanomattomana; mutta sehän keskustelun pointti onkin, että jokainen kertoo mielipiteensä :). Sittenhän sen näkee miten käy. Mutta kysyn ihan aidosti: eikö sinua todellä häiritse se lässyttävä lausumistapa? Se tekee tuosta muutenkin jo kylmäksi jättävästä biisistä lähes tuskaista kuunneltavaa. En ymmärrä miksi se on nykyään niin yleinen trendi suomenkielisessä musiikissa.
Mitä laulua tarkoitit? Viivinkö? Vai jotain muuta?
Yleisesti ottaen ei häiritse. Ehkä olen sitten niin tottunut siihen. Enemmän minua häiritsee Erikan hassusti lausuma Ich komme ;) Mutta joo, mulle musiikissa on tärkeintä melodia, biitti, groove. Funky-vibe on isoa plussaa tai soul, mutta se näistä puuttuu. Ylipäänsä se, miten biisi koskettaa, miten se läikähtää sydämessä tai miten se svengaa. Lyriikat ovat itse asiassa minulle toisarvoiset, mutta ei kuitenkaan merkityksettömät.
Musiikkimakuni varmaankin eroaa keskivertosuomalaisesta musiikkimausta, koska ominta omaani on kansainvälisen soundin popmusiikki ja voimaballadit, joko pop- tai rock-sellaiset, esim. viisuissa tyypillisistä Balkan-balladeista en yleensä välitä, mutta olen heikkona esim. Italo-balladeihin.
Näistä omista mieltymyksistäni johtuen uskon, että minulla on aika hyvä arviointikyky siitä, miten nämä UMK-kattauksen popbiisit voivat pärjätä, mutta kuten sanottua live-esitykset kertovat vasta koko totuuden.
Vierailija kirjoitti:
costee on ihana 😍
Mulle ennestään ihan tuntematon, mutta ihan yllättän hyvä on. Toivottavasti menee finaali hyvin.
Vierailija kirjoitti:
mä jotenkin kans aattelin, että goldien ääni on jotenkin muokattu, mutta kun katoin hänen festarivetoja niin hän tosissaan osaa laulaa noin :D tosi persoonallinen. Tykkään.
Ja tosi persoonallisen näköinen myös ja tyylinen. Kiinnostava nähdä miten livessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmaan sata sivua p*skaa kirjoitettu Erikasta jo. Ei voi kun ihmetellä.
Sitä saa mitä tilaa. Erika on valinnut ihan itse tiensä kohahduttajana ja mielipiteiden jakajana.
Eli siis juuri sitä, mitä Euroviisu-tähden tuleekin olla?
Miksi Euroviisuissa tarvisi kohahduttaa?
No siellä nimenomaan pitää kohahduttaa, erottua jotenkin. Mieti vaikka Lordia tai Käärijää. Jos sinne lähettää "taviksen", ei siitä tule mitään. Viimeksi 2019 on tavallisen näköinen tyyppi voittanut Euroviisut. Ja jos tuon perusteella miettii, niin tässä on kolme vahtoehtoa: Erika, Goldie tai OML. He ovat jollain tapaa erikoisia.
Millä tavalla Loreen kohahdutti tai viime vuoden voittaja? Ei millään tavoin. Molemmat hukkui ns.tapettiin ja olivat vähän esillä mediassa tai keskusteluissa, Loreen jopa kieltäytyi haastatteluista ja vetäytyi bileitä myöten kaikesta, kuin pahainenkin diiva.
Mä en usko, että viivin biisi aukeaa ulkkiksille samoin. Sävellys on vähän pliisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
costee on ihana 😍
Mulle ennestään ihan tuntematon, mutta ihan yllättän hyvä on. Toivottavasti menee finaali hyvin.
Biisi jää varmasti soimaan suomessa, mutta veikkaan, että umk:ssa jää viimiseksi-toka vikaksi
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että viivin biisi aukeaa ulkkiksille samoin. Sävellys on vähän pliisu.
Tekstitykset on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo tunnistaa toisiaan noin hyvin tuolla reagointivideolla? :D
pienet piirit suomessa musiikkialalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisuissa ei ole kun virolla ja suomella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä käytetä suurimmassa osassa maista.
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkona tuohon keskusteluun pitääkö Euroviisuissa kohahduttaa, minä väitän että viisut ei ole ollut perheohjelma enää pitkään aikaan vaan pikemminkin paikka, jossa ravistellaan yhteiskuntarakenteita ja haastetaan heteronormatiivisuutta.
Onhan siellä aina muutama omituinen ja sokkiefektillä pelaava esitys, mutta myös iso määrä ihan vaan hyviä biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmaan sata sivua p*skaa kirjoitettu Erikasta jo. Ei voi kun ihmetellä.
Sitä saa mitä tilaa. Erika on valinnut ihan itse tiensä kohahduttajana ja mielipiteiden jakajana.
Eli siis juuri sitä, mitä Euroviisu-tähden tuleekin olla?
Miksi Euroviisuissa tarvisi kohahduttaa?
No siellä nimenomaan pitää kohahduttaa, erottua jotenkin. Mieti vaikka Lordia tai Käärijää. Jos sinne lähettää "taviksen", ei siitä tule mitään. Viimeksi 2019 on tavallisen näköinen tyyppi voittanut Euroviisut. Ja jos tuon perusteella miettii, niin tässä on kolme vahtoehtoa: Erika, Goldie tai OML. He ovat jollain tapaa erikoisia.
Ei tarvitse kohahduttaa ollakseen jumalattoman hyvä ihan itsenään. Tämä on kompastuskivi johon suomalaiset aina vajoaa. Heti Youtubessakin arveltiin, että koska suomalaiset, niin lähettävät taatusti jonkun överin.
Viivin kappale on kaikista aidoin ja oikealla äänellä laulettu, eikä millään koneella. Nostaa tunteet pintaan ja video on kaunis. Ei ole Viivin ääni ja biisi sellasta vetelää ulinaa kuin nuorilla naispoppareilla nykyään, sellaista kuin matuloilla ja goldielockseilla, tylsää monotonista ultraprosessoitua vanaa. Erika taas on yleensä hyvä, mutta nyt sen biisi on huono.
En ole ikinä ollut balladien äänestäjä, tänä vuonna olen. Hyvä Viivi! 💪