Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
10401/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena hänelle, joka mainitsi Loreenin ja Nemon että he muka "hukkuivat tapettiin", mutta ei! Siis, Nemolla oli hame ja muutenkin erikoinen tapaus, ja Loreen on marokkolainen ja voisko sanoa että hän on vähän muissa maailmoissa oleva tyyppi. Ja myös Måneskin oli vähän sellainen queer-yhtye. Ja Käärijä tietty on värikäs tyyppi. Niin kyllä siellä pitää erottua jotenkin.

Vierailija
10402/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että viivin biisi aukeaa ulkkiksille samoin. Sävellys on vähän pliisu.

Viivin biisissä on herkkyyttä ja aitoutta, joka koskettaa, vaikkei ymmärtäisi sanojakaan. 

Mä en usko, että suomalainen pystyy kuuntelemaan näin miltä kuulostaa, ettei ymmärtäisi. Reagointivideoiden tekijätkin katsoo tekstityksen kanssa kun se kerran on saatavilla.

Siinä mielessä pystyy, että sanoja oli suomalaisenakin alkuun vaikea erottaa, jolloin biisi vaikutti vaan alakuloiselta ja tasapaksulta. Vasta sanojen näkeminen kirjoitettuna auttoi kuulemaan ne myös musiikissa, jonka myötä biisi aidosti koskettaa. Vaatii myös paljon katsojalta, että jaksaa keskittyä kuuntelemaan eikä karkaa vessaan, jääkaapille tmv. pitkän lähetyksen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10403/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että viivin biisi aukeaa ulkkiksille samoin. Sävellys on vähän pliisu.

Viivin biisissä on herkkyyttä ja aitoutta, joka koskettaa, vaikkei ymmärtäisi sanojakaan. 

Mä en usko, että suomalainen pystyy kuuntelemaan näin miltä kuulostaa, ettei ymmärtäisi. Reagointivideoiden tekijätkin katsoo tekstityksen kanssa kun se kerran on saatavilla.

Joka tapauksessa viisut on voitettukin v. 2017 koskettavalla ja herkällä balladilla portugaliksi laulettuna, jos vain lähimenneisyyttä ajatellaan balladien menestyksen suhteen. Sen jälkeen on tullut voitot 2019 Alankomaiden englanniksi hyvin lauletulla popballadilla ja tietysti Loreen voitti pari vuotta sitten. Tattoo on kuitenkin ehkäpä enemmän midtempobiisi.

Vierailija
10404/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkona tuohon keskusteluun pitääkö Euroviisuissa kohahduttaa, minä väitän että viisut ei ole ollut perheohjelma enää pitkään aikaan vaan pikemminkin paikka, jossa ravistellaan yhteiskuntarakenteita ja haastetaan heteronormatiivisuutta.

Onhan siellä aina muutama omituinen ja sokkiefektillä pelaava esitys, mutta myös iso määrä ihan vaan hyviä biisejä.

Joo niitä "kohahduttavia" esityksiä on siellä niin paljon, ettei ne enää kohahduta. Ainoa erottuva siinä tilanteessa voi olla esim nainen ja kitara tavallisessa valossa, jos biisi on hyvä. 

Eikä Blind channelkaan ollut esityksenä erikoinen tai hassu. Heillä oli vain rockgenreen tarpeeksi hyvä biisi, jolla pääsi kymmenen kärkeen. Jokaiselle genrelle riittää äänestäjiä. 

Vierailija
10405/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstitykset on keksitty.

On mutta ei perus viisukatsoja tekstityksiä varmaan mistään kaiva ohjelmaa katsoessaan. 

Ei niitä tarvitse mistään kaivaa. Kyllä ne saa ruutuun ihan kaukosäätimestä yhtä nappia painamalla.

Suomessa kyllä, mutta valtaosassa Eurooppaa ei.

Vierailija
10406/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mutta ei perus viisukatsoja tekstityksiä varmaan mistään kaiva ohjelmaa katsoessaan. 

Ei niitä tarvitse mistään kaivaa. Kyllä ne saa ruutuun ihan kaukosäätimestä yhtä nappia painamalla.

Ei saa muaalla kuin Suomessa ja Virossa. Muut maat ei tekstitä esityksiä.

Vierailija
10407/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erika oli jotenkin tosi jäykkä tuossa uudessa videossa, jossa yrittivät arvata, kenen laulusta on kyse. Tämä ei ole mikään moite häntä kohtaan. Kiinnitti vain huomiota, kun muut vaikuttivat niin vapautuneilta ja rennoilta.

Se Erikan koira oli söpö.

Vierailija
10408/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena hänelle, joka mainitsi Loreenin ja Nemon että he muka "hukkuivat tapettiin", mutta ei! Siis, Nemolla oli hame ja muutenkin erikoinen tapaus, ja Loreen on marokkolainen ja voisko sanoa että hän on vähän muissa maailmoissa oleva tyyppi. Ja myös Måneskin oli vähän sellainen queer-yhtye. Ja Käärijä tietty on värikäs tyyppi. Niin kyllä siellä pitää erottua jotenkin.

Niin pitää, jos meinaa voittaa. Mutta voittoon tarvitaan myös todella vahva biisi, joka kerää paljon yleisöääniä JA paljon raatipisteitä

Sen sijaan kymmenen parhaan joukkoon pääsee hyvällä biisilläkin, kyllä siellä on niitä "tylsiä" esityksiä taitaa olla suurin osa. 

Vierailija
10409/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä jotenkin kans aattelin, että goldien ääni on jotenkin muokattu, mutta kun katoin hänen festarivetoja niin hän tosissaan osaa laulaa noin :D tosi persoonallinen. Tykkään.

Ja tosi persoonallisen näköinen myös ja tyylinen. Kiinnostava nähdä miten livessä.

Minä taas ajattelen päinvastoin, että on täysin persoonaton ja tämmöisiä pophahmoja on ollut viimeiset 20 vuotta 13 tusinassa. Ihan samat vaatteet ja biisit ja imagot.

Onko tämä joku yleinen popstara-imago jota kaikki popstaraksi haluavat noudattaa, siltä tuntuu. Minusta jo vähän vanhentunut hahmo. 

Anna muutama esimerkki saman tyylisestä? Ei minulle tule mieleen ketään. Hieno vähän androgyyn

Pengo itse poplaaria, tota täysin samaa se on ollut nyt koko 2000-luku.

Itselleni tuli siitä heti marina & the diamonds mieleen ja isommatkin popparit. Niitä samanlaisia artisteja on satoja, en tiedä nimiä kun en semmoista musaa kuuntele, mutta Marinan nimi jäänyt mieleen. 

Miten voit tietää että artistit on samanlaisia jos et sellaista kuuntele :D

Vierailija
10410/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä jotenkin kans aattelin, että goldien ääni on jotenkin muokattu, mutta kun katoin hänen festarivetoja niin hän tosissaan osaa laulaa noin :D tosi persoonallinen. Tykkään.

Ja tosi persoonallisen näköinen myös ja tyylinen. Kiinnostava nähdä miten livessä.

Minä taas ajattelen päinvastoin, että on täysin persoonaton ja tämmöisiä pophahmoja on ollut viimeiset 20 vuotta 13 tusinassa. Ihan samat vaatteet ja biisit ja imagot.

Onko tämä joku yleinen popstara-imago jota kaikki popstaraksi haluavat noudattaa, siltä tuntuu. Minusta jo vähän vanhentunut hahmo. 

Juuri näin. Ehkä olen liian vanha, kun näitä goldielockseja on nähty jo tuhansia. Booooring. 

Vierailija
10411/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa viisut on voitettukin v. 2017 koskettavalla ja herkällä balladilla portugaliksi laulettuna, jos vain lähimenneisyyttä ajatellaan balladien menestyksen suhteen. Sen jälkeen on tullut voitot 2019 Alankomaiden englanniksi hyvin lauletulla popballadilla ja tietysti Loreen voitti pari vuotta sitten. Tattoo on kuitenkin ehkäpä enemmän midtempobiisi.

Tuossa tuli esille vain voitot balladeilla viimeisen seitsemän Euroviisukauden aikana. Se on myös vakio, että top kympissa on aina vähintään kolme balladia.

Vierailija
10412/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ehkä olen liian vanha, kun näitä goldielockseja on nähty jo tuhansia. Booooring. 

Ja kukahan näisä umk-artisteista esittää jotain sellaista mitä ei ole aiemmin nähty? Goldielocksin tapaista ei tosin olla Euroviisuissa koskaan nähty, kuten Esc Tom totesikin.

Vierailija
10413/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muotilaulutyyli cursive singing, ei mitään uutta maailmalla.

Tähän biisiin se tyyli sopii täydellisesti. Yleensä en ole tykännyt tuon tyylisestä, mutta Goldielocks on aivan ihana.

Tekotaiteellistä vääntämistä. Ei jatkoon.

Tuo taisi olla tyypillisin argumentti  Loreenista täällä pari vuotta sitten ;)

Vierailija
10414/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkona tuohon keskusteluun pitääkö Euroviisuissa kohahduttaa, minä väitän että viisut ei ole ollut perheohjelma enää pitkään aikaan vaan pikemminkin paikka, jossa ravistellaan yhteiskuntarakenteita ja haastetaan heteronormatiivisuutta.

Onhan siellä aina muutama omituinen ja sokkiefektillä pelaava esitys, mutta myös iso määrä ihan vaan hyviä biisejä.

Kyllähän siellä on aika vähän hyviä biisejä, suurin osa on sitä kamalaa eurohumppaa. 

Vierailija
10415/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen perus viisukatsoja ja kyllä mä tekstityksillä videot katson ennen virallisia kisoja. Monella muullakin kielellä silti pärjätty vaikkei ymmärrystä olekaan. Kyllä se esiintyjä, esitys ja melodia on ne tärkeimmät.

veikkaan, ettei 95% katso. Suurin osa ei varmaan vieläkään tiedä mitä måneskinin biisissä laulettiin

Juuri näin. Hyvä biisi vaikka en sanoista mitään ymmärtänytkään. Ei silti ollut este äänille ja voittamiselle.

Vierailija
10416/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tietää että artistit on samanlaisia jos et sellaista kuuntele :D

Tulviihan niitä ajan poppareita radiosta ja mediasta silmille ja korville, jos ei ihan sähköttömässä luolassa elä. 

Goldielockseja on 13 tusinassa ollut koko 2000-luku. Luulisi että toi tyyli jo pikkuhiljaa jo jäisi unholaan, on niin puhkikulutettu. 

Vierailija
10417/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi oli ihana tossa videolla :D ihan erilainen kun aattelin

Vierailija
10418/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä, mutta valtaosassa Eurooppaa ei.

Älytelevisiot kyllä kääntää tekstit.

Vierailija
10419/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau, että Nemo voitti koska hame ja Loreen koska marokkolainen. Älkää jaksako. 😂

Vierailija
10420/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko miten goldien biisi sai artistit kunnolla jammaileen. Jopa puppy pojat alko heilumaan.

Ketju on lukittu.