UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Tosi harmi ettei Nelli laula jotain huikeaa balladia. Sillä menestyisi, kun kykyjä kerran on. Näyttää muut ihmiset kommentoineen samaa asiaa jo vuosia sitten.
Niinpä. Tähdet Tähdet -ohjelmassa hän lauloi Whitney Houstonin balladin todella uskottavasti. Siinä on vaan se, että sentyyppisellä ei valloiteta Suomessa radiosoiton tai striimipalveluiden listoilla kärkisijoja, ja sitä Nelli varmaankin haluaa ensisijaisesti ja kunnon breikkiä kotimaassa. Lahjoja hänellä on, mutta aiempi soolotuotanto on ollut laimeaa ja sairastelu on myös vaikeuttanut urakehitystä.
Ei nyt kannata oikeasti antaa liikaa painoarvoa anonyymien jutuille Jodelissa. Irc-gallerian kulta-ajat olivat joskus 20 vuotta sitten. Ei se tee siitä oikeutettua, mutta mun mielestä vähän voisi laittaa jäitä hattuun näissä jutuissa. Liian monesti lähtenyt mopo keulimaan liikaa.
Nellin biisi ok, kuten Neeankin, ei räjäytä pankkia, mutta täyttää 3 minuuttia ja Nelli on videolla hyvin iloinen ja freesi, joten varmasti tulee uusiakin faneja.
Radiosta soi, kun ajat moottoritiellä hirveässä lumimyräkässä, eikä tee mieli yhtään nopeammin ajaa tai riskiohitella, joten hitaammin hautaan. Ei olisi julkaisupäivä paremmin voinut sattua.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
cachachaasta ihan ensireaktio oli että NYT kyllä lähtee.
Juuri oikein. Se oli niin kerrasta koukkuun kokemus että heti tiesi että tämä se on. Sen koommin ei ole umk:ssa vastaavaa tullut. Näistä kahdesta emännästä ei voi puhua samana päivänäkään.
Eikä kuitenkaan sillä tavalla, että olisi muistanut kaiken ensikuulemalta. Se biisi koukutti ensimmäisistä sekunneista ja jäi nälkä ahmia sitä lisää.
Blind Channelin biisissä oli myös tarttuva alku. Sellainen, että se vangitsee heti. Kolme minuuttia on aikaa, niin puoli minuuttia ei voi mennä herättelyyn.
"Samaa ajattelin kun kuuntelin Nellin biisiä. Sitten luin kommentteja videoiden alla ja Neean biisiä sanottiin bängeriksi. Ehkä olen käsittänyt väärin koko bängerin mutta ei kummassakaan minusta sitä ole. Niin on erilaiset musiikkimaut ihmisillä. Toinen kuulee jotain ihan muuta kuin itse. Sama esimerkiksi Coldplayn musiikissa, niissä lauluissa ei ole yhtään mitään mikä jäisi minulla mieleen ja silti stadionit täynnä kun keikkailevat. Itse taas olin Käärijän kohdalla varma menestyksestä jo ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Jäi heti korvamadoksi eikä ole poistunut kunnolla vieläkään."
Sinäpä sen sanoit. Coldplaystakin olen samaa mieltä, jos joku nyt kysyy että sanoppa joku biisi niin en osaa ulkomuistista nimetä mitään, ei vain osu minuun heidän musa. Musiikkimakuja on monenlaisia, ei ole yhtä oikeaa eikä yhtä värää.
😂Jos joku sanoo kääritäänkö hihat ja ruvetaan hommiin niin mun päässä alkaa soimaan "satsatsaa" 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaksi ekaa ovat tällaista musaa jota radiosta tulee pitkin päivää, ei tarvitse kanavaa vaihtaa, mutta eipä jää kaipaamaan uudelleen soittoakaan. Joskus tulee mieleen että eikö näillä musiikintekijöillä ja esittäjillä oikeasti ole minkäänlaista itsekritiikkiä. Jokaisen pitäisi tajuta jo itsekin että näin tasapaksulle perusmusalla ei nyt vaan voi pärjätä.
Kyllä. Nämä kaks ekaa on sellaista musaa jota tulee niin ulkomailta kuin Suomesta pilvin pimein, eivät erotu millään tasolla niistä sadoista muista.
Ihan on kuunneltavaa mutta muuten mitään sanomatonta, ei ärsytä, ei viehätä. Menee vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikä jätä mitäänmmuisti jälkeä.
En tunne ketään näistä esiintyjistä - toisaalta hyvä. Kuuntelin kaikkien aikaisempia biisejä - tuntuivat ihan tavallisilta, mutta suomalaiseen korvaan ne kai sopivat. Pahalta tuntuu suomen kielen ääntäminen ja lyhennetyt sanat eli joidenkin slangimaisuus ja se pistää pahasti korvaan. Se myös, kun ääni tulee tukalasti ei avoimesti ulos.
Vierailija kirjoitti:
Nellin biisi ok, kuten Neeankin, ei räjäytä pankkia, mutta täyttää 3 minuuttia ja Nelli on videolla hyvin iloinen ja freesi, joten varmasti tulee uusiakin faneja.
Radiosta soi, kun ajat moottoritiellä hirveässä lumimyräkässä, eikä tee mieli yhtään nopeammin ajaa tai riskiohitella, joten hitaammin hautaan. Ei olisi julkaisupäivä paremmin voinut sattua.
-winner-
👍😁👍
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaksi ekaa ovat tällaista musaa jota radiosta tulee pitkin päivää, ei tarvitse kanavaa vaihtaa, mutta eipä jää kaipaamaan uudelleen soittoakaan. Joskus tulee mieleen että eikö näillä musiikintekijöillä ja esittäjillä oikeasti ole minkäänlaista itsekritiikkiä. Jokaisen pitäisi tajuta jo itsekin että näin tasapaksulle perusmusalla ei nyt vaan voi pärjätä.
Minäkään en jaksa kuunnella perusradiopoppista, mutta ymmärrän ainakin niitä musiikin tekijöitä. Jos siitä saa elantonsa ja sillä pärjää, niin ei kai se sen kummempaa ole kuin muukaan duuni, siis duunina.
Neean ja Nellin biist ovat molemmat ihan kivoja, mutta Euroviisuissa hukkuvat sinne muiden ihan kivojen joukkoon. Jos ei lavashowlla ja livellä saada nostettua biisiä uudelle tasolle. Ovat myös hyvin geneerisiä ja se oma juttu puuttuu molemmista.
Mutta kylä tämä UMK hakkaa tasoltaan jo sen viimevuotisen selvästi. Ja parempaa varmaa on luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi harmi ettei Nelli laula jotain huikeaa balladia. Sillä menestyisi, kun kykyjä kerran on. Näyttää muut ihmiset kommentoineen samaa asiaa jo vuosia sitten.
Niinpä. Tähdet Tähdet -ohjelmassa hän lauloi Whitney Houstonin balladin todella uskottavasti. Siinä on vaan se, että sentyyppisellä ei valloiteta Suomessa radiosoiton tai striimipalveluiden listoilla kärkisijoja, ja sitä Nelli varmaankin haluaa ensisijaisesti ja kunnon breikkiä kotimaassa. Lahjoja hänellä on, mutta aiempi soolotuotanto on ollut laimeaa ja sairastelu on myös vaikeuttanut urakehitystä.
Se logiikka ei vaan toimi mun päässä, että on vuosikaudet tehnyt samaa ja ei ole tullut sitä haluttua menestystä, ja sitten suurella estradilla yrittää sitä samaa. Nyt olisi mielestäni ollut se ehdottoman oikea paikka tehdä näyttävä kappale ja esittää kuinka hienoja taitoja löytyy. Itse kiinnostuin hänestä heti sata kertaa enemmän, kun näin mainitsemasi esityksen. Sillä esityksellä voittaisi.
Goldielocks eli Ella Mäntynen sekä mainittu myös hänen veljensä Lauri Mäntynen ja tuottaja Topi Kilpinen.
Jos menen vähän edelle tässä julkaisujärjestyksessä. Hänestä on hyvin vähän tietoa julkaistu - ehkä kuitenkin huomataan, että potentiaalia on hurjasti.
Minusta hänen äänensä on todella kiinnostava ja tapansa esiinyä myös. Olen katsonut kaikkien esiintyjien aikaisempia videoita. Valitan, mutta Erika Vikman on liian mainostettu, siis vain mainostettu.
Jatkuvat vertailut CCC on vähän turhaa. Se oli tosi ainutlaatuinen ihan jo viisuhistoriassa eikä sellaista paukkua tule muistakaan maista kuin harvoin.
Goldielocks taitaa vähän matkia itseään kuuluisampia laulajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kannata oikeasti antaa liikaa painoarvoa anonyymien jutuille Jodelissa. Irc-gallerian kulta-ajat olivat joskus 20 vuotta sitten. Ei se tee siitä oikeutettua, mutta mun mielestä vähän voisi laittaa jäitä hattuun näissä jutuissa. Liian monesti lähtenyt mopo keulimaan liikaa.
Tuollaisissa jutuissa on kuitenkin tainnut enemmän pitää paikkaansa sanonta "ei savua ilman tulta", ja SMS Pissing -biisi on ja pysyy. En mahda mitään, mutta mulle tulee näihin liittyen mieleen Till Lindemann, eikä valitettavasti mitenkään myönteisessä mielessä.
Ei liity ketjun aiheeseen, mutta niin se Tillkin vapautettiin kaikista syytteistä ja myöhemmin lehdet joutuneet korjailemaan juttujaan, kun niissä esitettiin paikkansapitämättömiä väitteitä.
Tiedoksi, että sanoilla ei ole viisuissa mitään väliä. Jos suomalaiset, niitä ei muualla tekstitetä paikalliselle kielelle. Suomi ja Viro taitavat olla ainoat maat , jotka kääntävät ja tekstittäbät kappaleet. Olipa huonoja nämä kaksi ensimmäistä.
Se viimevuotinen UMK vasta hirveä olikin. Pettymystä toisen perään, kun biisejä kuunteli. Keskinkertaisuuden juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvat vertailut CCC on vähän turhaa. Se oli tosi ainutlaatuinen ihan jo viisuhistoriassa eikä sellaista paukkua tule muistakaan maista kuin harvoin.
Joo, ihan turhaa. Mutta ei sekään ole hyväksi jos tulee tunne että ko. biisin on kuullut periaatteessa jo monta kertaa, on samankaltaisuutta monien ja monien ennen julkaistujen kanssa.
Ite taas rakastin No Rulesia jo ensikuulemalta. Harmi, kun viime vuosi oli niin politisoitu, että äänet keskitettiin ennakkosuosikeille Israelin voiton blokkaamiseksi... Toivottavasti tänä vuonna olisi neutraalimpi meininki ja Sveitsi sopii tämmöisille kisoille loistavasti isännäksi/emännäksi.
Jos pelot toteutuu niin vielä on luvassa:
costee: joku pimputus ennen kaikkea radioon
Viivi: kauniisti laulettu jo sata kertaa kuultu balladi
OML: överiksi vedetty sekoilu, musiikkina ei kuunneltavaa
Goldielocks: liian outo suuremmalle osalle
Erika: vaivaannuttava
Kyllä. Nämä kaks ekaa on sellaista musaa jota tulee niin ulkomailta kuin Suomesta pilvin pimein, eivät erotu millään tasolla niistä sadoista muista.
Ihan on kuunneltavaa mutta muuten mitään sanomatonta, ei ärsytä, ei viehätä. Menee vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikä jätä mitäänmmuisti jälkeä.