UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocks taitaa vähän matkia itseään kuuluisampia laulajia.
Totuus on, että hänenkin kaltaisiaan artisteja on paljon. Nähty myös Euroviisuissa.
On. Ihan niinkuin kaikkien muidenkin kilpailijoiden kaltaisia. Ei kukaan heistä ole uniikki lumihiutale. Sanottiin vaan että hän erottuu muista naiskilpailijoista äänellään.
Näköjään nyt on videoissa itse tehdyt tekstitykset molemmissa videoissa. Aiemmin ei ollut ainakaan Nightmaresissa. Hyvä homma.
Tän tyyppisiä on aina viisuissa. Pitää olla todella onnistunut ja tarttuva biisi, että menee hyvin. Esim tämä linkattu ei sitä valitettavasti ole vaikka hyvä biisi sinänsä on. Odotan eniten hänen biisiään ja sit oml.
Vierailija kirjoitti:
Ite taas rakastin No Rulesia jo ensikuulemalta. Harmi, kun viime vuosi oli niin politisoitu, että äänet keskitettiin ennakkosuosikeille Israelin voiton blokkaamiseksi... Toivottavasti tänä vuonna olisi neutraalimpi meininki ja Sveitsi sopii tämmöisille kisoille loistavasti isännäksi/emännäksi.
No Rules on minulle iloa tuova biisi. Saksan biisiä kuulen aika usein ja tykkään siitä myös. Muita en ole liikaa ajatellut. Radio on paras kun ei tarvitse katsoa sitä moista riekkumista lavalla ja välkkyviä valoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että hänenkin kaltaisiaan artisteja on paljon. Nähty myös Euroviisuissa.
On. Ihan niinkuin kaikkien muidenkin kilpailijoiden kaltaisia. Ei kukaan heistä ole uniikki lumihiutale. Sanottiin vaan että hän erottuu muista naiskilpailijoista äänellään.
Joo mut miltähän kuulostaa livenä?
"Sano hyviä balladeja jotka olleet umk:ssa?"
Saara Aallon Domino ja Sara Siipolan Paskana, olisivat olleet mielestäni parempi vaihtoehto viisuihin kuin sinne ko. vuosina lähetetyt biisit/esitykset.
2010-luvulla edustaneet När Jag Blundar ja Blackbird olivat kappaleina liian yksitotisia, vaikka varsinkin Blackbirdin jäämistä semiin ihmeteltiin paljon viisupiireissä ja kilpakumppaneiden keskuudessa. Vedonlyönnissäkin se oli korkealla. Esityshän oli yksinkertaisuudessaan näyttävä, ja Leena Tirkkonen (Norma John) lauloi puhtaasti täysin palkein.
Mielenkiintoista näiden kahden biisin kohdalla on se, että pelkin yleisöäänin ne olisivat päässeet finaaliin, joten se pelko, ettei yleisö äänestäisi viisuissa balladeja, on täysin turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelot toteutuu niin vielä on luvassa:
costee: joku pimputus ennen kaikkea radioon
Viivi: kauniisti laulettu jo sata kertaa kuultu balladi
OML: överiksi vedetty sekoilu, musiikkina ei kuunneltavaa
Goldielocks: liian outo suuremmalle osalle
Erika: vaivaannuttava
Aika hyvä analyysi ja suurella todennäköisyydellä suht paikkansapitävä.
Minusta Goldielocks on tehnyt hyvää musiikkia, harmi kun ei ole suuresti tunnettu. Kaikissa ulkomaiden biisikisoissa etsitään erikoista ääntä kun melkein kaikkea on tarjottu. Vaatimattomat ja tavalliset äänet ei mene enää kansaan. Heikko ääni ei myöskään osu. Hieman karkeaääninen Goldielocks on uutta. Hänhän kirjoittaa biisejä ja veljensä on myös mukana ja tuottaja on myös kuvioissa. Nuori nainen ja paljon on aikaa kehittyä vielä paremmaksi. Odotan häneltä melkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Sano hyviä balladeja jotka olleet umk:ssa?"
Saara Aallon Domino ja Sara Siipolan Paskana, olisivat olleet mielestäni parempi vaihtoehto viisuihin kuin sinne ko. vuosina lähetetyt biisit/esitykset.
No minusta nämä ei olleet hyviä, eikä myöskään suuren osan mielestä. Dominon olisin ehkä lähettänyt itse mieluummin kuin sen mikä lähetettiin, mutta ei dominokaan kyllä hyvä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri mieltä tosta erottuvuudesta sitten laajemmassa mittakaavassa taas, yritin aamulla kuunnella, muttei oikein uponnut.
Videoilla on arvostelijoita ties mistä kaukaisesta maasta tai läheltä myös. Ei pidä sortua näiden analyyseihin. Kuka meillä olisi kykenevä analysoimaan paikoittamaan suomen biisit? Viime vuonna olin liikaa ulkomaalaisten asiantuntijoiden pauloissa. Oma itsetunto nyt näihin kisoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri mieltä tosta erottuvuudesta sitten laajemmassa mittakaavassa taas, yritin aamulla kuunnella, muttei oikein uponnut.
Mitä biisejä kuuntelit? GL (vaikea sana minulle) on nuori, mutta ääni on sopivan erilainen näihin toisiin. Olis se mukava kun Joensuulainen murretta puhuva onnistuisi, kun itse olen eteläisestä osasta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvat vertailut CCC on vähän turhaa. Se oli tosi ainutlaatuinen ihan jo viisuhistoriassa eikä sellaista paukkua tule muistakaan maista kuin harvoin.
Minä en ainakaan vertaile itse biisiin vaan siihen hittipotentiaaliin. Viime vuonna kun katsoin jotain Liettuan kisaa, niin sieltä Luktelkin nakutus teki heti sen tunteen, että tässä on sitä jotain. Siitä minun mielestä näissä CCC-vertauksissa puhutaan.
Ja vaikka biisi ei olisi heti hitti, niin poikkeuksellisen mahtavalla äänellä kompensoi sitä. Tästä esimerkkinä viime vuosilta vaikka britti Sam Ryder. Saksan edustajakin pärjäsi viime vuonna melko kohtuullisesti, koska oli niin hyvä laulaja.
Liikaa en halua sivuraiteille tätä viedä, joten lopetan tähän.
Jaahas. Matulan biisikin tuollaista iskelmäpoppia. Alku heti oli suoraan plagioitu jostain 15 vuoden takaisesta dance-biisistä - harmi ettei heti tule mieleen, mikä se oli.
Voi kiesus kun voi musiikki olla persoonatonta ja tylsää. Kenellä on näin huono musiikkimaku, että päästää näitä televisioon?
On nämä artistinimet hassuja. Viime vuonna oli KUUMAA. Nyt on Costee. Mitä ensi vuonna? Kylmää? Märkää?
Vierailija kirjoitti:
UMK:ssa olleet balladit ovat olleet vaan valitettavan tylsiä, unohdettavia ja keskinkertaisia. Tai no, Sara Siipolan "Paskana" oli sinänsä ihan tarttuva pop-balladi, mutta olisi vaatinut todella hyvän livelaulun kuten balladit yleensä. Btw Saara Aallon olisi mielestäni pitänyt esittää joku voimaballadi pianon kanssa, hänen äänensä olisi pystynyt kantamaan sen. Sen sijaan lähdettiin tekemään vanhanaikaista Ruotsi-huttua temppuradoilla.
Paskana ei ollut mun suosikki, mutta Linnan juhlien jatkoilla siitä oli tehty vähän rokimpi sovitus. Sehän kuulosti paljon paremmalta!
Goldielocksin tyylistä minulla tuli heti jotenkin etäisesti mieleen juuri tuo Liettuan Sylvester ja Luktelk. Oli suosikkibiisejäni viime vuonna. Onko Goldielockskaan riittävän uniikki, kun tämän tyyppistä on jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö että Goldie ja Viivi esimerkiksi kuulostavat paljonkin toisiltaan? Mielestäni heidän äänissään on aika melkoisesti eroa.
Goldielocks ääntää vähän samaan tapaan kuin aikoinaan euroviisuvoittaja Lena Meyer-Landrut. Oikein hyvää ääntämistä.
Vierailija kirjoitti:
Videoilla on arvostelijoita ties mistä kaukaisesta maasta tai läheltä myös. Ei pidä sortua näiden analyyseihin. Kuka meillä olisi kykenevä analysoimaan paikoittamaan suomen biisit? Viime vuonna olin liikaa ulkomaalaisten asiantuntijoiden pauloissa. Oma itsetunto nyt näihin kisoihin.
Ehkä ei kannata ainakaan niitä reaktio videoita katsoa liikaa jos ei halua vaikutteita. Pitää vaan luottaa omaan intuitioon. Käärijänkin kohdalla sitä tiesi heti että tämä se on. Itse mietin biisin lisäksi siltä kantilta kenet haluaisin henkilönä Suomea edustamaan. Käärijän kohdalla kummatkin meni nappiin niin biisi kuin henkilö.
Minä en muista kumpaakaan biisiä. Nellin video jäi visuaalisesti mieleen. Luotan siihen, että lavashowt on tehty tänäkin vuonna hyvin.