Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnot ovat järkyttävän halpoja

Vierailija
20.08.2024 |

En ymmärrä, miten asuntosijoittaminen velalla (saatikka ilman) voi millään olla kannattavaa, kun Suomen vuokratalo on aivan pohjamudissa.

Miksi joku haluaisi ostaa uudiskohteen sijoitusasunnoksi vuokralaisen runneltavaksi, ja vielä maksaa itse satoja euroja päälle?

Vuokralaisellehan se on toki helppoa, kun voi viettää kissanpäiviä asuntotukien ja muiden rahahanojen vuolaasti virratessa.

En kyllä saa millään laskutoimituksella asuntosijoitusta (uudiskohde) kannattavaksi, kun vielä arvo laskee koko ajan, remonttivelka kertyy, järkyttävät korot ja asuntojen vuokrat niin järkyttävän matalat! Siis jopa Helsingissä voi asua hotellin tasoisesti (esim. Noli) reilusti alle tonnilla, kalustettu kämppä, siivoukset sisältyy hintaan jne.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mun kaverin asunnossa on oma talkkari. Eivät edes tarjoa asuntoa, ja haluavat talkkarin nostavat joka roskan pihalta. Eikä ole kovin korkea palkka edes.

Voisin hyvin kuvitella, että jos on 300 asunnon yhtiö, niin helposti löytyisi talkkari ku jokaisen osakkaan vastikkeetta menisi 15e palkkakuluihin ja tarjoaisivat vielä yksiön päälle, josta vastikkeet 120e/kk.

Vierailija
42/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä asuntojen hinnat tulee laskemaan mikäli vuokrat eivät nouse. Sijoitetulle pääomalle täytyy saada katetta.

Tämähän olisi aivan loistava juttu! Keskituloisillakin olisi mahdollisuus ostaa koti ilman puolen miljoonan lainaa. Yleensäkin asuminen maksaa Suomessa aivan liikaa.

Siis mistä sä oikein puhut? Suomi on kyllä Euroopan, ja laajemmassakin mittakaavassa erittäin halpa maa. Kävin juuri Yhdysvalloissa, niin pieni paketti ketsuppia oli jo $8. Kesällä kävin Puolassa niin aurinkolasit 20e ku samat sai Suomesta 6e. Espanjassa hotelliyö 130e, kun Suomessa vain 85e.

Lisäksi Suomessa on niin halpaa syödä ulkona. Espanjassa meni helposti melkein 20e, kun Suomessa lounasbuffet juomineen 13e. Työnantaja vielä maksaa 25% lounareista. Itse usein juon useamman lasin vettä, niin Espanjassa jo kuplavesi teki 2,50e per pullo.

Lisäksi ilmainen terveydenhuolto, ilmainen hammaslääkäri, ilmainen koulutus, ilmainen oppimateriaali ja työkalut, työttömyysturva, vammaistuki, toimeentulotuki, asumistuki, opintotuki, tuki tuli tuki..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä asuntojen hinnat tulee laskemaan mikäli vuokrat eivät nouse. Sijoitetulle pääomalle täytyy saada katetta.

Nyt on myyty pääkaupunkiseudulla uudiskohteita 5000-8000e kauppahintaan. Jos ne vielä tuosta laskee, niin yksi kerrallaan rakennusliikkeet menevät nurin ja koko rakentaminen onneksi loppuu. Eiköhän sitä silloin lähdetä hinnoissa ihan raketin lailla ylöspäin.

Missä on myyty ja kuka myy?

Vierailija
44/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa nyt? :D Mä ainakin maksan oman vuokrani ihan palkkatuloilla. Mikä edes on asuntotuki?

Samoin, palkoilla tai ansiosidonnaisella on vuokrat maksettu ja joskus on saatu toimeentulotukeakin kun oli ulosottoja ja elareita. Asumistuessa ei noita huomioitu.

Vierailija
45/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko asuntosysteemi on viallinen jos saat vuokralaisella maksatettua asunnon 100%. Se ei palvele ketään muita, kuin asuntosijoittajia joilla on pääomaa sen verran että pankki myöntää useamman asuntolainan. 

Kyllä siinä tuli eriarvoistettu olo nuorena kun 20v kaverille oli myönnetty jo 3 asuntoon laina, vain siksi kun isin firman tilit oli samassa pankissa. 

Nyt tällä kaverilla on tämän "elämään startti" sijoituksen myötä 6 velatonta asuntoa, joista ei ole itse maksanut euroakaan, vaan asumistuetut vuokralaiset. 

Että ei täällä nyt ihan samalta viivalta lähdetä tai tarjota kaikille samoja mahdollisuuksia menestyä elämässään.

Kaikilla pitäisi olla mahdollisuus saada asuntolaina ja säästää itselleen eikä maksaa asuntosijoittajan asuntoa.

Vierailija
46/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olisi aivan loistava juttu! Keskituloisillakin olisi mahdollisuus ostaa koti ilman puolen miljoonan lainaa. Yleensäkin asuminen maksaa Suomessa aivan liikaa.

Siis mistä sä oikein puhut? Suomi on kyllä Euroopan, ja laajemmassakin mittakaavassa erittäin halpa maa. Kävin juuri Yhdysvalloissa, niin pieni paketti ketsuppia oli jo $8. Kesällä kävin Puolassa niin aurinkolasit 20e ku samat sai Suomesta 6e. Espanjassa hotelliyö 130e, kun Suomessa vain 85e.

Lisäksi Suomessa on niin halpaa syödä ulkona. Espanjassa meni helposti melkein 20e, kun Suomessa lounasbuffet juomineen 13e. Työnantaja vielä maksaa 25% lounareista. Itse usein juon useamman lasin vettä, niin Espanjassa jo kupl

Ollaan varmaankin oltu eri osassa u.s ja espanjaa oxo...

Vierailija
47/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ollaan varmaankin oltu eri osassa u.s ja espanjaa oxo..."

No mä olen ollut Aurinkorannikolla, Andalusiassa, joka on huonopalkkaisinta aluetta Espanjassa keskipalkaltaan. Asunut siellä monta vuotta, silloin kun siellä vielä oli halpaa.

Kävin lomalla myös Turkissa tänä vuonna. Oli järkytys ku Iskender kebab maksoi n. 20e, kun Suomessa saa 6 eurolla. Ja oli paljon onnettomampi annos kuin Suomessa.

Vierailija
48/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Suomessa saa skebabin 6 eurolla? Ei mistään.

Vierailija
49/50 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuminen on järkyttävän halpaa, esimerkiksi täällä Helsingissä. Olen nelikymppinen ja maksanut asuntolainan jo. Naurattaa ihmiset, jotka ei halunneet hyödyntää nollakorkojen aikaa.

Ja yhtiövastike nousee ja rempat siihen päälle.Mut onhan se, niiku järkyttävän halpaa. Itse aikoinaan maksoin helsingissä vuokraluukusta saman verran kuin olisi yhtiövastike ollut kun oli sellainen aravaluukku.

Ollaan kyllä varauduttu remontteihin jossain tulevaisuudessa. Ja ainahan voi nostaa sijoitusasunnon vuokraa. Sekin on Helsingissä ja sekin on velaton :)

Vierailija
50/50 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kerrostalon alakerrassa ilmainen sali. Sitä säästää vuodessa satoja euroja jo tuolla. Sähkö on halpaa. Ennen kaikkea jää enemmän aikaa toteuttaa itseä kun ei ole omakotitaloa hoidettavana. 

Kerrostalojen punttikset on aina umpisurkeat. Kyllä sinä sen satojen euron säästön maksat sitten huonoilla tuloksilla. 

Imase

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi