Ndéla Faye Hesarissa kieltäytyy lukemasta valkoisten kirjoja
Että sellaista rotusyrjintää afrikkalainen harrastaa Suomessa suomalaisia kohtaan.
Kommentit (1393)
"Valkoinen katse määrittää yhä sitä, mitä pidämme arvokkaana kirjallisuutena. Siksi päätin olla lukematta valkoisten kirjoja."
Anna hänen lukea mitä haluaa, pakkoko sitä on täällä jankuttaa.
Montakos mustan kirjaan ap on lukenut verrattuna valkoisten kirjoittamiin kirjoihin?
Ihan vi...... sama. Kiinnostaa ketä?
Olin muuta tekemässä ja tulin nyt tänne. On uusi sama hesarin juttu laitettu tänne. Miksi? Miksi sinä jankutat tästä?
Silti hän asuu "valkoisten" maassa, millaisten ihmisten kirjoittamia kirjoja hän sitten odottaisi täällä olevan. Oudoksi mennyt kyllä tämä maailma.
Vierailija kirjoitti:
Montakos mustan kirjaan ap on lukenut verrattuna valkoisten kirjoittamiin kirjoihin?
Olen eri, mutta en yleensä kiinnitä huomiota kirjailijan ihonväriin. Esimerkiksi kirjastossa kirjan nimen ja takakansitekstin perusteella sitä on aika lailla vaikea arvatakaan. Joka tapauksessa valitsen lukemisen sisällön enkä ulkoisten seikkojen perusteella. Niin kuin luultavasti jokainen joka lukee kirjoja kirjojen itsensä takia eikä poliittisin perustein.
No en minäkään kovin usein jaksa lukea miesten kirjoittamia kirjoja enää. Valkoinen heteromies jankkaa useimmiten naisista, naisten kanssa olemisesta ja naisen puutteesta, kirjallisuudessa. Joskus myös oikeassa olemisestaan.
Yleensä kiinnostavampaa lukea jotain muuta.
Jos minä -valkoinen lihaa syövä, yksityisautoileva heteromies- kirjoittaisin jotain vastaavaa koskien tummaihoisia naisia niin hyvänen aika mikä paskamyrsky siitä seuraisi.
Itse luen kirjoja joista pidän, aivan yhdentekevää kuka ne on kirjoittanut.
Minä luen vain valkoisten heteromiesten kirjoittamia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Olkoot lukematta, mutta tuo on rasismia. Voiko valkoinen sanoa yhtä julkisesti, että hän lukee vain valkoisten kirjoittamia kirjoja tai voiko sanoa, että hän lukee vain vain valkoisten miesten kirjoittamia kirjoja, koska ne ovat älyllisempää ja haluaa vastustaa sillä jotakin. . .
Miksi ei voisi sanoa, varsinkin jos osaa vielä perustella miten ne kirjat ovat älyllisempiä.
Kirjallisuushistorian ongelma tosin on se, että vain valkoiset miehet ovat kirjoittaneet kirjoja. Nykykirjallisuudessa on kiinnostavaa se, mitä muut kirjoittavat, kun ne miesten tarinat on niin luettu jo monta kertaa.
Aivan uskomatonta uutishuo_aamista.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään kovin usein jaksa lukea miesten kirjoittamia kirjoja enää. Valkoinen heteromies jankkaa useimmiten naisista, naisten kanssa olemisesta ja naisen puutteesta, kirjallisuudessa. Joskus myös oikeassa olemisestaan.
Yleensä kiinnostavampaa lukea jotain muuta.
Tuskin luet lainkaan kirjoja. Sen verran suppea on käsityksesi kirjallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä otetaan avosylin elätettäviksi?
Niin, toimittajia elättävät lehtien tilaajat. Minä luen ja tilaan Hesaria, jos sinä et, niin sitten asian ei luulisi sinua huolettavan.
Nyt vaan pitäisi tietää millaiselle vulvalle ap:n penis erektoituu terhakkaimmin. Viivapilluille vai ulkoneville sisemmille häpyhuulille?
En lue ollenkaan kirjoja. Joten tuo tarkoittaa sitä etten lue valkoisten miesten kirjoittamia kirjoja.
Minä en lue mustien kirjoittamia kirjoja. En kyllä edes tiedä ketään mustaa kirjoittajaa paitsi Gloria Naylor. Sen kirjoja on yksi jossain. Kirjaston "saa ottaa" lootasta.
Niin siis onko hän puoliksi suomalainen? Identiteettiongelmako häntä ajaa?