Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastuminen ja rakastuminen vanhemmalla iällä - naisnäkökulmaa kaivataan

Vierailija
19.08.2024 |

Teineinä tykättiin, "alettiin olemaan", erottiin ja toistettiin samaa moneen otteeseen. Sitten löytyi '"se oikea", jonka kanssa perustettiin perhe, ostettiin omakotitalo ja kasvatettiin lapset aikuisiksi.

Nyt on erottu ja lusikat jaettu. Yksinäisyys saa riittää ja uutta parisuhdetta on etsitty kissojen ja koirien kanssa. Lupaava nainen on kiikarissa, mutta on tämä haastavaa jos vertaa tilanteeseen yli kolmenkymmenen vuoden takaa, jolloin oltiin melkein lapsia vielä. Ei ollut treffisovelluksia, vaan kumppania haettiin kaveri- tai harrastuspiireistä. Nyt selaillaan "myynti-ilmoituksia" ja potkitaan renkaita.

Aikuiset naiset ovat paljon vaikeammin "käsiteltävissä" kuin teinit aikanaan. Leffaan ja hampurilaiselle oli ihan toimiva setti 35v sitten, mutta ei iske enää viisikymppisille. Sitten on naisten omat lapset, jotka ovat teinejä tai nuoria aikuisia. On vuoroviikkovanhemmuutta, omaa uraa ja harrastuksia, työ- ja lomamatkoja ja kalenterit täynnä merkintöjä.

Ja mitä niiden naisten kanssa edes tekisi? Yksi haluaa taidemuseoon, itse en ymmärrä taiteesta mitään. Toiselle ehdotin marja- tai sieniretkeä, mutta kaupunkilainen ei tykkää kun menee itikoita silmiin ja hämähäkinseittiä hiuksiin. Kolmas innostui luontoretkestä, mutta kalenteri on täynnä syyskuun loppupuolelle saakka. Ja täältä foorumilta saa lukea ristiriitaisia ohjeita siitä, saako mies tarjota vai pitääkö hänen. Yksi ei halua treffejä kahvilassa tai ravintolassa ja toiselle ei ehdottomasti käy mikään aktiviteetti ulkona. Jonkin mielestä seksiä pitää olla ensimmäisillä tai viimeistään toisilla treffeillä kun itse kuvittelin että ehkä kuukauden päästä. Olen kyllä joustava ja sopeutuvainen, mutta en osaa lukea muita naisia kuin ex-vaimoani, joten antakaa kiltit selkeitä signaaleja siitä, mitä haluatte ja odotatte.

Tulipas pitkä ja sekava stoori, tiedetään, mutta kommentoikaa nyt jotain muutakin.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#91, kuvaamasi kuulostaa aika lailla sellaiselta, mitä minäkin olen etsimässä. Mielellään samoilta seuduilta, mutta ei välttämättä muuttoa yhteen missään vaiheessa.

ap

Sitten järjestät itsesi vain ojasta toiseen samanlaiseen ojaan tai pahempaan. Pääset jonkun ikänaisen maksumieheksi. Kas kun et maininnut tuota yhteenmuuttokieltoa avauksessasi, se muuttaa tilanteen suuresti, kyseessä ei olekaan parisuhde jota kaipaat.

Vierailija
102/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen vaikka vaan puistonpenkille istumaan, jos seura on kiinnostavaa. Mielestäni treffeillä pääasia on se toinen ihminen eikä aktiviteetti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toiseen ketjuun joskus kirjoittanut omasta treffailuun liittyvästä kokemattomuudestani sekä epävarmuudestani ja kyvyttömyydestäni tulkita naisten viestintää tai lukea rivien välistä.  Tämä nimen omaan homman alkuvaiheessa kun toistaei vielä juurikaan tunne.

Tämä ilmenee siten, että välillä kaikki tuntuu naisen etenevän hyvin, välillä taas pessimistiset ajatukset valtaavat mielen. Tiiviin ja ystävällissävytteisen viestinnän jälkeen tulee joku töksähtävä vastaus tai pitkä radiohiljaisuus. Silloin alan etsimään heikkoja signaaleja ja miettimään, että nyt alkaa lämpötila laskea ja naisen kiinnostus lopahtaa. Oikeasti syynä voi olla vain vaikka kiireinen päivä tai ärtymys jostain ihan muusta naisen oman elämän asiasta, mutta minä pelkään pahinta, että kaikki johtuu minun viesteistäni tai käytöksestäni.  Tiedän analysoivani ja miettiväni asioita liikaa, mutta en voi sille mitään.

Ei ole helppo

Minä naisena alan heti miettiä, jos mies ei laitakaan kovin usein viestejä, että nyt se kiinnostus on alkanut laantua. Ja kokemus kai sen on opettanut, kun miesten kanssa ei ikinä tiedä missä mennään, mitä ne edes musta haluaa, ja että ei kai nyt mun kanssa kuitenkaan kukaan halua oikeaa parisuhdetta.

Vierailija
104/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#91, kuvaamasi kuulostaa aika lailla sellaiselta, mitä minäkin olen etsimässä. Mielellään samoilta seuduilta, mutta ei välttämättä muuttoa yhteen missään vaiheessa.

ap

Sitten järjestät itsesi vain ojasta toiseen samanlaiseen ojaan tai pahempaan. Pääset jonkun ikänaisen maksumieheksi. Kas kun et maininnut tuota yhteenmuuttokieltoa avauksessasi, se muuttaa tilanteen suuresti, kyseessä ei olekaan parisuhde jota kaipaat.

Ei ole yhteenmuuttokieltoa. Mutta ei pakkoakaan.  Sunnuntaityttöystävä kuvaa aika hyvin sitä, millä haluan alkuun lähteä etenemään. Sitten jos sunnuntaita on hetken päästä viikossa kolme, niin hyvä sekin.

Vierailija
105/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museoita on sata ja tuhat erilaista ja eri aiheista ja asioista. Ihme on, jos mikään niistä ei kiinnosta. Myös taidetta on monenlaista. Ei kannata missata retkeä vain, koska menoehdotuksessa on sana museo. 

Vierailija
106/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#103 ja minä taas mietin, että karkotan naisen jos olen liian innokas ja "päällekäyvä" viestittelen liian usein ja haluan tavata vaikka joka toinen päivä. Onhan se kuitenkin eri asia jos toinen on lapseton sinkku kuin jos on parin teinin yh ja stressaavassa, kiireisessä työssä.

Vierailija
107/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko jäävi kommentoimaan kun itse perustin perheen ensimmäisen sellaisen miehen kanssa jolle kelpasin, ja tapasin "sen oikean" (oikeasti ihan ilman lainausmerkkejä) vasta kypsemmällä iällä (eron jälkeen). Mutta siis mä olen melkein sitä mieltä että jos pitää kauheasti miettiä ja analysoida ja pohtia niin ihminen ei ole oikea. Kun kohtasin tämän elämäni rakkauden, kaikki vaan meni todella helposti ja luontevasti. 

Vierailija
108/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitit hyvin.

Yleensähän aletaan tapailemaan nimenomaan sen vuoksi, että otetaan noista mainitsemistasi asioista selvää. Eli lähtökohtaisesti odottaisin, että minuun halutaan aidosti tutustua. Kysymällä kyllä selviää, kun lähdet liikkeelle itse avoimena.

Katso, miten teillä lähtee synkkaamaan ja mitä seksiin tulee, niin usein tilanne etenee oikeanlaisen ihmisen kanssa aikalailla luonnostaan. Älä ota liikaa paineita kaikesta.

N

Vierailija
109/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ehkä ehdottaa marja- ym. retkiä, kun on ikävää joutua heti kertomaan omista selkävaivoistaan. Sensitiivisyyttä, joustavuutta ja avoimuutta uuteenkin.

Jos on niin vaivainen, että ei metsässä voi kävellä, tuskin on sovelias kumppani sellaiselle joka siitä tykkää. Joten hyvähän se on että asia tulee kättelyssä ilmi. 

Itse en ikinä huolisi miestä joka ei pysty metsässä liikkumaan. Tuskin sen repertooria sängyssäkään on kovin laaja kun selkää piää varoa. 

Kyykkiminen, kurkottelu ja etukumara asento ovat kovaa työtä tuki- ja liikuntaelimistölle. Moni saakin marjareissulta palkakseen kipeän selän ja jomottavat jalat. Virkisterin fysioterapeutti Riikka Ilmivalta neuvoo tehokkaat liikkeet mahdollisten vaivojen ehkäisemiseksi. (lista yhteiseen jumppaan)

https://yhteishyva.fi/artikkeli/kipeytyyko-selka-marjastaessa-lyhyt-taukojumppa-eh/6FXORE50IoKovW1pXmM4NA

Vierailija
110/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ekoilla treffeillä riittää ihan vaan kahvilassa käynti.  Ei tarvita mitään extremeä eikä kallista.  Ei edes mitään romanttista.  Ekoilla treffeillä on tarkoitus tutustua toiseen sen verran,  että tietää,  kiinnostaako tavata toisenkin kerran. Kumpikin kertoo jotain itsestään.  Millainen on luonteeltaan,  millaista arkea elää, millaisia suunnitelmia tuleville vuosille,  millaisista asioista on kiinnostunut jne jne.  

Vierailija
111/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton nainen ja minua kohtaan ollaan yleensä skeptisiä (sekä miehet että naiset), että minussa täytyy olla jotain vikaa, jos en ole seurustellut vähään aikaan. En kuulemma ymmärrä rakkaudesta mitään, kun minulla ei ole lapsia ja mitä kaikkea hauskaa olen saanut kuulla. Ai niin, hoidin toista vanhempaani, molemmat vanhemmat ovat haudassa, olen yhteydessä sisarten lapsiini (en siis vihaa lapsia vaan tulen hyvin juttuun), tykkään eläimistä ja rampata mustikassa sekä käydä festareilla.

Ehkä kannattaa ensin ottaa selville, minkälainen toinen on. Naimisissa olleilla voi olla ennakkokäsityksiä, koska arki on pyörinyt aiemmin yhden puolison, lasten ja työn ympärillä. 

Suosittelen juuri eronneille miehille nauttimaan rohkeasti erilaisista naisista. Ei kannata rajoittaa liikaa itseään tai toisia. Jos ei museot ja taide kiinnosta, niin ei kannata raahautua väkisin näyttelyyn.

Vierailija
112/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ruppana metsästää pillua vähän sieltä sun täältä ja mulkku ei enää edes seiso :D

Vierailija
113/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ekoilla treffeillä riittää ihan vaan kahvilassa käynti.  Ei tarvita mitään extremeä eikä kallista.  Ei edes mitään romanttista.  Ekoilla treffeillä on tarkoitus tutustua toiseen sen verran,  että tietää,  kiinnostaako tavata toisenkin kerran. Kumpikin kertoo jotain itsestään.  Millainen on luonteeltaan,  millaista arkea elää, millaisia suunnitelmia tuleville vuosille,  millaisista asioista on kiinnostunut jne jne.  

Näin tehtiin. Käveltiin tunti kahvilalle ja juteltiin samassa, istuttiin tunti kahvilassa ja juteltiin, sitten käveltiin takaisin autoille ja juteltiin. Kiinnostuttiin, hymyiltiin ja todettiin, että otetaan uusiksi. Ja otettiin. Seuraavaa kertaa odotellessa.

Vierailija
114/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa "sunnuntaityttöystävän", mutta ehdottaa marjastamista treffeille. Riskinä istumatyöläisellä varsinkin välilevyn pullistuma. Hakusessa on kriteerit ja oletukset. 

Vierailija
115/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa "sunnuntaityttöystävän", mutta ehdottaa marjastamista treffeille. Riskinä istumatyöläisellä varsinkin välilevyn pullistuma. Hakusessa on kriteerit ja oletukset. 

Mulla ainakin haussa ihminen, jonka fysiikka sallii esim 5km kevyttä hölkkää tai 20 km kävelyä. Rollaattorimummot voi olla kohderyhmää sitten joskus 30v päästä.

T. Sporttinen toimistotyöntekijä

Vierailija
116/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy löytää se, kuka lähtee leffaan ja hampurilaiselle, jos et paremmasta perusta. 

Vierailija
117/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin haussa ihminen, jonka fysiikka sallii esim 5km kevyttä hölkkää tai 20 km kävelyä. Rollaattorimummot voi olla kohderyhmää sitten joskus 30v päästä.

Onko löytynyt naisia "Cooperin testiin"? :)  En lähtisi kyllä ensitreffeille 20 km kävelylle enkä 5 km juoksulenkillekään, ennemmin vaikka Kiasmaan, on turvallisempi paikka treffeille.

Vierailija
118/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa kiireinen ihminen löytää aikaa viikon, tai kahden viikon varoitusajalla jos oikeasti haluaa, eli tuo "lokakuulle asti buukattu kalenteri täyteen" vähän haiskahtaa, ettei kiinnosta, muttei halua suoraan sanoa. 

Mitä tuohon muuten tulee... Niin, yllätyt, että ihmiset pitävät eri asioista? Ei se leffa ja bursa kaikille toimi, vaikka olisi 35v. 

En ylläty, mutta kaipaan vähän naiselta itseltään vinkkiä. Jos vaan vastataan, että ääh, ei, tylsää, ei oo mun juttu,... niin tunnen itseni vähän hölmöksi ja mielikuvituksettomaksi.

ap

Älä tunne. Jokaiselle on joku. Ole oma itsesi, älä esitä mitään. Elä elämääsi niin että olet tyytyväinen. Kyllä siihen

Jos joku vielä kertoisi, minkälainen on stereotyyppinen nainen? Olivatko 90-luvun tyttöystävät ( yht 3 kpl lyhyitä suhteita) sitä? Vai ex-vaimo? Muista naisista ei ole niin paljon kokemuksia.

Vierailija
119/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta oikeasti marjastamisessa asennot ovat epätyypillisiä oireettomillekin. Itse harrastan kuntoliikuntaa säännöllisesti. No, ennakkoluuloisia ihmisiä kannattaa karttaa. Samoin mielikuvituksettomia.

Vierailija
120/170 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy löytää se, kuka lähtee leffaan ja hampurilaiselle, jos et paremmasta perusta. 

No eikö toi nyt oo ihan okei alkuvaiheen treffeille? Musta ainakin.

N47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi