Pappi Petja Koppeloinen saa syytteitä jumalanpilkasta ja on homoseksuaali
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan uskoontulleena kristittynä vetänyt hernettä nenään noista muutamasta videoklipistä. Ihan hauskoja olivat mielestäni. Ei minun mielestäni usko ja huumori sulje toisiaan pois, kunhan pappi osaa pitää ihan oikeita saarnoja eikä ala vetämään alttarilla jotain stand up-showta.
Vai niin. Ja minä uudestisyntyneenä ja Pyhällä Hengellä täyttyneenä kristittynä en todellakaan hyväksy homoseksuaalisia tekoja tekeviä pariksi, koska se on iljetys ja kauhistus Jumalan silmissä. Älä sinä eksy nykykirkon pappien eksytyksiin, sillä harva heistä enää opettaa puhdasta Jumalan sanaa. Papin täytyy pukeutua asiallisesti ja olla mies, eikä pukeutua naismaisesti, eikä pellillä vakavilla asioilla. Papin tulee näyttää hyvää esimerkkiä seurakuntalaisille, ja tuonkin papin esimerkki ei mitään hyvää hedelmää ole.
Minulla ei ole mielenkiintoa vääntää homo-hetero-asioista. En näe että se olisi tärkein asia, johon pitää ottaa kantaa. Tärkeintä olisi, että pappi on oikeasti uskossa ja keskittyy Jeesuksen sanoman levittämiseen, ja että hän osaa kohdata ihmiset lempeästi ja myötätuntoisesti. Siksi kirjoitin, että toivottavasti kyseinen pappi ei vedä saarnojen tilalla stand up-showta, eli ettei vedä koko hommaa ihan leikiksi.
Vierailija kirjoitti:
Huomioh-ora. Kritisoi pinnallisuutta, mutta itse tiktokkaa. Huoh.
Riippuu vähän mikä on hänen motiivinsa. Haluaako itselleen seuraajia ja somepöhinää, vai haluaako johdattaa ihmiset kuulemaan Jumalan sanaa.
Kaikki uskonnot pitäisi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan uskoontulleena kristittynä vetänyt hernettä nenään noista muutamasta videoklipistä. Ihan hauskoja olivat mielestäni. Ei minun mielestäni usko ja huumori sulje toisiaan pois, kunhan pappi osaa pitää ihan oikeita saarnoja eikä ala vetämään alttarilla jotain stand up-showta.
Vai niin. Ja minä uudestisyntyneenä ja Pyhällä Hengellä täyttyneenä kristittynä en todellakaan hyväksy homoseksuaalisia tekoja tekeviä pariksi, koska se on iljetys ja kauhistus Jumalan silmissä. Älä sinä eksy nykykirkon pappien eksytyksiin, sillä harva heistä enää opettaa puhdasta Jumalan sanaa. Papin täytyy pukeutua asiallisesti ja olla mies, eikä pukeutua naismaisesti, eikä pellillä vakavilla asioilla. Papin tulee näyttää hyvää esimerkkiä seurakuntalaisille, ja tuonkin papin esimerkki ei mitään hyvää hedelmää
Hän on Paavalin seurakunnasta, ja Paavali oli susi lampaiden vaatteissa. Samasta seurakunnasta on Kari Kananen. 654
Paavali ei tosiankaan ollut mikään susi, vaan varoitti raatelevista susista lammaspaimenia Pyhässä Hengessä.
Susien lammashyökkäykset ovat kummasti lisääntyneet viimeaikoina.
Niitähän pitäisi teoriassa olla vain Itä-Suomi-Keski-Suomi-akselilla, mutta niin vain ovat susihyökkäykset lisääntyneet länsirannikolla myös räjähdyksen omaisesti. Susilauma tappoi hiljattain Turun seudulla noin 20 lammasta.
Vierailija kirjoitti:
Paavali ei tosiankaan ollut mikään susi, vaan varoitti raatelevista susista lammaspaimenia Pyhässä Hengessä.
Kukaan Raamatussa ei puhu Paavalista apostolina, vain hän itse nosti itsensä apostoliksi. Tästä on nyt alkanut ilmestyä paljon juttua, kannattaa tutkiskella itse. Esim. täällä
https://www.jesuswordsonly.org/index.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan Raamatussa ei puhu Paavalista apostolina, vain hän itse nosti itsensä apostoliksi. Tästä on nyt alkanut ilmestyä paljon juttua, kannattaa tutkiskella itse. Esim. täällä
Tiedän tuon lahkon opetukset, ja ne ovat täyttä roskaa ja epäkristillisiä. Jokainen kirkkoisä apostolien jälkeen kunnioitti Paavalin opetuksia ja piti häntä Jumalan miehenä. Paavali oli Pyhällä Hengellä täyttynyt Jumalan valitsema mies tehtäväänsä. Hänellä oli Pyhä Henki, jota noilla "jesuswordsonly" lahkolaisilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Luterilainen kirkkohan sen päättää, millaisia sirkushuveja seurakuntalaisille esitetään.
Kertoo enemmänkin kirkosta kuin tuosta papista.
Tämä. Tämän vuoksi minua kutsui ortodoksisuus pari vuotta sitten. Sielläkin toki ongelmansa, mutta sanan hylkääminen ja friikkisirkus olivat evluteissa viimeiset pisarat.
Pappien täytyy johdattaa seurakuntansa Jumalan sanan ääreen eikä mielistellä maailmaa. Jumalan käskyt ovat tänään aivan samat, mitä ne olivat apostolienkin aikana. Niinkuin eräs Jumalan mies 300 luvulla sanoi "jos maailma on totuutta vastaan, niin minä olen silloin maailmaa vastaan"
Totuus on Jumalan Sana.
Syntiä ei pidä hyväksyä seurakunnassa, vaikka syntiset ihmiset hyväksytäänkin, koska kaikki olemme syntisiä. Mutta syntiin ei pidä rohkaista eikä siihen kehoittaa. Kirkkoa on kohdannut luopumisen aika, jolloin Saatana käy hyökkäykseen rappioittaakseen kirkon opetuksen, niin että ihmiset joutuisivat Helvettiin. Kristus antoi selvän opetuksen, avioliitto on vain miehen ja naisen välinen, eikä avioliiton ulkopuolista seksiä Jumala pidä hyväksyttyvänä. Kreikan sana agape on jumalallista rakkautta eikä eros rakkautta, joka on eroottista rakkautta ja tarkoitettu aviopuolisoiden välille. Jumala ei hyväksy syntiä, ja siksi kaikkien on kilvoiteltava päästäkseen sisälle taivasten valtakuntaan. Jos joku luulee että voihan se olla rakkautta kahden miehen välillä, niin miksei sitten kolmen miehen välillä? Tokihan kolme rakastaisi enemmän kuin kaksi. Tai vaikka neljä. Menkööt miehet "rakastamaan" toisiaan eroottisesti maailman keskelle, mutta seurakunnassa sellaista käytöstä ei pidä suvaita. Tarkoitus on johdattaa sieluja pelastukseen eikä kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Susien lammashyökkäykset ovat kummasti lisääntyneet viimeaikoina.
Niitähän pitäisi teoriassa olla vain Itä-Suomi-Keski-Suomi-akselilla, mutta niin vain ovat susihyökkäykset lisääntyneet länsirannikolla myös räjähdyksen omaisesti. Susilauma tappoi hiljattain Turun seudulla noin 20 lammasta.
Paikalliset metsänomistajat ovat tarttuneet toimeen ja ovat sitä mieltä, että susi ei juokse itsekseen Suomen ylitse, vaan ovat istutettuja laittomasti.
Siksi kaatolupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon lahkon opetukset, ja ne ovat täyttä roskaa ja epäkristillisiä. Jokainen kirkkoisä apostolien jälkeen kunnioitti Paavalin opetuksia ja piti häntä Jumalan miehenä. Paavali oli Pyhällä Hengellä täyttynyt Jumalan valitsema mies tehtäväänsä. Hänellä oli Pyhä Henki, jota noilla "jesuswordsonly" lahkolaisilla ei ole.
Ei Paavalilla ollut mitään opetuksia, hänellä oli kirjoituksia, pienellä k:lla. Raamattu Kansalle kirjoittaa esim. erehdyttävästi näistä kirjoituksista isolla k:lla Kirjoitukset, jolloin niitä on alettu pitää pyhinä.
Mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, millä perusteella tuota pidät tuota lahkona? Aina pitää olla varuillaan tietenkin, mutta onko tälle jotain perustelua.
Ei kai se tosiuskossa vaeltavia pitäisi tapakristittyjen touhut häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on epäkristillistä, että he siteeraavat Jeesuksen sanoja, eikö Jeesus ole kristinuskon ja Raamatun keskeinen henkilö ja koko sen sisältö. Paavali ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on
Paavalin kirjeet tiedetään kaikkein vanhimmiksi Uuden Testamentin kirjeiksi Luukaksen kirjeiden ohella. Pietarikin tunnusti Paavalin opetukset, vaikka kuvailikin niitä vaikeaselkoisiksi. Paavalin tekemät lähetysmatkat tiedetään ja hän oli hyvin tunnettu ensimmäisen vuosisadan alueella useassa maassa. Hän puhui sitä mitä Pyhä Henki hänelle puhuttavaksi antoi. Tuo sinun mainitsemasi lahko on todellakin lahko, joka väittää että kaikki kirkkoisät seuraavalta vuosisadalta olivat väärässä, ja heidän 2000 vuotta myöhemmin perustettu lahkonsa olisi oikeassa. He haluavat palata vanhan liiton lakeja noudattamaan, vaikka nyt on selkeästi Uusi Liitto. Vanha Liitto tuhoutui temppelin esiripun hajotessa ja lopullisesti vuonna 70ad kun Jerusalem ja sen temppeli tuhottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin uskon uuteen liittoon, joka solmittiin Jeesuksen veren kautta, siitä ei ole kyse. Paavalihan vainosi ja tapatti kristittyjä, ja sitten sanoi kääntyneensä Kristuksen seuraajaksi. Raamatun mukaan Benjamin on raateleva susi, ja Paavali oli omien sanojensakin mukaan Benjaminin sukukuntaa. Muuttuiko hän vai oliko hän susi lampaitten vaatteissa.
Yksi seikka tämän puolesta puhuu se, kuinka seurakunta on ajan mittaan pehmentänyt Jeesuksen opetuksia, Paavalin jalanjäljissä. Jeesuksen sanoma vesitetään, ja sen myötä onkin ihmiset alkaneet luoda itse oman mieleisensä uskonnon. Jos pappi hyppii nakuna median sivulla (Kananen), niin onko se Jumalan tahto? Itse en usko tällaiseen vapaamieliseen Jumalaan, joka yrittäisi mielistellä meitä.
Musta on aina kiva seurata kun uskikset "keskustelee". 5 min ja laetaan repiä korvia päästä. Shalom vaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Musta on aina kiva seurata kun uskikset "keskustelee". 5 min ja laetaan repiä korvia päästä. Shalom vaan kaikille.
Sitä kutsutaan teologiseksi kiistelyksi, se ei ole riitelyä.
Riitelyä on se, jos joku alkaa haukkua tänne kirjoittanutta henkilöä.
Huomioh-ora. Kritisoi pinnallisuutta, mutta itse tiktokkaa. Huoh.