Miksi nainen olettaa, että eroamme hyvissä väleissä, jos ero on yksipuolisesti hänen päätöksensä?
Lähinnä ironista, että ensin aukoo päätä siitä kuinka väärä ihminen olen, mutta silti olisi kiva erota ystävinä, kun pohjimmiltaan olen niin kultainen tyyppi. Siis voi vıttu. Ei meina oikein sanat riittää.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko sitten mieluummin, että hän haluaisi erota vihamiehinä? Olisiko se jotenkin lohduttavaa?
Kyllä. Myöntäisi sentään olleensa se jutun kusipää, jonka kanssa ei ole syytä erota hyvissä väleissä.
Millä tavalla ollut kusipää? Kun ei halua olla kanssasi. Sinä se olet, jos et hyväksy sitä että hän saa päättää itse omasta puolestaan.
Itse vielä sanoi, ettei vika ole loppujaan minussa, vaan hänessä. Iloinenko siitä pitäisi olla ja harrastaa suurta itseruoskintaa? Saati vielä, että antaisin hänelle sen ilon ja synninpäästön, että erottaisiin hyvillä fiiliksillä.
Mistä synnistä höpiset? Se, jos joku ei halua jatkaa parisuhdetta kanssasi, ei ole mkään synti. Et sinä voi ketään väkipakolla pitää suhteessa. Eikä ole tervettä rankaista toista siitä, että sinä et ollut hänelle sopiva kumppani. Elämä on sellaista , että aina ei saa mitä halua. Se sattuu, mutta ei ole kenenkään vika.
Olen sitä mieltä, että tuollaista "synninpäästöä" on turha ruinata siinä vaiheessa kun toinen kokee, että hänelle on tehty paskat, vaikka hän ei ole mitään pahaa tehnytkään. Erota saa ja se on ok, mutta tunnustaisi edes olleensa tässä se paska osapuoli eikä edes yrittäisi erota kivoissa fiiliksissä kuin muka ei olisi toista loukannutkaan. Tuollaisessa touhussa on jopa tientynlaisia narsistisia piirteitä, kun yrittää aivopestä toiselle itsestään kivan kuvan. Juuri narsistit saavat tuollaisesta touhusta sisäistä voimaa, kun saavat näyttämään paskat tekonsa ihan ok-jutuilta ja toinen vielä hyväksyy ne psykologisen aivopesun jälkeen.
En ymmärrä miksi erosta pitää ottaa jotkut pultit. Ihmiset eroaa, entäs sitten. Ei se tarkoita että sitten aletaan käyttäytyä törkeästi. Eri juttu on jos suhde oli väkivaltainen. Sitten voikin olla vihoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko sitten mieluummin, että hän haluaisi erota vihamiehinä? Olisiko se jotenkin lohduttavaa?
Kyllä. Myöntäisi sentään olleensa se jutun kusipää, jonka kanssa ei ole syytä erota hyvissä väleissä.
Millä tavalla ollut kusipää? Kun ei halua olla kanssasi. Sinä se olet, jos et hyväksy sitä että hän saa päättää itse omasta puolestaan.
Itse vielä sanoi, ettei vika ole loppujaan minussa, vaan hänessä. Iloinenko siitä pitäisi olla ja harrastaa suurta itseruoskintaa? Saati vielä, että antaisin hänelle sen ilon ja synninpäästön, että erottaisiin hyvillä fiiliksillä.
Mistä synnistä höp
Edelleen: Mistä helvetin synninpäästöstä hourailet? Kai sinä nyt olit paikalla, kun erositte ja tiedät, kumpi jätti ja kumpi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemys on, että "erotaan ystävinä" tai "ero oli yhteinen päätös" ovat sellaisia fraaseja joilla nainen yrittää välttää lähipiirissään eron pahikseksi joutumista vaikka on itse erossa aloitteellinen. Toivotaan myös ettei tuleva ex-mies jaksaisi pitkittää tai hankaloittaa eroa.
En vaan ymmärrä naisten logiikkaa, että kun olet katsellut uuden ukon jo ennen eroa, niin kuvitteletko oikeasti ettei eksä ärsyynny kun asia tulee hänen tietoonsa. Siinä vaiheessa kaikki fraasit ovat ihan turhia ja erossa otetaan kaikki keinot käyttöön. Ehkä naiset toivovat, että ex-mies tajuaa asian vasta liian myöhään.
Tuohan on naisilta sitä perinteistä manipuloivaa psykologista peliä, jotta saataisiin pestyä omat likaiset kädet ja saisi synninpäästön, että enhän minä tässä mikään paska ollut, tämä on vain elämää.
Miehet on tuossa niin outoja. Ne ei lopeta suhdetta. Ne vain käyttäytyy niin että toisen on erottava mielenterveytensä vuoksi. Sitten ne vielä luulee että eron ottamisessa on jotain noloa. En ole ikinä tajunnut miten niiden aivot kääntää jutun noin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi erosta pitää ottaa jotkut pultit. Ihmiset eroaa, entäs sitten. Ei se tarkoita että sitten aletaan käyttäytyä törkeästi. Eri juttu on jos suhde oli väkivaltainen. Sitten voikin olla vihoissaan.
Ap taitaa olla joku 15v poika, joka on nyt saanut siipeensä ensimmäistä kertaa elämässään ja vaatii exäänsä johonkin kostotoimenpiteisiin mukaan, vaikka ex yritti olla asiallinen ja hoita eron nätisti.
Ex-mies mietti aikoinaan suhteemme aikana pitkään, haluaako olla kanssani, mutta kun lopulta itse erosin hänestä, oli se miehestä väärin, kun "eron olisi pitänyt olla yhteinen päätös". Mies sitten kosti vuosia minulle tätä eroa lastemme kautta. Miksi käytte miehet niin tunteella ja kuvittelette kumppanin olevan omaisuuttanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vielä sanoi, ettei vika ole loppujaan minussa, vaan hänessä. Iloinenko siitä pitäisi olla ja harrastaa suurta itseruoskintaa? Saati vielä, että antaisin hänelle sen ilon ja synninpäästön, että erottaisiin hyvillä fiiliksi
Varmaan tarkoittaa sitä eroa, sekopää kun on
Olen törmännyt samaan. Eksä toivoi että voisimme olla ystäviä koska "hän ei vihaa minua" sen jälkeen kun oli viikkokausia syytellyt minua _kaikesta_, vaikka en ollut tehnyt mitään, ja sitten ilman mitään keskustelua jätti minut viestillä, eikä olisi halunnut sen viestin jälkeenkään puhua mitään erosta, mutta soitin ja suostui sentään puhumaan niin sain sen closuren siinä. Mä en tuollaisilla ystävillä tee yhtään mitään.
Erossa tuhotaan aina yksi ihmissuhde. "Minä vihaan hylkäämistä." Sanoo Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan eron syyt olivat pitkälti sinussa ap, koska sinusta haluttiin erota. Nainen kuitenkin halusi osoittaa, että olet ollut hänelle tärkeä ja sen vuoksi halusi pitää jatkossa välit ystävällisinä.
Vain hyvin sairas ihminen toimisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitää aina yrittää hyötyä miehistä?
Mitä ihmeen hyötyä? Ap:n nainenhan halusi juuri lopettaa liiton ap:n kanssa, koska se oli hänelle hyödytön. Ap taas olisi halunnut jatkaa koska liitto hyödytti häntä.
Nainen nimenomaan halusi pitää takaoven auki, jotta voisi käyttää häntä hyväksi myöhemmin. Eat your cake and have it too.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet tuntuvat käyvän erotilanteissa raivolla oli jättäjä sitten nainen tai mies? Miksei voi erota sivistyneesti, jos toinen ei ole tehnyt mitään ihmeempiä törkeyksiä suhteen aikana?
Miksi nainen haluaa kuvitella kaiken olevan aina ok? Esimerkiki jättää miehen samalla haukkuen tämän, mutta silti halutaan "pysyä ystävinä"?
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi vain erota? Miksi halutaan "pysyä ystävinä"? Vai onko tuokin vain vale, jolla oikeutetaan oma ala-arvoinen toiminta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus. Eksän mielestä varmaan eropäätös oli yhteinen kun pistettiin nimet alle samaan paperiin kun hän haki eroa. Minä taas sanoin, että väkisin en ketään pakota elämään kanssani, mutta jos joku kysyy niin sanon totuuden eli hänen olleen aloitteellinen osapuoli erossa.
Ei sentään valehdellut kenellekään, että erottiin ystävinä. Ihmetteli kuitenkin miksen halua olla hyvissä väleissä kun kapsahti uuden miehen kaulaan heti eron jälkeen.
Hyvin samanlainen kokemus itsellä. Akka itse haluaa eron ja uusi jo taustalla odottamassa. Sitten pitäisi erota hyvillä mielin, että ei muistella pahalla.
En minä ihmettele ollenkaan. Naisen tunteet ovat kuolleet jo aikoja sitten. Hän voi ihan hyvin erota ystävinä, koska ei ole enää sen puoleen positiivisia kuin negatiivisiakaan tunnemyrskyjä, pelkkää tyyntä. Useimmiten nainen on yrittänyt vuosia puhua miehelle, ettei ole onnellinen, mutta mies ei ole ollut valmis keskustelemaan ongelmista. Sitten mies kiukuttelee ja uhriutuu, kun nainen lopulta kyllästyy yrittämään ja lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet tuntuvat käyvän erotilanteissa raivolla oli jättäjä sitten nainen tai mies? Miksei voi erota sivistyneesti, jos toinen ei ole tehnyt mitään ihmeempiä törkeyksiä suhteen aikana?
Käy miehisen itsetunnon päälle tulla jätetyksi. Sitten pitää raivota, että saisi jollain tavalla todisteltua olevansa MIES.
Ja sitten nainen vaatii, että pitää olla MIES. Ja vaihtaa samanlaiseen MIEHEEN. Muutaman viikon päästä ero. Samasta syystä. Ja seuraavana onkin sitten - yllätys - samanlainen MIES. Mikään ei ikinä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hyötyä? Ap:n nainenhan halusi juuri lopettaa liiton ap:n kanssa, koska se oli hänelle hyödytön. Ap taas olisi halunnut jatkaa koska liitto hyödytti häntä.
Nainen nimenomaan halusi pitää takaoven auki, jotta voisi käyttää häntä hyväksi myöhemmin. Eat your cake and have it too.
Edelleenkään siitä exästä tuskin hyötyä on millään lailla ja seksiä eron jälkeen kinuaa miehet, oli jätetty tai jättäjä, hyvissä väleissä eronnut tai naiselle kostoa uhoava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se, ettei halua parisuhdetta jonkun kanssa, tarkoita aina sitä ettei halua olla ystävä. Muuten ihmisillä olisi aika vähän ystäviä.
Aika harva on aidosti ystävä exänsä kanssa. "Erotaan ystävinä" on lähinnä fraasi, joka tarkoittaa sitä, että käyttäydytään kuin aikuiset ihmiset ja pystytään tarvittaessa juttelemaan eronkin jälkeen. Ei siinä mitään erityisempää ystävyyssuhdetta tarvitse tulla. Varsinkaan ihan tuoreeltaan eron jälkeen.
Pitäisi silti kyetä myöntämään itselleen eron syyt, eikä jättää asiaa ns ilmaan. Eli myöntää, että nimenomaan haluaa eron, eikä mene valehtelemaan, että erosta on päätetty "yhdessä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä halusin hyötyä sen verran, että olisi maksanut edes puolet perheemme kuluista. Ei halunnut vaan laittoi rahansa mieluummin peleihin. Oli pikku pakko erota, koska oli helpompaa elättää itseni ja 2 lasta omalla palkallani. Miehen pito tuli liian kalliiksi, joten oli pakko laittaa kiertoon. Ja lisäyksenä, että annoin kyllä vuoden aikaa miettiä, että kumman haluaa; perheen vai pelaamisen.
Tuskinpa mies eron jälkeenkään kuluja maksaa.
Ei, mutta eron jälkeen ei mene enää rahaa miehen elättämiseen.
Taitaa yleensä mennä toisin päin. Mies useimmiten elättää naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy miehisen itsetunnon päälle tulla jätetyksi. Sitten pitää raivota, että saisi jollain tavalla todisteltua olevansa MIES.
Ei kyllä käynyt yhtään itsetunnon päälle, kun pääsin kusipää-ämmästä eroon jo vuosia sitten
Miksi sä sitten raivoat mammapalstalla?
Googlaa "raivo". Palataan asiaan huomenna, jos olet ymmärtänyt lukemasi.
Hah! Miten reppana pitää olla, jos kuvittelee, että naiselle on jotenkin kova paikka kertoa kaikille, että hän jätti sinut? Eihän siinä ole mitään ihmeellistä eikä likaista. Täysin normaali ja juttujesi perusteella ymmärrettävä ratkaisu. Ei tarvita mitään synninpäästöä, kun voi sanoa ihan suoraan "minä jätin sen, koska en enää jaksanut kakaramaista käytöstä ja syyllistämistä".