Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen olettaa, että eroamme hyvissä väleissä, jos ero on yksipuolisesti hänen päätöksensä?

Vierailija
18.08.2024 |

Lähinnä ironista, että ensin aukoo päätä siitä kuinka väärä ihminen olen, mutta silti olisi kiva erota ystävinä, kun pohjimmiltaan olen niin kultainen tyyppi. Siis voi vıttu. Ei meina oikein sanat riittää.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis väärä henkilö hänelle, mutta olet kuitenkin hyvä tyyppi.

Vierailija
42/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin exä halusi erota ihan yhtäkkiä. Yritti sitten jonkin ajan päästä selitellä kuinka oikeastaan haluaisi että ollaan aika lailla kuin ennenkin, sillä erotuksella ettei olla kuitenkaan yhdessä enää. Toisin sanoen olisi halunnut jatkaa siitä hyötymistä että sai seksiä ja vieläpä ilman kumia.

Ja selvisi että oli siinä välittömästi eron jälkeen (tai oikeastaan uskon että jo ennen) yrittänyt "kaveri"naisensa kanssa jotain mutta eipä ollut sitten se juttu edennyt joten olisi vähän halunnut vielä jatkaa minun hyväksikäyttämistäni. Joillain sitä vaan on pokkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oletan, että mies tarkoittaa aikuista ihmistä. Aikuinen ihminen osaa erota hyvissä väleissä, vaikka haluaisikin itse vielä suhdetta jatkaa. Hyvät välit ovat eri asia kuin se, että ollaan jotain bestiksiä eron jälkeen. 

Ei silloin mielestäni pitäisi puhua valheellisesti ystävyydestä, jos sellaista ei oikeasti halua. Asialliset "moikataan, jos tavataan" tuttava tason välit on kuitenkin ihan eri asia...

Vierailija
44/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sitten mieluummin, että hän haluaisi erota vihamiehinä? Olisiko se jotenkin lohduttavaa?

Kyllä. Myöntäisi sentään olleensa se jutun kusipää, jonka kanssa ei ole syytä erota hyvissä väleissä.

Vierailija
45/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä tarvitset jotain "vertaistukea" siihen, että pääset jostakin justiinasta eroon, wtf is wrong with you bro

Mikä v i tu n "bro"? N e e kerikö olet?

Vierailija
46/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oletan, että mies tarkoittaa aikuista ihmistä. Aikuinen ihminen osaa erota hyvissä väleissä, vaikka haluaisikin itse vielä suhdetta jatkaa. Hyvät välit ovat eri asia kuin se, että ollaan jotain bestiksiä eron jälkeen. 

Ei silloin mielestäni pitäisi puhua valheellisesti ystävyydestä, jos sellaista ei oikeasti halua. Asialliset "moikataan, jos tavataan" tuttava tason välit on kuitenkin ihan eri asia...

Aika harva aikuinen ottaa sanan ystävä tuollaisessa yhteydessä kirjaimellisesti. Onhan sitä kaikenlaisia sanontoja, jotka eivät tarkoita kirjaimellisesti sitä mitä sanotaan. Tämä on yksi niistä. Väitän, että 99% ihmisistä ajattelee että "erotaan ystävinä"="moikataan kun tavataan", ei mitään kummempaa. 

Vierailija
47/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä tarvitset jotain "vertaistukea" siihen, että pääset jostakin justiinasta eroon, wtf is wrong with you bro

Mikä v i tu n "bro"? N e e kerikö olet?

Oon kokoomuslainen wolttikuski bro, oon hakaristisomali bro.

Vierailija
48/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sitten mieluummin, että hän haluaisi erota vihamiehinä? Olisiko se jotenkin lohduttavaa?

Kyllä. Myöntäisi sentään olleensa se jutun kusipää, jonka kanssa ei ole syytä erota hyvissä väleissä.

Helppo ymmärtää, miksi se nainen halusi sinut jättää. Kasva aikuiseksi hyvä ihminen. 

Vierailija
49/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ollut kusipää? Kun ei halua olla kanssasi. Sinä se olet, jos et hyväksy sitä että hän saa päättää itse omasta puolestaan. 

Vierailija
50/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma näkemys on, että "erotaan ystävinä" tai "ero oli yhteinen päätös" ovat sellaisia fraaseja joilla nainen yrittää välttää lähipiirissään eron pahikseksi joutumista vaikka on itse erossa aloitteellinen. Toivotaan myös ettei tuleva ex-mies jaksaisi pitkittää tai hankaloittaa eroa.

En vaan ymmärrä naisten logiikkaa, että kun olet katsellut uuden ukon jo ennen eroa, niin kuvitteletko oikeasti ettei eksä ärsyynny kun asia tulee hänen tietoonsa. Siinä vaiheessa kaikki fraasit ovat ihan turhia ja erossa otetaan kaikki keinot käyttöön. Ehkä naiset toivovat, että ex-mies tajuaa asian vasta liian myöhään.

Vierailija
51/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ollut kusipää? Kun ei halua olla kanssasi. Sinä se olet, jos et hyväksy sitä että hän saa päättää itse omasta puolestaan. 

Itse vielä sanoi, ettei vika ole loppujaan minussa, vaan hänessä. Iloinenko siitä pitäisi olla ja harrastaa suurta itseruoskintaa? Saati vielä, että antaisin hänelle sen ilon ja synninpäästön, että erottaisiin hyvillä fiiliksillä.

Vierailija
52/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma näkemys on, että "erotaan ystävinä" tai "ero oli yhteinen päätös" ovat sellaisia fraaseja joilla nainen yrittää välttää lähipiirissään eron pahikseksi joutumista vaikka on itse erossa aloitteellinen. Toivotaan myös ettei tuleva ex-mies jaksaisi pitkittää tai hankaloittaa eroa.

En vaan ymmärrä naisten logiikkaa, että kun olet katsellut uuden ukon jo ennen eroa, niin kuvitteletko oikeasti ettei eksä ärsyynny kun asia tulee hänen tietoonsa. Siinä vaiheessa kaikki fraasit ovat ihan turhia ja erossa otetaan kaikki keinot käyttöön. Ehkä naiset toivovat, että ex-mies tajuaa asian vasta liian myöhään.

Pahis? Kuinka nuoria täällä oikein kommentoi, kun erossakin joku hyvis ja pahis? Aikuisten maailmassahan siinä ei ole mitään "pahista" jos ei halua enää olla toisen kanssa. Terve merkki, että osaa sanoa sen ääneen eikä jää roikkumaan suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla. Pätee molempiin sukupuoliin. 

Vierailija
53/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ex mies halusi myös, että olisimme ystäviä, vaikka jätti minut kylmästi haukkuen. Miksi minä olisin hänen ystävänsä? Hän ei ansaitse ystävyyttäni millään tavalla. On alkanut vielä viesteissä haukkua, kun en halua olla missään tekemisissä. 

Mulla exä yrittää olla ystävä enkä halua mutta nyt aikoo kertoa luottamukselle hänelle kertomani todella nolot asiat minusta muille jos en suostu olemaan ystävä :D 

Sivusta. Nyt kuulostaa kyllä todella epätoivoiselta.

Vierailija
54/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vielä sanoi, ettei vika ole loppujaan minussa, vaan hänessä. Iloinenko siitä pitäisi olla ja harrastaa suurta itseruoskintaa? Saati vielä, että antaisin hänelle sen ilon ja synninpäästön, että erottaisiin hyvillä fiiliksillä.

Mistä synnistä höpiset? Se, jos joku ei halua jatkaa parisuhdetta kanssasi, ei ole mkään synti. Et sinä voi ketään väkipakolla pitää suhteessa. Eikä ole tervettä rankaista toista siitä, että sinä et ollut hänelle sopiva kumppani. Elämä on sellaista , että aina ei saa mitä halua. Se sattuu, mutta ei ole kenenkään vika. 

Vierailija
55/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa taloudellisen hyödyn erosta.

Minkä hyödyn?

Ositus tehdään lain mukaan. Jos sitä ei pysty itse sovussa tekemään, se tehdään oikeudessa.

Vierailija
56/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on naisilta sitä perinteistä manipuloivaa psykologista peliä, jotta saataisiin pestyä omat likaiset kädet ja saisi synninpäästön, että enhän minä tässä mikään paska ollut, tämä on vain elämää. Sitten kun samalle akalle joku mies tekee paskat, niin jo vain hän on uhri ja mies on julmasti lyönyt hänet henkisesti säpäleiksi.

Vierailija
57/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö jotain ystävän ja vihamiehen väliltä?

Vierailija
58/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuo ystävyys tulkitaan ehkä turhan kirjaimellisesti. Oletan, että sillä tarkoitetaan sitä että hoidetaan ero kunnialla loppuun, moikkaillaan jos nähdään kaupungilla, ei painosteta yhteisiä ystäviä valitsemaan, jne.

Tuo varmaan useimmille sopisikin, ystävyys harvemmalle (sekin toki joillekin mahdollista).

Vierailija
59/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon teiniangtit tällä jätetyllä "miehellä" päällä. Kaikki on naisen syytä, kun naisella olikin ihan oma tahto eikä hän alistunut teinipojan tahtoon :D

Vierailija
60/112 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä paskaa taas huutelette.

Kun on erottu, on erottu.  Kuitenkin sen puolison kanssa oltiin ja elettiin vuosikausia yhdessä, ja hyviäkin asioita jäi muistohin.

Moikata pitää kun tavataan, ja perheellisellä niitä yhteisesti hoidettavia asioita lasten osalta jää enemmänkin.

Kannattaa muistaa sekin, että se aviopuolison valinta aikoinaan oli täysin vapaaehtoinen, oma valinta.

Ja huomata omatkin puutteet suhteessa.