Mitä te poikien äidit ajattelette tästä kasvavasta miesvihasta?
"Törmäisin mielummin karhuun kuin mieheen metsässä"? Jne jne...
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole huolettanut. Ihan hyvin pojat ovat pärjänneet eikä heitä vihaa kukaan.
Mistä sinä sen tiedät, ettei kukaan vihaa heitä?
Sitten sen täytyy olla hyvin salassa pidettyä piilovihaa. En kyllä tunne yhtään, joka noin toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha syntyy naisvihasta.
Sukupuolten viha toisiaan kohtaan johtuu vastakkainasettelusta, jota tietyt ihmisryhmät innokkaasti ruokkivat ja pyrkivät lisäämään.
Sukupuolten ei oikeasti kuulu vihata toisiaan, siitä ei seuraa mitään hyvää.
En minäkään ole koskaan ymmärtänyt miksi miehet niin kovasti vähättelevät ja vihaavat naisia. Lapsesta asti vain olen saanut huomata että jostain syystä näin on, vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.
Sanoisin että kyseessä someviha. Todella surullista ja säälittävää. Poikia ja miehiä on erilaisia. Tiedän ihania nuoria miehiä. Ovat ystävällisiä ja iloisia. Mulla kaksi nuorta miestä vielä kotona.
Yhtä paljon minäkin pelkään poikieni puolesta niitä kamalia nuoria miehiä. Myös ne kivat pojat ja miehet on mahdollisia uhreja.
Luulen, etteivät poikani päädy vauvapalstalle kirjoitelemaan, joten ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako miehiä liikkua ulkona pimeällä siksi, että naiset voi käydä kimppuun?
Ainakin erotilanteessa mies voi joutua perättömän raiskaussyytöksen kohteeksi sillä naista uskotaan aina oikeudessa. Myös mies voi joutua "Riston" tapaan maksamaan elareita lapsesta joka ei ole oma ja oikeuslaitoskin hyväksyy tällaisen varastamisen. Sukupuolten ollessa toisinpäin tällaista uhkaa ei ole.
Kysyin, pelottaako miehiä liikkua ulkona pimeällä siksi, että naiset voivat käydä kimppuun.
Ei vaan niitä miehiäkin pelottaa ne miehet jotka voi käydä kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolten viha toisiaan kohtaan johtuu vastakkainasettelusta, jota tietyt ihmisryhmät innokkaasti ruokkivat ja pyrkivät lisäämään.
En minäkään ole koskaan ymmärtänyt miksi miehet niin kovasti vähättelevät ja vihaavat naisia. Lapsesta asti vain olen saanut huomata että jostain syystä näin on, vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.
Ikävää, että sinulla on ollut lapsesta saakka lähipiirissäsi ja ympäristössä vain ilkeitä ja inhottavia miehiä. Olen pahoillani puolestasi. Olen ilmeisesti onnekas, kun itse olen tavannut suurimmaksi osaksi mukavia, tai vähintään ihan ookoo miehiä. Omassa lähipiirissänikin on vain heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako miehiä liikkua ulkona pimeällä siksi, että naiset voi käydä kimppuun?
Ainakin erotilanteessa mies voi joutua perättömän raiskaussyytöksen kohteeksi sillä naista uskotaan aina oikeudessa. Myös mies voi joutua "Riston" tapaan maksamaan elareita lapsesta joka ei ole oma ja oikeuslaitoskin hyväksyy tällaisen varastamisen. Sukupuolten ollessa toisinpäin tällaista uhkaa ei ole.
Kysyin, pelottaako miehiä liikkua ulkona pimeällä siksi, että naiset voivat käydä kimppuun.
Ei heitä sellainen pelota, koska on niin häviävän pieni todennäköisyys, että niin kävisi. Jos miehen kimppuun käy joku, niin kyllä se on toinen mies, joka on väkivaltainen.
Onko taas sinun mielestäsi se, että joitain naisia pelottaa liikkua ulkona pimeällä, syy pelätä ja vihata kaikkia vastaantulevia miehiä myös valoisaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi lapset voivat pahoin. Tytöt opetetaan olemaan uhreja. Pojat puolestaan opetetaan häpeään, kun heitä suoremmin tai epäsuoremmin pidetään väkivaltaan taipuvaisina. Aivan kuin pojissa olisi sisäsyntyinen tapa ollatappaja , josta pitäisi opetella pois. Se on ihan yhtä järjetöntä kuin väittää naisten olevan sisäsyntyisiä lastentappajia, kun tilastojen valossa suurin osa lastenmurhista on naisten tekemiä.
Mun mielestä ei tosin ole hyvä sekään, ettei sukupuolten (stereotypisia) erikoisominaisuuksia oteta huomioon. Pojat ovat ihan tutkimustenkin mukaan usein aggressiivisempia leikeissään, he liikkuvat enemmän ja ovat kilpailuhenkisempiä kuin saman ikäiset tytöt. Noi eivät ole mitään huonompia ominaisuuksia, mutta nykyisessä yhteiskunnassa ne helposti nähdään huonompina ominaisuuksina, kun rauhallisuutta ja keskittymiskykyä arvostetaan. Sen sijaan, että näitä ominaisuuksia hyssyteltäisiin tai pitäisi piilotella, pitäisi niitä tukea ja ohjata näitä lapsia käyttämään energiaansa johonkin positiiviseen. Yleensä kun se "ylimääräinen" energia on saatu purettua, on poikien helpompi olla rauhallisia ja keskittymiskykyisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia ollut jatkuvasti kasvavaa naisvihaa, pojat koulussa eivät kunnioita naisopettajia koska kuuntelevat nettiin suollettua naisvihaista paskaa. Nettideittailusta on tullut täysi miinakenttä ja sairaat puheet ja väkivalta naisia kohtaan on normalisoitunut. Reaktiona naiset lopulta toteavat että ok, jos kerran vihaatte meitä noin paljon niin pitäkää tunkkinne ja valitsen karhun. Miesten ja "poikien äitien" reaktio: "voi ei, miesviha kasvaa yhteiskunnassa, mitä me nyt tehdään???"
Tämmöisenä ysärillä nuoruuteni eläneenä tanttana sanoisin kyllä, että naisviha on pikemminkin vähentynyt kuin kasvanut. Samoin lähisuhdeväkivalta ja s-rikokset vihdoinkin otetaan vakavasti. Ja hyvä niin.
Johonkin pisteeseen asti se väheni, kunnes suunta kääntyi viimeistään Trumpin valinnan tienoilla.
Mitä onkaan käynyt naisten oikeuksille Amerikassa viime vuosina? Entä Project 2025 joka tietää vielä pahempaa naisten oikeuksien alasajoa? Se että tietyistä naisvihaisista miehistä on tullut miesten sankareita joita nyt ihaillaan avoimesti siinä missä kymmenen vuotta sitten se olisi pitänyt tehdä salassa ei ole merkki naisvihan vähentymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vihaa eikä vähättele. Ehkä sussa on sitten jotain kun itse en ole koskaan tuollaista kokenut ja ikääkin jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia ollut jatkuvasti kasvavaa naisvihaa, pojat koulussa eivät kunnioita naisopettajia koska kuuntelevat nettiin suollettua naisvihaista paskaa. Nettideittailusta on tullut täysi miinakenttä ja sairaat puheet ja väkivalta naisia kohtaan on normalisoitunut. Reaktiona naiset lopulta toteavat että ok, jos kerran vihaatte meitä noin paljon niin pitäkää tunkkinne ja valitsen karhun. Miesten ja "poikien äitien" reaktio: "voi ei, miesviha kasvaa yhteiskunnassa, mitä me nyt tehdään???"
Tämmöisenä ysärillä nuoruuteni eläneenä tanttana sanoisin kyllä, että naisviha on pikemminkin vähentynyt kuin kasvanut. Samoin lähisuhdeväkivalta ja s-rikokset vihdoinkin otetaan vakavasti. Ja hyvä niin.
Johonkin pisteeseen asti se väheni, kunnes suunta kääntyi viimeistään Trumpin valinnan tienoilla.
Mitä
Politiikasta puuttuu maltillinen keskusta. Siinä missä oikeisto on lietsonut naisvihaa niin vasemmisto alkoi jo ennen Trumpia lietsomaan miesvihaa. Maltillinen keskusta on kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä
Some nostaa esiin äärimielipiteitä. Kansa on erittäin polarisoitunut. Itse yhä uskon, että suuri enemmistö ajattelee naisista myönteisemmin kuin ysärillä.
Ei heitä sellainen pelota, koska on niin häviävän pieni todennäköisyys, että niin kävisi. Jos miehen kimppuun käy joku, niin kyllä se on toinen mies, joka on väkivaltainen.
Onko taas sinun mielestäsi se, että joitain naisia pelottaa liikkua ulkona pimeällä, syy pelätä ja vihata kaikkia vastaantulevia miehiä myös valoisaan aikaan?
Vaikea tätä keskustelua on edes kovin tosissaan käydä kun ihmisten käsitys siitä mitä on "viha" vaihtelee niin valtavasti.
Mielestäni se että joku on varuillaan ja välttelee jotain porukkaa ainakin tietyissä tilanteissa pelon vuoksi ei ole vihaa. Väkivallan tekeminen jotain porukkaa kohtaan on vihaa.
Tuskin monikaan nainen aktiivisesti jotenkin "vihaa kaikkia vastaantulevia miehiä" mihinkään aikaan päivästä. Kaikista ikävistä kokemuksista huolimatta en edelleenkään vihaa miehiä saati yritä vahingoittaa heitä. Sen sijaan olen oppinut olemaan heidän seurassaan hemmetin paljon varovaisempi oman turvallisuuteni vuoksi. Ja pelkästään siksi että opin kokemuksesta ja muutin toimintatapojani olen nyt joidenkin mielestä "miesvihaaja". En tiedä mitä pitäisi tehdä, koska jos taas en olisi muuttanut toimintatapojani ja joutuisin (taas) jonkinlaisen väkivallan uhriksi, olisin suurimman osan mielestä silti väärässä.
Onko kukaan miettinyt tuota karhujuttua siltä kantilta, että mitä se nainen alunperin tekee siellä metsässä? Veikkaisin, että hän kävelee luonnossa, ulkoiluttaa koiraa, polkujuoksee, kerää sieniä tai marjoja. Miksi se mies tekisi siellä metsässä jotain muuta?
Se, että satunnainen mies vartavasten vaanisi metsässä naisia (joita ei välttämättä koskaan edes sinne metsään tule), on loppujen lopuksi hyvin epätodennäköistä. Sen sijaan karhulle se metsä on koti, ja sen kuuluukin siellä liikuskella. Metsä on lisäksi karhun reviiriä, joten varsinkin, jos sillä on poikaset, se voi olla metsässä liikkuvalle ihmiselle hyvinkin vaarallinen.
Useimmiten karhu kuitenkin väistää ihmistä, joten järkevä vastaus olisi: Minun ei tarvitsisi pelätä kumpaakaan, koska todennäköisesti kumpikaan ei tee minulle yhtään mitään. Säikähtäisin kuitenkin, jos näkisin karhun.
Vierailija kirjoitti:
Opettaisin pojalleni mitä on olla hyvä mies. Ja kertoisin pojan olleessa tarpeeksi vanha, miksi naiset pelkäävät miehiä niin paljon.
Nainen opettaa miehelle miten olla hyvä mies? Mitä tiedät miehenä olosta?
Enpä tiedä, kumpi on hassumpi ajatus, perinteinen oikeistolainen sivistysporvari, esimerkiksi kuusikymppinen naispuolinen opettaja lietsomassa naisvihaa, vai perinteinen vasemmiston äänestäjä eli saman ikäinen miespuolinen tehdastyöläinen lietsomassa miesvihaa.
Mistä sinä sen tiedät, ettei kukaan vihaa heitä?