Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?

Vierailija
18.08.2024 |

Mikä on ollut yleisin arvaus?

Kommentit (212)

Vierailija
61/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiseksi, en kyllä voi mitenkään ymmärtää että miksi, koska ole vaalea kuin kalkkilaivan kapteeni, punaiseksi värjätyt hiukset. Jopa kun olin tyttäreni kanssa jolla on pitkät vaaleat hiukset. Miten suomenkieli voi mitenkään kuulostaa espanjalta englantilaisen korvaan?

Vierailija
62/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantilaiseksi luultiin viimeksi Jenkeissä. Lausun kuulemma r-kirjaimen kuin irlantilaiset. Mutta jos puhun suomea, arvataan kyllä pohjoismaalaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa on luultu virolaiseksi. :D

Vierailija
64/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä suomalaisia miehiä luullaan Aasiassa usein sveitsiläisiksi.

Oon huomannut saman. Ilmeisesti sveitsiläisillä on loma-asuntoja Aasiassa, niin luulevat meitä heiksi, kun näytämme samalta.

Vierailija
65/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset ovat luulleet minua hafuksi, kun puhun japania niin hyvin. :D M28

Minkä maalainen? En ole ikinä kuullut hafuista. Voitko vastata, joku toinenkin oli kysynyt samaa sinulta.

Vierailija
66/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantilaiseksi. Englantini...

Vierailija
67/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaiseksi on luultu useammankin kerran.

M43

Vierailija
68/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissannut vain Euroopassa ja ainakin aina on alettu puhumaan paikallista kieltä. Siis ainakin Saksa, Ranska, Tsekki, Puola, Unkari. Kreikassa en nyt muista, varmaan arvasivat turistiksi. Olen punapää. Miehen kanssa jos liikutaan täällä Suomessa ja hän puhuu englantia, myös minulle puhuu aspat englantia. Mies on britti ja kuulemma näytän enemmän britiltä kuin hän. :D Hän on tummahiuksinen. 

Vierailija
69/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on luultu saksalaiseksi.

Vierailija
70/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AINOASTAAN NUORET NAISET MATKUSTELEE! NUORET MIEHET VAIN AJAA ROMUAUTOILLA PITKIN KIRKONKYLIÄ!

Vierailija
71/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä maalainen? En ole ikinä kuullut hafuista. Voitko vastata, joku toinenkin oli kysynyt samaa sinulta.

Kokeilkaa googlea. Ei mullekaan ollut tuo sana tuttu. Googletin sen, ja mulle selvisi, että se tarkoittaa henkilöä, joka on osittain japanilainen.

Vierailija
72/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AINOASTAAN NUORET NAISET MATKUSTELEE! NUORET MIEHET VAIN AJAA ROMUAUTOILLA PITKIN KIRKONKYLIÄ!

Nuoret miehet matkustelee enemmän kuin nuoret naiset. Ja Japani, etenkin Tokyo, on nuorten miesten suosituin matkailukohde.

Vierailija
73/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa ihmiset kysyivät. Eivät tajunneet. Kun sanoin Finland, ne kysyivät ällistyneenä että ai  England?

Ajattelin että puhuin niin hyvöö enkkua, mutta ei - ne ei vaan tienneet muuta -land loppuisista.

Ensimmäistä kertaa Roomassa käydessäni vuosikymmeniä sitten jäi mieleen, kun erään museon tiskillä virkailija piti kirjaa museovieraiden kansallisuuksista. Sanoin monta kertaa "Finlandia", mitä virkailija ei tuntunut millään ymmärtävän. Lopulta hän sitten merkitsi vihkoonsa: "Amerikkalainen".

Vierailija
74/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti moni oletus tulee osin siitä minkä maalaisia tyyppejä kyseisessä paikassa liikkuu ja asuu. Puolalaisiahan asuu ties kuinka paljon ympäri Eurooppaa, joten on todennäköistä ajatella jonkun hieman vaaleamman olevan Puolasta. Etelän lomakohteissa taas on paljon saksalaisia, joten se saattaa olla tyypillinen arvaus, hieman nyt yleistän. Itseäni on Britanniassa pari kertaa luultu etelä-afrikkalaiseksi. Mietin jälkikäteen, että siinä aksentissa moni vokaali äännetään enemmän etuvokaalina kuin muualla. Eli kuten suomen kielessä. En kyllä ole kieliin erikoistunut, joten en tarkemmin osaa analysoida :D  

Vierailija
75/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaiseksi ja ruotsalaiseksi luulevat Sveitsissä. Osa kai paikalliseksi kun yrittävät puhua sveitsinsaksaa.

Vierailija
76/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetuimmissa turistisaarilla Kreikassa ja Espanjassa, suomalaiset tunnistetaan heti, heidän puhumastaan kielestä.

Suomalaisia käy niin valtavat määrät noilla saarilla, että ravintolassa kun mennään syömään, tarjoilija sanoo toivoittaa murteellisella suomen kielellä: Hyvaa iltaa!

Irlanissa meitä kylläkin luultiin saksalaisiksi.

Minua ja miestäni luullaan Etelä-Euroopan maissa aina paikallisiksi, ei koskaan suomalaisiksi, ellemme avaa suutamme. Eivät ole uskoa, kun kerromme olevamme suomesta. Kaikki suomalaiset eivät ole vaaleita sinisilmiä.

Vierailija
77/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ei suomalaiseksi. Olin kerran Ruotsissa yhdessä koulussa ja kerran kun tulin tauolla keittiöön niin siellä jotkut keskustelivat että en voi olla suomalainen. Eivät pystyneet päättelemään minkämaalainen olin. Minulla onkin aika erikoinen DNA joten vaikea sanoa, mutta luultavasti en ole tyypillinen suomalainen. DNA:ssani on kuitenkin noin 20 % suomalaista mutta loput onkin sitten ihan muuta. Ruotsalaista olen joku alle 5 % mutta ei sen enempää. Olen kuitenkin sinisilmäinen blondi.

Vierailija
78/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään mitä kieltä te puhutte !

Vierailija
79/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt muistan niin yleensä ruotsalaiseksi luultu, ainakin kerran venäläiseksi, ehkä paikalliseksi sveitsiläiseksi. Ulkomaalaiset, siis Suomessa, muuten ovat usein sanoneet, etten näytä kovin suomalaiselta muka. Enemmän saksalaiselta, tanskalaiselta, jopa amerikkalaiselta mitä se sitten tarkalleen tarkoittaakaan. Ja niin pois päin. 

Vierailija
80/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlantilaiseksi luultiin viimeksi Jenkeissä. Lausun kuulemma r-kirjaimen kuin irlantilaiset. Mutta jos puhun suomea, arvataan kyllä pohjoismaalaiseksi. 

Erikoista. Suomen kieli ei muistuta ollenkaan muita pohjoismaisia kielia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi