Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?

Vierailija
18.08.2024 |

Mikä on ollut yleisin arvaus?

Kommentit (212)

Vierailija
21/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Alankomaissa minua luultiin eteläafrikkalaiseksi, kun puhuin hotellin respalle niin hyvää hollantia kuin osasin. Huvittaa, koska ei osaamiseni sentään ollut ihan sillä tasolla.

Vierailija
22/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiseksi useammin kuin ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi. 

Samoin. En kyllä tajua miksi juuri norjaliseksi. Ei kai ne nyt niin paljoa suomalaisista eroa. Vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja, Ranska, Saksa. Asun Espanjassa. Ja sitten ei niin kohteliaasti, mutta tottahan se on: Sinä olet sen näköinen että voit olla ihan mistä tahansa 😂 

Vierailija
24/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiseksi ja saksalaiseksi. Tosin useimmiten arvaavat oikein jos ovat kuulleet meidän puhuvan.

Vierailija
25/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu moneksi, mutta pohjoismaita ei ole koskaan ehdotettu. Yleisin on taitaa olla Ranska. Muita on mm.Tsekki, Saksa ja jopa Australia, mutta paras kyllä on se, että Japanissa multa kysyttiin olenko japanilainen.

Vierailija
26/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiseksi luultu Kreikassa pari kertaa, Italiassa britiksi, kerran on luultu saksalaiseksi ja hollantilaiseksi. Hiukset on vaaleanruskeat, silmät siniset.

Vierailija
27/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset ovat luulleet minua hafuksi, kun puhun japania niin hyvin. :D M28

Hafuja, perkele!

Vierailija
28/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetuimmissa turistisaarilla Kreikassa ja Espanjassa, suomalaiset tunnistetaan heti, heidän puhumastaan kielestä.

Suomalaisia käy niin valtavat määrät noilla saarilla, että ravintolassa kun mennään syömään, tarjoilija sanoo toivoittaa murteellisella suomen kielellä: Hyvaa iltaa!

Irlanissa meitä kylläkin luultiin saksalaisiksi.

Onko pelkästään ulkonäön perusteella kukaan tehnyt arvauksia?

Kyllä. Jo kaukaa monet etenkin turistipaikoissa tunnistaa suomalaiseksi. Sinivalkoinen vaatetus, vaaleus, retkivaatteet.

Vierailija
29/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiseksi. Romanit luulevat joskus omakseen, tosin tukkani on aika vaalea. 

Vierailija
30/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiseksi useammin kuin ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi. 

Samoin. En kyllä tajua miksi juuri norjaliseksi. Ei kai ne nyt niin paljoa suomalaisista eroa. Vai?

Kuten joku tuossa jo sanoi; monikaan ei edes muista mitään Suomea.

-eri

Vierailija
31/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikalliseksi.

Samoin. Tullaan kysymään tietä tai neuvoja, paikalliset kysyvät että olemmeko kauan asuneet täällä. Tämä ainakin Virossa ja Turkissa, ennen perhettä olin useimmiten matkaopas tai siis oletettu sellainen. Ihoni ruskettuu parissa päivässä ja yleensä haahuilen ympäriinsä lökövaatteissa ja hiukset sykeröllä. Latviassa oltiin venäläisiä ja tämä siis ennen sotaa :) 

Vierailija
32/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi.

Vierailija
33/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan ulkopuolella harva ihminen tietää, että sellainen maa kuin Suomi on olemassa.

Vierailija
34/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa täälläkin, mieheni on pitkä ja jylhän näköinen ei perus suomi, minä tumma hiuksinen. Joskus yksin ollessani englantilainen on arvailtu, puhun hyvää uk englantia.

Vierailija
35/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa täälläkin, mieheni on pitkä ja jylhän näköinen ei perus suomi, minä tumma hiuksinen. Joskus yksin ollessani englantilainen on arvailtu, puhun hyvää uk englantia.

No hyvä että englanti taittuu kun tuo Suomi näyttää olevan vielä vähän hakusessa

Vierailija
36/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetuimmissa turistisaarilla Kreikassa ja Espanjassa, suomalaiset tunnistetaan heti, heidän puhumastaan kielestä.

Suomalaisia käy niin valtavat määrät noilla saarilla, että ravintolassa kun mennään syömään, tarjoilija sanoo toivoittaa murteellisella suomen kielellä: Hyvaa iltaa!

Irlanissa meitä kylläkin luultiin saksalaisiksi.

Onko pelkästään ulkonäön perusteella kukaan tehnyt arvauksia?

Kyllä. Jo kaukaa monet etenkin turistipaikoissa tunnistaa suomalaiseksi. Sinivalkoinen vaatetus, vaaleus, retkivaatteet.

Ja iso maha, vyölaukku ja crocsit 😂🤣

Vierailija
37/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalaiseksi ja venäläiseksi on luultu useasti.

Vierailija
38/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolalaiseksi ja venäläiseksi on luultu useasti.

Mikähän tähän on syynä? Puolalaiset naisethan on kyllä tosi kauniita, eli sinänsä ihan kiva, mutta onko se joku vaatetus vai mikä sen tekee? 

Vierailija
39/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi aina 

tosin Olen viimeiset 30 vuotta ruotsissa asunut 

Vierailija
40/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa aina luulevat paikalliseksi. Suomessa taas yleensä ulkomaalaiseksi. Toinen vanhemmistani onkin alkujaan ulkomailta. Vaimo on pitkä sinisilmäinen blondi ja häntä luullaan usein puolalaiseksi. Itse kyllä tunnistan Turakaisen ulkomaillakin kilometrin päähän, jännä juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän