Oletteko koskaan ostaneet vielä sunnuntaina kaljaa/siideriä/lonkeroa?
Kävin pari tuntia sitten kaupassa ja oikeasti yllätyin kuinka monella oli alkoholia mun edessä ja takana.
Yksikin oli niin nuori, että siltä kysyttiin paperit. Miten jo nuorena voi haluta juoda vielä sunnuntaina tai ylipäätään?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ei taida olla töitä eikä opiskeluja näillä ihmisillä niin sillä viikon päivällä ei ole niin väliä. Lomat on jo ohi. Mutta juominen EI ole ohi.
Kenellä on, kenellä ei. Viikon lomaillut ja kolme viikkoa jäljellä. Katsos, monilla työpaikoilla myös toukokuu ja syyskuu ovat ihan normaaleita täysiä lomakuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Itsekin kävin äsken ostamassa olutta ja lonkeroa. Teemme omenahilloa ja mehuja kotona sekä grillaamme kohta. Mikäs siinä nyt on, ettei saisi muutamaa lonkeroa juoda grillatessa?
Ei aloittaja niin väittänytkään. Sinun puolustusreaktiosi kertoo siitä, että olet alkoholiriippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ei taida olla töitä eikä opiskeluja näillä ihmisillä niin sillä viikon päivällä ei ole niin väliä. Lomat on jo ohi. Mutta juominen EI ole ohi.
Olen aina töissä viikonloppuna. Ostan saunaoluet sunnuntaina. Oho, yllättikö sinua, että kaikki eivät työskentele ma-pe? Typerys olet.
Hauska kun kysyit. Ostin just kaupasta 3 vahvaa tuplapukkia. Vähän mietin itekkin, että onkohan tässä järkeä. Mutta kun mieli teki.
Ja huomenna töihin. Eikä oo mikään duunarihomma, vaan ihan valkokauluksinen asiantuntijatyö.
En vielä sunnuntaina osta. Enkä vielä tänä vuonna. Vasta ensi vuoden maanantaina.
Eiköhän lähiön ku lähiön kaupan ovella oo pientä janoisten tunkua sunnuntaiaamuisin yhdeksältä
Vierailija kirjoitti:
Hauska kun kysyit. Ostin just kaupasta 3 vahvaa tuplapukkia. Vähän mietin itekkin, että onkohan tässä järkeä. Mutta kun mieli teki.
Ja huomenna töihin. Eikä oo mikään duunarihomma, vaan ihan valkokauluksinen asiantuntijatyö.
Tällä palstalla tuntuu olevan paljon asiantuntijatyössä olevia ihmisiä.
No, hyvä se on anonyyminä yrittää kusettaa.
Monia hävettää palauttaa kotinsa viinipullot -ja oluttölkit. Vievät vähitellen, koska muuten joutuisivat viemään täysiä jätesäkkejä. "Juodaan viiniä ruoan kanssa ja saunakaljat". Juu, uskoo ken tahtoo.
No vaikka kuinka monesti ja vielä juonutkin ne, vaikka menen maanantaiaamuna töihin. Ei mun työpäivät kaadu jostain kahdesta pienestä oluesta tms.
Vierailija kirjoitti:
Monia hävettää palauttaa kotinsa viinipullot -ja oluttölkit. Vievät vähitellen, koska muuten joutuisivat viemään täysiä jätesäkkejä. "Juodaan viiniä ruoan kanssa ja saunakaljat". Juu, uskoo ken tahtoo.
Puhu vaan omasta puolestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa niitä sunnuntaina niin ei se tarkoita että ne juodaan sunnuntaina.
Kyllä suurin osa juo ne myös sunnuntaisin. Miksi ihmeessä ostaisi muuten? Onko pelko, että loppuvat kesken ja on pakko ostaa varalle?
Mä käyn usein sunnuntaisin ostamassa seuraavan viikon ruuat ja juomat. Samallahan ne oluetkin tulee. Ei tarvii ruuhkissa rämpiä.
Samoin, usein menee monta viikkoa niin, että käyn kaupassa vain sunnuntaisin. Valitettavasti kalatiski ei ole auki sunnuntaisin, joten välillä on käytävä ostoksilla myös lauantaina.
Kolme varttia sitten kävin hakemassa 5 kasivolttista puolilitraista olutta, ja kun pelotti ettei se riitä niin lisäksi yhden halvimman gebardin. Niin, juu tosiaan, eilen kävimme vähän Keskiaikafestareilla, ja tuli nautittua ruokaa ja juomaa ehkä enemmän kuin olisi ollut tarpeeseen.
Viime yö jäi vähille unille, toivottavasti tänäyönä nukutaan ainakin muutama tunti.
Vierailija kirjoitti:
Jos juo aamupuurosta iltapalaan viiniä syödessä niin kyllä siinä tyhjiä pulloja kertyy. Ja aina saunassa sekä suihkussa juo kaljaa.
"Yksikin oli niin nuori, että siltä kysyttiin paperit. Miten jo nuorena voi haluta juoda vielä sunnuntaina tai ylipäätään?"
XD Mäkin oon sitten nuori, kun pari viikkoa sitten kysyttiin kassalla paperit. N41v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista sunnuntaissa on, että ei saisi ostaa alkoholia??!?
Koska normaaleilla ihmisillä on maanantaina työpäivä.
Et pidä esim. baarimikkoja normaaleina ihmisinä?
Juu, ostin juuri kaksi olutta , jotka join ruoalla ja sitä ennen.
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa niitä sunnuntaina niin ei se tarkoita että ne juodaan sunnuntaina.
Höpöhöpö.Kuka menee sunnuntaina ostaan alkoholia juodakseen ne muulloin.Uskotko itsekkään kirjoittamaasi?
Suomi on täynnä alkoholisteja.Älkäämme ummistako silmiä vaan koitetaan auttaa heitä.
Sinun nalkutuksesi vain lisää niiden halua juoda.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alkoholin juominen joka ei tapahdu pe tai la aikana on alkoholismia.
Milloin viikonlopputyöntekijät sitten saavat ottaa?
Joka sunnuntai jo 20 vuotta. Samoin maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina, perjantaina ja lauantaina.
Totta hitossa jos on vaikka lomaa tai vapaapäivä maanantaina. En tiennytkään että vain tietyinä päivinä saa ottaa alkoholia.