Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan ostaneet vielä sunnuntaina kaljaa/siideriä/lonkeroa?

Vierailija
18.08.2024 |

Kävin pari tuntia sitten kaupassa ja oikeasti yllätyin kuinka monella oli alkoholia mun edessä ja takana.

Yksikin oli niin nuori, että siltä kysyttiin paperit. Miten jo nuorena voi haluta juoda vielä sunnuntaina tai ylipäätään?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa niitä sunnuntaina niin ei se tarkoita että ne juodaan sunnuntaina.

Höpöhöpö.Kuka menee sunnuntaina ostaan alkoholia juodakseen ne muulloin.Uskotko itsekkään kirjoittamaasi?

Suomi on täynnä alkoholisteja.Älkäämme ummistako silmiä vaan koitetaan auttaa heitä.

Minä käyn noin kerran viikossa kaupassa ja yleensä sunnuntaisin, samalla ne juomatkin ostan.

Vierailija
102/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaisin kun kotona on aina kaapissa kaikkia tarvittavia juomia riittävästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiahan saa kaupasta halutessaan 24/7, mutta enpä ole kokenut tarvetta ostaa mitään aloittajan mainitsemista. Varmasti jotain alkoholipitoista on tullut joskus sunnuntainakin ostettua, varsinkin matkaillessa.

Vierailija
104/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paha addiktio ap:llla kun alkot pitää heti juoda, kun ne ostaa. Mulla on vieläkin kaapissa juhannuksen aikoihin ostettuja siidereitä. 

Pistän paremmaksi, mulla on jääkaapissa helmikuussa olleille synttäreille ostettuja siduja.

Vierailija
105/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellari on täynnä  erilaatuisia alkoholijuomia. Haittaako?

Vierailija
106/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ostan tänään sunnuntaina 18.8 kaupasta alkoholia, niin saatan juoda ne esim lauantaina 14.9.

Miksi sulla pitää olla varmuuden vuoksi viinaa kotona? Niinpä. Sitä pitää olla sulla saatavilla silloin, kun mieli tekee vaikka keskellä yötä, kun kaupat on kiinni.

Vierailija
107/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiahan saa kaupasta halutessaan 24/7, mutta enpä ole kokenut tarvetta ostaa mitään aloittajan mainitsemista. Varmasti jotain alkoholipitoista on tullut joskus sunnuntainakin ostettua, varsinkin matkaillessa.

Ei Suomessa ainakaan saa 24/7 jos et tiedä.

Vierailija
108/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta arkenakaan, miksipä sitten sunnuntainakaan

Vierailija
109/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ostan tänään sunnuntaina 18.8 kaupasta alkoholia, niin saatan juoda ne esim lauantaina 14.9.

Miksi sulla pitää olla varmuuden vuoksi viinaa kotona? Niinpä. Sitä pitää olla sulla saatavilla silloin, kun mieli tekee vaikka keskellä yötä, kun kaupat on kiinni.

Alkoholistiko siellä kyselee? Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään tarvetta juoda koko ajan, kotona voi olla alkoholia, jota otetaan vain satunnaisesti. Ajatuspinttymä siitä, että kotona ei voi säilyttää alkoholia, kuulostaa aika vahvasti alkoholisoituneen ihmisen ajatuksen juoksulta. Kaikki ihmiset eivät myöskään asu kaupan naapurissa, vielä vähemmän Alkon naapurissa, joten kerralla tehdään isommat ostokset.

Vierailija
110/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistiko siellä kyselee? Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään tarvetta juoda koko ajan, kotona voi olla alkoholia, jota otetaan vain satunnaisesti. Ajatuspinttymä siitä, että kotona ei voi säilyttää alkoholia, kuulostaa aika vahvasti alkoholisoituneen ihmisen ajatuksen juoksulta. Kaikki ihmiset eivät myöskään asu kaupan naapurissa, vielä vähemmän Alkon naapurissa, joten kerralla tehdään isommat ostokset.

Noinkin mutta kyllä niitä kaappijuoppojakin on valtavasti. Perheellisiä ja työssäkäyviä. Ei kaikki alkoholistit hoipertele näkyvästi kadulla tölkki kädessä.

Vierailija
111/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita ympäri vuorokauden aukiolevia kauppojakin löytyy, mutta meillä on aina (halpaa) puna- ja valkoviiniä kaapissa ruoanlaittoa varten. Mutta joskus voi toki käydä niinkin, että puolison kanssa päätetäänkin yht'äkkiä pitää leffailta ja laitellaan jotain pientä naposteltavaa ja siinä leffaa katsoessa sitten lasi tai kaksi jotain sopivaa alkoholipitoista juotavaa (viinaa tai muita väkeviä meillä ei ole eikä käytetä). Eli ihan hyvä sitä on olla kotona varmuuden vuoksi. Menepä muuten käymään jossain tavallisessa kodissa muualla Euroopassa. Lähes joka keittiöstä löytyy pullo viiniä tai parikin.

Vierailija
112/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita ympäri vuorokauden aukiolevia kauppojakin löytyy, mutta meillä on aina (halpaa) puna- ja valkoviiniä kaapissa ruoanlaittoa varten. Mutta joskus voi toki käydä niinkin, että puolison kanssa päätetäänkin yht'äkkiä pitää leffailta ja laitellaan jotain pientä naposteltavaa ja siinä leffaa katsoessa sitten lasi tai kaksi jotain sopivaa alkoholipitoista juotavaa (viinaa tai muita väkeviä meillä ei ole eikä käytetä). Eli ihan hyvä sitä on olla kotona varmuuden vuoksi. Menepä muuten käymään jossain tavallisessa kodissa

Kaupat voivat ola auki ympäri vuorokauden, mutta Suomessa ne saavat myydä alkoholijuomia vain puolet vuorokaudesta eli 9-21.

Vierailija
113/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita ympäri vuorokauden aukiolevia kauppojakin löytyy, mutta meillä on aina (halpaa) puna- ja valkoviiniä kaapissa ruoanlaittoa varten. Mutta joskus voi toki käydä niinkin, että puolison kanssa päätetäänkin yht'äkkiä pitää leffailta ja laitellaan jotain pientä naposteltavaa ja siinä leffaa katsoessa sitten lasi tai kaksi jotain sopivaa alkoholipitoista juotavaa (viinaa tai muita väkeviä meillä ei ole eikä käytetä). Eli ihan hyvä sitä on olla kotona varmuuden vuoksi. Men

Ok, enpä tuota tienny. Kuvittelin, että tuollaiset rajoitukset olisi jo historiaa. Meilläpäin saa Seven-Elevenistä vaikka pullon viskiä kolmelta aamulla jos vaan haluaa (ja ei, en ole koskaan henk. koht. halunnut). 

Vierailija
114/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aihe mistä moukat viitsii jauhaa.....oletteko viisastuneet...

Vierailija
115/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkin mutta kyllä niitä kaappijuoppojakin on

Sitten on myös niitä kenellä nyt viinaa, viiniä, olutta on kaapit täynnä mutta ei vaan mene eikä kulu. On jotain päivää, tai vieraita varten.

Kuten meillä.

Vierailija
116/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan suomessa ihmetellään joka hel.... asiaa. Olette jotenkin vajaita monessa asiassa.

Minkäsmaalainen sinä olet jos me olemme niitä vajaita?

Suurin osa suomalaisista on näitä vajaita.

Onneksi minä en ole.

Vierailija
117/131 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monta kaljan ostajaa varmaan hävettääkin. Varsinkin, jos kauppa on pieni ja käy aina siinä samassa. Helsingissä voi vaihdella myymälöitä mielin määrin.

Vierailija
118/131 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuorotyössä. Jos vapaat sattuvat alkuviikolle niin hyvinkin saatan ostaa lonkeroa sunnuntaina.

Vierailija
119/131 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänni alkaa vapaat su aamuna klo6. se on vaikee sympatiseerata kun ei ole kykyä astua toisen saappaisiin

Vierailija
120/131 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monta kaljan ostajaa varmaan hävettääkin. Varsinkin, jos kauppa on pieni ja käy aina siinä samassa. Helsingissä voi vaihdella myymälöitä mielin määrin.

sua mää häpeen enkä kaljotteluani :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän