Oletteko koskaan ostaneet vielä sunnuntaina kaljaa/siideriä/lonkeroa?
Kävin pari tuntia sitten kaupassa ja oikeasti yllätyin kuinka monella oli alkoholia mun edessä ja takana.
Yksikin oli niin nuori, että siltä kysyttiin paperit. Miten jo nuorena voi haluta juoda vielä sunnuntaina tai ylipäätään?
Kommentit (131)
Itseasiassa kävin äsken. Saatoit nähdä mut.
Hitto kun alkoi tehdä mieli siideriä
En enää, kun 8% viinit tulivat kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa niitä sunnuntaina niin ei se tarkoita että ne juodaan sunnuntaina.
Kyllä suurin osa juo ne myös sunnuntaisin. Miksi ihmeessä ostaisi muuten? Onko pelko, että loppuvat kesken ja on pakko ostaa varalle?
Vierailija kirjoitti:
Elokuuhan on vielä lomakuukausi
...ja syyskuu...
T. metsästäjä
Monesti. Lähden usein sunnuntaina työvuoron jälkeen mökille pariksi päivää ja saatan ostaa saunajuomaksi muutaman oluen.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Voin juoda milloin haluan. Tosin en kyllä ole puoleen vuoteen juonut pisaraakaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia voi juoda ruuan kanssa sivistyneesti eikä kännäily tarkoituksessa. Suomalaiseen kulttuuriin on sitkeästi jumiutunut käsite, että alkoholia juodaan vain humaltumistarkoitukseen.
Miksi pilata ruokailu edes vähällä alkoholilla?Yök.
Jaa, juopotko täällä alapeukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista sunnuntaissa on, että ei saisi ostaa alkoholia??!?
Koska normaaleilla ihmisillä on maanantaina työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia voi juoda ruuan kanssa sivistyneesti eikä kännäily tarkoituksessa. Suomalaiseen kulttuuriin on sitkeästi jumiutunut käsite, että alkoholia juodaan vain humaltumistarkoitukseen.
Taidat olla viininlipittäjä ja luulet olevasi fiksukin.
Vielä?
Mä ostan monesti, kun sunnuntaina töistä pääsen. Pitkän työviikon jälkeen on kiva naatiskella muutama juoma. Nyt tajusin tuon vielä sanan.. sä luulet, että kaikki dokaa pe-la ja sitten vielä su? :D
Pääsen kasilta töistä ja ajattelin pyörähtää kaupan kautta hakemassa kaksi lonkeroa. Harmittaa, kun en tajunnut aiemmin hakea viiniä. Vois vetää pään täyteen, mutten noista tölkkijuomista rupee latkimaan.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itseäni normaalina ja mulla on ollut lähes koko ikäni maanantai ja tiistai vapaita. Ensin olin leipomoissa töissä ja sittemmin ravintoloissa.
N52
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun alkoi tehdä mieli siideriä
Sama täällä! Melkein tekis mieli lähteä ostoksille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suurin osa juo ne myös sunnuntaisin. Miksi ihmeessä ostaisi muuten? Onko pelko, että loppuvat kesken ja on pakko ostaa varalle?
Mä käyn usein sunnuntaisin ostamassa seuraavan viikon ruuat ja juomat. Samallahan ne oluetkin tulee. Ei tarvii ruuhkissa rämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et ole vuorotöistä kuullut?
Join viikonloppuna niin hyvää kaupan 5,5-pros. punaviiniä, että ostin tänään kauppareissulla yhden pullon jemmaan, kun ilmeisesti sen myynti loppuu vahvempien kaupan viinien tieltä. Jossain poistohyllyssä oli. En ole juomassa sitä tänään ja jo avattu pullollinenkin on vielä puolillaan.
Kaikkea sitä ihminen keksiikin kyylätä ja ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.Kuka menee sunnuntaina ostaan alkoholia juodakseen ne muulloin.Uskotko itsekkään kirjoittamaasi?
Suomi on täynnä alkoholisteja.Älkäämme ummistako silmiä vaan koitetaan auttaa heitä.
Joo loma loppu jo kesäkuussa ja just kävin ostaan kolmen päivän vapaille juomaa. Reissuhommissa ja siks vapaat. Ei kassalla tai muuallakaan kysellä miks sunnuntaina ostan kaljaa. Teen töitä monen muunki eestä.