Oletteko koskaan ostaneet vielä sunnuntaina kaljaa/siideriä/lonkeroa?
Kävin pari tuntia sitten kaupassa ja oikeasti yllätyin kuinka monella oli alkoholia mun edessä ja takana.
Yksikin oli niin nuori, että siltä kysyttiin paperit. Miten jo nuorena voi haluta juoda vielä sunnuntaina tai ylipäätään?
Kommentit (131)
Juu, olen ostanut sunnuntaina ja niitä juonutkin silloin. Tänäänkin ostin kun oli muutenkin kaupassa käyntiä. Ja juonkin tänään muutaman niistä. Oon lomalla ja vaikka en olisi niin saatan juoda siltikin muutaman jos siltä tuntuu.
På söndag köper man det man vill ha. Biff, ordentligt rödvin och konjak.
Meille ravintola työntekijöille sunnuntai on perinteinen bilepäivä.
Mä en kyllä osta varastoon. Ostan silloin, kun juon. Ei tee yhtään tiukkaa ohittaa Alkoa tai kaupan kaljahyllyä, kun käyn ruokaostoksilla. Ja en kyllä juo sunnuntaina, koska maanantaina aina duuniin.
En ole ostanut koskaan alkoholijuomia.
En yhtenäkään päivänä.
Nautin elämästä, en päihteistä .
Otan perjantaina ja lauantaina, usein tasoittelen sunnuntaina. Usein olen maanantaina kipeä, en pääse töihin.
amatöörijuopot ne hakee janoonsa lisää aamuisin kaljaa.itse varaudun niin ettei viina lopu koskaan kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakin kertaa. Viime viikolla ostin jopa parina arkipäivänä. Kun ei vedä ihan perseitä ja herää töihin aamulla niin mitä väliä?
Selvä ongelma, kun pitää juoda vaikka on töihin lähtö. Onneksi sentään vielä pystyt käymään töissä. Moni alkaa pitää rokulipäiviä ja saavat lopulta potkut.
Lässyn lässyn...
Vierailija kirjoitti:
Häh? Itsekin kävin äsken ostamassa olutta ja lonkeroa. Teemme omenahilloa ja mehuja kotona sekä grillaamme kohta. Mikäs siinä nyt on, ettei saisi muutamaa lonkeroa juoda grillatessa?
Miksi omenahillon ja mehujen tekeminen piti mainita? 🤔
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut koskaan alkoholijuomia.
En yhtenäkään päivänä.
Nautin elämästä, en päihteistä .
Pummaatko muilta, kun et itse osta?
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä osta varastoon. Ostan silloin, kun juon. Ei tee yhtään tiukkaa ohittaa Alkoa tai kaupan kaljahyllyä, kun käyn ruokaostoksilla. Ja en kyllä juo sunnuntaina, koska maanantaina aina duuniin.
Eläkkeellä sitten vai? Moni alkaa juomaan paljon, kun työelämä jää taakse.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ei taida olla töitä eikä opiskeluja näillä ihmisillä niin sillä viikon päivällä ei ole niin väliä. Lomat on jo ohi. Mutta juominen EI ole ohi.
Vapaapäiviä voi olla myös arkipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Itsekin kävin äsken ostamassa olutta ja lonkeroa. Teemme omenahilloa ja mehuja kotona sekä grillaamme kohta. Mikäs siinä nyt on, ettei saisi muutamaa lonkeroa juoda grillatessa?
Miksi omenahillon ja mehujen tekeminen piti mainita? 🤔
Haluaa kehua, että tekevät muutakin kuin ryyppäävät.😂
Olen ostanut, jos lonkerohammasta on alkanut kolottaa. Ei se päivää katso.
Parin tölkin ostaminen on rahan tuhlausta. Juo kunnolla, kun juo. Pe-la.
Kaikki alkoholin juominen joka ei tapahdu pe tai la aikana on alkoholismia.
Join eilen yhen pikkuoluen. Tänään saunoessa toisen ja jonku muun 4%:sen. Mitä ihmettä? Eikö olis saanut?
Vierailija kirjoitti:
Join eilen yhen pikkuoluen. Tänään saunoessa toisen ja jonku muun 4%:sen. Mitä ihmettä? Eikö olis saanut?
Hukkaan meni, noin vähän juominen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä alkoholisteja.Älkäämme ummistako silmiä vaan koitetaan auttaa heitä.
Mulla on kaljat loppu. Käyppä hakemassa kun olet niin avulias. Saat vitosen hakupalkkaa.
Selvä ongelma, kun pitää juoda vaikka on töihin lähtö. Onneksi sentään vielä pystyt käymään töissä. Moni alkaa pitää rokulipäiviä ja saavat lopulta potkut.