Miksi suorittavan työn tekijöitä halveksitaan?
Eikö ns. "paremmalle" väelle riitä se, että on heillä itsellä helpot hommat korkealla palkalla vaan vielä pitää sitten polkea "alempiarvoisia" ihmisiä haukkumalla, halveksimalla, ja kohtelemalla kuin paskaa.
Jos ei olisi suorittavan työn tekijöitä, eipä taitaisi olla toimareilla ja muillakaan johtajilla hommia.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Jep, tämä homma on lähtenyt lapasesta. Olin erään toimiston palkkalistoilla, niin toimitusjohtaja naureskeli ikkunassa, kun suorittava porras päätti työpäivänsä ja lähtivät kotiin sanoen talouspäälliköllemme näin: HEH, TULES KATSOMAAN, ONKO MEILLÄ NOIN HUONOT PALKAT KUN PORUKKA AJELEE SURKEILLA AUTOILLA. Näin meilläpäin !
Sellanen tarina sieltä sitten.
En halveksu. Tervehdin siivoojia kun he käyvät toimistossani.
Opiskellessani tähän hyväpalkkaiseen ammattiini tein sen ohella itsekin monta vuotta siivoojan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Duunarihommia aiemmin tehneenä oma kokemukseni on, että kunnianhimon ja ammatillisen opastuksen/esimerkin (etenkin kotioloista saadun sellaisen) puute määrittelee duunarin työuraa pikemmin kuin älyn tai ahkeruuden puute. Riippunee toki alasta, mutta tämä nyt oma anekdoottinen kokemukseni. Sanon tämän nykyisin menestyneenä akateemikkona, joka työssään kohtaa myös vähemmän älykkäitä ja luovia akateemikkoja.
Tai voisiko mitenkään olla mahdollista, että joku ihan vain yksinkertaisesti haluaa tehdä duunarityötä eikä kaipaakaan "toimistotyöhön"?
Vierailija kirjoitti:
Duunarihommia aiemmin tehneenä oma kokemukseni on, että kunnianhimon ja ammatillisen opastuksen/esimerkin (etenkin kotioloista saadun sellaisen) puute määrittelee duunarin työuraa pikemmin kuin älyn tai ahkeruuden puute. Riippunee toki alasta, mutta tämä nyt oma anekdoottinen kokemukseni. Sanon tämän nykyisin menestyneenä akateemikkona, joka työssään kohtaa myös vähemmän älykkäitä ja luovia akateemikkoja.
Nyt narrasit. Jos olisit akateeminen et sanoisi akateemikko. Hihhhih!
Moni persvako-ammattireiska on usein yrityksen tärkeimpiä avainhenkilöitä työntekijöinä. Ja ne tienaakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos roskien poiskuljetus jumittaisi, niin äkkiä sitä älähdetään. Kukaan ei halua katsella roskapussikasoja ja sen jälkeen viliselviä rottia lähellään. Onhan roskien kuljetus ja siivoaminen jo siinä mielessä arvostettavaa, että pidetään haittaeläimet ja sen mukana pöpöt kurissa.
Vaikka työ olisi super super tärkeä, niin ei se tekijä siitä viisastu.
Vierailija kirjoitti:
Moni persvako-ammattireiska on usein yrityksen tärkeimpiä avainhenkilöitä työntekijöinä. Ja ne tienaakin.
Monet jopa korvaamattomia...
Itse tällein duunariperhe ja amistaustaisena sekä pitemmän kaavan kautta korkeastikouluttautuneena kusipäänä olen huomannut, että nämä kolleegat joidenka vanhemmat ja suku koostuu maistereista ja tohtoreista väheksyy enemmän. Sit näiltä samoilta tyypeiltä puuttuu oikeasti joitain aivosoluja ja maalaisjärjen käyttö. Ollaan DI:tä, mutta sitten ei tiedetä muusta tekniikasta yhtään mitään. Toinen insinöörikaveri vaihdattaa autonsa pyyhkijät merkkiliikkeessä "en minä näistä mitään tiedä" ja sieltä 80€ lasku mukaan. Yks kerta kattelin työpaikalla, kun yksi tämmöinen sankari tappeli oven kanssa. Lätkää lukiaan vaan uudestaan ja uudestaan ja vaikka kuinka työntää sitä ovea, niin ei vaan aukea. Itse olin samasta ovesta toiseen suuntaan menossa ja katselin lasin toiselta puolen tätä säätämistä jonkun minuutin verran, kunnes itse työnsin ovea omalta puolelta. Toinen tapaus Jyväskylän yliopiston joku proffa kävi Lounarin grilliltä ostamassa jäätelöä, niin myyjä sanoi, että on töttöröt loppu, että käykö ilman? Niin mistä minä sitten syön? Meinasin sivusta sanoa, että pallo lätkästään siihen tiskille ja voit nuolla sen siitä. Niin tämmösillä ihmisillä ei oikeasti ole mitään varaa haukkua duunareita ja vähätellä näitä.
Eiköhän täällä kaikkia halveksita tasapuolisesti. Julkisen puolen työntekijöitä pidetään turhina. Kiva näin rehtorina lukea niitä juttuja, kun 50-60 tuntia viikossa nykyään on normi, eikä koske pelkästään minua. Nyt olen kahvitauolla, joskus seiskan maissa ehkä lähden täältä. Tulin 8.30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka halveksii? Halveksiminen kertoo pintapuolisesta arvomaailmasta. Jos on terve arvomaailma niin arvostaa kaikkia. Tarvitsemme kaikki toisiamme.
Näinhän sen pitäisi olla, mutta tämän hallituksen aikana varsinkin on kuultu ja nähty todella härskejä ja törkeitä lausuntoja suomalaisista työntekijöistä.
Käsittääkseni tämän hallituksen aikana on kyllä puhuttu enemmän suomalaisten duunareiden puolesta kuin pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse tällein duunariperhe ja amistaustaisena sekä pitemmän kaavan kautta korkeastikouluttautuneena kusipäänä olen huomannut, että nämä kolleegat joidenka vanhemmat ja suku koostuu maistereista ja tohtoreista väheksyy enemmän. Sit näiltä samoilta tyypeiltä puuttuu oikeasti joitain aivosoluja ja maalaisjärjen käyttö. Ollaan DI:tä, mutta sitten ei tiedetä muusta tekniikasta yhtään mitään. Toinen insinöörikaveri vaihdattaa autonsa pyyhkijät merkkiliikkeessä "en minä näistä mitään tiedä" ja sieltä 80€ lasku mukaan. Yks kerta kattelin työpaikalla, kun yksi tämmöinen sankari tappeli oven kanssa. Lätkää lukiaan vaan uudestaan ja uudestaan ja vaikka kuinka työntää sitä ovea, niin ei vaan aukea. Itse olin samasta ovesta toiseen suuntaan menossa ja katselin lasin toiselta puolen tätä säätämistä jonkun minuutin verran, kunnes itse työnsin ovea omalta puolelta. Toinen tapaus Jyväskylän yliopiston joku proffa kävi Lounarin grilliltä ostamas
Nauratti lukea tätä. Ensinnäkään en ole huomannut, että monen polven koulutetut halveksisivat erityisesti duunareita. Toisekseen taustasi näkyy siinä, että pidät arvossa itse tekemistä ja palvelujen osto onsinulle jotenkin merkki osaamattomuudesta. Itse ainakin käytän palveluita, koska en ole tiettyjen alojen ammattilainen.Renkaat vaihdatan liikkeessä, juon kahvit ja kassan kautta. Lakanat vien pesulaan ja muutoissa käytän muuttofirmaa. Osaan nuo hommat itsekin, mutta näin on mukavampaa ja raha pyörii taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tällein duunariperhe ja amistaustaisena sekä pitemmän kaavan kautta korkeastikouluttautuneena kusipäänä olen huomannut, että nämä kolleegat joidenka vanhemmat ja suku koostuu maistereista ja tohtoreista väheksyy enemmän. Sit näiltä samoilta tyypeiltä puuttuu oikeasti joitain aivosoluja ja maalaisjärjen käyttö. Ollaan DI:tä, mutta sitten ei tiedetä muusta tekniikasta yhtään mitään. Toinen insinöörikaveri vaihdattaa autonsa pyyhkijät merkkiliikkeessä "en minä näistä mitään tiedä" ja sieltä 80€ lasku mukaan. Yks kerta kattelin työpaikalla, kun yksi tämmöinen sankari tappeli oven kanssa. Lätkää lukiaan vaan uudestaan ja uudestaan ja vaikka kuinka työntää sitä ovea, niin ei vaan aukea. Itse olin samasta ovesta toiseen suuntaan menossa ja katselin lasin toiselta puolen tätä säätämistä jonkun minuutin verran, kunnes itse työnsin ovea omalta puolelta. Toinen tapaus Jyväskylän yliopiston joku proffa kävi Lounarin grilliltä ostamas
Se on kyllä ihan koko yhteiskunnan etu, että insinööri keskittyy inssihommiin ja antaa autopaten vaihtaa pyyhkijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tällein duunariperhe ja amistaustaisena sekä pitemmän kaavan kautta korkeastikouluttautuneena kusipäänä olen huomannut, että nämä kolleegat joidenka vanhemmat ja suku koostuu maistereista ja tohtoreista väheksyy enemmän. Sit näiltä samoilta tyypeiltä puuttuu oikeasti joitain aivosoluja ja maalaisjärjen käyttö. Ollaan DI:tä, mutta sitten ei tiedetä muusta tekniikasta yhtään mitään. Toinen insinöörikaveri vaihdattaa autonsa pyyhkijät merkkiliikkeessä "en minä näistä mitään tiedä" ja sieltä 80€ lasku mukaan. Yks kerta kattelin työpaikalla, kun yksi tämmöinen sankari tappeli oven kanssa. Lätkää lukiaan vaan uudestaan ja uudestaan ja vaikka kuinka työntää sitä ovea, niin ei vaan aukea. Itse olin samasta ovesta toiseen suuntaan menossa ja katselin lasin toiselta puolen tätä säätämistä jonkun minuutin verran, kunnes itse työnsin ovea omalta puolelta. Toinen tapaus Jyväskylän ylio
Melko outoa kyllä vaihdattaa renkaat liikkeessä ja juoda kahvit kassan kautta mutta kaipa ne on niitä rikkaiden oikkuja joista minä köyhä en tiedä mitään.
Saataisiin paljon enemmän aikaan jos suorittavalla tasolla olisi paremmat palkat kuin sillä penkkiä kuluttavalla "herra johtajalla" No joo eihän se ihan noin suoraviivaista ole mutta monessa tapauksessa niitä johtajia voitaisiin karsia ja eiköhän se joskus muutu siihen suuntaan. Tosin automaatio vie siltä suorittavalta tasoltakin työpaikat.
Jos ihmisellä on itsetuntovamma, hänen täytyy paikkailla sitä etsimällä ihmisiä/ihmisryhmiä, joita halveksia voidakseen paikkailla omaa ruvella olevaa itsetuntoaan.
Ihmisen joilla on terve itsetunto ei tarvitse koskaan halveksia ketään.
Olkaa kiitollisia, että itsetuntovammaiset paljastavat halveksunnallaan todellisen minänsä. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tällein duunariperhe ja amistaustaisena sekä pitemmän kaavan kautta korkeastikouluttautuneena kusipäänä olen huomannut, että nämä kolleegat joidenka vanhemmat ja suku koostuu maistereista ja tohtoreista väheksyy enemmän. Sit näiltä samoilta tyypeiltä puuttuu oikeasti joitain aivosoluja ja maalaisjärjen käyttö. Ollaan DI:tä, mutta sitten ei tiedetä muusta tekniikasta yhtään mitään. Toinen insinöörikaveri vaihdattaa autonsa pyyhkijät merkkiliikkeessä "en minä näistä mitään tiedä" ja sieltä 80€ lasku mukaan. Yks kerta kattelin työpaikalla, kun yksi tämmöinen sankari tappeli oven kanssa. Lätkää lukiaan vaan uudestaan ja uudestaan ja vaikka kuinka työntää sitä ovea, niin ei vaan aukea. Itse olin samasta ovesta toiseen suuntaan menossa ja katselin lasin toiselta puolen tätä säätämistä jonkun minuutin verran, kunnes itse työnsin ovea omalta puolelta. Toinen tapaus Jyväskylän ylio
Jotkut teoreettista työtä tekevät "yliopiston proffat" ja muut vastaavat oikein ylpeilevät sillä miten epäkäytännöllisiä ovat noin käden taidoiltaan tai tavallisissa käytännön asioissa. Nämä on vissiin niitä joiden käsissä kaikki tavarat jotenkin mystisesti särkyvät, käden motoriikan tarkkuus on hehtaariluokkaa, jne.
Suorittavan työn tyypit menee nuorena töihin ja ostelee OK-taloja kesämökkejä. Loppujen lopuksi ihan yhtä fiksuja kuin pitkään opiskelleet.
Vierailija kirjoitti:
Suorittavan työn tyypit menee nuorena töihin ja ostelee OK-taloja kesämökkejä. Loppujen lopuksi ihan yhtä fiksuja kuin pitkään opiskelleet.
Eivät ole läheskään yhtä fiksuja. Näitä on ihan mitattu ja ero on valtava.
Vihervassarit ovat tyypillisesti näitä halveksijoita. He eivät suostu duunarin työtä tekemään vaan jäävät mieluummin vaikka työttömäksi. Monet vihervassarit ovat myös kouluttamattomia ja pitkäaikaistyöttömiä, mutta vieroksuvat työntekoa, koska unelmoivat vain olevansa ylhäisessä virassa ja muu ei kelpaa. Tämä ylimielinen ajattelu kumpuaa myös tänne palstoille, joissa aidot sekä valheelliset akateemiset kehuskelevat itseään ja haukkuvat tavallisia duunareita. Yleensä ne jotka kehuskelevat olevansa huippuälykkäitä, eivät sitä ole. Älykkään ei tarvitse vaivautua nostamaan itseään jalustalle, kuten vihervassarit tekevät.
Missä maassa tai omassa todellisuudessa sinä elät, jos kuvittelet tuollaista?