Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, mies ei halua puhua seksistä?

Vierailija
18.08.2024 |

Hän kyllä haluaa seksiä, mutta ei kestä sitä, jos sanon, että jokin asia ei tunnu hyvältä tai sattuu. Hän joko lopettaa kokonaan tai heittäytyy passiiviseksi. Kun haluan jutella asiasta, mies väittää, että minä haluan vain olla oikeassa ja olen mielestäni oikeassa ja hän ihan paska. En ajattele niin. Haluan jutella ja yhdessä ratkaista, miten kannattaa toimia ja puhua siitä, mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Hän väittää kiven kovaan, että sitä minä tarkoitan. Miten etenisit asiassa? 

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäistetty naisviha on kaikkialla. Samoin mieskeskeinen heteroseksuaalisuus. Masentavaa. Onneksi nainen voi valita yksinolon huonon suhteen sijaan, se sentään on tässä positiivista. 

Vierailija
82/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies joka ei välitä kivustasi ja inttää vastaan kuin pikkulapsi, kuinka haluja herättävää...

Aloittaja on varmaan lämmin, kiltti ihminen joka haluaisi ymmärtää kaikkia, mutta tätä väliinpitämätöntä kusipäätä ei kannata yrittää ymmärtää vaan jättää. Mies on useampaan kertaan osoittanut ettei häntä kiinnosta sinun fyysiset ja henkiset tuntemuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies joka ei välitä kivustasi ja inttää vastaan kuin pikkulapsi, kuinka haluja herättävää...

Aloittaja on varmaan lämmin, kiltti ihminen joka haluaisi ymmärtää kaikkia, mutta tätä väliinpitämätöntä kusipäätä ei kannata yrittää ymmärtää vaan jättää. Mies on useampaan kertaan osoittanut ettei häntä kiinnosta sinun fyysiset ja henkiset tuntemuksesi.

Niinpä. Sanat kipu ja pikkulapsi, red flagit nousee. Ap kuulostaa juuri yhtä lannistuneelta mutta samalla kaikkensa yrittävältä kuin narsistin uhri. Seksi narsistin kanssa on yleensä aina vaurioittavaa,koska kukaan ei halua tulla käsitellyksi seksinukkena.

Vierailija
84/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä puhumista siinä on?

No eipä mitään jos toinen on käyttäjä ja toinen käyttöesine.  Silloin on kyllä paras hankkia se esine, ei elävää ihmistä joka tuntee ja kokee.

Oma nyrkki on lähinnä.

Vierailija
85/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol. En voisi olla miehen kanssa, joka ei pysty puhumaan SEKSISTÄ. Ensin pitää osata puhua ennenkuin voi sellaista lähteä edes harrastelemaan.

N32

Juuri näin. Jos haluaa asiallisen suhteen kumppanin kanssa, niin on ensin keskustellen selviteltävä ja kartoitettava tilanne ja siten myös päästävä selville että kumppaniehdokaskin on kykynevä sellaiseen kommunikointiin jolla asiat selviävät mahdollisimman laajalti jo etukäteen kun mahdolliset harhaiset ennakko-odotukset, luulot ja kuvitelmat on voitu purkaa ja tuhota. 

Vierailija
86/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monta eri tapaa on satuttaa "vahingossa" tai "taitamattomuuttaan", jos mies aina lopettaisi eikä toistaisi? Jos on päästään terve mies, joka välittää naisesta, hän huolestuisi suuresti, jos naista sattuisi useammin kuin kahdesti ja alkaisi ihan omatoimisesti kehittää itseään.

Miten te naiset itse suhtaudutte siihen, jos vahingossa satutatte miestä? Tuskin välinpitämättömästi.

Laita toi kyssäri jollekin seksuaaliterapeutille. On mahdollista että itsekkyys on lisääntynyt ja väärät ihmiset kohtaavat toisensa seksuaalisesti ennen kuin huomaavat sen. Parisuhteeseen ei pitäisi päätyä tuntematta ensin toisiaan henkisellä tasolla. Silloin on hyvin pieni mahdollisuus kummallekaan joutua satutetuksi.

Itse lähdin tästä: Nainen vaikuttaa suht normaalilta (myös huomioiden miehen ilmaisema terapeutti- ja kontrollointitaipumus), päästään terveeltä. Ei ainakaan tässä yhteydessä ilmaise normaalista poikkeavia tunne-elämän ongelmia. Hän kuvailee suhdetta pääosin hyväksi. Hän ei siis todennäköisesti puhu satunnaisesta suhteesta ja on valinnut kumppanin, joka on suht normaali. 

Siitä huolimatta, että nainen sanoo, että mies tekee joskus epämiellyttäviä asioita tai asioita, jotka joskus sattuvat. Ei sano, että tahallaan, ja sanoo että mies loukkaantuu kun nainen ottaa puheeksi. On monta tapaa ilmaista itseään, osa toimii ja osa ei. Molemmissa sukupuolissa on niitä, jotka satuttaa tahallaan. Tässä vaikuttaisi tahattomalta, epämiellyttävää ei voi määritellä, koska ymmärrettävästi sitä ei tarkenneta. Olen siis todennäköisimmän vaihtoehdon kannalla. Kommunikaatio-ongelma. Ihan sama opetteleeko nainen puhumaan vähän marsia vai mies venusta. Se opettelee joka tajuaa että voisi saada itsensä paremmin ymmärretyksi. Jos toinen seuraa perässä, suhde alkaa toimia. Neuvot tai ajatukset on pakosti naiselle, koska nainen kysyi neuvoja. Jss on vähän kertakäyttökulttuuria. Lähden itse siitä, että yritän tuoda esiin muitakin vaihtoehtoisia ajatuksia kuin sen, että kumpikaan on vääränlainen. Aloitus on ap:n kokemus. Ei väärä, mutta vain se toinen puoli. Toinen kokemus on miehen mielessä, ja ap ei tiedä sitä kokonaan, koska kysyy mielipiteitä meiltä.

En suhtaudu välinpitämättömästi, jos satutan vahingossa. Oletan parisuhteessa ensin automaattisesti, että satuttaminen on vahinko, eikä toinen ole paha. Se tarkoittaa myös sitä, että jos en saa itseäni ymmärretyksi kun sanon, kokeilen toista tapaa. Eritoten, jos toinen ilmaisee kokevansa keskustelun kehityskeskusteluna tai terapioimisena. Silloin en ole keskustellut samalla tasolla vaan olen kiivennyt toisen yläpuolelle. Kummallakaan ei ole lupaa ohittaa toisen kokemusta. Voin ilmaista tämän vain ap:lle, koska oletan ettei miehensä ole keskustelussa mukana.

Vierailija
87/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli,  en jäisi sietämään.

Vierailija
88/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten monta eri tapaa on satuttaa "vahingossa" tai "taitamattomuuttaan", jos mies aina lopettaisi eikä toistaisi? Jos on päästään terve mies, joka välittää naisesta, hän huolestuisi suuresti, jos naista sattuisi useammin kuin kahdesti ja alkaisi ihan omatoimisesti kehittää itseään.

Miten te naiset itse suhtaudutte siihen, jos vahingossa satutatte miestä? Tuskin välinpitämättömästi.

Laita toi kyssäri jollekin seksuaaliterapeutille. On mahdollista että itsekkyys on lisääntynyt ja väärät ihmiset kohtaavat toisensa seksuaalisesti ennen kuin huomaavat sen. Parisuhteeseen ei pitäisi päätyä tuntematta ensin toisiaan henkisellä tasolla. Silloin on hyvin pieni mahdollisuus kummallekaan joutua satutetuksi.

Itse lähdin tästä: Nainen vaikuttaa suht normaalilta (myös huomioiden miehen ilmaisema terapeutti- ja kontrollointitaipumus), päästään terveeltä. Ei

Sinä voit lähteä oletuksesta, ettei kumpikaan ole paha. Minä taas ssitä faktasta, että parisuhteissa olevista miehistä joka kymmenes on narsisti, sosio/psykopaatti tai muu mulkku, joka joko elää toisten satuttamisesta tai on vähintään välinpitämätön sitä kohtaan. Kun puhutaan suhteista, joissa on seksuaaliväkivaltaa (ap:n suhde) tuo esittämäni suhdeluku kasvaa, koska nämä ongelmat ilmenevät tietyssä porukassa. 

Ap on ilmaissut kokemuksensa useasti. Sitä on kielletty ja vähätelty eikä otettu tosissaan. Väkivallan kohteen tässä pitäisi terapoida tekijä, joka ei muutosta ja terapiaa koe tarvitsevansa, kuntoon? 

Seksuaalisuudessa tapahtuneet satuttamiset satuttavat ihmisen sisintä. En ymmärrä, miten ap voisi luottaa mieheen ja rentoutua nauttimaan. Hienoa, jos ap kykenee saamaan orgasmin, minulta se katosi heti kättelyssä tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
89/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi on yleisesti ottaen hyvää ja mies muutenkin hyvä ja ihana. Mutta joskus hän tekee asioita, jotka ei tunnu hyvältä. Ja sitten tulee riita. Mies loukkaantuu huomauttamisesta ja hermostuu, jos haluan puhua siitä. Hän kutsuu sitä väheksyvästi kehityskeskusteluksi ja terapiaksi. Haluaisin todella osata ratkaista tämän. 

ap

Tässähän tämä ongelma on. Miehet eivät ole valmiita tekemään mitään ja me naiset kärsimme ja raavimme päämme puhki kun yritämme ratkaista asioita samalla kun toinen ei laita tikkua ristiin! Kiinnostaako häntä edes ratkaista asia? Näkeekö hän saman ongelman kuin sinä? Niin kauan kun vastaus kysymyksiin ei ole kyllä, ei tilanne tule muuttumaan. Ja silloinkin hänen itse täytyy tehdä se työ oman pään sisällä, sinä voit toki olla tukena.

Ja ymmärrän hyvin. Minun piti olla pari vuotta kahden tällaisen miehen kanssa ennenkuin o

Miehet eivät ole valmiita tekemään mitään ja ja me naiset kärsimme ja yritämme? 

Aika hirmuisen yleistävä ajatus. Voi olla, että naisellakin on jokin ongelma, jos lyö koko ajan kätensä pa*kaan. Sehän ei tarkoita, että maailma on täynnä pas%@@. Hyvä että aloit miettiä asiaa. Turha kärsiä ja yrittää, opettelee mieluummin laittamaan oman päänsä kuntoon.

Vierailija
90/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle nämä opettelemiset, sietämiset ja miehen ymmärtämiset pelkästään tuntuvat lankeavan. Olisihan se mukava jos mieskin vastavuoroisesti opettelisi, sietäisi ja ymmärtäisi naisen toiveita ja tarpeita.

Olen todella kyllästynyt tarjolla olevaan kieroutuneeseen parisuhdesettiin, onneksi voi valita yksinelon. Ja näinhän naiset yhä useammin tänä päivänä valitsevat. 

Vierailija
91/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle nämä opettelemiset, sietämiset ja miehen ymmärtämiset pelkästään tuntuvat lankeavan. Olisihan se mukava jos mieskin vastavuoroisesti opettelisi, sietäisi ja ymmärtäisi naisen toiveita ja tarpeita.

Olen todella kyllästynyt tarjolla olevaan kieroutuneeseen parisuhdesettiin, onneksi voi valita yksinelon. Ja näinhän naiset yhä useammin tänä päivänä valitsevat. 

Yksinhän he ovat parisuhteissakin. Mukavampi olla yksin yksin.

Vierailija
92/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhän he ovat parisuhteissakin. Mukavampi olla yksin yksin.

Totta. Hyvä pointti. 

Vierailija
93/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei helv... Tuossa jo niin monta punaista lippua että nostaisin vaan kytkintä. Puhuminen ei ole selvästikään se ongelmista suurin. 

Vierailija
94/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko ne sattumiset sellaisia, että jää jälkiä tai tulee verta? Jos on, älä MISSÄÄN tapauksessa jatka suhdetta. Muutenkin suosittelisin lopettamaan.

Entä ovatko teot muuttuneet lievemmiksi vai pahemmiksi? Voiko se muka olla vahinkoa tai osaamattomuutta, en usko. Hän vain panee sinua, siinä voisi olla kuka tai mikä tahansa, olet hänen seksilelunsa.

Vierailija
95/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa tulee olemaan muutenkin, jos ihminen luulee keskustelun olevan jokin väittely, jossa toinen on oikeassa ja toinen väärässä.

Miten voi olla väärässä siinä, jos joku tekeminen (ihan siis fyysisesti) sattuu ja siitä sanoo?

Vierailija
96/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sinä voit lähteä oletuksesta, ettei kumpikaan ole paha. Minä taas siitä faktasta, että parisuhteessa olevista miehistä joka kymmenes on narsisti, sosio/psykopaatti tai muu mulkku..."

Joo, sinulla on trauma ja minulla ei. Näemme maailman eri tavalla. Ap:stä en ole varma onko traumaattisessa tilanteessa vai ei. Minustakaan parisuhde ei saisi olla keittiöpsykologin temmellyskenttä. Tätä kritisoi muutenmyös ap:n mies. Jokaisella on vastuu pistää ensisijaisesti oma pääkoppansa, sosiaaliset taitonsa ja kommunikointitapansa kuntoon, jos haluaa olla parisuhteessa. Oman käytöksen muutos laukaisee AINA jonkun muutoksen toisessa. Naiset eivät ole pyhimyksiä tai erityisen taitavia kaikessa sen enempää kuin miehet.

Onko sulla lähteitä narsistiväittämälle parisuhteessa olevista miehistä? Entä naisnarsistien määrästä parisuhteessa?

Kiinnostaa, koska en ole törmännyt väittämääsi tieteellisellä tasolla. Maallikoiden mutuiluna kyllä. Itse muistelen lukeneeni, että narsisti ja läheisriippuvainen päätyvät helposti suhteeseen. Läheisriippuvaisuutta on kutsuttu piilonarsismiksi. Tälle narsismin muodolle on tyypillistä mm. piiloaggressiivisuus, tarve uhriutua ja kontrolloida, tunne omasta ylemmyydestä toisiin nähden. Piilonarsistiakaan ei saa kyseenalaistaa, eikä eri mielipide ole sallittu. Piilonarsisti ei useinkaan tunnista omia narsistisia piirteitään. Melkein jokaisessa ihmisissä on enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä, mutta piilonarsistin on mahdotonta hyväksyä sellaista itsessään.

Vierailija
97/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt kaikilla ihan noin ole. Ihan molempien osapuolten asia kasvaa ja kehittyä, yhdessä ja erikseen. Tunnen useita pareja, joissa molemmat yrittävät elää ihmisiksi. Enemmän alkaa kyllä olla niitä, joissa molemmat syyttelevät toisiaan ja itsessä ei ole koskaan mitään vikaa. Kyllä sen erottaa jo puheista kun omaa osuutta ei näe. 

Kaksi niitä kieroutuneita malleja on. Toinen vain naisen eduksi ja toinen vain miehen eduksi. On hyvä ettei parisuhteeseen lähde, jos tiedostaa ettei se onnistu. Mitäs sitä turhaan itseään ja muita kiusaamaan.

Vierailija
98/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko ne sattumiset sellaisia, että jää jälkiä tai tulee verta? Jos on, älä MISSÄÄN tapauksessa jatka suhdetta. Muutenkin suosittelisin lopettamaan.

Entä ovatko teot muuttuneet lievemmiksi vai pahemmiksi? Voiko se muka olla vahinkoa tai osaamattomuutta, en usko. Hän vain panee sinua, siinä voisi olla kuka tai mikä tahansa, olet hänen seksilelunsa.

Täysin samaa mieltä. Jos jää jälkiä, tulee verta, kipua tai on k@ristamista, kannattaa suunnata turvakotiin vähin äänin, kertomatta siitä etukäteen. Lieventyminen ja paheneminen on myös huomionarvoinen pointti.

Muussa tapauksessa allekirjoitan sen, mitä aiemmin olen kirjoittanut kommunikaatiotavoista.

Toivottavasti ap päivittelee ketjua jossain vaiheessa.

Vierailija
99/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Sinä voit lähteä oletuksesta, ettei kumpikaan ole paha. Minä taas siitä faktasta, että parisuhteessa olevista miehistä joka kymmenes on narsisti, sosio/psykopaatti tai muu mulkku..."

Joo, sinulla on trauma ja minulla ei. Näemme maailman eri tavalla. Ap:stä en ole varma onko traumaattisessa tilanteessa vai ei. Minustakaan parisuhde ei saisi olla keittiöpsykologin temmellyskenttä. Tätä kritisoi muutenmyös ap:n mies. Jokaisella on vastuu pistää ensisijaisesti oma pääkoppansa, sosiaaliset taitonsa ja kommunikointitapansa kuntoon, jos haluaa olla parisuhteessa. Oman käytöksen muutos laukaisee AINA jonkun muutoksen toisessa. Naiset eivät ole pyhimyksiä tai erityisen taitavia kaikessa sen enempää kuin miehet.

Onko sulla lähteitä narsistiväittämälle parisuhteessa olevista miehistä? Entä naisnarsistien määrästä parisuhteessa?

Kiinnostaa, koska en ole tör

Sinusta siis on ihan normissettiä joutua satutetuksi seksissä? Se on ok, jos siihen on suostumus ja satutettu ihan omaehtoisesti ja painostamatta haluaa sitä. Ja jotain vikaa on päässä ihmisellä, joka ei tätä kunnioita.

En ottanut tässä kantaa naisnarsisteihin, koska en ole perehtynyt aiheeseen. Tällä hetkellä yleisesti ottaen naisia diagnosoidaan narsisteiksi ilmeisesti yhtä usein kuin miehiä eli määrä lienee kasvussa. Naisilla usein siihen liittyy myös epävakautta tai huomionhakuista persoonaa. Naisnarsistitkin ovat seksuaalisesti haitallisia. Käyttävät seksiä kauppatavarana eivätkä yleensä nauti seksistä sinänsä vaan ihailusta, vallasta tai rahasta mitä sillä saa.

Tämän ketjun aihe ei kuitenkaan ole naisten haitalliset seksitavat (toki nainenkin voi satuttaa miestä henkisesti ja fyysisesti seksuaalisellakin tasolla) eikä minun diagnoosini, josta voin todeta, että psykiatri tutkinut, onko persoonallisuushäiriötä, ei ole. Ei ole myöskään läheisriippuvuutta. On ongelma rajojen asettamisessa ja pitämisessä sekä omien tarpeiden tunnistamisessa ja huomioimisessa (ap, jos luet, mietit tätä). On (ollut) toksisen käytöksen yliymmärtämistä oman itsen kustannuksella. On ollut vääriä, epärealistisia käsityksiä ihmisten hyväntahtoisuudesta, josta minut on terapialla opetettu realistiksi - maailmassa on myös tahallista pahaa eivätkä kaikki pyri hyvään. Olen persoonaltani terveeksi todettu myös kahden terapeutin taholta. 

Kyllä ap:n tilanne on sairastuttava, oli sitten jo sairas tai ei. Eikä kuulosta hyvältä, että antaa tilanteen jatkua. Minäkin annoin, kunnes yliymmärtäväinen mittani tuli täyteen. Surullista, että asiat pitää usein oppia kantapään kautta.

Ja joo, kaikki traumani ovat miesten aiheuttamia ja heidän toksisuutensa taas on naisten (äitiensä) aiheuttamaa. Että kyllä sukupuolet sekoittuvat kaikessa.

Vierailija
100/145 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsen tasolla tunnetaidot siis. En katselisi loputtomiin jos ei kykene muuttumaan.

Miksi naisen ei tarvi tulla tässä asiassa vastaan jos miehen pitää muuttua kuitenkin että

seksi luistaa paremmin NAISEN mielestä, ei miehen mielestä tai yhteisessä mielessä ?

kuullostaa että se nainen on myös lapsi 12 v.

Oikeasti? Oletko sitä mieltä, että naisen pitäisi hyväksyä se, jos mies satuttaa? Eikä usko että joku asia sattuu? Mikä siinä on yhteistä?

Saako nainen sitten mielestäsi satuttaa miestä ja sanoa, että ei haittaa, tämä on yhteisessä mielessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi