Minne naiset ovat hävinneet?
Pidettiin seuran kesäjuhlia. 13 miestä ja selvisi että kaikki on sinkkuja ja vain yhdellä on lapsia. Ikähajonta 26-44. Tyypit on kaikki urheilullisia, itsestään huolta pitäviä ja fiksuja tyyppejä. Pääasiassa hyvin koulutettuja ja elämässä menestyviä aikuisia. Kukaan ei omasta mielestäni ole mitenkään ruma tai hankala ihminen.
Ensin leikkimielistä urheilutapahtumaa liittyen seuran aktiviteetteihin, käytiin ravintolassa syömässä, jonka jälkeen baariin ja yökerhoon.
Missään ei ollut naisia. Ei ravintolassa. Baarissa ainoa nainen oli baarimikko. Yökerhossa pari naista miestensä kanssa.
Tuli niin shokkina tämmöinen oivallus. Missä ihmeessä kaikki naiset on?
Kommentit (327)
Kiteytit hyvin ajatukseni. Olen itsekin luopunut deittailusta. En sitten tiedä ovatko miehet aina olleet tuollaisia vai vasta nytkö miesten asenteen naisia kohtaan huomasin. Jotain on muuttunut tai paljastunut. Ehkä se, että naiset vaativat inhimillistä käytöstä ja hyvää kohtelua, on triggeröinyt osan miehistä käyttäytymään naisia kohtaan mahdollisimman ikävästi. Miesten tulee muuttua paremmiksi, vasta silloin heteroparisuhteilla voi olla tulevaisuutta.
Jälkeenpäin olen tajunnut että jo 2010-luvun alussa yksi poikaystäväni varmaan lueskeli tiettyjä naisvihamielisten ideologian sivustoja. Silloin en tajunnut asiaa mutta nyt nuo ideologiat ovat tulleet niin tunnetuiksi että moni nainen tunnistaa näitä "taktiikoita" ja ajatuksia. Noihin aikoihin oltiin ehkä pikkuhiljaa pääsemässä eroon niistä nainen keittiöön -vitseistä mutta samalla kehiteltiin vielä vahingollisempaa ja naisvihaisempaa sisältöä alkaen PUA:sta.
Sitten Me too puolestaan tuntui triggeröivän monissa miehissä naisen näkökulmasta kummallisen reaktion: monesta se itse ahdistelu ei vaikuttanut olevan mitenkään väärin vaan se oli väärin että naiset kehtaavat kertoa heihin kohdistuneesta ahdistelusta. Ja siitä alkoi sitten vielä pahempi misogynia-aalto. Ensin "mitään ei saa enää sanoa koska me too", "me toon takia miehet eivät enää puhu naisille". Naiset tajusivat paremmin mitä miehet heistä ajattelevat, naisvihaideologiat vahvistuvat, naiset jättäytyvät pois deittailusta, miesten "yksinäisyyskriisi" kasvaa.
Tiivistettynä, kun naiset vaativat ihmismäistä kohtelua ja kunnioitusta, iso joukko miehistä otti sen jonain henkilökohtaisena loukkauksena. Naiset tajusivat miten miehet ovat heidät koko ajan nähneet ja suomut putosivat silmiltä, parisuhdehaaveet karisivat. Lopputulos on nyt nähtävissä.
Sori, mutta tämän palstan pelkääjänaiset hämmentävät syvästi. Olen itse liehunut missä mielin, myös Tinderissä ja hyvin on mennyt. Olen löytänyt ihania rakastajia, jotka todella ottavat minut huomioon ja ollut kahdessa kivassa parisuhteessa.
Väkivallan määrä on oikeasti vähentynyt (katsokaa tilastoja). Sukupuolisodan lietsominen ei hyödytä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tullut sellainen pelko, että jos esim lenkkipolulla tulee hiukankin epäilyttävänä pitämäni mies, niin alkaa pelottaa ja tunnen selässäni sellaisia inhottavia väreitä kun koko ajan odotan että se käy takaapäin kiinni. Se on kamala tunne! Tällaista ei ollut muutama vuosi sitten, jostain se nyt vaan on ilmaantunut.
En ole ihmisarka enkä pelkää kadulla missä on muitakin kulkijoita. Todella p-skaa että aina saa olla varuillaan ja pitää mahdollisismman hyvin huoli että aina on porukkaa lähettyvillä :(
Yhdellä kaverillani on pippurisumute. Olen ajatellut sellaisen hankkia minäkin.
Olettekohan olleet liikaa netissä? Alkaa käydä kuten inceleille?
Tunnistan itse tuon, että jos on paljon itsekseen ja netissä, niin sitä alkaa höperöitymään ja elämä tuntumaan vaaralliselta (ja niinhän se voi ollakin, ainahan jotain pahaa tapahtuu ja on tapahtunut jossain, vaikka meillä täällä onkin aika turvallista pääosin).
Kun elää ja on livenä ihmisten keskellä ja luontaisessa kontaktissa muihin ihmisiin niin on selvää, että ihmiset on pääosin ihan normaaleja hyväntahtoisia tyyppejä, vaikka vaarallisiakin mahtuu joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse taisi olla perheenprustamisikäisistä naisista..Sulla taitaa olla perheenperustaminen takana. Munasoluja ei enää ole.
Sulla ei ole aivosoluja. Suurin osa tuhoutunut.
Harmi ettei minun aivosoluista ole kiinni naisten lisääntymiskyky tai ikä kun munasolut on kuolleet.
Osa naisista voi lisääntyä jopa 50 veenä ja todellakin 36 on vielä munasoluja jäljellä. Ei yhtä paljon kun 20 mutta on kuitenkin.
Terv. 3 lapsen äiti, ensimmäinen 37 v saatu, vika nyt 45
Inceleillä ja incelitoilla on aina tuo sama, että kaapataan keskustelu ja aletaan mouhoamaan vain jotain omaa, lietsotaan toisia negatiivisuuteen, huomioidaan vain negatiiviset asiat tai käännetään kaikki negatiiviseksi, ja jätetään positiiviset tai neutraalit kokemukset huomiotta (ellei onnistuta vääntämään niitä negatiivisiksi).
Vetovoiman laki sitten toimii miten toimii.
Vierailija kirjoitti
Väkivallan määrä on oikeasti vähentynyt (katsokaa tilastoja). Sukupuolisodan lietsominen ei hyödytä ketään.
Tämä! Suomi on turvallinen maa (paria poikkeusta lukuun ottamatta)!
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta tämän palstan pelkääjänaiset hämmentävät syvästi. Olen itse liehunut missä mielin, myös Tinderissä ja hyvin on mennyt. Olen löytänyt ihania rakastajia, jotka todella ottavat minut huomioon ja ollut kahdessa kivassa parisuhteessa.
Joo rasittavan oloisia. Olen nyt kolmikymppisenä yrittänyt tutustua uusiin naispuolisiin kavereihin, ja ikäväkseni olen todennut, että nuorten kanssa on hauskempaa. Joku tylsyys valtaa monen tuossa kolmenkympin kieppeillä, en tiedä mistä se johtuu vai onko se just tuota pelokkuutta joka sitten huokuu sellaisena tylsyytenä, jäykkyytenä ja ankeutena? Puuttuu joku sellainen avoimuus ja uteliaisuus, seikkailullisuus ja leikkimielisyys joka tekisi ihmisestä seurana miellyttävämpää ja kepeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joku baarissa rahan tuhlaaminen?? Itse tapaan ystäviä ja perhettä, käyn luonnossa ja harrastuksissa ja olen lemmikkieni kanssa, luen ja katon leffoja ja pidetään illanistujaisia/leffailtoja naisystävien kanssa. Eikä edes ole varaa baarissa pyörimiseen. Ei naisia kiinnosta alkoholin käyttö niinkuin miehiä.
Etkö edes kadulla ja arjessa kohtaa miehiä?
Etkö lukenut ketjua?
Varmasti kadulla tapaa, mutta on paras vaihtaa puolta tai mennä lujaa ohi. Miten hullu pitää olla jos kadulla tapaamansa seuraan lähtee!
Miten tämä siis niinku käytännössä eroaa vaikka tindermiehen tapaamisesta?
Tuntemattoman miehen tapaaminen on aina potentiaalinen riski. Kuitenkin jos jollain on pokkaa tulla iskemään satunnaisesti jossain kadulla, en usko kyseessä olevan sen tyyppinen henkilö jonka kanssa haluaisin yrittää mitään. Netin kautta on ainakin ensin puhunut toiselle ja sitä kautta on päätetty onko ylipäätään mieltä tavata. Mitä se satunnainen henkilö minusta edes tietää muuta kuin ulkonäön? Ja kuinka usein se satunnainen henkilö yrittää samaa ties kuinka monelle muullekin? Ja millainen henkilö vain näkee jonkun naisen ja päättää ilman mitään taustatietoja yrittää saada sen naisen numeron?
Näin kävi minulle juuri viime viikolla ja näitä asioita mietin. En tiedä miehestä yhtään mitään joten olisin varmaan hullu jos uskaltaisin lähteä jonnekin treffeille. Vastaavasti jokunen viikko sitten olin tietynlaisessa tapahtumassa tietynlaisista asioista pitäville ihmisille ja päädyin juttelemaan jonkun miehen kanssa. Siinä tilanteessa oli paljon loogisempaa vaihtaa numeroa, varsinkin kun molemmat juttelivat myös muille ihmisille, toisin sanoen on myös yhteisiä tuttuja. Eikä sekään ole mikään takuu, olen yhteistenkin tuttujen kautta tutustunut vaaralliseen mieheen, mutta sitä suuremmalla syyllä sitä ainakin yrittää minimoida riskejä jos kehenkään haluaa tutustua.
Vierailija kirjoitti:
No tää on se palstan ulkopuolinen niin sanottu todellinen maailma. Mut onhan se toki kivempi palstalla repii isoi draamanhakusii klikkiotsikoita
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne tilastot paljon lohduta kun henkilökohtainen kokemus on päinvastainen.
Niin on monen muunkin ja sekin näkyy niissä tilastoissa joissa naiset ovat joukolla jättäneet deittiäpit.
Vierailija kirjoitti:
Kiteytit hyvin ajatukseni. Olen itsekin luopunut deittailusta. En sitten tiedä ovatko miehet aina olleet tuollaisia vai vasta nytkö miesten asenteen naisia kohtaan huomasin. Jotain on muuttunut tai paljastunut. Ehkä se, että naiset vaativat inhimillistä käytöstä ja hyvää kohtelua, on triggeröinyt osan miehistä käyttäytymään naisia kohtaan mahdollisimman ikävästi. Miesten tulee muuttua paremmiksi, vasta silloin heteroparisuhteilla voi olla tulevaisuutta.
Jälkeenpäin olen tajunnut että jo 2010-luvun alussa yksi poikaystäväni varmaan lueskeli tiettyjä naisvihamielisten ideologian sivustoja. Silloin en tajunnut asiaa mutta nyt nuo ideologiat ovat tulleet niin tunnetuiksi että moni nainen tunnistaa näitä "taktiikoita" ja ajatuksia. Noihin aikoihin oltiin ehkä pikkuhiljaa pääsemässä eroon niistä nainen keittiöön -vitseistä mutta samalla kehiteltiin vielä vahingollisempaa ja naisvihaisempaa sisältöä
Ei! #metoo triggeröi useimmissa miehissä aiheettomien syytösten aiheuttaman angstin.
Vierailija kirjoitti:
Jälkeenpäin olen tajunnut että jo 2010-luvun alussa yksi poikaystäväni varmaan lueskeli tiettyjä naisvihamielisten ideologian sivustoja. Silloin en tajunnut asiaa mutta nyt nuo ideologiat ovat tulleet niin tunnetuiksi että moni nainen tunnistaa näitä "taktiikoita" ja ajatuksia. Noihin aikoihin oltiin ehkä pikkuhiljaa pääsemässä eroon niistä nainen keittiöön -vitseistä mutta samalla kehiteltiin vielä vahingollisempaa ja naisvihaisempaa sisältöä
Hyvin kyllä kiteytit. Varmastikin juuri nyt nähdään yhteiskuntaan sisäistetyn naisvihan tulokset ja naisvihan puolesta taistelevien käytös pahentaa ilmiötä entisestään.
Ne tulokset mitä naisvihaa vastaan taistelu on saanut aikaan nähdään paremmin tulevaisuudessa. Ehkä tulevat sukupolvet ovat oikeasti tasa-arvoisia ja aidosti kunnioittavat toisiaan.
Harmillisesti muutaman sukupolven verran parisuhteita jää tässä muodostumatta, koska suuri osa elää edelleen naisvihassa, osa jättäytyy ulos parisuhteista, pakosta ja tarkoituksella, naisvihan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole enää rahaa käydä yökerhoissa.
Tähän se EK-hallituspolitiikka on johtanut.
Naisvihamielisin hallitus ikinä. Naisilta leikattu järkyttävät määrät ja kirjoitetaan lakikin mikä estää naisvaltaisten alojen isommat palkankorotukset.
Ja laillistaa määräaikaisten ketjutuksen ja raskaaksi tulevien irtisanomisen satunnaisella tekosyyllä
Olen töissä (naisvaltainen opetusala), kotona tai tallilla. En halua parisuhdetta, perhettä tai lapsia.
Homobaarissa olen välillä jutellut naisseurueiden kanssa. Ovat kuulemma ihan heteroita, mutta tykkäävät tulla istumaan iltaa, kun ei ole miehiä ahdistelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkeenpäin olen tajunnut että jo 2010-luvun alussa yksi poikaystäväni varmaan lueskeli tiettyjä naisvihamielisten ideologian sivustoja. Silloin en tajunnut asiaa mutta nyt nuo ideologiat ovat tulleet niin tunnetuiksi että moni nainen tunnistaa näitä "taktiikoita" ja ajatuksia. Noihin aikoihin oltiin ehkä pikkuhiljaa pääsemässä eroon niistä nainen keittiöön -vitseistä mutta samalla kehiteltiin vie
Miksi mies triggeröityy jos ei ole osallistunut naisten kaltoinkohteluun? Eikö miesten olisi tuolloin loogisempaa syyttää kaltoinkohtelevia miehiä tilanteesta, eikä kaltoinkohdeltuja naisia?
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolisodasta ei ole kysymys kun jaetaan ikäviä kokemuksia (joita on paljon, aivan liikaa). Miksi yrität vaientaa tärkeän keskustelun?
Tilastoista sen verran, että minusta yksikin lähisuhdeväkivaltaan menehtynyt nainen on tarpeeksi. Kuten ihan tarpeeksi on myös yksikin seksuaaliväkivaltaa kokenut nainen.
Mukava kuitenkin kuulla, että sinulla on deittiäpeistä ja miehistä peljästään hyviä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne tilastot paljon lohduta kun henkilökohtainen kokemus on päinvastainen.
Niin on monen muunkin ja sekin näkyy niissä tilastoissa joissa naiset ovat joukolla jättäneet deittiäpit.
Älä viitti. Itsekin inhoan deitti appeja, mutta neljä naista tänä kesänä
Ihmisen energiahan vaikuttaa tosi paljon, kyllä minä ainakin jossain kadulla huomaan jos näen itseni tyyppisen miehen.
En nyt oikein ymmärrä tuota miksei kadulla voisi tavata jotain aivan upeaa tyyppiä, kyllä minä vaan voisin ja olen tavannutkin. Tietty siinä jutellaan ensin kaikkea muuta eikä sellanen bottimainen numeron kyseleminen kuulu kuvioon. Kadulla on myös helppo aloittaa keskustelu kysymällä muka tietä jonnekin tms.
Suomalaiset ei kyllä oikein julkisilla paikoilla lähesty, ne on aina jotain slaaveja tai italianoja tms jotka niin tekee. Joskus jos on suomipoika esim. rannalla tullut tutustumaan, niin se on ollut joku Jenkeissä lapsuuden viettänyt.. eli ei täällä kasvanut, vaikka suomalaisten vanhempien lapsi onkin. Sitten jos suomalainen Suomessa kasvanut lähestyy, niin se on enempi tuttujen kautta.
Olen vain kotona ja tallilla, ei ole niin kovaa tarvetta miehelle, että lähtisin muualta etsimään.