Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut on vuodesta toiseen työttömänä kun taas osa menee töihin heti edellisen työsuhteen loputtua?

Vierailija
18.08.2024 |

Jälkimmäinen elättää itse itsensä ja jälkikasvunsa

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koulutuksesta, asuinpaikasta, iästä, omista kyvyistä ja monesta muusta asiasta. Helpompi on lääkärin Helsingissä työllistyä kuin merikapteenin Lapissa.

Vierailija
2/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hyvä työntekijä. Maine pysyy kun olen hakenut uutta työtä.

Yleensä on ollut jo joku tuttu uudessa työpaikassa, joka on suositellut minua pomoille.

Siis...hoida hommasi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä aivojasi äläkä kysele ty hmiä. Ehkä siksi jos jotkut ovat pitkäaikaistyöttömiä. Heitä ei suosita työnhaussa. Ja kierre jatkuu ja CV:n aukko pitenee ja pitenee.

Vierailija
4/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin, irtisanouduin huolettomasti aina edellisistä töistä vaikka uutta ei vielä ollut, kun siihen asti olin aina saanut töitä hyvin helposti. No, nyt olen ollut yli vuoden työttömänä. Opin läksyni.

Vierailija
5/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko mieluummin hyvän omantunnon vai hyvän maineen? Suurimmalla osalla se on jälkimmäinen, mutta se ,että hyväksyy valheet tekevät onnettomaksi. Joo, varmaan verkosto (juurikin maine) ovat paremmat heti työllistyvillä?

Vierailija
6/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tekee mitä vaan, osa keskittyy siihen mikä rooli hänelle on koulutuksellaan annettu

Ajatus itsensä ja omien lastensa elättämisestä on epäraamatullinen. Jumala elättää meidät kaikki, ja jumala on kieltänyt orjuuden. Luonnolliset elinkeinot ollaan poistettu, joten jäljelle jää toimia yhteiskunnassa niin, miten pystyy

Vierailija
7/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut hyvä työntekijä. Maine pysyy kun olen hakenut uutta työtä.

Yleensä on ollut jo joku tuttu uudessa työpaikassa, joka on suositellut minua pomoille.

Siis...hoida hommasi hyvin.

Jos ei oo verkostoja?

Vierailija
8/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, Mistäköhän johtuisi? Itse olin tuollainen nopeasti työllistyvä jonnekin 45 vuoteen asti. Sain jopa valita paikoista, eikä tarvinnut aina edes hakea, kun minua kyseltiin. Nyt en enää työllisty. Olen 54. Kai minusta tuli laiska ja huono iän myötä. 

Vierailija
9/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina kaksi kättä käytössä työpaikalla.

Sen olen aina maininut ensiksi kun haen töitä.

Siis en keskity puhelimeen vaan töihin.

Vierailija
10/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä aivojasi äläkä kysele ty hmiä. Ehkä siksi jos jotkut ovat pitkäaikaistyöttömiä. Heitä ei suosita työnhaussa. Ja kierre jatkuu ja CV:n aukko pitenee ja pitenee.

Valitettavan yleinen tämä näkemys, että kysyminen olisi tyhmää ja olisi jotain tyhmiä kysymyksiä. Olen täysin erimieltä, kysyminen on osa tiedonjakamisen prosessia,  kysymällä pääsee pitkälle.

Vierailija
11/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu koulutuksesta, asuinpaikasta, iästä, omista kyvyistä ja monesta muusta asiasta. Helpompi on lääkärin Helsingissä työllistyä kuin merikapteenin Lapissa.

Miksi merikapteeni asuu lapissa?

Vierailija
12/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vanhempi väki on tottunut siihen, että töitä sai vain pyytämällä, joskus jopa työnantajat kyselivät suoraan töihin. Ainakin yhdeksänkymmentä luvusta eteenpäin, samaan työpaikkaan on ollut useampia hakijoita, joista työnantaja valitsee haluamansa ja lähes aina se on joku, jonka CV:ssä ei ole aukkoja, eli käytännössä töissä oleva työpaikan vaihtaja.

Nykyään hakijoita on kymmeniä, ja joihinkin paikkoihin hakemuksia tulee kuulemma satoja, joten ei ole vahvasti työnhakijan vallassa työllistyminen.

Vierailija
13/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä töitä jos lähes saman rahan saa tekemättä mitään. Jotkut vain haluavat olla tekemättä mitään ja hyötyä toisten tekemisestä. Valtion pitäisi paremmin pystyä rankaisemaan näitä työn vieroksujia vaikka pakkotyöllä tai tukia leikkaamalla.

Vierailija
14/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatko mieluummin hyvän omantunnon vai hyvän maineen? Suurimmalla osalla se on jälkimmäinen, mutta se ,että hyväksyy valheet tekevät onnettomaksi. Joo, varmaan verkosto (juurikin maine) ovat paremmat heti työllistyvillä?

Tässä onkin kiteytettynä se, miksi työttömyysetuuden maksaminen pitää lopettaa. Miten on mahdollista, että me palkitsemme ihmisiä siitä, että he kieltäytyvät töistä?

Vierailija
15/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan yleinen tämä näkemys, että kysyminen olisi tyhmää ja olisi jotain tyhmiä kysymyksiä. Olen täysin erimieltä, kysyminen on osa tiedonjakamisen prosessia,  kysymällä pääsee pitkälle.

Näinhän se on, mutta kuvitteleeko joku, että näitä kyselyitä tehdään siksi, että halutaan tietää?

Näillä avauksilla halutaan vain kiusata ja syyllistää työttömiä, ja esittää heidät laiskoinan luusereina.

Vierailija
16/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantajat palkkaavat työtä vaihtavan eikä työtöntä.

Paradoksi.

Vierailija
17/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä tapauksista on sellaisia että on saanut uuden paikan jo työsuhteessa olevana eli se on ollut valmiina jo silloin kun tietää että työsuhde on loppumassa tai sitten on itse haluttu vaihtaa työpaikkaa. Harva työnantaja palkkaa työttömiä eli paljon hankalampaa työpaikan saaminen on työttömänä kuin työssä olevana. 

Itse olen työsuhteessa ja jos nyt hakisin töitä niin varmasti pääsisin haastatteluihin mutta jos huomenna olisin työtön ja hakisin töitä niin tuskin pääsisin yhteenkään haastatteluun.

18/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin tällainen syyllistävä kyselytyyli ei ole kovinkaan älykästä

Vierailija
19/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein niin, irtisanouduin huolettomasti aina edellisistä töistä vaikka uutta ei vielä ollut, kun siihen asti olin aina saanut töitä hyvin helposti. No, nyt olen ollut yli vuoden työttömänä. Opin läksyni.

Sulle on tainnut tulla ikää lisää edellisestä uuden työpaikan löytymisestä. Nuoria palkataan vielä vaikka ei ole voimassa olevaa työsuhdetta, mutta yli neljäkymppiselle haastavampaa. 80-luvulla syntyneet nähdään jo aika vanhoina työmarkkinoilla. Nykyään kysyttyä porukkaa on vuosituhannen molemmin puolin syntyneet.

20/102 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin kiteytettynä se, miksi työttömyysetuuden maksaminen pitää lopettaa. Miten on mahdollista, että me palkitsemme ihmisiä siitä, että he kieltäytyvät töistä?

Se on enemmänkin niinpäin että työnantajat kieltäytyvät palkkaamasta pitkäaikaistyöttömiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi