Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin viisikymppinen voi uudelleenkouluttautua?

Vierailija
29.11.2022 |

Mitä siis voi tehdä? Työuraa kuitenkin lähemmäs 20v. jäljellä Elon laskuopin mukaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi, kiinteistösihteeriksi.

Vierailija
2/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien työpajaohjaajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi, diplmoni-insinööriksi, eläinlääkäriksi, hammashoitajaksi, lastentarhanopettajaksi (vai mikä varhaiskasvatus... se nykyään onkaan), kirjastonhoitajaksi, nuohoojaksi.

Sukeltajaksi ei enää kannata ja lentäjäksikään ei kai pääse, samoin astronautin uralle voi sanoa heihei.

Vierailija
4/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni kouluttautui yli viisikymppisenä muttei saanut edes kesätyöpaikkaa, mistään vakipaikasta puhumattakaan. Taitaa jäädä koulukin kesken.

Vierailija
5/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet nyt?

Vierailija
6/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kannattaisi itse valita ala ja työ, jotka oikeasti kiinnostaa niin ei tarvitse uudelleenkouluttautua.

Vierailija
7/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydä seksiä tai kryptovaluuttaa, puhelinmyyjäksi saattaa vielä päästä jos pystyt myymään paskalehtiä kuolleille. Itsehän sain haukut siitäkin kun kuollut ei enää ostanut. Olisi pitänyt vaan jatkaa puhumista.

Vierailija
8/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Sitä odotellessa.

Vierailija
9/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kannattaisi itse valita ala ja työ, jotka oikeasti kiinnostaa niin ei tarvitse uudelleenkouluttautua.

Se on hienoa kun aina löytyy mitään mistään tietämätön viisastelija, jonka mielipide on 50 vuoden takaa.

Vierailija
10/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaan.

Vierailija
11/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito/hoiva alalla löytyy paljon töitä, joihin ei tarvitse edes koulutusta. Palkka tosin sen mukainen. Itse ehkä samassa tilanteessa tekisin töitä toiminimellä. 

Vierailija
12/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoito/hoiva alalla löytyy paljon töitä, joihin ei tarvitse edes koulutusta. Palkka tosin sen mukainen. Itse ehkä samassa tilanteessa tekisin töitä toiminimellä. 

Mihinkähän hoitoalan virkaan kuvittelet työllistyväsi ilman lupaa ja koulutusta?

Vierailija
13/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä on kyllä aika hankala aloittaa ihan alusta. Kannattaa kouluttautua jollekin sellaiselle alalle, jossa voit edes jotenkin hyödyntää nykyistä työkokemustasi. Sitten kun haet valmistumisesi jälkeen työtä, niin et ole aivan kokematon.

Vierailija
14/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti. Ikä pelkkää plussaa.

Vierailija
15/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkähän hoitoalan virkaan kuvittelet työllistyväsi ilman lupaa ja koulutusta?

Niinpä. Hoiva-avustajillekin on koulutus. Ja useimmissa paikoissa pitää olla lääkeluvat ja ne saadakseen täytyy olla ainakin lähihoitajan koulutus. Hoiva-alalla on kyllä töitä ja se on niitä harvoja aloja joilla ei ole kauheasti ikäsyrjintää, muilla aloilla se alkaa naisten kohdalla jo nelikymppisenä.

Henkilökohtainen avustaja ei ole hoitotyötä, siihen työhön pääsee ilman koulutusta. Ja työvoimapula on alalla ihan valtava. Teen itse avustajan työtä ja sekin on tosiaan niitä harvoja aloja joilla 40+ nainen on kysytty työntekijä siinä missä nuorikin. Työtä on helppo saada, pääsin itse avustajia välittävän firman listoille ilman että edes näkivät minua, soitto tuli melkein heti hakemuksen lähettämisestä. Palkka on tietysti surkea, mutta tällä alalla on todellakin töitä.

Vierailija
16/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudan- tai ojankaivajaksi.

Vierailija
17/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojaksi, jalkahoitajaksi, suutariksi erikoistunut sisäpohjallisiin. Hyvät tienistit.

Vierailija
18/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjä. Ikä on vain plussaa. Tuki- ja liikuntaelin sairauksille altistavat ammatit = hoiva-ala, kannattaa jättää pois laskuista.

Vierailija
19/19 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kouluttautui puutarhuriksi. Nyt on töitä ollut niin ettei meinaa eläkkeelle päästä 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi