Naisen mielestä haluan vain kuoria kermat kakun päältä
Olen seurustelusuhteessa, mutta emme asu yhdessä.
Minua kiinnostaa romantiikka, yhteinen harrastaminen, juttuhetket, ja kyllä vain - seksi. Toki myös tuemme toisiamme ku elämässä on haasteita.
Seurustelukumppanini sanoo, että olen tyypillinen mies, haluan vain kuoria kermat kakun päältä.
Aika mielenkiintoinen kommentti. Tällä naisystäväni epäsuorasti myöntää sen, että elämä hänen kanssaan toisi lisää työtä ja velvollisuuksia. Muutenhan yhteen muuttaminen olisi kermojen kuorimista kakun päältä, kun olisi kaksi ihmistä jakamassa työt ja velvollisuudet. Ja jos minä olen se joka häviäisi kaupassa, niin eikö hän sitten voittaisi? Järjetöntähän olisi se, että molempien työt ja velvollisuudet lisääntyisivät.
Naisystäväni on myös naljaillut "helposta elämästäni". Ottaen huomioon, että käymme molemmat töissä ja minä olen meistä se, jolla on lisäksi oma sivutoiminen yritys...mistä se johtuu, että minun elämäni on helpompaa, ja kannattaisiko naisystäväni miettiä keinoja tehdä oma elämänsä yhtä helpoksi?
Onko pakko stressata jokaisesta pölykiehkurasta ja leivänmurusesta? Lemmikkejäkään ei ole pakko hankkia jos niistä on liikaa vaivaa, eikä miettiä päiväkausia mitä lahjoja ostella kissanristiäisiä varten. Ei ole pakko järjestää illanistujaisia niin täydellisiksi, että niitä tarvitsee suunnitella viikkotolkulla. Hirveää säätämistä vaativan ulkomaanmatkan sijasta voi kuluttaa rahat siihen, että palkkaa siivoojan tai kotiapulaisen silloin tällöin. Olen kyllä meistä parempituloinen, mutta kaikki se mikä tekee minun elämästäni huolettomampaa, on mahdollista toteuttaa naisystävänikin tuloilla.
Sama tilanne oli myös exäni kanssa. Samaa naljailua. Ilmeisesti tästä poikkeavat naiset ovat sitten kuin neuloja heinösuovassa. Jos heitä ylipäätään on.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että jotain jää nyt kertomatta. Siis kai se nainen on kertonut Mikä hänen mielestään nyt puuttuu? Sinä taas puhut hyvin ylimalkaisesti ilman että tunnut ymmärtävän mikä sitä kumppania oikeasti hiertää. Liekö tyypillinen tapaus että nainen kyllä kertoo hyvin suoraan ja esimerkkien kanssa, mutta mies kieltäytyy ymmärtämästä ja piiloutuu "tuollaisia ne kaikki naiset on, valittavat vaan tyhjästä" taakse?
Eli kerropa nyt tarkemmin mitä se nainen on kertonut haluavansa muuttaa ja mitä hän on sanonut syyksi?
Ps. Olet aikuinen, sulla on oikeus päättää suhde jos se ei vastaa sun toiveita. Jääminen ja marttyrointi on epäkypsää, molemmilta sukupuolilta.
Siis naiset eivät nimenomaan kerro suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun ole pakko olla tossa suhteessa. On muitakin naisia olemassa kuin sun mielikuvitusnaisesi.
Tämä just. En ymmärrä miksi nämä eivät voi ikinään keksiä itselleen mieluisia naisia, vaan on pakko epäonnistua näissä mielikuvitussuhteissakin.
Vierailija kirjoitti:
Missä vietätte ap yhdessä aikaa? Kentieskö naisystäväsi siistissä kodissa naisystäväsi tarjoamassa täyshoidossa?
Itse tykkään kanssa asua erillään miesystävästä, mutta en halua olla aina kaiken tarjoava osapuoli.
Vuorotellen, ja toki kodin ulkopuolella myös.
ap
Ap:lle valitetaan yleistämisestä.
Mutta ketjusta käy hyvin ilmi, että naisilla on samanlaiset ajatukset tässä. Miehen pitää jakaa naisen kanssa arki, tukea ja auttaa tätä tämän neurooseja ja multitaskaamista täynnä olevassa elämässä, muuten mies ei rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että naisystäväsi ei pidä sinusta tai seurastasi. Miksi yritätte pakottaa tuollaista suhdetta? Vetovoimaa ei ole
Edelleen, nyt ei ole kyse siitä mistä minun naisystäväni pitää tai mitän hän haluaa, vaan nyt on kyse siitä mistä minä pidän ja mitä minä haluan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko hän kokea, että hän kokee ettei tule kuulluksi tunnetasolla?
Mä olin aika ärtynyt miehelle aikanaan, kun koitin kertoa mun tarpeista, muttei koskaan kuunnellut vaikka oli hiljaa kuuntelevinaan.
Seksin jälkeen paineli suihkuun mitään sanomatta ja siitä koneelle.
Tuntui todellakin, että kaapi vaan kermat kakun päältä.
Nyt on parantanut tapansa, tai ainakin oikeasti yrittää. Kyse oli siitä, ettei hän oikeasti ymmärtänyt mikä mun ongelma oli.
Teillä ei varmaan oo samoja ongelmia mitä meillä oli, mut kuulostaa että huomiota ja ymmärrystä se nainen on vailla.
En oikein usko. Olen koko ikäni ollut se mies joka kuuntelee ja on läsnä, toisinaan silloin kun joku muu käy pan
Bongattu rasva%homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että naisystäväsi ei pidä sinusta tai seurastasi. Miksi yritätte pakottaa tuollaista suhdetta? Vetovoimaa ei ole
Edelleen, nyt ei ole kyse siitä mistä minun naisystäväni pitää tai mitän hän haluaa, vaan nyt on kyse siitä mistä minä pidän ja mitä minä haluan.
ap
Teitä kahta ei ole luotu toisillenne. Etsipä samanhenkinen seurustelukaveri.
Vierailija kirjoitti:
Jos seurustelukumppani sanoisi, että olen tyypillinen nainen, käskisin sitä vetämään käteen.
Niin, ap voisi sanoa naiselleen, että tämä on tyypillinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle valitetaan yleistämisestä.
Mutta ketjusta käy hyvin ilmi, että naisilla on samanlaiset ajatukset tässä. Miehen pitää jakaa naisen kanssa arki, tukea ja auttaa tätä tämän neurooseja ja multitaskaamista täynnä olevassa elämässä, muuten mies ei rakasta.
Mies samassa taloudessa on taakka, ei tuki. Sen takia en aio enää asua yhdenkään miehen kanssa. Mielenterveys voi miehen kanssa asuessa luonnollisesti olla koetuksella, koska miehistä 20 % on persoonallisuushäiriöisiä, lisäksi suuri osa miehistä on autismin kirjolla, adhd-tapauksia tai masennustaan päihteillä hoitavia.
Nyt on muuten myönnettävä, että ketju on auttanut avaamaan omia silmiä tässä.
Minun täytyy vaatia naisystävältäni suorat vastaukset, ja tehdä selväksi että tämä naljailu ei sitten jatku. Jos asutaan erillään, ei voida naljailla toisen elämän helppoudesta, varsinkin kun kyse on omista valinnoista.
Tällä hetkellä tätä tapahtuu sen verran harvoin, että asian kanssa tulee toimeen. Mutta selkeästi naljailu ei ole ainakaan vähentymään päin. Nyt sen on loputtava, ennen kuin se alkaa hiertämään välejä tosissaan.
ap
Kielikuva on juuri tämä, että kuoritaan kermat kakun päältä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa sut maksajaksi. Älä mene siihen lankaan.
Se on just näin. Älkää muuttaako yhteen, pidätte omat asunnot ja kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma valistunut arvaukseni on että oikeasti hän tuntee että sinä et halua sitoutua, mikä taas tarkoittaa hänelle sitä että sinä et rakasta.
Rakastatko? Tietääkö ja tunteeko naisesi sen?
Miksi ei muka voi olla sitoutunessa parisuhteessa niin että molemmilla on omat kämpät?
Todella kapeakatseinen näkemys.
Vaikka haluaisitte muuttaa yhteen, niin olisiko se ratkaisu?
Palstanaisten mielestä totta kai, onhan ap:lla enemmän rahaa ja vähemmän (itse hankittuja) velvollisuuksia. Hyvä diili naiselle siis.
Mutta kyllä se on ap:n naisen homma muuttaa oma elämänsä paremmaksi. Lopettaa se neuroottisuus 20 lajin herkkulautasten, kiiltävien pintojen ja häälahjojen kanssa. Miettiä onko pakko olla eläinarmeijaa.
ap ihan oikein tajusi, etti toisen kahdehtiminen ole ratkaisu. Eikä naljailu kuulu parisuhteeseen, sellainen syö rakkautta pala palalta, salakavalasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ja kahta eksääsi yhdistää yksi asia: sinä. En sen perusteella tekisi yleistyksiä kaikista naisista. Mikähän tavassasi toimia suhteessa johtaa siihen että saat tuollaista palautetta? Et halua jakaa arkea ja ole tukena ja läsnä niissä tilanteissa kun ei ole niin kivaa? Haluat vaan romantiikkaa, höpöttelyä ja yhteisiä harrastuksia ja sitten lähdet kotiisi? Ei ihme että naisesta tuntuu tuolta.
Juuri näin.
Ja se on mitä naisystävänikin kertoi haluavansa, kun aloimme seurustelemaan. Ei koskaan enää yhteen muuttamista, ei mistään hinnasta.
Minä en halua jakaa arkisia töitä, arkisia ongelmia, tai muuta vastaavaa. Siis noin pääasiassa. Autoin kyllä naisystävääni muutossa, asensin hänen tietokoneelleen ohjelmat ja muut, ja minun luonanikin on tehty yhdessä pari juttua. Mutta en todellakaan haluaisi jakaa päivittäistä arkea.
Kamala asenne. Et ole siis tukena missään ja häviät heti, kun ei olekaan kivaa. Toivottavasti nainen löytää paremman miehen ja sinä tajuat korjata asenteesi. Harvoin kun on niin onnekas, että koko elämä on vaan mukavia hetkiä, eikä tule mitään järkeä vastoinkäymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka haluaisitte muuttaa yhteen, niin olisiko se ratkaisu?
Palstanaisten mielestä totta kai, onhan ap:lla enemmän rahaa ja vähemmän (itse hankittuja) velvollisuuksia. Hyvä diili naiselle siis.
Mutta kyllä se on ap:n naisen homma muuttaa oma elämänsä paremmaksi. Lopettaa se neuroottisuus 20 lajin herkkulautasten, kiiltävien pintojen ja häälahjojen kanssa. Miettiä onko pakko olla eläinarmeijaa.
ap ihan oikein tajusi, etti toisen kahdehtiminen ole ratkaisu. Eikä naljailu kuulu parisuhteeseen, sellainen syö rakkautta pala palalta, salakavalasti.
Ap, kun vastailet itsellesi, niin koita muuttaa tuo erittäin tunnistettava kirjoitustyylisi. Muuten ei oikein ole uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ja kahta eksääsi yhdistää yksi asia: sinä. En sen perusteella tekisi yleistyksiä kaikista naisista. Mikähän tavassasi toimia suhteessa johtaa siihen että saat tuollaista palautetta? Et halua jakaa arkea ja ole tukena ja läsnä niissä tilanteissa kun ei ole niin kivaa? Haluat vaan romantiikkaa, höpöttelyä ja yhteisiä harrastuksia ja sitten lähdet kotiisi? Ei ihme että naisesta tuntuu tuolta.
Juuri näin.
Ja se on mitä naisystävänikin kertoi haluavansa, kun aloimme seurustelemaan. Ei koskaan enää yhteen muuttamista, ei mistään hinnasta.
Minä en halua jakaa arkisia töitä, arkisia ongelmia, tai muuta vastaavaa. Siis noin pääasiassa. Autoin kyllä naisystävääni muutossa, asensin hänen tietokoneelleen ohjelmat ja muut, ja minun luonanikin on tehty yhdessä pari juttua. Mutta en todella
Mikä ongelma?
Ap:han sanoi että on tukena vaikeissa tilanteissa.
Ap ei vainhalua elää naisen kanssa sitä yhteistä harmaata arkea.
Kaikkien paras parisuhdeen muoto jossa "kermat kuoritaan päältä" on vapaaehtoisesti lapseton suhde jossa molemmilla on omat kämpät joissa hengataan vuorotellen ja joita molemmat siivoaa. Ei ikinä riitoja ja stressiä siivouksesta, tai miljoonista lapseen liittyvistä velvoitteista ja kummatkin saa omaa rauhaa aina tarvittaessa.
Tässä ratkaisussa nainen ei pääse uhriutumaan ja nalkuttamaan mistään epätasaisesti jaetuista kotitöistä mitenkään ja suhteen laatu pysyy hyvänä.
Ap. Pidä pääs, elämänlaatu on valinnoista kiinni 🌞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että jotain jää nyt kertomatta. Siis kai se nainen on kertonut Mikä hänen mielestään nyt puuttuu? Sinä taas puhut hyvin ylimalkaisesti ilman että tunnut ymmärtävän mikä sitä kumppania oikeasti hiertää. Liekö tyypillinen tapaus että nainen kyllä kertoo hyvin suoraan ja esimerkkien kanssa, mutta mies kieltäytyy ymmärtämästä ja piiloutuu "tuollaisia ne kaikki naiset on, valittavat vaan tyhjästä" taakse?
Eli kerropa nyt tarkemmin mitä se nainen on kertonut haluavansa muuttaa ja mitä hän on sanonut syyksi?
Ps. Olet aikuinen, sulla on oikeus päättää suhde jos se ei vastaa sun toiveita. Jääminen ja marttyrointi on epäkypsää, molemmilta sukupuolilta.
Siis naiset eivät nimenomaan kerro suoraan.
Kyllä kertovat, miehet eivät vaan kuuntele eivätkä usko mitä nainen sanoo.