Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdatteko kotiin tullessa kotivaatteet vai onko teistä ok olla kotona työvaatteissa/kouluvaatteissa/kaupoillakäyntivaatteissa?

Vierailija
18.08.2024 |

Minä vaihdan kotiin tullessa kotivaatteet, aina, ja olen tehnyt niin lapsesta asti. Ilmeiseti tässäkin asiassa on kuitenkin olemassa toinenkin koulukunta :D joille on samantekevää olla kotona samoissa vaatteissa kuin maailmalla.

Olisi mielenkiintoista tietää ovatko kotivaatteisiin vaihtajat valtavirtaa vai vähemmistöä, kerro siis miten itse toimit tässä! :)

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mitkä ihmeen kotivaatteet, lol

Vierailija
22/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok olla, mutta itse olen kotona mieluummin mukavasti ja kivasti, enkä sen mukaan mikä on katukorrektia. Nyt päällä bikinialaosa ja villa-aluspaita. Jos asuisin miehen kanssa niin olisi varmaan joku muumimainen kaapu ja mummoalkkarit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan todellakin, ja olen ilman rintsikoita. Paremmat vaatteet kestää käytössä paljon pidempään kun niitä käyttää vain kodin ulkopuolella. Kotona kokkailen, siivoilen, jumppaan ym. ja haluan tehdä tuon kaiken mukavissa lökäreissä jotka eivät työvaatteeksi sovellu.

Rintaliivejä en käytä minäkään kotona. En käyttäisi mielellään julkisestikaan, mutta nännien tuijotus häiritsee. Olisi kiva, jos ihmiset pääsisivät yli tästä rintarauhaskompleksista

Vierailija
24/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan. Ulkomaailman vaatteet säilyvät parempina ja pesuväli harvempana, kun niitä käyttää vain kodin ulkopuolella eikä esim. kokatessa. Muutenkin ällöttävä bussin penkit ja muut, niin en halua sängyssäni maata samat housut jalassa. Kotivaatteeni on vanhat ja rumat. Ulkomaailmasta olen tyylikäs.

Vierailija
25/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaihdan. Työvaatteet menee parvekkeelle tuulettamaan ja työmatkavaattet samaan paikkaan kuivumaan. Ajan kesät talvet pyörällä töihin. Juuri ennen nukkumaanmenoa otan kaikki sitten sisälle lämpenemään ja aamulla on kiva ottaa raikkaat vetimet päälle. 

Vierailija
26/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan todellakin, ja olen ilman rintsikoita. Paremmat vaatteet kestää käytössä paljon pidempään kun niitä käyttää vain kodin ulkopuolella. Kotona kokkailen, siivoilen, jumppaan ym. ja haluan tehdä tuon kaiken mukavissa lökäreissä jotka eivät työvaatteeksi sovellu.

Rintaliivejä en käytä minäkään kotona. En käyttäisi mielellään julkisestikaan, mutta nännien tuijotus häiritsee. Olisi kiva, jos ihmiset pääsisivät yli tästä rintarauhaskompleksista

Joo. Mulla on isot rinnat ja vaikka käytän mahdollisimman mukavia liivejä ilman kaaritukia niin kyllä sen huomaa pois ottaessa että ilman on silti mukavampi olla.

Vierailija
27/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun aina alasti kotona ja sitten joku kevyt t-paita ja hame ilman pikkuhousuja. Ei kiristä mistään.

Vierailija
28/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi heittää rintsikoita pois. Enkä muutenkaan kulje vaatteissa, missä on epämukava olo. En myöskään makaa kotona muutakuin yöllä nukkuessa tai kipeänä. Mitä niin saastaista niissä vaatteissa on, ettei ne päällä voi olla kotona. Vai onko kyse kenties siitä, että verkkareissa on kivempi istua sohvalla ja mussuttaa. Suomalaisten ulkonäöstä päätellen tätä tapahtuu aika paljon.

Minä en jaksa vähän väliä vaihtaa vaatteita, jos illalla vielä jonnekin lähden. Puhtaat vaatteet aamulla päälle. Paita menee illalla pyykkiin ja housut tarpeen mukaan tai n.viiden käyttökerran jälkeen.

Kotona siivoan kerran viikossa. Ei ole mitään ryönää sohvilla tai missään.

Vierailija
29/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kotivaatteet? Kotona olen boksereissa.

Vierailija
30/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaihdan. Työvaatteet menee parvekkeelle tuulettamaan ja työmatkavaattet samaan paikkaan kuivumaan. Ajan kesät talvet pyörällä töihin. Juuri ennen nukkumaanmenoa otan kaikki sitten sisälle lämpenemään ja aamulla on kiva ottaa raikkaat vetimet päälle. 

Ne onkin varmaan tosi raikkaita näin kesäisin.😂

Vierailija
31/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan ei tulis mieleenkään olla samoilla kotisohvalla ja bussissa

Se sun sohvasi on ihan yhtä likainen kuin joku bussin penkki.

Vierailija
32/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona AINA kotivaatteet, jotka on mukavat, mutta ikävä kyllä aika kaamean näköiset, mutta ei voi mitään.

Miksi ostat kaamean näköisiä kotivaatteksi? Mulla on mukavat vaatteet ja ihan siistin näköiset, mutta silti edulliset. 

Olen eri, mutta itse en ainakaan osta kotivaatteita vaan "alennan" kuluneita vaatteita kotivaatteiksi. 

Vierailija
33/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ammatista! Tein ennen hoitotyötä ja nykyäänkin välillä viikonloppuisin tai lomilla. Olen opettaja nykyään. 

Molempien ammattien jälkeen vaihdan vaatteet mutta erityisesti hoitotyön jälkeen! 

Terveydenhuollossa minäkin olen töissä ikäni ollut ja koska työvaatteet vaihdetaan jo töissä  omiin vaatteisiin, en kotona enää vaihda vaatteita. Omalla autolla työmatkat, niin ei tarvii istua ruuhkabussissa. Toki joskus vaihdan ne työmatkavaatteetkin kotona mukavampiin, varsinkin, jos työmatkalla on poikennut vaikka kauppaan tai jonnekin, niin ei voi työmatkoja ihan kamalissa kuteissa tehdä.

Vierailija
34/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään vaihda, vaan riisun työvaatteet pois ja olen alusasussa lämpimässä  kodissani.

Vierailija
35/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kotivaatteet. En halua levitellä navetan tai sikalan hajua/pölyjä/tauteja ympäri huoneita ja huonekaluja. Käyn suihkussa heti töistä tullessani, varsinkin silloin kun tulen sikalasta.

Vierailija
36/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda jos ei nyt oo jotenkin likastunut. En tykkää olla missään pieruverkkareissa kotona ja samoja vaatteita käytän kuitenkin kotona ja ulkona. 

Vierailija
37/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotivaate on kylpytakki. Rintsikoista ja housuista on pakko päästä eroon heti kotiin päästyä. Jos on vieraita, pidän normaalit vaatteet päällä.

Vierailija
38/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona AINA kotivaatteet, jotka on mukavat, mutta ikävä kyllä aika kaamean näköiset, mutta ei voi mitään.

Miksi ostat kaamean näköisiä kotivaatteksi? Mulla on mukavat vaatteet ja ihan siistin näköiset, mutta silti edulliset. 

Olen eri, mutta itse en ainakaan osta kotivaatteita vaan "alennan" kuluneita vaatteita kotivaatteiksi. 

Minä ostan varta vasten kotivaatteita. Kesällä käytän paljon kotimekkoja ja talvella lengginssejä ja neuleita. 

Vierailija
39/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok hengata sohvalla samoilla housuilla, jotka ovat koskeneet bussin penkkiin.

Vierailija
40/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok hengata sohvalla samoilla housuilla, jotka ovat koskeneet bussin penkkiin.

Mikä siinä bussin penkissä on?