Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdatteko kotiin tullessa kotivaatteet vai onko teistä ok olla kotona työvaatteissa/kouluvaatteissa/kaupoillakäyntivaatteissa?

Vierailija
18.08.2024 |

Minä vaihdan kotiin tullessa kotivaatteet, aina, ja olen tehnyt niin lapsesta asti. Ilmeiseti tässäkin asiassa on kuitenkin olemassa toinenkin koulukunta :D joille on samantekevää olla kotona samoissa vaatteissa kuin maailmalla.

Olisi mielenkiintoista tietää ovatko kotivaatteisiin vaihtajat valtavirtaa vai vähemmistöä, kerro siis miten itse toimit tässä! :)

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teillä bussinpenkkejä pelkäävillä on ihan ne samat paskat omilla sohvillanne, jos teillä on lapsia (= lapsilla käy kavereita) tai jos teillä käy joskus vieraita.

Eri asia saada sitä samaa paskaa sohville joka päivä kuin kerran kahdessa kuukaudessa. Muutenkaan en kutsu vieraita luokseni ja lapsia ei ole.

Vierailija
82/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Kotoa pitää olla valmis poistumaan milloin vain. Ei mitään kotivaatteita, paitsi nukkumaan mennessä yöpaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotatteko vieraatkin vaihtamaan vaatteensa pieruverkkareihin heti eteisessä? Etenkin jos ovat tulleet bussilla?

En pakota, mutta kyllä meillä vieraatkin saa vaihtaa mukavampiin vaatteisiin. Etenkin jos ovat yötä. Senkus. Jos ei ole omia, niin kyllähän aina jotain löysää löytyy. Meillä saa olla rennosti. Villasukkia aina löytyy ylimääräisiä, saa viedä kotiin jos haluaa.

Myös lasten kaveritkin saa vaihtaa löhövaatteisiin, jos mielii.

Vierailija
84/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sosiaalialalla töissä oleva täti-ihminen. ammatissani joudun liikkumaan, joten työasuiksi kelpaavat tunika-mekko-legginsit mukavien kenkien kanssa. meikkaan ja käytän silmääni miellyttäviä väriyhdistelmiä. kotona riittää, kun vaihdan villasukat. vaihdan tosin kaikki vaatteet päivittäin, ja käyn suihkussa, koska fyysistä kontaktia ei voi työssäni välttää. työpaikan vessoja käyttää monet. ei siinä myöhemmin kotivaatteet auta, vaan suihku. usein olen iltavuorossa, joten olen puhtaimmillani ennen vuoroa, kotona.

Vierailija
85/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun lähdette taas ulos kauppaan, vaihdatteko sitten taas esim kauppavaatteet, saako kauppavaatteilla mennä muualle kuin kauppaan?

Sitten laitetaan asiointivaatteet päälle. Eli tissit pusseihin ja siistimpi mekko päälle, eikun menoksi.

Vierailija
86/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja vaatteita paitsi jos on ollut jotain suht epämukavaa töissä päällä, kuten farkut tai jakkupuku. Ne vaihdan pois. Muutoin samat vaatteet kotona ja muualla. Inhoan ajatusta kaikista "pieruverkkareista" ja nuhjuisista kotivaatteista. Hyi.

Vierailija
87/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi vaihtaisin. Tulee vain enemmän pyykkiä.

Vierailija
88/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta asti pakotettiin vaihtamaan. Eli nytkin aikuisena- vaihdan aina. 

Vierailija
89/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaihdan. 

Vierailija
90/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoriudun vaatteista aatamin asuun.

Vierailija
91/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni luonteen takia pukeudun toimistolle mennessä siististi ja puoli-muodollisesti (esim siistit farkut on useimpina päivinä ok pikkutakin kanssa). Pidän työvaatteet täysin erillään vapaa-ajan vaatteista, ja kun tulen töistä kotiin niin vaihdan aina vapaa-ajan vaatteet päälle. Saatan esim vaihtaa ne siistimmät farkut vanhoihin mukaviin lewiksiin.

Tällä on kaksi tarkoitusta:

1-se luo selkeän eron sille ollaanko töissä vai vapaalla. Kun vaihdan työvaatteet pois niin lopetan sillä sekunnilla myös sähköpostin seuraamisen jne. 

2- työvaatteet pysyvät paljon pidempään siisteinä ja hyväkuntoisina kun niitä ei käytetä muuta kuin töissä. 

Vierailija
92/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan rintsikat jo eteisessä ja saatuani kengät pois, lähtee farkut ja vaihdan pitkiksiin tai mekkoon. Aivan selvä juttu, on työvaate ja kotivaate.

Vierailija
93/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on sisävaatteet, jotain kulahtanutta, tai vaikka aamutakki. Mahdollisimman mukavat releet, että on hyvä olla. Ei likaisia ulkovaatteita sänkyihin jne.

Vierailija
94/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kevyet vaatteet kotona päälle, voi olla rennommin

Vierailija
95/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen putkiasentaja ja todellakin vaihdan kotivaatteisiin jo työmaalla ennen kuin lähden kotiin. Tai sitten treenivaatteisiin, mutta silloinkin vaihdan treenin jälkeen ennen kotiin menoa kotivaatteet.

Vierailija
96/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan yleensä kauheisiin riepuihin. Ulkona olen viimeistelty. 

Vierailija
97/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaihdan eri vaatteet. Paitsi jos on ollut takki/huppari niin sitten en vaihda sitä paitaa joka sen alla on. Ällöttää bussin penkit, ja Sheldonin bussihousut olivat minusta ihan normaali asia :D

Vierailija
98/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan aina kotivaatteet koska en halua istua kotisohvalla samoissa vaatteissa kuin esim. haisevalla bussin penkillä mihin joku on oksentanut tai istunut likaisissa ja eritteisissä vaatteissa. En myöskään kotona halua käyttää epämukavia vaatteita jotka puristavat, joten olen aina lökäreissä.

Minua myös inhottaa kutsua vieraita kotiini, koska he tulevat sitten samoissa vaatteissa sohvalleni millä ovat ulkona...

Vierailija
99/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun lähdette taas ulos kauppaan, vaihdatteko sitten taas esim kauppavaatteet, saako kauppavaatteilla mennä muualle kuin kauppaan?

Jos lähden käväisemään lähikaupassa, niin vaihdan kotivaatteet kauppavaatteisiin, mutta jos lähden kaupungille (syömään, ostoksille jne), niin sitten puen kaupunkivaatteet. 

Tämä on pakko olla läppää 🤣🤣🤣😅😅😅😅

Vierailija
100/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan aina. Ei viitsi navettahaalarissa olla sohvalla.