Miksi harva suomalainen enää haluaa lähihoitajaksi
Kommentit (21)
Lähihoitaja yleensä tarvitsee itse apua henkilökohtaiseen elämään.
Kyseisellä palkalla eläke tulee olemaan samaa tasoa kuin ikänsä työttömänä olleella.
Niin.. miksiköhän?.. Olisko heihin suhtautuminen halveksuvasti mm. jotain tekemistä asian kanssa?..
Minä kerroin heille totuuden ennen kuin he tekivät minun virhettäni. Olen hyvä ihminen ja en halua samaa tuskaa muille. Asioiden on muututtava.
Tohtoreita ja maistereita tarvitaan aina lisää, ja muita läppärin ääressä istuvia, joten kouluun vaan, nämä perusduunit ovat raskaita ja niin huonosti palkattujakin, että on ihmisarvoa loukkaavaa, että näitä kukaan joutuu tekemään enää nykyaikana.
No ei kai kun pitää passata ja kopeloida seksuaalihäiriköiviä 70+ kääkkiä
Jos suomalaiset eivät pysty lopettamaan hoitajien haukkumista niin terveydenhuoltoala tulee romahtamaan ja se on ihan oikein. Ei ole mikään ihmisoikeus haukkua hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisellä palkalla eläke tulee olemaan samaa tasoa kuin ikänsä työttömänä olleella.
Sittenhän sama koskee esim. luokanopettajia. Eivät hekään kolmea tonnia kummempaa palkkaa saa.
Enemmän ihmettelen miksi joku haluaisi
Venäjän ei tarvitse hyökätä Suomeen, Suomen hallitus tappaa Suomalaiset ihan omin voimin, sulkemalla sairaalat ja terveyskeskukset.
En ole alalla, joten vastaan tyhmään aloitukseesi: En tiedä ja ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
iha turhaa toi raha pska rätkytys. ei monet muuutkaan saa enempää, eika kunnilla ole rahaa maksaa
perustakoot menestyvät firmat jos haluavatt enemmän rahaa, mutta ei kun rätkytetään vaan kun ei muuta osata
Itse en ainakaan suosittele kenellekään. Huonot palkat, surkeat työolot ja naisvaltainen ala tuo mukanaan kaikenlaisia työilmapiiriongelmia.
ymmärrän että monelle kutsumustyö mutta en tunne ketään sairaanhoitajaa tai lähihoitajat joka viihtyisi työssään ja pitäisi siitä.
Heistä on kohta ylitarjontaa, kun hoivasta leikataan. Tappelevat veripäissään sitten 1200 e/kk paikoitsa, joita riittää vain puolille heistä. Näin se tuppaa olemaan kaikissa "työvoimapula-aloissa" aina muutaman vuoden kuluttua.
Sote himmeleiden rakentamiseen kuitenkin löytyi varoja kunnilta.
Karmee duuni ja ihmiset on v**tumaisia.
Johtuukohan siitä, että työkkäri tarjoaa kaikille työttömille lähihoitajaopiskeluja?
Alalta halutaan pois tai päädytään jatko-opiskeluihin, koska työ on aliarvostetumpaa kuin siistijän työ.
Tunnen lähihoitajia, jotka eivät esim. osaa laskea helppojakaan laskuja. Tämä on jopa hiukan pelottavaa. Eivät myöskään osaa lukea potilaan epikriisejä, minkä vuoksi aiheuttavat potilaille suuria terveydellisiä haittoja. Mm nostavat kahden lähärin voimin juuri lonkkaoperoidun potilaan pystyyn ja yrittävät taluttaa vessaan tuhoten lääkärin tekemän työn.
Koulutuksessa on jotain pahasti vialla ja alalla täysin epäsopivia, väinpitämättömiä naisihmisiä. Mieslähäreitä tarvittaisiin lisää.
Vietä vaikka yksi päivä palstalla niin näet kuinka paljon kyseistä ammattiryhmää haukutaan ja halveksitaan.