Vaihdatteko kotiin tullessa kotivaatteet vai onko teistä ok olla kotona työvaatteissa/kouluvaatteissa/kaupoillakäyntivaatteissa?
Minä vaihdan kotiin tullessa kotivaatteet, aina, ja olen tehnyt niin lapsesta asti. Ilmeiseti tässäkin asiassa on kuitenkin olemassa toinenkin koulukunta :D joille on samantekevää olla kotona samoissa vaatteissa kuin maailmalla.
Olisi mielenkiintoista tietää ovatko kotivaatteisiin vaihtajat valtavirtaa vai vähemmistöä, kerro siis miten itse toimit tässä! :)
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok hengata sohvalla samoilla housuilla, jotka ovat koskeneet bussin penkkiin.
Mikä siinä bussin penkissä on?
Edellisten matkustajien pierut ja pyllyhiki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan ei tulis mieleenkään olla samoilla kotisohvalla ja bussissa
Se sun sohvasi on ihan yhtä likainen kuin joku bussin penkki.
No ei varmasti ole. Mun sohvalla ei taaperot hypi kurakengillä, ei ole läikytetty juomia, ei loju nuuskapusseja ym roskaa..
Ensin hikoillut päivän töissä ja työmatkoilla. En vaihda. Otan housut pois. Paidan ja alusvaatteet laitan pyykkikoriin kun menen suihkuun. Puhtaat vaatteet suihkun jälkeen.
Vaihdan aina. Lapsena opittu tapa, aina kotiin tullessa käsienpesu ja kotivaatteet.
Nykyään kun asun yksin, suosikki kesäkotivaatteeni on tämä
https://www.tokmanni.fi/naisten-kylpytakki-pola-hilja-6438565052808
Talvella sitten lämpöisempää ja villasukat
Nainen 53v
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei voi heittää rintsikoita pois. Enkä muutenkaan kulje vaatteissa, missä on epämukava olo. En myöskään makaa kotona muutakuin yöllä nukkuessa tai kipeänä. Mitä niin saastaista niissä vaatteissa on, ettei ne päällä voi olla kotona. Vai onko kyse kenties siitä, että verkkareissa on kivempi istua sohvalla ja mussuttaa. Suomalaisten ulkonäöstä päätellen tätä tapahtuu aika paljon.
Minä en jaksa vähän väliä vaihtaa vaatteita, jos illalla vielä jonnekin lähden. Puhtaat vaatteet aamulla päälle. Paita menee illalla pyykkiin ja housut tarpeen mukaan tai n.viiden käyttökerran jälkeen.
Kotona siivoan kerran viikossa. Ei ole mitään ryönää sohvilla tai missään.
No ei kai vaatteiden vaihtamiseen mene kauan aikaa. Mulla on työvaatteet, kotivaatteet ja vielä koiranulkoilutusvaatteet. Käytän koiran lenkillä 3-4 kertaa päivässä ja aina vaihdan vaatteet. Jos menen käymään toimistolla, niin kotiin tullessa vaihdan heti ulkoiluvaatteet ja lenkiltä tullessa sitten mukavat kotivaatteet.
Aina tulee vaihdettua kotivaatteet eli löysät ja mukavat verkkarit tai legginsit (ei löysät mutta mukavat) ja toppi tai t-paita. Työvaatteet tms. kestää parempana pitempään kun ei pidä niitä kotona nuhjaantumassa.
No oishan se vähän outoa, kun raksaukko pitäis samoja paskasia housuja sohvalla istuessa.
Näin taas insinöörinä kyllä se sama huppari ja farkut on koko päivän päällä
En vaihda vaihda vaatteita kesken päivän ilman hyvää syytä. Työvaatteet eivät ole niin erilaiset (toimistokelpoiset mutta ei jäykät tai niin hienot että säöstelisin), enkä myöskään pelkää tuoda kotiin 'ulkomaailman bakteereja'. Lähinnä minulla on erikseen ulkoilu- ja liikuntavaatteet. Tietenkin jos olen koko päivän kotioloissa, vaatteet ovat erilaiset kuin töissä tai kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Aina tulee vaihdettua kotivaatteet eli löysät ja mukavat verkkarit tai legginsit (ei löysät mutta mukavat) ja toppi tai t-paita. Työvaatteet tms. kestää parempana pitempään kun ei pidä niitä kotona nuhjaantumassa.
Eli pieruverkkarit.
Vaihdan aina ja poikkeuksetta, tämän lisäksi laitan työvaatteet (suorat housut & kauluspaita) tuulettumaan ulos, näin kesällä yön ajaksi. Paljon mukavampi olla kotona kuten nytkin, t-paidassa ja shortseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok hengata sohvalla samoilla housuilla, jotka ovat koskeneet bussin penkkiin.
Edellisten matkustajien pierut ja pyllyhiki
Sohvassasi on vain sinun ja perheenjäsentesi vastaavat.
Vaihdan. Ja samalla lähtee rintsikat.
Te, jotka varjelette sohvaanne, pakotatteko myös puolisonne ja lapsenne vaihtamaan heti kotivaatteet ennen kuin koskevat kodin tuoleihin ja sohvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka kusta. Olen nähnyt, kun laitapuolen kulkija nousi bussista housut märkinä. Kyllä niihin penkkeihin tarttuu kaikenlaista likaa.
Ymmärrän jos tekee jotakin jossa tulee hiki tai vaatteet likastuu, mutta miksi vaatteet pitäisi vaihtaa jos tulee toimistosta?
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka varjelette sohvaanne, pakotatteko myös puolisonne ja lapsenne vaihtamaan heti kotivaatteet ennen kuin koskevat kodin tuoleihin ja sohvaan?
Puoliso vaihtaa heti kotivaatteet töistä tullessaan ihan omasta halustaan. Hän on aina tehnyt noin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan ei tulis mieleenkään olla samoilla kotisohvalla ja bussissa
Entä muut perheenjäsenet?
Koska minulla ei ole erillistä ns. työvaatetta, mutta on kuitenkin pukeutumiskoodi (nyk. smart casual) alallani, haluan olla mukavammin kotona. Samoin ennalta ehkäisemiseksi töissä pitämien vaatteiden ryppyyntymisen suoristamalla ne ja vaatteiden pysymisen raikkaina ennen seuraavaa pesua niin viemällä ne ulos tuulettumaan. Vaatteiden huoltaminen pitää ne myös pidempään käyttökelpoisina ja ovat siistit päälle jälleen laitettaessa.
Kotona vastoin on kiva olla omissa vapaa-ajan vaatteissa eli oloasua tai -mekkoa. Jos lähden liikkumaan, pukeudun sitten sopivaan treenivaatteeseen. Kaupungille muutoin lähtiessäni usein farkkuihin jne.
Sun sohva haisee perseeltä joka tapauksessa.