Vaihdatteko kotiin tullessa kotivaatteet vai onko teistä ok olla kotona työvaatteissa/kouluvaatteissa/kaupoillakäyntivaatteissa?
Minä vaihdan kotiin tullessa kotivaatteet, aina, ja olen tehnyt niin lapsesta asti. Ilmeiseti tässäkin asiassa on kuitenkin olemassa toinenkin koulukunta :D joille on samantekevää olla kotona samoissa vaatteissa kuin maailmalla.
Olisi mielenkiintoista tietää ovatko kotivaatteisiin vaihtajat valtavirtaa vai vähemmistöä, kerro siis miten itse toimit tässä! :)
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan aina heti. Rintsikat pois ja joku kotimekko päälle ja villasukat jalkaan. En muutenkaan tykkää mistään farkuista tai kiristävistä vaatteista. Kaikki lika muualta tarttuu vaatteisiin ulkona, en halua kotona niissä olla.
Entä vieraat?
Pakotatteko vieraatkin vaihtamaan vaatteensa pieruverkkareihin heti eteisessä? Etenkin jos ovat tulleet bussilla?
Meillä vaihtaa kaikki. Myös nuoret. Mukavampi olla kotivaatteissa. Mulla on kotivaatteina sekä ostettuja oloasuja että joitakin vanhoja t-paitoja ja muita mukavia entisiä työvaatteita.
Rikkinäiset menee tekstiilikeräykseen eli niitä en säilö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaihtaa kaikki. Myös nuoret. Mukavampi olla kotivaatteissa. Mulla on kotivaatteina sekä ostettuja oloasuja että joitakin vanhoja t-paitoja ja muita mukavia entisiä työvaatteita.
Rikkinäiset menee tekstiilikeräykseen eli niitä en säilö.
Joutuvatko nuorten kaveritkin vaihtamaan, kun kyläilevät teillä?
Vierailija kirjoitti:
Pakotatteko vieraatkin vaihtamaan vaatteensa pieruverkkareihin heti eteisessä? Etenkin jos ovat tulleet bussilla?
Koittaisit vähän rauhoittua. Ei ole sydänterveydelle hyväksi triggeröityä kaikesta noin.
Otan vaatteet pois alushousuja lukuunottamatta. Joskus talvella voi jäädä myös t-paita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona AINA kotivaatteet, jotka on mukavat, mutta ikävä kyllä aika kaamean näköiset, mutta ei voi mitään.
Miksi ostat kaamean näköisiä kotivaatteksi? Mulla on mukavat vaatteet ja ihan siistin näköiset, mutta silti edulliset.
En nyt varsinaisesti valitse kaameita vaatteita :) Niistä vaan tulee sellaisia ajan kuluessa. Mutta silloin, kun ne on kuluneimmillaan, ne on myös pehmeimmillään, enkä raaskisi heittää pois.
Vaihdan välittömästi kotivaatteisiin, kun tulen kotiin. Sortsit ja toppi on lempiasuni kotona ympäri vuoden.
Kyllä teillä bussinpenkkejä pelkäävillä on ihan ne samat paskat omilla sohvillanne, jos teillä on lapsia (= lapsilla käy kavereita) tai jos teillä käy joskus vieraita.
En vaihda koskaan. Vaihdan joka aamu puhtaat vaatteet suihkun jälkeen, eikä mulla päivän mittaan kyllä vaatteet juurikaan likaannu, mitä nyt dödöä tulee paidan kainaloihin, joskus harvoin ehkä hikeäkin ja housun haarukset kyllä kostuu, joten pakko on laittaa puhtaat joka päivä. En tiedä miksi pitäisi vielä sitten kesken päivän vaihtaa toisen kerran, pyykkiä tulisi ihan mieletön määrä jos olisi kaksi vaatekertaa per päivä. Mies vaihtaa farkut verkkareihin ja toisen paidankin aina kun on kotona, se on hänelle ihan ok, koska hän käyttää samoja pidempään, eli ei joka päivä laita puhtaita. Hänellä on töissä työvaatteet. Minä en käytä koskaan farkkuja, joten tunika ja legginsit on erittäin mukavat niin töissä kuin kotonakin.
Mitä sitten kun lähdette taas ulos kauppaan, vaihdatteko sitten taas esim kauppavaatteet, saako kauppavaatteilla mennä muualle kuin kauppaan?
No mun duunivaatteet jää kyllä töihin. Yleensä on erikseen myös työmatkavaatteet ja kotivaatteet. Mukavampi niin.
T: raksaduunari
Ihan miten sattuu, riippuu käväisenkö vain kotona, onko treenisuunnitelmia, vai koti-ilta... mulla on sellaisiakin siistejä vaatteita jotka ovat mukavia, niitä ei tarvitse vaihtaa. Ja joskus on kiva olla laittautuneena kotonakin, varsinkin jos on illalla petihommia tiedossa, nättejä vaatteita on kiva riisua ;) (eikä aloitteen tekoa varten todellakaan TARVITSE olla pyntätty, mutta joskus se sytyttää sekä miehen että minut :) )
Mutta jos on farkut niin ne vaihdan aina jos olen yli 30min kotona :D
Sanoisin paremminkin niin päin, että käyn kotivaatteissa myös työssä, kaupassa ja koiran kanssa ulkona. Eli käytännössä ne on farkut ja t-paita. Bussin penkkeihin en kosketa, ja ilmojen kylmetessä laitan kyllä sitten lämpimämpää päälle ulos mennessä, ja niissä kamppeissa käyn sitten kaupassakin. Työpaikalla jätän ylimääräiset naulakkoon.
Minulla on erikseen ns. paremmat vaatteet ja sitten on huonommat vaatteet.
Olen työtön ja suurimman osan ajastani vietän kotona.
Jos lähden johonkin tapaamiseen (virallinen tai ystävän tapaaminen) niin vaihdan paremmat vaatteet - myös jos menen yksin kaupungille (esim. bussimatkan päähän.)
Kaupassa käydessä ja lähialueella ulkoillessa minulla ei ole välttämättä parempia vaatteita, mutta ei kyllä ihan niitä huonoimpiakaan.
Kotona (ja korkeintaan roskat viedessä) ja yksin oleillessa minulla on ne pieruverkkarit ja huonompi T-paita (kesällä myös olen paljon vain boksereissa, T-paita on silti aina.) Talvella pidän joskus myös hupparia. Tämä on vaatetus myös jos vanhemmat tai veli on kylässä, tai jos olen itse vanhemmillani kylässä.
Jos ystävä tulee kylään niin vaihdan ns. paremmat vaatteet.
En erikseen osta parempia ja huonompia vaatteita, vaan kaikki vaatteet ovat uutena ns. parempia vaatteita (myös verkkarit.) Huonommat vaatteet ovat vain vanhempia ja kuluneempia vaatteita, jotka eivät enää käy paremmista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten kun lähdette taas ulos kauppaan, vaihdatteko sitten taas esim kauppavaatteet, saako kauppavaatteilla mennä muualle kuin kauppaan?
Jos lähden käväisemään lähikaupassa, niin vaihdan kotivaatteet kauppavaatteisiin, mutta jos lähden kaupungille (syömään, ostoksille jne), niin sitten puen kaupunkivaatteet.
Minulla on erikseen ns. paremmat vaatteet ja sitten on huonommat vaatteet.
Olen työtön ja suurimman osan ajastani vietän kotona.
Jos lähden johonkin tapaamiseen (virallinen tai ystävän tapaaminen) niin vaihdan paremmat vaatteet - myös jos menen yksin kaupungille (esim. bussimatkan päähän.)
Kaupassa käydessä ja lähialueella ulkoillessa minulla ei ole välttämättä parempia vaatteita, mutta ei kyllä ihan niitä huonoimpiakaan.
Kotona (ja korkeintaan roskat viedessä) ja yksin oleillessa minulla on ne pieruverkkarit ja huonompi T-paita (kesällä myös olen paljon vain boksereissa, T-paita on silti aina.) Talvella pidän joskus myös hupparia. Tämä on vaatetus myös jos vanhemmat tai veli on kylässä, tai jos olen itse vanhemmillani kylässä.
Jos ystävä tulee kylään niin vaihdan ns. paremmat vaatteet.
En erikseen osta parempia ja huonompia vaatteita, vaan kaikki vaatteet ovat uutena ns. parempia vaatteita (myös verkkarit.) Huonommat vaatteet ovat vain vanhempia ja kuluneempia vaatteita, jotka eivät enää käy paremmista vaatteista.
Mä vaihdan vaatteet, kun tuun himaan. Se on lapsuudesta opittu tapa. Töissähän mulla on työvaatteet. Työvuoron jälkeen käyn pikasuihkussa, puen ja hyppään autoon. Hurutan vartin kotiin ja vaihdan kotivaatteet. :D
Voisin töissä jo vaihtaa noi kotivaatteet ja sitten hurutella kotiin. Ei vaan osaa tehdä niin. Pitää olla siistimmät (?) vaatteet, jos vaikka pitääkin käydä kaupassa tms.
Vaihdan aina heti. Rintsikat pois ja joku kotimekko päälle ja villasukat jalkaan. En muutenkaan tykkää mistään farkuista tai kiristävistä vaatteista. Kaikki lika muualta tarttuu vaatteisiin ulkona, en halua kotona niissä olla.