Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pitäisi olla nettopalkka, että olisit tyytyväinen?

Vierailija
18.08.2024 |

Kun lukee juttuja, että siivooja ei pärjää, kun palkasta jää käteen 1700e ja varhaiskasvattaja ei pärjää, kun palkasta jää verojen jälkeen 2000e niin mikä on riittävä määrä?

minun brutto on 4200e, mutta ei minullakaan jää kuin 2800e verojen jälkeen. Pärjään kyllä, mutta ei minullakaan ole varaa tehdä ulkomaanmatkoja, ostaa pakastinta tuosta vaan, jäädä yhtäkkiä opintovapaalle tms. 

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500€ netto riittäisi hyvin. 

Vierailija
62/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein katsoa mitä 200L pakastin maksaisi, että miten monta saisi. Nettotuloni on 2000e pintaan ja saisin muutaman kymmenen pakastinta ostettua vaikka heti, että siis mihin ihmisillä rahat menee?

ai saat tuolla 2000 eurolla muutaman KYMMENTÄ pakastinta. eli vaikkapa 30 pakastinta, koska 20 olisi parikymmentä. Mistä saa UUDEN 200 litran pakastimen noin 70 eurolla?. Nyt oli puhe siitä miten pärjää PALKALLA, ei siitä että miten pärjää SÄÄSTÖILLÄ.

No siitä PALKASTA SÄÄSTETÄÄN niihin pakastintarpeisiin, ne kun usein tulee YLLÄTTÄEN, toisin kuin säännöllinen palkka. Eihän sitä pärjää jos kaikki menee mikä tulee ja visa on tapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä, kun Alvi on vielä 24%  niin mulla on palkka johon olen tyytyväinen. Ja sen on "vain" 2700 euroa 

Vierailija
64/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä, kun Alvi on vielä 24%  niin mulla on palkka johon olen tyytyväinen. Ja sen on "vain" 2700 euroa 

Anteeksi, tuo oli siis brutto palkka. Netto on about 1800 

Vierailija
65/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein katsoa mitä 200L pakastin maksaisi, että miten monta saisi. Nettotuloni on 2000e pintaan ja saisin muutaman kymmenen pakastinta ostettua vaikka heti, että siis mihin ihmisillä rahat menee?

ai saat tuolla 2000 eurolla muutaman KYMMENTÄ pakastinta. eli vaikkapa 30 pakastinta, koska 20 olisi parikymmentä. Mistä saa UUDEN 200 litran pakastimen noin 70 eurolla?. Nyt oli puhe siitä miten pärjää PALKALLA, ei siitä että miten pärjää SÄÄSTÖILLÄ.

200l pakastimen saa 200 eurolla ja tietysti säästöillä vielä enemmän. Täällä kun väitetään että 2800e netosta ei jää mitään kuukaudessa käteen jos pakastin vaikka hajoaa niin sellaista ei saa.

200 euroa on helvetin paljon enemmän kuin 70, eikä 2000 euron nettopalkalla saa KYMMENIÄ 200 euron pakastinta, kuten kyseinen henkilö väitti.

Vierailija
66/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukka on näin persoa kaikelle ylimääräiselle, niin ei tarvitse ihmetellä, että tämän kansan "edustajat" on ihan samanlaisia. 

Vierailija
67/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku 2000€ olisi riittävä, mutta tyytyväinen olisin esimerkiksi 4000€ nettopalkkaan. 

Vierailija
68/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt nettopalkka 3200€ eli tuo jää käteen verojen jälkeen. Asuntolainaan, ruokaan ja lapsiin menee iso osa. Olisin tosi tyytyväinen, jos nettopalkka olisi 5000€. Pitäisi silloin olla jotain 9000€ bruttotulot, joten ei helppoa tai edes kannattavaa. En kaipaa liian stressaavaa työtä, kun arjessakin on kiirettä.

Vierailija
69/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nettona noin 2400€. Ei se ihan meinaa riittää. En valita, koska tiedän, että itse omilla valinnoillani olen vaikuttanut asiaan. Elän siis ihan siinä rajoilla, mihin minulla oikeasti olisi varaa, kun en suostu luopumaan mistään tai tarkistamaan elintasoani alaspäin. Paljon vähemmällä kyllä pärjäisin, jos tekisin muutamia muutoksia elämässäni. Mutta koska en halua, en tee. Mieluummin kituutan aina ennen palkkapäivää ja syön vaikka pelkkää kaurapuuroa. 

70/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 2300-2500€/kk olisi tosi hyvä. 

Vierailija
71/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää käteen n. 2000 euroa, oisin siihen ihan tyytyväinen jos kustannukset (eli ruoka ym.)ei nousisi kokoajan

Vierailija
72/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun ei paljon paranisi valittaa, kuinka paljon paremmin pitäisi olla, vaan kannattaisi olla tyytyväinen siihen, miten asiat on, kun huonomminkin voisi olla. Ymmärrän, että nälkä se sen kuin kasvaa syödessä: aluksi ollaan nollilla, sitten aletaan saada tonnia kuukaudessa. Alkuun ollaan tyytyväisiä siihen tonniin, mutta kun sillä on toteutettu ne muutamat pikku haaveet, joita oli silloin tyhjän päällä ollessa, niin sitten alkaa tulla isompia tarpeita ja siinä kohtaa pitäisikin saada kaks tonnia. No, sitten joskus, kun sitä kahta tonnia alkaa saada, jos alkaa saada, niin aletaan elää taas totuttua leveämmin ja kohta on valitus, kuinka pitäisi saada kolmea tonnia. Jne. Jne. Jne. Vaatimattomasta tyypistä voi tulla rajattoman ahne.

Menot pitää suhteuttaa tuloihinsa, eikä elää silleen kuin joku toinen elää. Se toinen kun tienaa hitusen enemmän, niin se voikin elää pikkasen leveämmin kuin mihin paremmista haaveilija pystyy. Se on tuhoon tuomittua, että 2000€ kuukaudessa nettoava elää kuin 2400€ kuukaudessa nettoava. Jos jonkun rahareiän haluaa ihan välttämättä ottaa, niin katsoo ja laskee sen verran, ettei kustannukset ala olla suuremmat kuin varallisuus. On sitten jatkossa monta valituksen aihetta vähemmän. Joo, ei siitä mitään tule, jos netto on 2000€ kuukaudessa ja menopuoli ylittää ansiot. Kämppä tulojen mukaan ja ostelut tulojen mukaan. Jos ei suuria tienata, niin sitten ei myöskään pedata asioita siten, että kuukaudessa tipahtaa turhan monta laskua postiluukusta/kilahtaa sähköpostiin. Kun suu on säkkiä myöten, niin voi pienemmälläkin tulotasolla olla tyytyväinen. Ei pidä haaveilla saati ruveta tavoittelemaan mitään, johon ei ole varaa. Joku auton hankinta esim. niin miettii, paljon mä tienaan, mitä tähän mun asumiseen menee, tulot miinus asuminen miinus laskut, ruoka ym. pakolliset. Sen jälkeen kun on tämän vähennyslaskun tehnyt, niin miettii, paljonko sen auton kustannukset tulisi olemaan, jos sen hankkii. Jos hörppää liikaa suhteessa käytössä oleviin rahoihin, niin unohtaa koko auton hankinnan. Jos jokin ei ole järkevää, niin sitä ei tehdä. 

Vierailija
73/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni olisi hyvä. Yksin asuvana sinkkuna eläminen on kallista, kun kaikki joutuu maksamaan itse.

Vierailija
74/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä PALKASTA SÄÄSTETÄÄN niihin pakastintarpeisiin, ne kun usein tulee YLLÄTTÄEN, toisin kuin säännöllinen palkka. Eihän sitä pärjää jos kaikki menee mikä tulee ja visa on tapissa.

Totta. Jos tätä ei tajua, ei tulevaisuus kovin hääviltä näytä. Kaikille, jotka ovat kuluttaneet kiireesti kaiken tilille tulevan ja harrastaneet vielä luottokortteja, on käynyt harvinaisen huonosti. Ulosottoon kun päätyy, ei tartte seuraavaan 20 vuoteen paljoa töissä käydä. Ovat alkaneet sitten elämäntapatyöttömiksi, juopoiksi, hörhöiksi, linnanvenkuloiksi ja ties miksi. Harvan pää kestää kaiken menettämistä ihan itse tehtyjen virheiden takia.  

Vierailija
75/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos rahankäyttövinkkejä olisi saatavissa tavalliselta palkansaajalta toiselle tavalliselle palkansaajalle. Ei siis mitään sijoitan palkasti puolet vaan ihan oikeasti tuodaan esiini mihin ja minkä verran rahaa kuluu. Alussa mainintut siivooja ja varhaiskasvattaja tuntuvat ajattelevan, että rahaa nyt vaan on vähän eikä tulanne muutu. Pointti on se miten kuluttaa. Usein ajatellaan, että muilla on paremmin ja kyllähän niillä on varaa. Yleensä vähän paremmin tuenaavat ovat todi tarkkoja rahankäyttäjiä. 

Vierailija
76/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, jos rahankäyttövinkkejä olisi saatavissa tavalliselta palkansaajalta toiselle tavalliselle palkansaajalle. Ei siis mitään sijoitan palkasti puolet vaan ihan oikeasti tuodaan esiini mihin ja minkä verran rahaa kuluu. Alussa mainintut siivooja ja varhaiskasvattaja tuntuvat ajattelevan, että rahaa nyt vaan on vähän eikä tulanne muutu. Pointti on se miten kuluttaa. Usein ajatellaan, että muilla on paremmin ja kyllähän niillä on varaa. Yleensä vähän paremmin tuenaavat ovat todi tarkkoja rahankäyttäjiä. 

Mitä vikaa tuossa rahankäyttövinkissä muka on. Minä noudatan juurikin tuota että sijoitan kuukausittain puolet nettopalkastani. Suomeksi sijoitan 2000-2500 €/kk. Tämähän on vain fiksua.

Vierailija
77/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää säästää palkasta. Ennemmin sijoittaa tuottavasti, niin sitten kun yllättävää tulee niin voi niillä sijoitustuotoilla hankkia tarvittavan.

Vierailija
78/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8000, bruttopalkka 12000 mistä nyt jää käteen 6600

Vierailija
79/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euroa

Vierailija
80/113 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisen tuurilla ei vaan uskalla lähteä sijoittamaan.