Paljonko pitäisi olla nettopalkka, että olisit tyytyväinen?
Kun lukee juttuja, että siivooja ei pärjää, kun palkasta jää käteen 1700e ja varhaiskasvattaja ei pärjää, kun palkasta jää verojen jälkeen 2000e niin mikä on riittävä määrä?
minun brutto on 4200e, mutta ei minullakaan jää kuin 2800e verojen jälkeen. Pärjään kyllä, mutta ei minullakaan ole varaa tehdä ulkomaanmatkoja, ostaa pakastinta tuosta vaan, jäädä yhtäkkiä opintovapaalle tms.
Kommentit (113)
Palkkani on riittävä mutta en vastaan pistä jos lisää maksetaan.
Elän yksin joten vastaan yksin kulutuksestani. Minulla on vakityö joka vastaa koulutustani. Vakaa työnantaja, suuri ruotsalainen firma joka toimii kansainvälisesti.
Rahani riittävät ja saan joka kuukausi myös säästöön. Olen tyytyväinen.
Nainen 36
Haluaisin 5000€/kk, mutta 3000€/kk riittäisi.
Nykyisessä tilanteessa sopiva netto olisi n 6000 kuussa. En saa sellaista rahaa.
Kun nämä tietyt pakolliset isot menot on saatu maksettua joskus niin nettona 2000 riittäisi tällä hintatasolla.
Mulla brutto 4500 ja netto 3000. Ihan ok. Mutta joku 500 nettoon enemmän olisi ihan kiva juttu. Siisti ja rento sisätyö kuitenkin.
Olin tyytyväinen 2400 kk-palkkaani, mutta sitten sairastuin. Yli vuoden sairaslomalla olen syönyt kaikki säästöni, joten tarvitsisin ehkä n 3000 nettoa päästäkseni entisilleni.
Vierailija kirjoitti:
Jos porukka on näin persoa kaikelle ylimääräiselle, niin ei tarvitse ihmetellä, että tämän kansan "edustajat" on ihan samanlaisia.
Kyllähän se niin päin on mennyt, että herrojen elkeet on tarttuneet renkiin. Ei kansanedustajien ole koskaan tarvinut ottaa mallia tavallisista sukankuluttajista. Tavis sukankuluttajat ovat ruvenneet haluamaan parempaa elintasoa, ahnehtimaan.
1200e ois tosi paljon. Nyt saan 800e.
Osa-aikatyöstä tonnin nettopalkka.
Olisin varsin tyytyväinen jos nettopalkkani olisi 2500-2800 euroa /kk. Ei sillä leveästi eläisi, mutta en sitä kaipaakaan vaan ihan vain sitä että olisi hieman taloudellista liikkumavaraa ja tietynlaista vakautta ja turvallisuutta toisin kuin nyt kun nettopalkka on kuukaudesta riippuen n. 1000 euroa vähemmän.
Tämä on melkoista kituuttamista.
Kaikki tuntuu menevän, joka tuleekin. Toki on vanhaa kauhtaa, laskuja ja lyhennyksiä on painolastina. Sanoisin niin, että jos nyt saisi vaikka 5000 nettona, niin pystyisi lyhentämään enemmän ja laittamaan jotain säästöönkin tai sijoittamaan.
Jos olis edes palkka olisin tyytyväinen
2500-3500 olis aika nätti. Saisin haluamani ja sellaisen elintason, joka riittää sekä rahhaa säästöön
Vierailija kirjoitti:
Kuten Selänne sen jo aikoineen totesi: kehitys loppuu tyytyväisyyteen.
Ilmankos äijä valittaa, vinkuu ja haukkuu muita jatkuvasti julkisuudessa. Ei ole tyytyväinen elämäänsä.
Nyt on netto 2400, ja siitäkin jää säästöön useampi satanen kuussa. 3000 riittäisi kivasti, voisi tehdä laadukkaampia ostoksia, käyttää kauneudenhoitoon vähän enemmän ja reissata myös enemmän.
5000 netto, niin riittäisi ja jäisi jotain säästöön.
Vierailija kirjoitti:
5000 netto, niin riittäisi ja jäisi jotain säästöön.
Jos 5000 netto, niin voisin hankkia auton ja jäisi vielä säästöönkin.
Vähintään 3000e. Sillä elää jo ihan ok yksinään. Jos perhettä niin puolisolla oltava vähintään samat tulot.
2000€ kuussa tulee lapaan ja riittää ihan mennen tullen myös matkusteluun
1200 riittäisi. 1500 olisi jo luksusta.
Minun netto palkka on 3000-4000€ riippuen miten jaksaa tehdä tunteja,olen oikein tyytyväinen palkkaani kun ottaa huomioon että en ole käynyt kuin peruskoulun.