Onnistuiko Temu-tilauksesi?
Oliko tuote sellainen, kuin ajattelit sen olevan? Millä maksoit? Saitko kaiken tilaamasi?
Kiitos vastauksestasi.
Kommentit (180)
Eli samaa sontaa kävin tokmannilla ostamassa ja kuolen pian? Ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään Temun urheiluvaatteista kokemuksia? Olen katsellut sivutaskullisia trikoita, samantyylisiä olen ostanut aiemmin tokmannilta ja ne on myös made in china.
"Samantyylinen"?
Jotkut todellakin väittävät, että "samanlainen" tai "samannäköinen" tuote liikkeessä olisi sama asia ja oikeuttaa tilaamaan sokeasti vaarallisia "halpa" tuotteita. Perheelleen?!. Miten tyhmä Temu-tilaaja oikein on? Mitä porukkaa he ovat?
Hintatietoisia keski-ikäisiä, jotka eivät välitä ihmisoikeuksista tai ympäristövaikutuksista. Mahdollisesti koukuttuneita shoppailudopamiiniin, kun sitä rojua tilataan pakkomielteisestim
Jostain luin, että tyypillinen Temu-tilaaja on 35-vuotias nainen, jolla on yli neljän tonnin palkka. Vähän järkytyin oikeasti, koska tuolla palkalla olettaisi olevan koulutusta ja sivistystä myös. Ja varaa panostaa siihen, että ostaa vähemmän, mutta laadukkaampaa. Ja tuokin, että ilmeisesti ostetaan lapsille halpaa sontaa, koska mahtuvat päälle vain hetken, on kyllä karmivaa kerskakulutusta.
En kyllä ymmärrä mihin nuo ihmiset sitä kaikkea roinaa tarvitsee. Vai onko ostaminen jatkuvaa, koska se halpa sonta kuluu käyttökelvottomaksi suurin piirtein samalla hetkellä, kun siihen koskee ensimmäisen kerran. En ymmärrä. Itse en osta jatkuvasti kuin juoksulenkkareita, mutta juoksen 100km kuussa, niin niitä myös kuluu. Ja niitä en tosiaan osta Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Eli samaa sontaa kävin tokmannilla ostamassa ja kuolen pian? Ok
Ei, eri sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään Temun urheiluvaatteista kokemuksia? Olen katsellut sivutaskullisia trikoita, samantyylisiä olen ostanut aiemmin tokmannilta ja ne on myös made in china.
"Samantyylinen"?
Jotkut todellakin väittävät, että "samanlainen" tai "samannäköinen" tuote liikkeessä olisi sama asia ja oikeuttaa tilaamaan sokeasti vaarallisia "halpa" tuotteita. Perheelleen?!. Miten tyhmä Temu-tilaaja oikein on? Mitä porukkaa he ovat?
Hintatietoisia keski-ikäisiä, jotka eivät välitä ihmisoikeuksista tai ympäristövaikutuksista. Mahdollisesti koukuttuneita shoppailudopamiiniin, kun sitä rojua tilataan pakkomielteisestim
Jostain luin, että tyypillinen Temu-tilaaja on 35-vuotias nainen, jolla on yli neljän tonnin palkka. Vähän järkyt
Minä olen lukenut, että keski-ikäiset tai keski-iän ylittäneet miehet olisivat tyypillisiä tilaajia. Oli miten olI, tämä näyttäisi olevan ihan oikeiden aikuisten ongelma. Ylen näin minua manipuloidaan -podcastissa oli hyvä jakso ostomaniasta. Tilasi temulta tai shoppaili muuten vaan, jokaisen kannattaa pohtia omia ostoimpulssejaan hyvin tarkkaan.
Itse olen 35-vuotias nainen. Palkkani on huomattavasti piebempi kuin 4 tonnia, mutta silti ei tulisi mieleenkään tilata Temun roskaa kotiin.
Itse tilasin ali expressistä ,samaa sontaa kuin tokmanni etc,onko nyt hyvä?
Kyllä, koetuote ylitti odotukset. Tuotteissa oli huomattava määrä kadmiumia, elohopeaa sekä lyijyä. Lisäksi jäämiä useasta vaarallisesta yhdisteestä (lapsille suunnatut hiusneulat, korut, lelut). Tekstiileissä erittäin runsaasti ftalaatteja (lasten vaatteet).
Mitä olen tiktokissa nähnyt niin järkyttävän näköisiä rytkyjä. Itse ostan kirpputorilta paljon nätimpiä ja laadukkaampia vaatteita ja varmasti myös halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut kaksi kertaa. Toiminut hyvin. Tilasin tuubihuiveja 4 kpl 6 eurolla ja parvekkeelle kuntopyörän suojapeitteen. Suomessa muuten yksi (made in China) tuubihuivi maksaa 10-20 euroa.
En aio ostella roinaa enkä rihkamaa.
Onko se eettisesti hyväksyttävämpää, että suomalainen kauppias tilaa aivan samoilta riistofirmoilta ns. kiinantuotteet eli ne tuotteet, joita ei kotimaassa valmisteta, ja lisää hintaan 10 euroa päälle? Sama riisto, sama kuljettelu ja sama kulutustavara.
viepä ne tuubihuivisi labraan testattavaksi, mitä sisältää kerro sen jälkeen, oliko hyvä ostos.
Oletettavissa on erittäin korkeita pitoisuuksia erinäisiä syöpää aiheuttavia yhdisteitä. Materiaali itsessään on todennäköisesti jokin muovin ja jonkinlaisen kuidun yhdistelmä. Kun tästä pelästyneenä kerrot sitten peseväsi tuotteet, et tule ajatelleeksi mihin kyseisiä yhdisteitä liukenee mikromuovisaasteen ohella. Tietysti pitää muistaa etteivät ne yhdisteet muutamassakaan pesussakaan tee huivista turvallisia käyttää, kaikkea muuta.
Olen päättänyt tehdä lasun kun näen jollain lapsella sieltä tilattuja tuotteita
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen tiktokissa nähnyt niin järkyttävän näköisiä rytkyjä. Itse ostan kirpputorilta paljon nätimpiä ja laadukkaampia vaatteita ja varmasti myös halvemmalla.
Itse tiedän yhden perheen, jossa tilataan Temulta. Lähinnä lapsille vaatteita. Niistä vaatteista näkyy todella hyvin, että ovat halvalla tuotettuja ja materiaalit ovat halpoja. Omat siivousrätitkin ovat laadukkaampia.
Sama perhe antoi meille eteenpäin koiran sadehaalarin, kun se oli liian iso heidän koiralleen ja meillä on vähän isompi koira. Olivat kuulemma pesseet ja kerran kokeilleet ja se oli jo aivan järkyttävässä kunnossa ja päästi veden täysin läpi. En edes pukenut sitä koiralle päälle, kun tajusin mistä oli ostettu. Roskiin meni.
PayPal maksan. Hyviä tuotteita. Ei moitittavaa.
Itse maksan kun tavara kädessä eli c.o.d
Vierailija kirjoitti:
Tee meistä. Tyttärellä Temun housut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee meistä. Tyttärellä Temun housut..
Eikö pelota että saa syövän tai tulee lapsettomaksi?
Mikä noiden tuotteiden laatu OIKEASTI on? Kestääkö vuosia? Vai kuukausia? Vai viikkoja? Jos vastaus ei ole ensimmäinen vaihtoehto, kenenkään ei pitäisi sieltä ostaa. Vaatteen käyttöikä pitäisi olla vähintään 3v, mutta mielummin 10v.
Itselläni on päällä juuri 3v vanha huppari ja joogahousut. Kummassakaan ei näy yhtään mitään käytön jälkeä ja ovat käytännössä kuin uudet. Olen maksanut niistä aikanaan 250€. Käyttökertoja on varmasti satoja koska ovat lempivaatteitani näin etätöissä. Yltääkö Temun laatu tähän? (Vaikka yltäisi, niin kemikaaleja ja muita riskejä ei kenenkään kuluttajan pitäisi ohittaa olankohautuksella)
Joku neropatti esitteli tiktokissa sieltä tilaamiaan meikkejä. Tai no enemmän on tehnyt pahaa kun eräs äiti näytti siellä temusta tilattuja leluja.
Uskaltaako niitä Temun TPU-suojakuoria edes käyttää puhelimeen? Vai ovatko Gigantin 30e turvallisempia?
Tämä. Eikä vielä ole mitenkään riittävästi tutkimustietoa siitä, miten kaikki nuo vaikuttaa lapsiin tai meihin muihin, jotka emme edes tuota sontaa tilaa, mutta joudumme vaikka junassa tai työpaikalla olemaan tuollaisen lähellä.
Yleensä muutenkin tuollaiset vaikutukset näkyy vähän viiveellä. Muutama vuosi tästä eteenpäin ja tämän hullutuksen jäljet on meidän kaikkien nähtävillä.