Onnistuiko Temu-tilauksesi?
Oliko tuote sellainen, kuin ajattelit sen olevan? Millä maksoit? Saitko kaiken tilaamasi?
Kiitos vastauksestasi.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Mikä noiden tuotteiden laatu OIKEASTI on? Kestääkö vuosia? Vai kuukausia? Vai viikkoja? Jos vastaus ei ole ensimmäinen vaihtoehto, kenenkään ei pitäisi sieltä ostaa. Vaatteen käyttöikä pitäisi olla vähintään 3v, mutta mielummin 10v.
Itselläni on päällä juuri 3v vanha huppari ja joogahousut. Kummassakaan ei näy yhtään mitään käytön jälkeä ja ovat käytännössä kuin uudet. Olen maksanut niistä aikanaan 250€. Käyttökertoja on varmasti satoja koska ovat lempivaatteitani näin etätöissä. Yltääkö Temun laatu tähän? (Vaikka yltäisi, niin kemikaaleja ja muita riskejä ei kenenkään kuluttajan pitäisi ohittaa olankohautuksella)
Temun ja muiden pikamuotitekstiilien kestoikä on päiviä. Enintään ensimmäiseen pesuun asti jos ns "tekstiilejä". Toki tuossa on ongelmana tekstiilien käsittämätön korkea kemikaalikuorma josta jonkinlaisena vinkkinä voi pitää jo hyvin vahvaa hajua. Tosiasiassa "tekstiilit" ovat erilaisia raskaasti käsiteltyjä muoveja sekä sellukuitujen sekoituksia.
Puolison äiti harrastaa temussa shoppailua ja asunnon haju on kuvottava. Kaapit ovat täynnä vähän käytettyjä ja käyttämättömiä tekstiilejä ja kaikenlaista muuta krääsää joita sitten sekä käyttää itse että myy eteenpäin. Heittää rikkoutuneita viikon tai kaksi vanhoja vaatteita roskiin useita kappaleita viikossa ja tilaa jatkuvalla syötöllä uusia omasta mielestään kivoja vaatteita.
No tokmannin vaatetuotteiden osalta tosiaan on vain viikkoja,tuli todettua.
Vaatteita en ostaisi, niissä kuvat ovat usein ihan eri laadusta kuin mistä Teemun tute on valmistettu. Tunnen kankaat hyvin ja pystyn näkemään jo kuvasta ettei tuote ole sitä mitä pitäisi. Koon tarkkuus, istuvuus ja työn laatu varmasti myös huonoa.
Muita tuotteita olen ostanut, mutta kuvaukset pitää lukea huolella ja katsoa kaikki kuvat. Kuvissa saatetaan esittää tuote todellisuutta suurempana, jossain kuvassa on sitten mitat josta selviää ettei tuote olekaan ehkä niin kookas kun on annettu ymmärtää. Otsikoissa voidaan myös puhua vaikka nahasta mutta tuotetiedoista huomaa koostumuksen olevankin polyuretaania yms. Mutta kun olen tutustunut tuotteisiin huolella, ei ole juuri yllätyksiäkään tullut. Yksi tuote ei vastannut kuvausta, reklamoin ja rahat palautettiin. Olen ostanut mm. askartelutarvikkeita, filtterin kameraan ja muutamia muitakin kuvaustarvikkeita, henkareita, kivestä tehdyn gua sha-kamman. Olen hankkinut vain sellaista, jota muutenkin olisin ostanut.
En osta kiinapaskaa. Kiina tukee Venäjää.
Eli tokmanni tukee venäjää....okei...
Vierailija kirjoitti:
Eli samaa sontaa kävin tokmannilla ostamassa ja kuolen pian? Ok
Idiootti ei ymmärrä eroa vieläkään. Etkö ikinä opi? Etkö lue asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne tavarat nyt NIIN vaarallisia olisi, niin kai nyt jo tässä vaiheessa uutisoitaisiin miten jengiä kuolee niihin myrkkyihin kuin kärpäsiä pitkin maailmaa.
Terveysvaikutuksia on muitakin kuin kuolema.
Useat eri sairaudet kasvussa ja syistä ei tarkkaa tietoa. Nuorten syöpätilastotkin kasvussa.
Tuore väitös: MS-tautia löydetään nyt Suomessa entistä enemmän ja etenkin naisilta
Potilaista noin kaksi kolmesta on naisia. Taudin syntymekanismia ei vieläkään tiedetä tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilasin ali expressistä ,samaa sontaa kuin tokmanni etc,onko nyt hyvä?
Ali express taisi olla Klarnan osaomistaja ja Alibaban tytäryhtiö. Kiinalainen kuitenkin. Sitä samaa kommunistisen puolueen antamaan tehtävää suorittavat.
Eli vassari kamaa mitä oppositio täällä ..ok
Vierailija kirjoitti:
Eli tokmanni tukee venäjää....okei...
Tavallaan. Yhden kerran ehkä 8 vuotta sitten käväisin mukana olleena Tokmannissa. Se riitti. Ihmettelinkin kauan kuka sieltä sitä rihkamaa ostaa.
Nyt enää en ihmettele mitään.
Pääasiassa onnistui. Kun lukee tuotteen alta palautteita, niin näytti saavan aika rehellistä osviittaa kunkin tuotteen laadusta. Kaulakoru oli kyllä valtava siihen nähden mitä odotin, menikin ikkunaan roikkumaan kaulan sijaan. Yhdestä taulusta en lukenut kuvausta kyllin tarkasti, ja se olikin tee-se-itse maalaussetti kankaineen ja väreineen eikä valmis taulu. :D Onpa tekemistä syysilloiksi.
Tilannut jo pari vuotta vaatteita eikä ole negatiivista sanomista ja hengissä ollaan eikä sairauksia ja puoli ilmaiseksi saa kaikkea vs suomi hinnat
Kannattaa vähän katsoa mitä ostaa eikä olla umpitollo jostain susirajalta ja käyttää kaupunkilais järkeä.
Hyvin onnistui. Tilasin cross body-laukun itselleni. Mies tilasi auton ajopolttimot, paristotesterin, monityökalun ja lääkkeiden apuvälineen. Kaikki tulivat ehjinä ja sellaisina kuin kuvissa oli. Pussukassa oli pieni reikä, eli siitä olisi voinut pudota tavaraa. Mitään ei kuitenkaan ollut hukkunut.
Ei kai ne sairaudet hetkessä tule
Ne vaatteet on vaan niin rumia ja halvan näköisiä
Kyse ei välttämättä ole siitä, että tuotteet ovat "vaarallisia".
Voi myös olla niinkin, että täällä päässä sääntely kemikaalien suhteen on liian tiukkaa.
Yksinkertaisesti: jokin taho on päättänyt, että tuotteessa saa olla vain tietty määrä tiettyä kemikaalia. Sen sijaan että haukutaan tuote heti vaaralliseksi, voisi olla yhtä aiheellista kyseenalaistaa, mihin nämä maksimirajat perustuvat.
Usein näissä sääntelyissä on myös politiikkaa takana. Esimerkiksi halutaan vähentää myyntiä sellaisista maista, joissa jokin kemikaali on suositumpaa tuotteiden valmistuksessa.
En siis sano, että tuoteturvallisuussääntely on väärin, mutta sekin on erehtyväistä eikä mikään absoluuttinen tosiasia. Että jos jokin raja-arvo ylittyy niin on vaarallinen ja jos alittuu niin turvallinen. Liian mustavalkoinen ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa samat tavarat kalliilla kotimaasta. Näin olette paljon parempia ihmisiä.
Ne ei ole samoja tavaroita. Kotimaassa ne on laadukkaampia ja myyjä takaa niiden laadun. Ne on valvottuja tuotteita.
Olet hölmö kun uskot tavaran olevan samaa.
Ootko valmis ottamaan kasvoihisi ja käsiisi paskaa/ myrkkyä?