Lue keskustelun säännöt.
Onko muita joilla ilman mitään vakaumuksia ruokavalio on muuttunut?
17.08.2024 |
Olen 50+ nainen ja huomasin n.2v sitten, että en ryhtäkkiä välitä tai himoitse enää mitään makeaa. Ei todellakaan ole mikään omasta halusta valinnut, vaan ei vaan tee yhtään mieli. Samoin on käynyt lihan kanssa vuoden ajan. Joskus olen ostanut leikkeleitä, mutta jauhelihaa tai vastaavaa en ole ostanut yli vuoteen. Ei vaan tee mieli. En ole siis mikään vegaani tai muukaan rajoitteinen. Tämä on tosi outoa koska minulla ei ole mitään periaateita syömisen kannalta.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Juu, kyllä lihan syöminen on vähentynyt tosi paljon. Vielä joskus 10-20 vuotta sitten saatettiin ostaa kokonainen naudan sisäfilee viikonlopuksi ja leikata siitä pihvejä ja paistaa ne. No olihan silloin vielä perhettä enemmän syömässäkin, mutta silti. Nykyään on enemmän tietoa ettei se ole niin terveellistä. Nykyään jos halutaan tehdä parempaa ruokaa niin esim. ostetaan lohi ja panostetaan kivaan salaattiin. Eikä voileipien päälle laiteta enää leikkeleitä kuten ennen, ensin meillä leikkeleet vaihtui juustoon mutta siitäkin ollut viime vuosina juttua että liikaa kovaa rasvaa, niin ollaan nykyään sitten laitettu leivän päälle lähinnä vihanneksia, paprikaa, kurkkua ja tomaattia.