Onnistuiko Temu-tilauksesi?
Oliko tuote sellainen, kuin ajattelit sen olevan? Millä maksoit? Saitko kaiken tilaamasi?
Kiitos vastauksestasi.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskalsit tilata alusvaatteita kun niistä puhutaan että sisältävät monet tuotteet sellaisia kemikaleja että aiheuttavat kenties syöpää.
Pesaset kunnolla niin kyllä se siitä
ai väriaineetkin vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui jo 2020. Yhteistyö mm. kiinalaisen Alibaban on syventynyt. Kukaan ei tiedä mitä tietoa mihinkin viedään ja jää.
Chinese payments giant Ant Financial buys a stake in Swedish fintech start-up Klarna
https://www.cnbc.com/2020/03/04/alibaba-fintech-ajffiliate-ant-financia…
Klarna on tyypillinen sijoitusyhtiö, jonka tavoitteena tuoda omistajille suuri omaisuus lyhyessä ajassa yhtiön listauduttua pörssiin. Exit- se on joka tuo valtavan omaisuuden sijoittajille.
Mitähän tuo kiinalainen omistaja maksoi siitä pienestä siivusta Klarnaa? Tietääkö Temu-tilaajat?
Kiinalaisen yhtiön on luovutettava kaikki Kiinan valtion pyytämä tieto. Täilläinen lainsääntö on kommunistisessa yhteiskunnassa, joka kerää varoja kapitalismin keinoin.
Ostakaa samat tavarat kalliilla kotimaasta. Näin olette paljon parempia ihmisiä.
<<Pehmoleluissa oli asianmukaiset CE-merkinnät>>
Se ce-merkintä on tehtaan itsensä antama 😄 kiinalainen tehdas antaa vakuutuksen omista tuotteistaan jep jep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui jo 2020. Yhteistyö mm. kiinalaisen Alibaban on syventynyt. Kukaan ei tiedä mitä tietoa mihinkin viedään ja jää.
Chinese payments giant Ant Financial buys a stake in Swedish fintech start-up Klarna
https://www.cnbc.com/2020/03/04/alibaba-fintech-ajffiliate-ant-financia…
Klarna on tyypillinen sijoitusyhtiö, jonka tavoitteena tuoda omistajille suuri omaisuus lyhyessä ajassa yhtiön listauduttua pörssiin. Exit- se on joka tuo valtavan omaisuuden sijoittajille.
Mitähän tuo kiinalainen omistaja maksoi siitä pienestä siivusta Klarnaa? Tietääkö Temu-tilaajat?
Me eletään jo niin digitalisoituneessa maailmassa, että ei ole enää kukaan turvassa miltään. Ei sen paremmin k-kaupassa korttia vinguttava ruun ostaja kuin temutilaaja. Koko korttitalo romahtaa vielä. Ja kuka tämän digihelvetin on meille luoneet, kaljuksi päänsä ajelleet nuoret insinööri-kukkopojat. Milkeniaalin ketkut, joilla ei järki päätä pakota. Nämä haaveilevat maailmasta, jossa ei ole käteistä ollenkaan, eikä kivijalkapalvelua. Siinä sitä sitten ollaan, suojattomina ja kädettöminä kun paska osuu tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa samat tavarat kalliilla kotimaasta. Näin olette paljon parempia ihmisiä.
Kyseon siitä, että tuptteet eivät ole samoja. Samannäköisiä tuptteita samoista tehtaista, mutta täysin eri materiaaleista tehty, kuin mitä virallisesti maahantuonnin kautta tuodaan. Nämä kopiobulkkituotteet tuotetaan niin halvalla ja ilman viranomaisvalvontaa Temun korut sisältää haitallisia määrejä metalleja, vaatteet jne aineira, joita ei ei:ssa sallita, rajoitettu ja ei saa ylittää raja-arvoja Mutta kun sinä itse tilaat näitä kiinasta, valvontaa ei ole muuta kuin sinä itse käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseon siitä, että tuptteet eivät ole samoja. Samannäköisiä tuptteita samoista tehtaista, mutta täysin eri materiaaleista tehty, kuin mitä virallisesti maahantuonnin kautta tuodaan. Nämä kopiobulkkituotteet tuotetaan niin halvalla ja ilman viranomaisvalvontaa Temun korut sisältää haitallisia määrejä metalleja, vaatteet jne aineira, joita ei ei:ssa sallita, rajoitettu ja ei saa ylittää raja-arvoja Mutta kun sinä itse tilaat näitä kiinasta, valvontaa ei ole muuta kuin sinä itse käytännössä.
Mitä on tuptteet?
https://www.france24.com/en/live-news/20240814-seoul-authorities-find-t…
Seoul authorities find toxic substances in Shein and Temu products
Vierailija kirjoitti:
https://www.france24.com/en/live-news/20240814-seoul-authorities-find-t…
Seoul authorities find toxic substances in Shein and Temu products
Temusta saa niitä tuotteita tai kopioita alkuperäistuotteista, jotka eivät vastuulliselle maahantuojalle tai viranomaisille kelpaa.
Ostakaa, ostakaa vielä kun voitte ilman rangaistuksia!
Vierailija kirjoitti:
Olemme, ainakin tunnemme vastuuta. Tunnetko sinä?
Lähes kaikki Kiinasta tilatut halpistuotteet ovat vaarallisia - TUKES varoittaa erityisesti lastentarvikkeista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki Kiinasta tilatut halpistuotteet ovat vaarallisia - TUKES varoittaa erityisesti lastentarvikkeista
Jotkut todellakin väittävät, että "samanlainen" tai "samannäköinen" tuote liikkeessä olisi sama asia ja oikeuttaa tilaamaan sokeasti vaarallisia "halpa" tuotteita. Perheelleen?!. Miten tyhmä Temu-tilaaja oikein on? Mitä porukkaa he ovat?
Onko kellään Temun urheiluvaatteista kokemuksia? Olen katsellut sivutaskullisia trikoita, samantyylisiä olen ostanut aiemmin tokmannilta ja ne on myös made in china.
Olen tilannut keväästä alkaen jo useita kertoja ja ollut tosi tyytyväineen kaikkiin tilaamiini tuotteisiin.
Käytän selainta tilausten tekoon ja rekisteröidyin sähköpostilla, jonka loin vain tähän käyttöön. Aluksi maksoin Klarnan laskulla, mutta sitten siirryin maksamaan Apple payn kautta.
Pari kertaa olen joutunut reklamoimaan, esimerkiksi kerran oli neuletakissa toisesta hihasta sauman ompeleet ratkenneet muutaman sentin matkalta. Hyvittivät parissa minuutissa koko hinnan eikä tuotetta tarvinnut palauttaa. Ompelin itse tuon sauman kiinni samanvärisellä villalangalla.
Temusta tilatuista vaatteista olen saanut kehuja, miten kauniita ovat. Kerrankin uimahallin pukuhuoneessa minulle täysin vieras ihminen sanoi, että anteeksi rouva, mutta on pakko sanoa että teillä on kaunis mekko. Menin vähän hämilleni ja toinen sanoi vielä, että todella upea. Nyt loman jälkeen töissä on moni kehunut näitä Temusta ostettuja vaatteita. Ja totta onkin, ei yhtä kauniita saa tavallisista kaupoista.
Jatkan tilausten tekoa ja olen itse asiassa tehnyt tarkoituksella melko tiuhaan tilauksia luettuani, että jos näihin tuleekin myöhemmin jotain tulleja tai kielletään kokonaan. Ilman tuota uhkaa tekisin tilauksia ehkä vähän harvemmin. Tilaan kaikenlaista: vaatteita, kenkiä, laukkuja, kodin tavaraa ym.
Olen tilannut sisustustavaraa. Lapselle en tilaisi vaatetta tai muuta mikä menee ihon kanssa kosketuksiin esim en leluja. Itselle vaatteita. Ja aion tilata jatkossakin ei mulla ole varaa maksaa 5 kertaista hintaa yhdestä paidasta suomessa. Jos saan syövän tilaamastani sisustustavarasta (pari taulua ja koriste-esinettä) niin se on varmaan minulle sitten ihan oikein. Temulta tilatut vaatteet olen pessyt ensin klorite vesipesussa kylmällä ja sitten 60-90 asteen lämmössä.
lisäksi olen lihava ja minulle ei löydy todellakaan vaatteita kaupoista. Eikä liioin zalandoltalaan koska ne ei mulle istu vaikka olisi ns oikea koko. Monista liikkeistä on poistettu sekä äitiys- että plussize mallisto.
niin pitääkö mun, lihavan äiti-ihmisen teettää mittatilauksena vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut todellakin väittävät, että "samanlainen" tai "samannäköinen" tuote liikkeessä olisi sama asia ja oikeuttaa tilaamaan sokeasti vaarallisia "halpa" tuotteita. Perheelleen?!. Miten tyhmä Temu-tilaaja oikein on? Mitä porukkaa he ovat?
Mutta kun halvalla saa ja näyttääkin ihan samalta! ei ole vissiin ennen kuullut kiinakopioista
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut keväästä alkaen jo useita kertoja ja ollut tosi tyytyväineen kaikkiin tilaamiini tuotteisiin.
Käytän selainta tilausten tekoon ja rekisteröidyin sähköpostilla, jonka loin vain tähän käyttöön. Aluksi maksoin Klarnan laskulla, mutta sitten siirryin maksamaan Apple payn kautta.
Pari kertaa olen joutunut reklamoimaan, esimerkiksi kerran oli neuletakissa toisesta hihasta sauman ompeleet ratkenneet muutaman sentin matkalta. Hyvittivät parissa minuutissa koko hinnan eikä tuotetta tarvinnut palauttaa. Ompelin itse tuon sauman kiinni samanvärisellä villalangalla.
Temusta tilatuista vaatteista olen saanut kehuja, miten kauniita ovat. Kerrankin uimahallin pukuhuoneessa minulle täysin vieras ihminen sanoi, että anteeksi rouva, mutta on pakko sanoa että teillä on kaunis mekko. Menin vähän hämilleni ja toinen sanoi vielä, että todella upea. Nyt loman jälkeen töissä on moni kehunut näitä Temusta ostettuja vaatteita.
ALV niistä pitää nytkin maksaa! ja tullit, kun arvo ylittää 150e.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kakspiippunen juttu. Uskon noihin kemikaaliriskeihin. Toisaalta tuotteita mitä oon vastikään tilannut on mm. useammanlaiset heijastintarrat lasten vaatteisiin/reppuihin/kumisaappaisiin. Tuollaiset on Suomessa yllättävän kalliita etenkin kivannäköisinä muototarroina. Lasten turvallisuus paranee ja mun on vaikea uskoa että saavat jostain kumisaappaan takapintaan/ulkovaatteen hihan taakse liimatusta tarrasta syövän tai hormonihäiriön.
Olen tilannut kaikenlaista ja ollut tyytyväinen, hinta on vain niin edulliinen.
Mutta nyt kun luin tämän... minua on piinannut kolme päivää päässärky ja yleensä päätäni ei säre lähes koskaan. Otin käyttöön Temulta tilaamani lakanan ja tyynyliinan, pesin ne kyllä ennen käyttöä mutta nyt tuli epäilys tuon päänsäryn ja aivastelun vuoksi että onko niissä kuitenkin jotain kemikaaleja? Tyynyliinan nyt ainakin vaihdan.
Tilaan aina kerralla alle 150 € arvosta ja ALV on jo hinnoissa, ei minun tarvitse itse sitä erikseen mihinkään tilittää.