Miksi se tuntuu olevan ihan ok ihmisille, että kuninkaallisilla on niin suuri omaisuus?
Ison-Britannian hallitsijan nettovarallisuudeksi kerrotaan noin 700 miljoonaa euroa. Kuningas Charles on näin ollen maan 258. rikkain henkilö.
En ymmärrä. Tuollakin summalla saataisiin aika monta nälkäistä suuta ruokittua. Minkö takia ihmiset jopa ihailevat näitä riistäjiä?
Kommentit (115)
Tietosi ovat vanhentuneet. Charlesin varallisuus on vähintään 2 miljardia puntaa, arvioivat asiantuntijat tuoreimmissa arvioissa. Todennäköisesti paljon enemmän, koska tuohon on laskettu vain tiedossa oleva varallisuus ja kuninkaalliset salaavat omistuksiaan.
Toisin sanoen Charles on miljardööri.
Vierailija kirjoitti:
Tietosi ovat vanhentuneet. Charlesin varallisuus on vähintään 2 miljardia puntaa, arvioivat asiantuntijat tuoreimmissa arvioissa. Todennäköisesti paljon enemmän, koska tuohon on laskettu vain tiedossa oleva varallisuus ja kuninkaalliset salaavat omistuksiaan.
Kiitos tästä korjauksesta. Noh, sitä suuremmalla syyllä
Vierailija kirjoitti:
Mä jo ajattelin, että eikö sillä muka ole tuon enempää kuin mitä ap sanoi.
Ei kai siinä mitään. Hyvin ovat vieneet arvoesineet matkoillaan ympäri maailmaa. Nyt tulee vähän maistiaisia näiden retkien jälkipuitteissa
Haloo pahvi. Se kuningas on käytännössä valtion ja kansan omistuksessa eikä toisinpäin.
Lisäksi suurin osa siitä omaisuudesta on käytännössä Britannian valtion omaisuutta kuten kuninkaalliset palatsit, monet puisto ja metsäalueet jotka Suomessa olisivat valtion maita.
Vai meinaatko että Charles voisi halutessaan realisoida koko kuningashuoneen omaisuuden, myydä Buckinghamin palatsin ja kruununjalokivet, ja heittäytyä elämään luksuselämää niillä rahoilla?
Käytännössä Charles elää kultaisessa häkissä ja on omistanut koko elämänsä kansakuntansa palvelukselle kuten äitinsäkin teki.
Vierailija kirjoitti:
Haloo pahvi. Se kuningas on käytännössä valtion ja kansan omistuksessa eikä toisinpäin.
Lisäksi suurin osa siitä omaisuudesta on käytännössä Britannian valtion omaisuutta kuten kuninkaalliset palatsit, monet puisto ja metsäalueet jotka Suomessa olisivat valtion maita.
Vai meinaatko että Charles voisi halutessaan realisoida koko kuningashuoneen omaisuuden, myydä Buckinghamin palatsin ja kruununjalokivet, ja heittäytyä elämään luksuselämää niillä rahoilla?
Käytännössä Charles elää kultaisessa häkissä ja on omistanut koko elämänsä kansakuntansa palvelukselle kuten äitinsäkin teki.
Ei liity mitenkään asiaan. Tuolla rahalla saataisiin silti tehtyä paljon hyvää. Oli kultainen häkki tahi ei
Ei heidän omaisuutensa ole minulta pois. Ja ap voi itse lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.
Tekisi ihan hyvää joskus antaa vähävaraisille, jos on miljoonaomaisuus, jota ei edes ole omin voimin tuottanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei heidän omaisuutensa ole minulta pois. Ja ap voi itse lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.
Oletpa tyhmä. Olet ihan samanlainen itsekeskeinen länsimaalainen kuin kaikki muutkin. Minä minä minä. Tajuatko, että maailmassa on paljon nälkää näkeviä ihmisiä juuri sen takia että varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut?
Vierailija kirjoitti:
Tarkista itse tietosi. Nyt puhuttiin henkilökohtaisesta omaisuudesta, siitä mikä kuuluu Charlesiin yksityiseen omistukseen eikä ole valtion. Sen lisäksi hän toki hyödyntää valtiolle kuuluvaa omaisuutta, mutta nyt puhutaan henkilökohtaisesta omaisuudesta.
Kuninkaalliset ovat hyötyneet veroeduista ja esimerkiksi perintöveroa Charlesin ei tarvitse maksaa toisin kuin muiden brittien. Kuninkaallisten henkilökohtaisen omaisuuden kartuttamisessa heidän asemansa on keskeisessä roolissa.
Vierailija kirjoitti:
🤡
Vierailija kirjoitti:
Onko se sinulta jotenkin pois?
Idiootti. En minä näe nälkää mutta moni näkee.
miksi maailman varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut, oletko koskaan miettinyt? Ajatteletko, että esim. kunkaslliseldi syntyminen oikeuttaa vähävaraisten riiston?
Miksi joitain suomalaisia, demokraattisessa valtiossa, missä presidentti, rassaa nämä kuninkaalliset, joilla ei ole mitään merkitystä suomalaisten taviksien elämään? Kauhea viha ja vaino, vaikka ovat loppujen lopuksi aika "vaatimattomasti" eläviä siihen nähden, mitä oikeasti ökyrikkaiden elämä on luksusjahteineen, jatkuvine lentomatkoineen ja kaikki niine mielettömine pröystäilyineen. Viina virtaa, naisia riittää ja huumepöllyssä tehdään typeryyksiä.
On löydetty tämä uusi kohderyhmä purkaa katkeruutta ja kateutta, vaikka esim. juuri brittihovin edustajat tekevät työkseen hyväntekeväisyyttä ja osaltaan hankkeillaan yrittävät parantaa kansalaisten oloja.
Ei tuo heidän elämänsä mitään juhlaa ole, aina vaarassa ja kontrolloituna. Ja tänä päivänä vielä hyökätään syöpää sairastavien kimppuun. Voisi jo lopettaa tuon aiheettoman maalittamisen.
Raivostuttavia ihmisiä vastaamassa tähän ketjuun
Vierailija kirjoitti:
Toki esim. Elon Musk on vielä suurempi riistäjä mutta silti
Näin on. Ja silti se on näiden salaliittohullujen suosiossa.
Pyrin käyttämään energiani asioihin, joihin voin vaikuttaa. Suomessa ei ole kuninkaallista, minä en mahda muiden maiden kuninkaallisille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan. Tässä puhuttiin Charlesin, ei valtion omaisuudesta. Pelkästään Charlesin yksityisessä omistuksessa olevien kiinteistöjen ja maa-alueiden arvo on yli 300 miljoonaa puntaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joitain suomalaisia, demokraattisessa valtiossa, missä presidentti, rassaa nämä kuninkaalliset, joilla ei ole mitään merkitystä suomalaisten taviksien elämään? Kauhea viha ja vaino, vaikka ovat loppujen lopuksi aika "vaatimattomasti" eläviä siihen nähden, mitä oikeasti ökyrikkaiden elämä on luksusjahteineen, jatkuvine lentomatkoineen ja kaikki niine mielettömine pröystäilyineen. Viina virtaa, naisia riittää ja huumepöllyssä tehdään typeryyksiä.
On löydetty tämä uusi kohderyhmä purkaa katkeruutta ja kateutta, vaikka esim. juuri brittihovin edustajat tekevät työkseen hyväntekeväisyyttä ja osaltaan hankkeillaan yrittävät parantaa kansalaisten oloja.
Ei tuo heidän elämänsä mitään juhlaa ole, aina vaarassa ja kontrolloituna. Ja tänä päivänä vielä hyökätään syöpää sairastavien kimppuun. Voisi jo lopettaa tuon aiheettoman maalittamisen.
eilöhän se heidän vaatimaton (heh) elämänsä onnistu pienemmälläkin varallisuudella.
kaikkea sitä kullekin, että miljardöörit ovat vaatimattomia :D noh, logiikkansa kullakin
Toki esim. Elon Musk on vielä suurempi riistäjä mutta silti