Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se tuntuu olevan ihan ok ihmisille, että kuninkaallisilla on niin suuri omaisuus?

Vierailija
17.08.2024 |

Ison-Britannian hallitsijan nettovarallisuudeksi kerrotaan noin 700 miljoonaa euroa. Kuningas Charles on näin ollen maan 258. rikkain henkilö. 

En ymmärrä. Tuollakin summalla saataisiin aika monta nälkäistä suuta ruokittua. Minkö takia ihmiset jopa ihailevat näitä riistäjiä?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole EU:ssa joten ei ole meidän ongelma

Vierailija
42/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av-mammst puolustavat kuninkaallisia ja näiden omaisuutta :D hui hai mitä idiotismia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki esim. Elon Musk on vielä suurempi riistäjä mutta silti 

Ei oo, Muskin rooli on vaan näytellä rikasta. Kuka pitää baphometin naamiaisasua x-kuvassaan? Se punainen nahka-asu on rooliasu.

Vierailija
44/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä nykypäivänä tuntuu naurettavalta, että kuninkaallisia elätetään ja kustannetaan luksuselämä, jonka ovat saaneet syntyperänsä perusteella ilman omia ansioita. Miten he eroavat sosiaalituilla elätettävistä. Edustustehtävät eivät käy työstä ja voivat olla kuin mieluisa harrastus. Presidentti voi hoitaa maan edustamisen paljon halvemmalla kuin kuninkaalliset. Elon Musk taas on itse omaisuutensa tienannut. 

Vierailija
45/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa tyhmä. Olet ihan samanlainen itsekeskeinen länsimaalainen kuin kaikki muutkin. Minä minä minä. Tajuatko, että maailmassa on paljon nälkää näkeviä ihmisiä juuri sen takia että varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut? 

Itse olet tyhmä etkä tiedä sitäkään että jotkut maailman rikkaimmista ihmisistä asuvat Intiassa, missä kurjuutta piisaa. Nämä, joilla on 26-kerroksinen pilvenpiirtäjä yksityisasuntona ja viettävät seitsemän kuukauden häitä. Ovatkos nekin sitten minä minä minä länsimaalaisia kun sormeaan eivät nosta auttaakseen? 

Eri

Ööh, ja miksi tämä tieto jonka tuot esille vähentää jotenkin sitä ongelmaa, että myös brittihovilla on liian suuri  omaisuus? Eihän nämä asiat sulje toisiaan pois. Kumpikin riistää. Kumpikin on ongelma. Miksi et vertaa brittihovia siihen köyhään ympärileikattuun tyttöön, joka todennäköisesti kuolee aidsiin 25-vuotiaana? Siihen tyttöön, jota brittihovi voisi auttaa.

Vierailija
46/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä av-mammst puolustavat kuninkaallisia ja näiden omaisuutta :D hui hai mitä idiotismia. 

Idiotismia on kommenttisi. On täysin turhaa taistella tuulimyllyjä vastaan, kun ei asia muuksi muutu. Ei liity sinunkaan elämääsi mitenkään. Meillä on Suomessa ihan omasta takaa epätasa-arvoa, ja tilanne vaan pahenee koko ajan, mutta sinäkin vain vainoat jotain vieraan valtion kuninkaallisia. Ja heitä on useissa muissakin maissa, mutta ainoastaan Britannian monarkia sytyttää tuon kiihkon. Tällainen on idiotismia.

Vierailija
47/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietosi ovat vanhentuneet. Charlesin varallisuus on vähintään 2 miljardia puntaa, arvioivat asiantuntijat tuoreimmissa arvioissa. Todennäköisesti paljon enemmän, koska tuohon on laskettu vain tiedossa oleva varallisuus ja kuninkaalliset salaavat omistuksiaan.

Toisin sanoen Charles on miljardööri.

Ja William on Englannin suurin yksityinen maanomistaja. Pikkuhiljaa ovat tietyt ihmiset haalineet maat yksityisomistukseensa, Gates Usassa, Zuckerberg Havaijilla, ja sitten niillä on paljon yksityissaaria, DeCapriolla ja Clooneyllakin muistaakseni.

Vierailija
48/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heidän omaisuutensa ole minulta pois. Ja ap voi itse lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

Oletpa tyhmä. Olet ihan samanlainen itsekeskeinen länsimaalainen kuin kaikki muutkin. Minä minä minä. Tajuatko, että maailmassa on paljon nälkää näkeviä ihmisiä juuri sen takia että varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut? 

Aha, ja se on minun syyni? Opettele kuule elämään aivan itseksesi ja lahjoita se, minkä voit. Yhdenkään varakkaan ihmisen omaisuus ei ole minulta pois.

Ei ole sinulta pois. Niin juuri. Mutta on monelta muulta pois. Moni kuolee nälkään. Juuri tämä logiikka tekee sinusta niin hemmetin yksinkertaisen ja itsekkään. Kasva aikuiseksi 

Vierailija
49/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiotismia on kommenttisi. On täysin turhaa taistella tuulimyllyjä vastaan, kun ei asia muuksi muutu. Ei liity sinunkaan elämääsi mitenkään. Meillä on Suomessa ihan omasta takaa epätasa-arvoa, ja tilanne vaan pahenee koko ajan, mutta sinäkin vain vainoat jotain vieraan valtion kuninkaallisia. Ja heitä on useissa muissakin maissa, mutta ainoastaan Britannian monarkia sytyttää tuon kiihkon. Tällainen on idiotismia.

Taistelu ei ole turhaa. Se todistettiin Ranskassa 1700-luvun lopulla.

Vierailija
50/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet tyhmä etkä tiedä sitäkään että jotkut maailman rikkaimmista ihmisistä asuvat Intiassa, missä kurjuutta piisaa. Nämä, joilla on 26-kerroksinen pilvenpiirtäjä yksityisasuntona ja viettävät seitsemän kuukauden häitä. Ovatkos nekin sitten minä minä minä länsimaalaisia kun sormeaan eivät nosta auttaakseen? 

Eri

Ööh, ja miksi tämä tieto jonka tuot esille vähentää jotenkin sitä ongelmaa, että myös brittihovilla on liian suuri  omaisuus? Eihän nämä asiat sulje toisiaan pois. Kumpikin riistää. Kumpikin on ongelma. Miksi et vertaa brittihovia siihen köyhään ympärileikattuun tyttöön,

Miten niin liian suuri omaisuus? Mikä sinut asettaa siihen asemaan, että voit arvioida kenellä on oikea määrä omaisuutta ja kenellä ei? Ja sitä paitsi Britanniassa on sosiaaliturva ja terveydenhuolto. Niiden tehtävä on hoitaa nuo tytöt, ei hovin.

Vierailija
51/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei heidän omaisuutensa ole minulta pois. Ja ap voi itse lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

Kyllä se vaan on sinulta pois, Windsoreilla on paljon valtaa maailmanlaajuisesti.

Vierailija
52/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä nykypäivänä tuntuu naurettavalta, että kuninkaallisia elätetään ja kustannetaan luksuselämä, jonka ovat saaneet syntyperänsä perusteella ilman omia ansioita. Miten he eroavat sosiaalituilla elätettävistä. Edustustehtävät eivät käy työstä ja voivat olla kuin mieluisa harrastus. Presidentti voi hoitaa maan edustamisen paljon halvemmalla kuin kuninkaalliset. Elon Musk taas on itse omaisuutensa tienannut. 

Juu on niin musk tienannut omaisuutensa. Mitä nyt iskällä oli muutama timanttikaivos etelä-afrikassa joissa raatoivat můstat orjan olosuhteissa. Hyvähän sitä semmosilla perintörahoilla tienata itse omaisuuttaan.

Britanniassa on pääministeri, ellet ole huomannut. 

Kun kerran Britannian kansa, se kelle asia oikeasti kuuluu, tahtoo "elättää" näitä ihmisiä niin elättäköön. Elättäväthän monet omasta halustaan kaikenlaisia instagram -tähtiäkin.

Vierailija
53/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään kaikin keinoin yllä satukirjojen  mielikuvamaailmaa, joka vetoaa lapsen tasolla oleviin ihmismassoihin. Iso-Britannia tarvitsee  menneen maailman kuvaa suurvallasta. 

Vierailija
54/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ööh, ja miksi tämä tieto jonka tuot esille vähentää jotenkin sitä ongelmaa, että myös brittihovilla on liian suuri  omaisuus? Eihän nämä asiat sulje toisiaan pois. Kumpikin riistää. Kumpikin on ongelma. Miksi et vertaa britti

Ihan sama oikeus kun kaikilla niillä vallankumouksellisilla jotka ovat tehneet tästä maailmasta tasa-arvoisemman paikan. Heidän ansiostaan muun muassa sinä typerys saat nyt länkyttää täällä palstalla. 

minulla sattuu olemaan sellainen sydän, että sitä vituttaa, jos viattomat lapset kuolevat nälkään. Heidän suu ruokittaisiin niillä brittihovin varoilla. 

Vierailija
55/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinulta jotenkin pois?

On meilläkin valtion iki istujia pilvin pimein. Kaikki verorahoilla. Politikot käärii itselleen ja kaikenlaiset johtajat ottavat minkä vain saavat irti. Tarttis t tehdä jotain. Työpaikat menee myös suhteilla. Onhan eu jo monesti huomauttanut pienistä tt tuista. Ei nytkään johtoa vähennetä, koska ne hännänkannattajia toisilleen. 

Vierailija
56/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tää sama perse jolla on pakkomielle Englannin kuningashuoneesta. Miksei ulise vaikka, Saudi Arabian, Dubain, Kuwaitin, Brunein kuninkaiden omaisuudesta? Niillä sitä rahaa vasta riittääkin ja kaikki ihan omassa käytössä. Ei ole valtiolle kuuluvia linnoja ja jalokiviä summassa mukana. 

Saudi-Arabia onkin brittien omistuksessa. Noista muista en tiedä, ovatko vielä. Charleshan haki pari miljoona saudeilta silloin korona-aikana. Käteisenä. Jotain sit vissiin myi sinne?

Vierailija
57/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyden "jämiä" millä nekin hankittu aikoinaan? Julma ollut elämä ja monilta osin riistoa.

Vierailija
58/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ööh, ja miksi tämä tieto jonka tuot esille vähentää jotenkin sitä ongelmaa, että myös brittihovilla on liian suuri  omaisuus? Eihän nämä asiat sulje toisiaan pois. Kumpikin riistää. Kumpikin on ongelma. Miksi et vertaa brittihovia siihen köyhään ympärileikattuun tyttöön,

Öööh siten että sinä se täällä teet aloituksen Englannin kuningashuoneesta ja sätit ihmisiä "minä minä länsimaalaisiksi". 

Vierailija
59/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo pahvi. Se kuningas on käytännössä valtion ja kansan omistuksessa eikä toisinpäin. 

Lisäksi suurin osa siitä omaisuudesta on käytännössä Britannian valtion omaisuutta kuten kuninkaalliset palatsit, monet puisto ja metsäalueet jotka Suomessa olisivat valtion maita. 

Vai meinaatko että Charles voisi halutessaan realisoida koko kuningashuoneen omaisuuden, myydä Buckinghamin palatsin ja kruununjalokivet, ja heittäytyä elämään luksuselämää niillä rahoilla?

Käytännössä Charles elää kultaisessa häkissä ja on omistanut koko elämänsä kansakuntansa palvelukselle kuten äitinsäkin teki. 

Käytännössä he vuokraavat maataan valtiolle. Halutessaan hän voisi myydä kaiken, kuitenkin tälleen pääsee helpommalla, tuskin muuten sitä tekisi.

Olet nyt sekoitta

Koronavuonna luin sellaista, että Elisabeth olisi myynyt Washington DC:n paaville/vatikaanille? Kenelläkään tietoa tästä. Washington DC:hän ei kuulu Usalle.

Vierailija
60/115 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi ihan hyvää joskus antaa vähävaraisille, jos on miljoonaomaisuus, jota ei edes ole omin voimin tuottanut.

Luuletko, etteivät kuninkaalliset lahjoita mitään hyväntekeväisyyteen tai tee töitä vähempiosaisten eteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän