Miksi se tuntuu olevan ihan ok ihmisille, että kuninkaallisilla on niin suuri omaisuus?
Ison-Britannian hallitsijan nettovarallisuudeksi kerrotaan noin 700 miljoonaa euroa. Kuningas Charles on näin ollen maan 258. rikkain henkilö.
En ymmärrä. Tuollakin summalla saataisiin aika monta nälkäistä suuta ruokittua. Minkö takia ihmiset jopa ihailevat näitä riistäjiä?
Kommentit (115)
Jostain syystä joku jankkaa "tyypillistä länsimaalaista" ryydittääkseen typeriä mielipiteitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heidän omaisuutensa ole minulta pois. Ja ap voi itse lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.
Oletpa tyhmä. Olet ihan samanlainen itsekeskeinen länsimaalainen kuin kaikki muutkin. Minä minä minä. Tajuatko, että maailmassa on paljon nälkää näkeviä ihmisiä juuri sen takia että varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut?
Tekisikö mielesi tehdä vallankumous ja kollektivisoida yksityisomaisuutta? KOMMUNISTI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa tyhmä. Olet ihan samanlainen itsekeskeinen länsimaalainen kuin kaikki muutkin. Minä minä minä. Tajuatko, että maailmassa on paljon nälkää näkeviä ihmisiä juuri sen takia että varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut?
Itse olet tyhmä etkä tiedä sitäkään että jotkut maailman rikkaimmista ihmisistä asuvat Intiassa, missä kurjuutta piisaa. Nämä, joilla on 26-kerroksinen pilvenpiirtäjä yksityisasuntona ja viettävät seitsemän kuukauden häitä. Ovatkos nekin sitten minä minä minä länsimaalaisia kun sormeaan eivät nosta auttaakseen?
Eri
Ööh, ja miksi tämä tieto jonka tuot esille vähentää jotenkin sitä ongelmaa, että myös brittihovilla on liian suuri omaisuus? Eihän nämä asiat sulje toisiaan pois. Kumpikin ri
Kommunistin maihinnoususaapas murskaa köyhänkin hampaat.
Taistelu ei ole turhaa. Se todistettiin Ranskassa 1700-luvun lopulla.
Sun paskªhousun ihannoima väkivaltainen vallankaappaus tapahtui jo 1600-luvulla Britanniassa kun tasavaltalainen Cromwell mestautti Kaarle I Stuartin. Silti maa palasi oikealle tielle monarkiaan. Niin teki myös Ranska, jopa kahteen kertaan. Ensin keisarikunnaksi Napoleon I:n johdolla ja sitten kuninkaskunnaksi Ludvig XVIII:n. Että silleen.
Hän joka kadehtii edustuksellisia monarkkeja ei ymmärrä että tyrmässä makaava roistokin on vapaampi kuin monarkki.
Jos ketjussa esitetyt väitteet Charlesin henkilökohtaisesta varallisuudesta pitävät paikkansa, niin hänellä kieltämättä on turhan paljon varallisuutta huomioiden, että hänellä ja perheellään on ilmeisesti vapaa käyttöoikeus kaikkiin maihin, linnoihin, kartanoihin yms. Hän ei itse ole sitä kaikkea työtä tekemällä myöskään ansainnut (eikä vanhempansa jne.).
Jos olisin britti, kannattaisin kuitenkin monarkian säilyttämistä, mikäli kuninkaallinen perhe itse on siihen valmis ja uskoo tehtäväänsä. Näen siinä paljon kulttuurillisesti arvokasta ja koko kansaa hyödyttävää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ap:lla on ongelma.
Ihmettelen, miten demokratiassa asuvana "minä, minä, minä, tyypillisenä länsimaalaisena" voin vaikuttaa millään tavalla brittien kuninkaallisten omaisuuteen, siihen, miten se on hankittu tai siihen, miten kuninkaalliset sitä käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Tätä pohdin minäkin, kukaan ei tarvitse noin paljon rahaa itseensä.
Ei sitä itseensä käytetäkään. Se pitää riittää vielä vuosisatoja - oli perhe kuninkaallinen tai ei. Yläluokka kasvattaa varallisuuttaan tulevia polvia varten. Alaluokka käyttää kaiken itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sinulta jotenkin pois?
Idiootti. En minä näe nälkää mutta moni näkee.
miksi maailman varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut, oletko koskaan miettinyt? Ajatteletko, että esim. kunkaslliseldi syntyminen oikeuttaa vähävaraisten riiston?
Dianahan teki huomattavasti hyväntekeväisyyttä, mutta ilmeisesti hovi ei siitä tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi maailman varallisuus on niin epätasaisesti jakautunut, oletko koskaan miettinyt? Ajatteletko, että esim. kunkaslliseldi syntyminen oikeuttaa vähävaraisten riiston?
Dianahan teki huomattavasti hyväntekeväisyyttä, mutta ilmeisesti hovi ei siitä tykännyt.
Tämäkin huijari meni täällä läpi, ja muikkeli vaan nauroi auton nahkaisella takapenkillä:D
Vierailija kirjoitti:
AP on kyllästynyt syömään kakkua ja haluaisi välillä leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki heistä tekevät huomattavasti hyväntekeväisyyttä. Se on heidän päätyönsä.
Kuninkaalliset ovat pikkujuttu niiden kahdeksan superrikkaan rinnalla, jotka yhteensä omistavat enemmän, kuin PUOLET koko planeetan köyhimmistä eli neljä miljardia ihmistä.
KAHDEKSAN ihmistä planeetalla omistaa siis enemmän kuin 4 miljardia köyhintä.
Ongelma tämä on vain ja ainoastaan sen vuoksi, että suurella määrällä rahaa saa valtaa, jota ei ole demokraattisesti valittu. Malliesimerkki tästä Elon Musk, joka rikkoo oman X:nsä sääntöjä laittamalla sinne pilkkaavan feikkivideon Kamala Harrisista ja videota ei poistettu päiväkausiin.
Elon Musk on Trumpin kannattaja ja käyttää suuren rahamääränsä antamaa ei-demokraattisesti-valittua valtaansa edistääkseen Trumpin menestystä tulevissa presidentinvaaleissa.
TÄMÄ ja vain tämä on superrikkauden ongelma, epädemokraattinen vallankäyttö.
(Itse olen taloudelliseen tilanteeseeni tyytyväinen, enkä kaipaa lisää rahaa, tämä tiedoksi kateus-argumentoijille, joita aina jostain lattianraosta ilmaantuu.)
Täältä et ap. saa käsitystä normi-ihmisten mielipiteestä asiaan, kun ei näitä kuninkaallisavauksia lue muut kuin kuninkaallisfanaatikot, ja minä vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuninkaalliset ovat pikkujuttu niiden kahdeksan superrikkaan rinnalla, jotka yhteensä omistavat enemmän, kuin PUOLET koko planeetan köyhimmistä eli neljä miljardia ihmistä.
KAHDEKSAN ihmistä planeetalla omistaa siis enemmän kuin 4 miljardia köyhintä.
Ongelma tämä on vain ja ainoastaan sen vuoksi, että suurella määrällä rahaa saa valtaa, jota ei ole demokraattisesti valittu. Malliesimerkki tästä Elon Musk, joka rikkoo oman X:nsä sääntöjä laittamalla sinne pilkkaavan feikkivideon Kamala Harrisista ja videota ei poistettu päiväkausiin.
Elon Musk on Trumpin kannattaja ja käyttää suuren rahamääränsä antamaa ei-demokraattisesti-valittua valtaansa edistääkseen Trumpin menestystä tulevissa presidentinvaaleissa.
TÄMÄ ja vain tämä on superrikkauden ongelma, epädemokraattinen vallankäyttö.
(Itse olen taloudelliseen tilanteeseeni tyytyväinen, enkä kaipaa lisää rahaa, tämä tiedoksi kateus-argumento
Et kaipaa et mutta kunnon kommunistina tunnut olevan suunnattoman kateellinen Muskin vallasta ja haluat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi ihan hyvää joskus antaa vähävaraisille, jos on miljoonaomaisuus, jota ei edes ole omin voimin tuottanut.
Luuletko, etteivät kuninkaalliset lahjoita mitään hyväntekeväisyyteen tai tee töitä vähempiosaisten eteen?
Varmasti jotain lahjoittavat hyväntekeväisyyteen, muutamia roposia ja kiillottavat näin julkikuvaansa, mutta suurimmalta osin hyväntekeväisyys on rahanpesua. Sitäkin kautta nämä äveriäät säästävät taas muutaman kolikon itselleen. Moniin hyväntekeväisyysjärjestöihin liittyy myös muutakin rikollista toimintaa.
Olisi syytä tutkia myös suomalaisia "hyväntekeväisyysjärjestöjä" että kuinka hyviä ne lopulta ovat.
Kollektivistia harmittaa kun Elon Musk murskasi kollektivismin äänitorven, twitterin, ja päästi muutkin mielipiteet ääneen.
So sad.
Lainaustoiminto leikkaa olennaisen pois, joten tässä viestistä 76, joka kommentoi minun viestiäni 74:
"Et kaipaa et mutta kunnon kommunistina tunnut olevan suunnattoman kateellinen Muskin vallasta ja haluat sitä."
Äläpä jätä päivätyötäsi telepaattina toimiaksesi, kun ei homma onnistu.
Vältän valtaa kaikin keinoin, koska valta korruptoi. Olen jopa lopettanut yhden parisuhteenkin sen vuoksi, että kumppani halusi minun tekevän hänenkin puolestaan päätökset. Valtaan kuuluu vastuu ja minulle riittää vastuu omasta itsestäni, kun en ole koskaan lapsiakaan halunnut, niin en kai nyt sitten suostu valtaan kuuluvaa vastuuta ottamaan toisesta aikuisesta ihmisestä.
Haluan vain demokratiaa, en valtaa itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heidän omaisuutensa ole minulta pois. Ja ap voi itse lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.
Tekisikö mielesi tehdä vallankumous ja kollektivisoida yksityisomaisuutta? KOMMUNISTI.
Kommunismi taitaa olla itse asiassa kuninkaallisten ja aatelisten keksintö?
nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat. Oletko jotenkin vajaa ehkä?