Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö prisman skannereita?

Vierailija
16.08.2024 |

Ensimmäisen kerran käytin ja ehkä viimeisenkin. En sitten muistanut skannata läheskään kaikkia ja sitten piti tarkistaa kassalla ja silti hermoilla onko kaikki ok. Ei varmaan selittelyt auta, jos tulee tarkistus ja joku tuote on skannaamatta. 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt. Joku on räplännyt niitä likaisilla käsillä.

Vierailija
22/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai minä nyt itse ala tekemään kassahenkilön töitä. Ääskauppakin repii isot katteet, kyllä siihen hintaan pitää edes hieman saada palvelua. Itsepalvelukassoilla yms. saadaan vaan lisää työttömiä. Tosin ollaan siirrytty koko ajan enemmän ostamaan rekosta ja muutenkin suoraan tuottajilta ja alettu panostamaan omavaraisteluun. Paljon parempilaatuista ruokaa saa näin ja rahaakin säästyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä maksavan ei tarvi skannailla kuten IP-kassojen käyttöäkään, vai?

Vierailija
24/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä / etua siitä on ?

Sama kuin muuallakin itsepalvelukassat. Henkilökunta sahaa omaa oksaansa. En koskaan käytä itsepalvelukassoja!

Vierailija
25/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on pelastanut mun prisma reissut! Niin kätevää skannata kaikki, nakella ostoskasseihin ja nopeasti maksun kautta ulos. Ei tarvitse edestakaisin niitä tavaroita nostella.

Eik sitä satunnaistarkistusta kannata pelätä, se sattuu kohdalle jos sattuu eikä sitä tehdä, koska just sua luullaan varkaaksi. Satunnaistarkistus ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus. 

No tosi käytännöllistä, jos on kiire ja on vaikka sulamisherkkiä tuotteita laukuissa. Hakeeko myyjä uuden jäätelön tms.?

Vierailija
26/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeilin kun ostin pelkät kengät, ei ottanut viivakoodia mitenkään. Lähinnä noloa siinä pitkään yrittää skannata. Menin tavalliseen kassaan ja jatkossa käytän aina tavallista kassaa.

Ulkomailla oon kyllä käyttänyt useasti itsepalvelukassoja ja siellä ei mitään haasteita. En tiedä miksei Suomessa toimi.

Vierailija
27/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kokeilin kun ostin pelkät kengät, ei ottanut viivakoodia mitenkään. Lähinnä noloa siinä pitkään yrittää skannata. Menin tavalliseen kassaan ja jatkossa käytän aina tavallista kassaa.

Ulkomailla oon kyllä käyttänyt useasti itsepalvelukassoja ja siellä ei mitään haasteita. En tiedä miksei Suomessa toimi.

Minua ärsytti viime viikolla, kun S-marketin itsepalvelukassalla yritin turhaan lukea muovikassista viivakoodia ja sitten vasta tajusin, että se pitää merkitä ostosten joukkoon erillisestä kohdasta. Itsepalvelukassoja valvoja myyjäkään ei viitsinyt opastaa. Miksi tehdään turhia vaikeuksia maksamiseen? Jos kerran muovikassissa on viivakoodi, miksei sitäkin voi lukea?

Suomessa sitä paitsi jokainen liike kehittelee omat ratkaisunsa. Hedelmä- ja irtopaistotuotteetkin punnitaan eri kaupoissa eri tekniikoilla. Kuormittaa muistia turhaan. Miksei voisi olla yhtenäiset käytännöt?

Vierailija
28/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käytän vain OpticBook 4800 -skanneria.

Vierailija
29/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on pelastanut mun prisma reissut! Niin kätevää skannata kaikki, nakella ostoskasseihin ja nopeasti maksun kautta ulos. Ei tarvitse edestakaisin niitä tavaroita nostella.

Eik sitä satunnaistarkistusta kannata pelätä, se sattuu kohdalle jos sattuu eikä sitä tehdä, koska just sua luullaan varkaaksi. Satunnaistarkistus ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus. 

No tosi käytännöllistä, jos on kiire ja on vaikka sulamisherkkiä tuotteita laukuissa. Hakeeko myyjä uuden jäätelön tms.?

Kuinka kauan kuvittelet siinä satunnaistarkistuksessa menevän? Pitempään siinä perinteisessä jonossa jonotellessa ja tuotteita edestakaisin lapatessa menee. Ja siis kyllähän noista skannereista saa tosi vaikeakäyttöisiä kun kaikki skenaariot miettii, että mitä jos näin ja mitä jos sittenki näinmutta ei ole ollut ongelmia edes pakasteiden kanssa. Paitsi mitä jos auton rengas puhkeaa prismareissulla ja jäätelö sulaa takapenkille?!? Ei kyllä voi mennä autolla prismaan jos näin voi käydä! :D 

Vierailija
30/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaistarkastus ei kestä kun hetken. Itsepalvelukassan vieressä on myyjä päivystämässä juuri tätä varten. Myyjä tarkistaa kolme tuotetta, ei kaikkia. Jos ok, niin maksu ja ulos. Enemmän ne jätskit sulaa jonossa.

Vierailija
31/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset tekemään kassavirkailijan töitä ilmaiseksi ja autat kassavirkailijoita joutumaan työttömäksi.

Vierailija
32/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsytti viime viikolla, kun S-marketin itsepalvelukassalla yritin turhaan lukea muovikassista viivakoodia ja sitten vasta tajusin, että se pitää merkitä ostosten joukkoon erillisestä kohdasta. Itsepalvelukassoja valvoja myyjäkään ei viitsinyt opastaa. Miksi tehdään turhia vaikeuksia maksamiseen? Jos kerran muovikassissa on viivakoodi, miksei sitäkin voi lukea?

Suomessa sitä paitsi jokainen liike kehittelee omat ratkaisunsa. Hedelmä- ja irtopaistotuotteetkin punnitaan eri kaupoissa eri tekniikoilla. Kuormittaa muistia turhaan. Miksei voisi olla

No ihan omat ne on eri ketjuilla muuallakin maailmassa. 

Vierailija
33/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En viitsi tehdä työtä joka ei minulle kuulu ja maksaa silti täyttä hintaa tuotteista. Joskus käytän itsepalvelukassaa jos vähän ostoksia eikä ole jonoja. 

Skanneri vähentää sitä minulle kuuluvaa työtä. Ei tarvitse nakella tavaraa ensin hyllystä kärryyn, sitten kärrystä hihnalle ja hihnalta kasseihin. Voi pakata suoraan kassiin ja kassan kautta pois.

Vierailija
34/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä maksavan ei tarvi skannailla kuten IP-kassojen käyttöäkään, vai?

Voi maksaa käteisellä tavalliselle kassalle.

Vierailija
35/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaistarkastus ei kestä kun hetken. Itsepalvelukassan vieressä on myyjä päivystämässä juuri tätä varten. Myyjä tarkistaa kolme tuotetta, ei kaikkia. Jos ok, niin maksu ja ulos. Enemmän ne jätskit sulaa jonossa.

Siis otetaanko vain satunnaiset kolme tuotetta vai valitaanko tietyt tuotteet mitkä skannataan uudelleen?

Jos tuo ensimmäinen niin silloinhan kassiin voi jättää skannaamatta osan tuotteista ja laittaa ne kassin pohjalle ja päälle skannattuja tuotteita. Eikä riskiä jäädä kiinni tarkastuksessa.

Jos taas toinen tapa niin siinä menee hirveästi aikaa jos vaikkapa satunnaistarkastukseen halutaan joku kassin pohjalla oleva tuote ja sitä saa sitten etsiä että missähän se on.

Vierailija
36/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En viitsi tehdä työtä joka ei minulle kuulu ja maksaa silti täyttä hintaa tuotteista. Joskus käytän itsepalvelukassaa jos vähän ostoksia eikä ole jonoja. 

Kyllä itsepalvelusta on ainakin tähän mennessä asiallisen tuntipalkan halutessaan saanut. Käytäpä mielikuvitustasi miten.

Vierailija
37/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakasteet suoraan kassiin, maksu, ehkä 10 sek satunnaistarkastus vastaan pakaste kärryyn, jono, hihnalle, maksu, pakkaaminen kassiin. Kummassa sulaa enempi?

Itse pidän vielä mukana kylmäkassia johon siis voin laittaa tuotteet suoraan altaasta koska käytän skanneria. 

Vierailija
38/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis otetaanko vain satunnaiset kolme tuotetta vai valitaanko tietyt tuotteet mitkä skannataan uudelleen?

Jos tuo ensimmäinen niin silloinhan kassiin voi jättää skannaamatta osan tuotteista ja laittaa ne kassin pohjalle ja päälle skannattuja tuotteita. Eikä riskiä jäädä kiinni tarkastuksessa.

Jos taas toinen tapa niin siinä menee hirveästi aikaa jos vaikkapa satunnaistarkastukseen halutaan joku kassin pohjalla oleva tuote ja sitä saa sitten etsiä että missähän se on."

Myyjä valitsee satunnaiset tuotteet. Yleensä siirtävät vähän tuotteita ja ottavat sekä pohjalta että päältä.

Vierailija
39/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin muuallakin itsepalvelukassat. Henkilökunta sahaa omaa oksaansa. En koskaan käytä itsepalvelukassoja!

Voihan ne skannatut tuotteet käydä maksamassa tavallisella kassalla jos välttämättä haluaa jonottaa

Vierailija
40/84 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla itsepalvelukassoilla voi maksaa käteiselläkin. Mutta ei tietenkään Suomessa. Jopa Ruotsissa voii itsepalvelukassalla maksaa käteisellä vaikka maa on tunnettu siitä että käteinen halutaan pois käytöstä.