Käytättekö prisman skannereita?
Ensimmäisen kerran käytin ja ehkä viimeisenkin. En sitten muistanut skannata läheskään kaikkia ja sitten piti tarkistaa kassalla ja silti hermoilla onko kaikki ok. Ei varmaan selittelyt auta, jos tulee tarkistus ja joku tuote on skannaamatta.
Kommentit (84)
Lopetin noiden tarkastuksien takia. En pidä siitä että nimellä huudellaan. Enkä jaksa kuunnella sitä lässytystä uudelleen skannauksesta.
Lisäksi vastuu on siirretty minulle. Jos mokaan niin olen sitten varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kokeilin kun ostin pelkät kengät, ei ottanut viivakoodia mitenkään. Lähinnä noloa siinä pitkään yrittää skannata. Menin tavalliseen kassaan ja jatkossa käytän aina tavallista kassaa.
Ulkomailla oon kyllä käyttänyt useasti itsepalvelukassoja ja siellä ei mitään haasteita. En tiedä miksei Suomessa toimi.
Minua ärsytti viime viikolla, kun S-marketin itsepalvelukassalla yritin turhaan lukea muovikassista viivakoodia ja sitten vasta tajusin, että se pitää merkitä ostosten joukkoon erillisestä kohdasta. Itsepalvelukassoja valvoja myyjäkään ei viitsinyt opastaa. Miksi tehdään turhia vaikeuksia maksamiseen? Jos kerran muovikassissa on viivakoodi, miksei sitäkin voi lukea?
Suomessa sitä paitsi jokainen liike kehittelee omat ratkaisunsa. Hedelmä- ja irtopaistotuotteetkin punnitaan eri kaupoissa eri tekniikoilla. Kuormittaa muistia turhaan. Miksei voisi olla
Kyllä se pitäisi toimia kummallakin tavalla
Tottakai käytän. Miksi lappaisin kaikki kärrystä hihnalle ja hihnalta pussiin ja siitä kärryyn kun voin vain maksaa ja lähteä, minulla on muutakin tekemistä kuin jonotella kassalla. Olen ihmetellyt miksei muut kaupat oo apinoinut tuota.
Vierailija kirjoitti:
Mites laputetut tuotteet, onnistuuko niissä alennus skannatessa?
Ei. Alelaputettujen kanssa ei voi myöskään mennä itsepalvelukasssalle. Eikä alkoholin, eikä tupakkia saa mistään.
Todellakin käytän. Näkee loppusumman ja voi pakata tuotteet haluamallaan tavalla saman tien.
Alkuun oli pari satunnaistarkastusta, kerran sellainen, missä otettiin sivuun ja kaikki piti vetää kassan kautta.
Sen jälkeen joku luottamusindeksi on ollut sen verran kohdallaan, ettei ole enää tarvinnut tarkastuksiin vaivautua.
Sitten kun tuosta saa rahallista etua, joku % pois loppusummasta, niin voin niin ruveta skannailemaan.
Huvitavimpia noiden kanssa heilujia on nuorehkot naiset, jotka kokevat näyttävästi skannaillessaan olevansa teknologian suunnannäyttäjiä.
Vain Jamit, joilla on paikallisradiotoimittajan paperit, käyttävät skannereita ja itsepalvelukassoja.
Minä menen palvelukassalle ja maksan käteisellä.
Oletteko huomanneet että ne skannerit mittaavat sun sykkeen, lämpötilan, verenpaineen jne siinä ostoksia tehdessä? Mitähän ne niillä tiedoilla tekee? Miksi paikkatietokin pitää tallentaa? Luulisi kaupan tietävän missä niiden makaroonit sijaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites laputetut tuotteet, onnistuuko niissä alennus skannatessa?
Ei. Alelaputettujen kanssa ei voi myöskään mennä itsepalvelukasssalle. Eikä alkoholin, eikä tupakkia saa mistään.
Virossa onnistuu alelaputettujenkin kanssa, ja alkoholin kanssa tietysti myös. Laputetun tuotteen alennusprossa vain lisätään siihen skanneriin, ja alkoholiostoissa se valvoja katsoo, onko ostaja täysi-ikäinen ja jos se on epävarmaa, tarkistaa henkkarin jne. Mikä tässä on vaikeaa, ne valvojathan on siellä joka tapauksessa?
Miksi täällä valitaan aina kaikkein alkeellisin ja kököin tekniikka ja toimintatapa?
Minun "skanneri" on prisman kiva kassanaishenkilö ja maksu vielä käteisellä että saan muutaman sekunnin pidempään ihailla neidon/ rouvan työskentelyä, mitä isommat sitä paremmat 😅
setämies
Vierailija kirjoitti:
Vain Jamit, joilla on paikallisradiotoimittajan paperit, käyttävät skannereita ja itsepalvelukassoja.
Ja jonotat. Ja odotat lisää, kun jonkun edelläsi olevan ostamista vaatteista ja kengistä kassahenkilö irrottelee huolellisesti hälyttimet, tarkistaa onko kengät samaa kokoa, viikkaa vaatteet ja pakkaa erikseen pikkupusseihin. Ja sitten jollain asiakkaalla on maksusitoumus sossusta, seurakunnalta tms. ja asia on kassahenkilölle uusi ja mystinen, joten luettuaan paperin moneen kertaan ymmärtämättä, miten hänen pitää toimia, hän kutsuu paikalle toisen kassahenkilö, joka alkaa vuorostaan tavaamaan paperia. Sitten soitetaan pari puhelua viisaammille ja aletaan näpytellä kassakonetta. Tämän pidemmälle en itse ole jaksanut odottaa, vaan olen vaihtanut toiseen jonoon vaikka se olisi pidempi.
Tervehdin itsepalvelukassoja ilolla, mutta odotan sitä päivää, kun ne toimivat paremmin, eli saisin ostaa myös alelaputettuja tuotteita sekä siideriä.
En aio ikinä käyttää noita vimpaimia niin kauan kun voi kassatyöntekijää työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tuosta saa rahallista etua, joku % pois loppusummasta, niin voin niin ruveta skannailemaan.
Huvitavimpia noiden kanssa heilujia on nuorehkot naiset, jotka kokevat näyttävästi skannaillessaan olevansa teknologian suunnannäyttäjiä.
Onko ostostesi latominen ensin kärryyn, siitä kassahihnalle ja lopuksi kassalta ostoskasseihin sinusta jotenkin pienempi vaiva kuin niiden skannaaminen ja pakkaaminen suoraan omiin ostoskasseihisi?
Siis kolme vrt. yksi?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai käytän. Miksi lappaisin kaikki kärrystä hihnalle ja hihnalta pussiin ja siitä kärryyn kun voin vain maksaa ja lähteä, minulla on muutakin tekemistä kuin jonotella kassalla. Olen ihmetellyt miksei muut kaupat oo apinoinut tuota.
Vielä helpompaa olisi tilata keräiltynä ne tuotteet lokerikkoon tai jopa tuotuna kotiovelle. 😁
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Saan hyötyliikuntaa ylävartalolle ja käsille kun lastaan tavarat likuhihnalle ja sitten takaisin kärriin. Työnnän kärrin vielä autolle ja sitten vasta pakkaan. Kärri takaisin paikoilleen. Hyötyliikuntaa. Ja kassalle on mukava jutella.
Kassasta tuskin on mukavaa lätistä pervojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä helpompaa olisi tilata keräiltynä ne tuotteet lokerikkoon tai jopa tuotuna kotiovelle. 😁
Mieluummin valitsen ne itse. Parhaat, pisimmillä päiväyksillä jne.
En käytä koko prismaa, aivan liian iso kauppa. lähisupparissa ostokset, vie aikaa sen verran mitä kävelen megaprisman parkkikselta kaupan sisälle. Perheellisen ostokset voi olla isoja, mutta tahdon kyllä pakata ne kassalla, ja ehkä pari sanaa vaihtaa kassahlön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jonotat. Ja odotat lisää, kun jonkun edelläsi olevan ostamista vaatteista ja kengistä kassahenkilö irrottelee huolellisesti hälyttimet, tarkistaa onko kengät samaa kokoa, viikkaa vaatteet ja pakkaa erikseen pikkupusseihin. Ja sitten jollain asiakkaalla on maksusitoumus sossusta, seurakunnalta tms. ja asia on kassahenkilölle uusi ja mystinen, joten luettuaan paperin moneen kertaan ymmärtämättä, miten hänen pitää toimia, hän kutsuu paikalle toisen kassahenkilö, joka alkaa vuorostaan tavaamaan paperia. Sitten soitetaan pari puhelua viisaammille ja aletaan näpytellä kassakonetta. Tämän pidemmälle en itse ole jaksanut odottaa, vaan olen vaihtanut toiseen jonoon vaikka se olisi pidempi.
Terve
Unohdit listastasi lotto- ja veikkauskupungit,
Minulle kävi kerran niin että valitsen sen lyhyen jonon mutta vanhempi setä minun edellä kaivoi kukkarostaan 2cm korkean pinkan veikkauskoneen tulosteita. Kassaneito sanoi minulle: "Voitko ottaa toisen jonon ja laittaa kyltin -kassa suljettu- hihnan alkuun", tässä menee hetki. Suurin vi*utuksen aihe minulle on nämä lotto-ja veikkausasiakkaat, eikö tähän löydy mitään keinoa saada nämä vi*un lottojat muualle kassajonoista.
En käytä. Saan hyötyliikuntaa ylävartalolle ja käsille kun lastaan tavarat likuhihnalle ja sitten takaisin kärriin. Työnnän kärrin vielä autolle ja sitten vasta pakkaan. Kärri takaisin paikoilleen. Hyötyliikuntaa. Ja kassalle on mukava jutella.