Voisiko joku mies selittää syitä miksi isä ei vietä aikaa oman lapsensa kanssa?
Vaan muun kuin työajan mielummin katsoo leffoja, selaa kännykällä nettiä, käy ulkoiluttamassa autoa yksin, kulkee harrastuksissaan, jopa vain makaa tekemättä yhtään mitään. Jopa pesee pyykkiä käsin mieluummin kuin viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Haluaisin kuulla miehiltä (mieluiten isämiehiltä) mikä tällaiseen voi olla syynä.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla miehillä on biologinen tarve jatkaa sukuaan. Se ei tarkoita että kaikilta tulisi luonnollisesti isänä oleminen.
Näinhän se menee. Kurkipari kasvattaa jälkeläisen yhdessä mutta ihmiset eivät ole eläimiä.
Paska mies, mikäpä siinä. Kaikki tuollaiset liitot päättyy eroon, mies ulkoistaa itse itsensä perheestä. Ja sitten alkaa itku.
Vierailija kirjoitti:
Onnea etsintään, sillä aika harvalla lapsettomalla miehellä on todistettua historiaa lasten hoitamisesta. Vähän kuin neulaa heinäsuovasta etsisi.
Miten niin
Miten niin? Moni mies voi olla paljonkin ollut tekemisissä sisarusten lasten kanssa.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea etsintään, sillä aika harvalla lapsettomalla miehellä on todistettua historiaa lasten hoitamisesta. Vähän kuin neulaa heinäsuovasta etsisi.
Miten niin
Miten niin? Moni mies voi olla paljonkin ollut tekemisissä sisarusten lasten kanssa.
Veikkaan että moni täällä ei ole sellaiseen törmännyt, ja kasvattaa itsekin poikansa yhtä avuttomiksi.
Isät on usein vähiten kiinnostuneita vauvoista ja taaperoista. Niiden kanssa kun ei oikein voi tehdä mitään, kommunikoida kunnolla.. Sitten kun lapset alkaa oleen isompia niin niiden kanssa pystyy jotain tekeenkin, isä voi opettaa kalastamaan tai pelaamaan jotain urheilulajeja..
Vierailija kirjoitti:
Isät on usein vähiten kiinnostuneita vauvoista ja taaperoista. Niiden kanssa kun ei oikein voi tehdä mitään, kommunikoida kunnolla.. Sitten kun lapset alkaa oleen isompia niin niiden kanssa pystyy jotain tekeenkin, isä voi opettaa kalastamaan tai pelaamaan jotain urheilulajeja..
Ei lasta enää kymmenen vuotiaana kiinnosta isän seura, jos isä on vältellyt lasta koko vauva-ajan ja pikkulapsiajan. Lapset on älykkäitä, ne huomaa kyllä jos isä ei ole viihtynyt niiden seurassa. Ja jos isä sitten joskus lapsen kouluiässä alkaa kiinnostumaan yhteisestä onkimisesta tms niin lapsi sanoo, että ei nappaa olla sun kaa.
Ei ehkä voisi kertoa, koska kukaan mies ei kehtaa tunnustaa olevansa tuollainen vaan esittää ulospäin aktiivista isää.
"Isän" aika liian arvokasta lapselle. Vähän sama, kun yksi nuorten jääkiekkovalmentaja kehumiseen sanoi, että valmennushommat kaiken perhearjen päälle vielä. Meinasin sanoa, että minkä ihmeen takia ottanut homman jos sitä pitää erikseen mainostaa taakkana. En ainakaan sen valmennettavana haluaisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Miksi sitten piti hankkia se lapsi? Oikein haluamalla haluta perustaa perhe. Harva pieni lapsi on mikään jännälapsi, jonka kanssa voi pärrätä radalla kuin aikuisen kanssa.
Jos ei tiedä etukäteen, että lapsen kanssa on tylsää ja niiden kanssa pitää tehdä lapsijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Miksi sitten piti hankkia se lapsi? Oikein haluamalla haluta perustaa perhe. Harva pieni lapsi on mikään jännälapsi, jonka kanssa voi pärrätä radalla kuin aikuisen kanssa.
Muijat niitä lapsia haluaa että voivat keksiä lapsille typeriä nimiä. Hoitakoot ne lapset kun on niitä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Eikö se monesti mene niin, että naiseen iskee vauvakuume ja sitten annetaan miehelle ultimatum, että lapsi tai ero, ja näin luodaan onnellinen lapsiperhe.
No miksei se mies sitten vaan eroa? Tahdoton lapanen?
Mies vaatimalla vaati perhettä ja lapsia (huom monikko). Kaikesta keskusteltiin etukäteen. Mitä tapahtui.. Ei apua raskauden aikana eikä sen jälkeen. Lupasi äitinsä haudan kautta parantaa tapansa, jos toinen lapsi syntyy, joo samaa paskaahan se taas. Itseäni voin syyttää. Miehen tulot yli 200 000e vuodessa, joten ajattelin lähteä nyt kiitos vaan näistäkin 15 vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Yhtä hämmentävää on sekin että äiti eristetään omista lapsista vailla minkäänlaista järjellistä syytä.
Öh, kuka eristää muka?
Vaikka olen itsekin äiti, kyllä minua hirvittää, kun olen nähnyt kuinka äiti erotilanteessa systemaattisesti erottaa lapset isästään.
Ensin puhumalla todella ilkeitä ja perättömiä juttuja, puhumalla ristiin, hämmentämällä lapsia ja lopuksi lapset eivät halua lähteä isälleen.
5-vuotiaasta asti olin isän mukana savotassa ja hiihtämässä yms. Ei se paljon puhunut ei varmaan pystynyt, mutta mistään ei ole sen parempia muistoja. Sain semmosen työmiehen mallin, kun kävelin isän jalanjälkiä perässä.
Metsurin 8- tunnin työpäivä on nyt nelikymppisenä, kuin ikuisella lomalla olisi.
Isä oli kyllä puhunut tuttaville, että poika meni jo alussa hänestä edelle, mutta minulle näyttäytyi aina se vaativapuoli.
Se jos voi sanoa huono puoli on, että jouten ollessa alkaa ahdistaa ja tuntuu kuin olisi töissä.
Rakkaus lapseen ei synny itsestään, vaikka useat niin kuvittelevatkin. Lapsen kanssa täytyy viettää runsaasti aikaa, jotta häneen kiintyy ja rakastuu. Vasta tämän jälkeen tunnet sen ilon ja lämmön kun lapsi tekee pieniä hassuja juttuja ja oppii uutta yms. Nämä aloituksen kaltaiset isät eivät ole koskaan viettäneet tarpeeksi aikaa lapsen kanssa, eivätkä ole todella rakastuneet lapseen. Tämän takia lapset ovat heille pelkkää työtä, jonka mukavuudenhaluinen mies pompsauttaa jollekin muulle jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Yhtä hämmentävää on sekin että äiti eristetään omista lapsista vailla minkäänlaista järjellistä syytä.
Öh, kuka eristää muka?
Vaikka olen itsekin äiti, kyllä minua hirvittää, kun olen nähnyt kuinka äiti erotilanteessa systemaattisesti erottaa lapset isästään.
Ensin puhumalla todella ilkeitä ja perättömiä juttuja, puhumalla ristiin, hämmentämällä lapsia ja lopuksi lapset eivät halua lähteä isälleen.
Vieraannuttamista tapahtuu joskus kyllä. Mutta huomattavasti yleisempää on kyllä se, että isä ihan itse etäännyttää itsensä lapsista. Yleensä jo ennen eroa. Ja jatkaa samaan malliin eron jälkeen. Turha äitejä on silloin syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Jos ei tiedä etukäteen, että lapsen kanssa on tylsää ja niiden kanssa pitää tehdä lapsijuttuja.
Millainen taukki ei tajua, että lasten kanssa pitää tehdä lapsijuttuja?
Ei lapselle kosteta sitä jos kokee touhuamisen vaivalloiseksi tai lapsen äiti ei anna tukea, mitä ikinä tarkoittaakaan. Tietenkään siinä pikkulapsiarjen lomassa ei voi olettaa, että toinen alkaa opastaa jos ei mitään aloitteellisuutta osoita. Hienoa jos näin on, mutta olihan miehelläkin sen yhdeksän kuukautta aikaa harjoitella ja perehtyä.