Voisiko joku mies selittää syitä miksi isä ei vietä aikaa oman lapsensa kanssa?
Vaan muun kuin työajan mielummin katsoo leffoja, selaa kännykällä nettiä, käy ulkoiluttamassa autoa yksin, kulkee harrastuksissaan, jopa vain makaa tekemättä yhtään mitään. Jopa pesee pyykkiä käsin mieluummin kuin viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Haluaisin kuulla miehiltä (mieluiten isämiehiltä) mikä tällaiseen voi olla syynä.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa viettää aikaa lapsen kanssa, varmaan. Oliko hän ennen lasta paljon tekemisissä lähipiirin lasten kanssa?
Jos ei osaa, niin miksi ei opettele? Pitäähän sen äidinkin opetella.
No, tässä kysyttiin vain selitystä asiaan. En ottanut kantaa siihen onko se oikein vai väärin eikä minua tarvitse asiasta läksyttää. Itse en ottaisi miestä jolla ei ole todistettua historiaa lasten hoitamisesta.
Onnea etsintään, sillä aika harvalla lapsettomalla miehellä on todistettua historiaa lasten hoitamisesta. Vähän kuin neulaa heinäsuovasta etsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Miksi sitten piti hankkia se lapsi? Oikein haluamalla haluta perustaa perhe. Harva pieni lapsi on mikään jännälapsi, jonka kanssa voi pärrätä radalla kuin aikuisen kanssa.
Eihän ihmisistä etukäteen voi tietää onko se tylsä vai ei.
Tosin tässä tilanteessa hän olisi voinut tehdä lapsesta mielenkiintosemman touhutessaan tämän kanssa kivoja juttuja. Aikuisen käsissähän nämä ovat, ei lapsen.
Koska ei ole miehen oma lapsi! Ei käenpoikasille!
Meillä lapset 3v sekä 9kk. Sama ongelma täällä. Mies tekee mitä vain paitsi viettää aikaa lastensa kanssa. Jos joutuu heitä "vahtimaan", niin on naama kiinni kännykässä koko ajan. Yhden kerran koko kesänä tuli meidän kanssa puistoon. Yhden. Senkin haukotteli ja tuijotti puhelintaan mieluummin kuin katsoi iloisesti leikkiviä jälkeläisiään.
Mietin että muisteleeko hän mieluummin 20 vuoden kuluttua mitä Pasi feissarissa oli kirjoittanut kesällä -24 kuin miltä oma lapsi näytti leikkiessään hiekkalaatikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Miksi sitten piti hankkia se lapsi? Oikein haluamalla haluta perustaa perhe. Harva pieni lapsi on mikään jännälapsi, jonka kanssa voi pärrätä radalla kuin aikuisen kanssa.
Tosin tässä tilanteessa hän olisi voinut tehdä lapsesta mielenkiintosemman touhutessaan tämän kanssa kivoja juttuja. Aikuisen käsissähän nämä ovat, ei lapsen.
Onko sinusta ok, jos vain jännälapsi kelpaa? Lapsen pitää kelvata ihan sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa viettää aikaa lapsen kanssa, varmaan. Oliko hän ennen lasta paljon tekemisissä lähipiirin lasten kanssa?
Joo oli hiekkalaatikolla harva se ilta. Leikitti niitä meilläkin ja vei leffaan, hoploppiin ja pari kertaa kuukaudessa sillä oli naapuruston lapsia yökylässä. Tekivät sitten majoja ja söivät siellä retkieväitä.
Luulen että syynä on laiskuus ja tylsistyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Eikö se monesti mene niin, että naiseen iskee vauvakuume ja sitten annetaan miehelle ultimatum, että lapsi tai ero, ja näin luodaan onnellinen lapsiperhe.
Tuo on valkoisen r*skaväen tapa
Mies joka ei välitä lapsestaan,on syytä jättää ja oltava henkisesti valmis yksinhuoltajuuteen, jos ei ole valmis kärsimään. Minä olin valmis olemaan työtön yh,vaikka mies halusi abortin. Syyt selvisi myöhemmin; oli toinen nainen ja jatkoi pettämistään myös muiden kanssa vielä lapsen synnyttyäkin. Minulle oli silti lapsi tärkeämpi kuin mies,joten tein selväksi,että jos ei jossain kohden tahdo minua enää kumppanikseen,ovi on aina auki ulospäin,enkä ala rajoittamaan omaakaan onneani hänen vuokseen. Mies yritti muuttua ja on muuttunutkin. Anteeksi en silti voisi antaa,jos minulla ei olisi uskoa Jumalaan. Olen siis ollut yh suurimman osan lapseni elämästä ja se kyllä näkyy; olen lapselleni se ainoa todellinen vanhempi ja kun lapsi vanhempana saa tietää totuuden isänsä tekemisistä,lapsi tuskin enää miehen luokse tulee vierailulle hänen vahuudessaan menemään,ellei ihmettä tapahdu-sitä saa mitä kylvää. Nyt siis kun mies vuosia myöhemmin yrittää olla 'isä', hän ei omien traumojensa vuoksi kykene siltikään olemaan mikään kasvattaja. Joidenkin miesten kohdalla on tosiaan parasta todeta,että heistä ei tähän ole, minä olen saanut lapsestani suuren lahjan ja antaa miehen mennä. Kyse ei ole siitä,etteikö hän rakastaisi lastaan,vaan siitä,että hänen omat lapsuusolosuhteensa ja elämän historiansa eivät ole antaneet mitään eväitä vanhemmuuteen tai ymmärrystä vastuunkannosta terveellä tavalla.
Se ei ole halunnut lasta, mutta sinä jätit ehkäisyn pois ja pakotit miehen isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset 3v sekä 9kk. Sama ongelma täällä. Mies tekee mitä vain paitsi viettää aikaa lastensa kanssa. Jos joutuu heitä "vahtimaan", niin on naama kiinni kännykässä koko ajan. Yhden kerran koko kesänä tuli meidän kanssa puistoon. Yhden. Senkin haukotteli ja tuijotti puhelintaan mieluummin kuin katsoi iloisesti leikkiviä jälkeläisiään.
Mietin että muisteleeko hän mieluummin 20 vuoden kuluttua mitä Pasi feissarissa oli kirjoittanut kesällä -24 kuin miltä oma lapsi näytti leikkiessään hiekkalaatikolla?
Ikävä kyllä tämä on kuin toisinto meidän elämästä. Yhden kerran tuli puistoon koko kesänä mukaan. Ja tosiaan, silloin puuhaili siellä omiaan, lähinnä kännykkänsä kanssa. Lapsiin ei kiinnittänyt huomiota. Vietin käytännössä kaikki kesän lomapäivät yksin lasten kanssa. Mies sohvalla kotona tai omissa menoissaan. Huom sohvalla eri huoneessa kuin lapset, jos satuttiin olemaan yhtä aikaa kotona. En kyllä käsitä. Tsemppiä sinulle ja minulle! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa, niin miksi ei opettele? Pitäähän sen äidinkin opetella.
No, tässä kysyttiin vain selitystä asiaan. En ottanut kantaa siihen onko se oikein vai väärin eikä minua tarvitse asiasta läksyttää. Itse en ottaisi miestä jolla ei ole todistettua historiaa lasten hoitamisesta.
Onnea etsintään, sillä aika harvalla lapsettomalla miehellä on todistettua historiaa lasten hoitamisesta. Vähän kuin neulaa heinäsuovasta etsisi.
Löytynyt on, ei ollut hankalaa koska en käyttänyt aikaani miehiin jotka eivät välitä läheisistään tai pyri edes tekemään vaikutusta ottamalla vastuuta.
Viimeistään kun suunnittelee lasta, pitäisi vaatia että mies näyttää miten pärjää lasten kanssa. Jos tätä ei tee ja kerran miesten kokemattomuus on yleistä tietoa, ei tällaisissa aloituksissa pitäisi mitään enää ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Ei lapsesta saa aikuinen mies mielekästä seuraa. Pakkopullaa.
Minä näin neljän lapsen äitinä luulen, että näillä miehillä perinpohjaisin syy on laiskuus. Lasten kanssa tekeminenhän on yleensä aika vaivalloista eikä usein edes kovin kivaa. Ei minua ainakaan kovin usein huvita leikkiä, ohjata askartelua, syöttää, pestä kakkapyllyjä, siivota lasken sotkuja. Hmmm. Teen näitä kuitenkin, koska pidän tätä työtä tärkeänä ja lapsistani on minulle paljon iloa. Leikkipuistossa tykkään kyllä käydä ja ulkoilla lasten kanssa muutenkin 😊
Monelle miehelle riittää lasten kanssa olemiseksi se, että jos on yleisöä (esim isovanhemmat) paikalla kun mies tulee töistä kotiin, niin mies ottaa taaperon ja alkaa heittelemään muutaman kerran kattoa kohden, jolloin lapsen on tarkoitus nauraa. Sitten eikun jääkaapin kautta sohvalle kännykän kanssa.
Odota ap heti. Vierailen meidän miesten yhteisessä tietoisuudessa etsimässä vastauksen. Aika kätevää, kun meillä miehillä on tällainen niin voimme kertoa naisille heidän miestensä ajatukset.
Voisiko olla täysin erilaiset luonteet ja mielenkiinnon kohteet?
Jos lapsi on kovin pieni, niin ei tiedä miten olla hänen kanssaan. Jotkut menevät lukkoon tuollaisessa tilanteessa ja mieluummin välttelevät asiaa.
Aika hatara avaus
<pitäis tietää hiukka esim
<lapsen ikä
perhe-elämän sujuvuus yleensä
Onko isi sosiaalinen(kokeeko touhuamisen vaivalloiseksi)?
Saako äitiltä tukea ? vai Onko tyyliin "tee sääki jotai"?
Kaikilla miehillä on biologinen tarve jatkaa sukuaan. Se ei tarkoita että kaikilta tulisi luonnollisesti isänä oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tylsää seuraa?
Onko sinusta ok, jos vain jännälapsi kelpaa? Lapsen pitää kelvata ihan sellaisena kuin on.
Sun lukutaitoko ei sitten riittänyt tuohon toiseen kappaleeseen?
Aikuinen on vastuussa kuinka jännä tms. lapsi on. Sehän peilaa täysin aikuisen omia kykyjä toimia vanhempana. Jännälapsen pärinäilot ei ole sisäsyntyisiä, vaan niihin kasvetaan, jos hänelle on moisia aktiviteetteja näytetty ehdotettu.
No olettaisin, että aloitus perustuu johonkin todelliseen henkilöön, jonka ketjun aloittaja tuntee. Häneltä voi kysyä myös suoraan, ei tarvitse keskustella vauvapalstan välityksellä.