Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiskan jytypaljastus: Mikko ja Natalie-rakas naimisiin lokakuussa, häälahjalistalla muovikippoja ja seisova risti!

Vierailija
16.08.2024 |

Seiskan mukaan pariskunta sanoo toisilleen tahdon lokakuussa. Toimitus oli saanut vinkkiä lemmenparin häälahjalistasta, joka oli jutun julkaisun jälkeen äkkiä muutettu yksityiseksi. Listalla oli mm muoviastioita, kristallimaljakko ja jalustalla seisova risti. 

Kommentit (29013)

Vierailija
15601/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saattoiko todella luulla, että voi pitkittää avioeroprosessin vuosia kestäväksi ja urakalla kuluttaa ja jemmata sinä aikana rahaa Mikko Koivun piikkiin.  Olisi näin saanut lukuisia miljonia yli sen, mitä oli avioehdossa määritelty. Tältä ainakin vaikuttaa tuon holtittoman rahankäytön perusteella. Tuomarin varoitukset  kuukauden säännöstä kaikuivat kuuroille korville.

Tuo kuukauden sääntöhän suojasi molempia osapuolia. Maksaja ei voi kiusata saavaa osapuolta ja viivyttää maksuja. Saava osapuoli taas ei voi tehtailla oikeusjuttuja ja saada viivyttelyllä lisäetuja."

Luultavasti ajatteli, että tuolla tavalla pystyy puljaamaan itselleen lisää rahaa. Eikä jääräpäisenä uskonut, kun häntä toisin neuvottiin. Helenan instahan meille on opettanut, että hän on jääräpäinen, eikä siinä auta edes rautalangasta vääntäminen. 

Vierailija
15602/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sanonta "X on paras äiti/isä lapsillensa" on aina ollut ihan hanurista. Mihin tällainen väite edes perustuu? Jokaisella lapsella on yksi biologinen äiti ja yksi isä, eikä niitä voi yksikään lapsi itse valita. 

Mä väitän, että olisin heittämällä parempi äiti Helenan ja Mikon lapsille kuin Helena, vaikka en ole koskaan lapsia edes tavannut. Perustan väitteeni sille, etten revittele lasteni asioita julkisuudessa, enkä halua julkisuutta myöskään itse. Lisäksi pystyn elättämään itseni ja tulen tarvittaessa hyvinkin vähällä toimeen. Osaan multitaskata arjessa ja kykenen hahmottamaan kokonaisuuksia. Laitan lasteni edun aina oman etuni edelle, mutta en kuitenkaan ole mikään "vanhemmuuden uhri", eli pystyn myös saavuttamaan äitiyden ulkopuolella omia tavoitteitani. Vaikka elämä pyörii ruuhkavuosina enemmän lasten ympärillä, kykenen myös järjestämään itselleni mieluista tekemistä. Vaikka en ole eronnut, pyöritän mieheni työn vuoksi arkea hyvin pitkälle yksin ja se on ihan ok ja suunniteltu juttu. En mä siitä aina erityisemmin pidä, mutta sellaista se elämä on. Elämä on valintoja täynnä joka ikinen päivä. Mies kyllä hakee lapsia harrastuksista, kunhan hänen kanssaan erikseen asiasta sopii, mutta mun vastuullani on pitää huoli siitä, että hän on tietoinen siitä, mitä häneltä odotetaan. 

Mies on aina viettänyt lasten kanssa paljon aikaa eivätkä lapset ole koskaan kokeneet, että isä olisi jotenkin poissa. Vaikka oikeasti on aika paljon ollutkin. Me olemme järjestäneet asiat niin, että vapaa-ajallaan isä keskittyy ensisijaisesti lapsiin, koska se on lapsille ja heidän suhteelleen tärkeää. Lasten kasvaessa he ovat tavallaan onnekseni huomanneet myös sen, miten paljon mä olen tehnyt heidän elämänsä eteen, mutta en mä mitään kruunua kaipaa. Heidän isänsä on taas työnteolla varmistanut, ettei lapsilta puutu mitään ja saavat harrastaa sekä ovat päässeet matkustamaan. 

Jonkun mielestä tämä voi olla alisteinen suhde, mutta musta ei ole. Nautin itsekin siitä, että asiat tehdään arjessa pääsääntöisesti mun tavallani, koska silloin homma pysyy edes jonkun hanskassa. Jää kaikki turha säätö pois ja se vaikuttaa elämänlaatuun sitä parantavasti. Jos meille tulisi ero, minä poistuisin yhteisestä kodistamme ja se jäisi kokonaan miehelle, joka sen on maksanutkin. Mulla olisi vapaus etsiä itselleni haluamani asutus niillä resursseilla kuin mulla on käytettävissä. Eikä se ole mikään ongelma. Lapset eläisivät isällään varmasti taloudellisesti yltäkylläisempää elämää, mutta en mä siitä mitään alemmuutta tunne. Hyvät lapsille. Mulla taas olisi sitten jotain muuta tarjottavaa. Ei vanhemmuus ole mikään kilpailu.

En ole täydellinen vanhempana ja joku toinen voisi hyvinkin olla parempi äiti lapsilleni. Mutta olen tehnyt kaikkeni ollakseni riittävän hyvä äiti ja sen pitää riittää. Ei ole haastemiehet kolkutelleet ja lämmintä vettäkin on riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15603/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on silleen, että kyse on siitäkun nainen ei alistu miehen tahtoon ja päläpälä...

Suomessa tämä naisten itsenäisyys toteutetaan perinteisesti niin, että nainen menee töihin, hankkii itselleen kodin ja osallistuu lastensakin elättämiseen, eikä vaadi sitä miestä, jonka tahtoon ei halua alistua, järjestämään ja maksamaan kaikkea valmiiksi.

Vierailija
15604/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on instassa, mitä mahtaa juonia?

Vierailija
15605/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenan tukijat tuntuvat olevan aidosti sivistymättömiä hyväuskoisia typeryksiä. Todennäköisesti he ovat myös alemmista tuloluokista, koska en tiedä yhtään oikeasti varakasta ihmistä, joka ei ymmärtäisi, kuinka iso raha miljoona on ja ennen kaikkea, kuinka ison duunin sen ansaitsemiseen vaaditaan. Samaa sakkia ovat nämä "rikkaille lisää veroja"-määkijät, jotka ovat itse nettosaajia. Jos eläisivät itse vaikka kuukaudenkin niin, että kaikista tuloista lähtee puolet pois, niin saattaisi mielikin muuttua. Samalla kuvitellaan, että rikkaille ne rahat vain jostain taivaasta tippuu ymmärtämättä, että siellä taustalla on riskinottoa, kekseliäisyyttä ja raakaa duunia. Ne tulot/rahat ovat seurausta monesta asiasta ja aina niistä ovat hyötyneet monet muut: työpaikkoina ja veroina. Nythän se nähdään, miten Suomella menee, kun ei tänne kannata mitään sijoittaa. En sijoita itsekään. Verot toki maksan tänne.

Ja sivistyksellä en muuten edes tarkoita mitään koulutustaustaa. Tiedän valtavan monta kouluja käymätöntä ihmistä, jotka tietävät monista asioista aivan jäätävän paljon. Tiedän myös kouluja käyneitä ihmisiä, joiden kanssa ei voi oikein keskustella mistään, kun eivät seuraa ajankohtaisia asioita tai tietonsa perustuu johonkin pinnallisiin asioihin, joiden tietämisestä ei ole oikeastaan mitään hyötyä. Tietoa on saatavilla vaikka kuinka paljon, mutta jos ei halua ottaa mistään asioista selvää, niin ihmisen on ihan mahdollista elää totaalityperyksenä ilman sen suurempia ongelmia.

Helenan avioehto ei todellakaan ollut huono, päinvastoin. Lyhyen yhdessäolon jälkeen Mikko takasi Helenalle miljoonan, vaikka Helena olisi hakenut itse eroa seuraavana vuonna. Kokonaisuutena 7v. suhdekin oli lyhyt. Ihan vertailun vuoksi, mulla oli alta parikymppisenä 4 v. suhde takana, kun erosin poikaystävästäni. Ei ollut lapsia eikä koiraa, mutta kissa oli. Jäi mulle ja osasin siitä huolehtia toistakymmentä vuotta eron jälkeen.

Se on jännä ilmiö muuten myös, että ihan fiksutkin ihmiset ottavat täälläkin ainakin osan Helenan puheista jokseenkin tosissaan. Esim. tämä lämminvesijuttu. Missä todisteet? Ei missään. Mäkin voin kuvata vedenkeitintä ja ämpäriä ja kirjoittaa kuvatekstiin, että "mun suihku, kun lämmin vesi on loppu". Ja sen jälkeen mennä lämpimään suihkuun, koska oikeasti lämmintä vettä tulee rajattomasti. Tai kun Helena sanoi, että Mikon äiti sanoi hänelle rumasti. Missä todisteet? Mistä tiedämme oliko Mikon äiti edes Mikon kotona, kun Helena kävi lapset hakemassa? Vai kävikö Helena ylipäätään hakemassa lapsia Mikon kotoa? Helena ei edes yksilöinyt sitä, mitä Mikon äiti sanoi. Ja silti täällä keskusteltiin monta sivua siitä, mitä oli sanottu. Vaikka emme tiedä yhtään mitään.

Vierailija
15606/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyypillinen "uskovainen", joka poimii parhaiten itselleen sopivat palat ihan mistä uskonnosta vaan."

Totta! Helena on myös tyypillinen narsisti. Järkyttävä yhdistelmä.

Hei, minun nimeni on Riippa Koivu, narsistiuskovainen.

Helena ei tajuu!

Vierailija
15607/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa voit tosiaan esittää ihan mitä vaan, todellisuus voi olla aivan toinen. Onhan näitä tuttavissakin.

Vierailija
15608/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiljaista on instassa, mitä mahtaa juonia?"

Onkohan viranomaiset kutsuneet vierailulle? Helena työllistää monenlaista viranomaista. Onneksi ammattilaiset hoitavat virkansa hyvin.

Helena varmaan tarkistaa vierailullaan, ettei vaan ole lahjottu viranomainen.

Vierailija
15609/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että Helenan kannalta tämä ero sattui pahimpaan mahdolliseen ajankohtaan. Pienin lapsista tuloillaan. Firman hommat hoitamatta. Ei turvaverkkoa, minne olisi voinut muuttaa väliaikaisesti asumaan ja korjata miljoona talteen. Ja pikku hiljaa muuttaa asumaan Suomeen oikeuden päätöksen jälkeen.

2018 lapsi. Mikko lähti v 2019 täyty olla paha olla koska lähti ja laittoi eron vireille v 2020/2.

Nuorin oli tosiaan noin pieni Mikon lähtiessä, tuota en ehkä tajunnut aiemmin...

Ei ehkä ihme, jos perheen hajoaminen on ollut äidille raskasta, ja muut varsinaiset isot mullistukset elämässä kai tulivat sitten vasta viiveellä viime vuonna.

Vierailija
15610/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista on instassa, mitä mahtaa juonia?

Ymmärrättehän, kun kyselette täällä, miksi instassa on hiljaista, kokee Helena se niin, että häntä kaivataan. Ja siksi hänen pitää taas oksentaa instaan jotain.

Vierailija
15611/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että Helena voittaa tämän taistelun. Hänellä on päivä päivältä enemmän todisteita Mikkoa vastaan, sekä hän hyödyntää kokemusasiantuntijoita, eli seuraajiensa omia kokemuksia samankaltaisista eroista. Hyvä Helena, ei muuta kuin nyt vaan enemmän vettä myllyyn, sinä voitat tämän pelin.

Suomen oikeus ei voi päättää tätä sinulle epäedullisesti, koska kyllä kotiäidin kuuluu saada korvaus menneestä ajasta. Juuri juttelin tuttavani kanssa, joka on tuomari, ja hän mainitsi että muutamaa pientä keinoa vielä vaatisi, niin Mikon peli on menetetty!

Korvaus menetetystä ajasta? Helenahan sai miljoonan! Hän sai siis paljon enemmän kuin olisi respana tienannut koko työuransa aikama. Mistä teitä valopäitä riittää? Tai lähinnä niitä, joilla ei pala edes parkkivalot. Pysyvästi ollaan pysäkillä. 

Ei Helenan saama korvaus ole juuri mitään verrattuna siihen, mitä hän olisi saanut multimiljonäärin vaimona vaikkapa eläkeikään 65 v mennessä.

Vierailija
15612/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei Helenan saama korvaus ole juuri mitään verrattuna siihen, mitä hän olisi saanut multimiljonäärin vaimona vaikkapa eläkeikään 65 v mennessä."

Ja taloudellisesti turvatut eläkepäivät siihen päälle. Pikkuhiluja sai verrattuna siihen, mitä menetti.

Vierailija
15613/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että Helena voittaa tämän taistelun. Hänellä on päivä päivältä enemmän todisteita Mikkoa vastaan, sekä hän hyödyntää kokemusasiantuntijoita, eli seuraajiensa omia kokemuksia samankaltaisista eroista. Hyvä Helena, ei muuta kuin nyt vaan enemmän vettä myllyyn, sinä voitat tämän pelin.

Suomen oikeus ei voi päättää tätä sinulle epäedullisesti, koska kyllä kotiäidin kuuluu saada korvaus menneestä ajasta. Juuri juttelin tuttavani kanssa, joka on tuomari, ja hän mainitsi että muutamaa pientä keinoa vielä vaatisi, niin Mikon peli on menetetty!

Korvaus menetetystä ajasta? Helenahan sai miljoonan! Hän sai siis paljon enemmän kuin olisi respana tienannut koko työuransa aikama. Mistä teitä valopäitä riittää? Tai lähinnä niitä, joilla ei pala edes parkkivalot. Pysyvästi ollaan pysäkillä. 

Niin, silloin varmaankin avioehtoa olisi kohtuullistettu. Mutta kuten Helenan tsemppari sanoi, onneksi tuli ero nyt. Eikö vaan?

Vierailija
15614/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on silleen, että kyse on siitäkun nainen ei alistu miehen tahtoon ja päläpälä...

Suomessa tämä naisten itsenäisyys toteutetaan perinteisesti niin, että nainen menee töihin, hankkii itselleen kodin ja osallistuu lastensakin elättämiseen, eikä vaadi sitä miestä, jonka tahtoon ei halua alistua, järjestämään ja maksamaan kaikkea valmiiksi.

En kaipaa tällaisia päläpälävastauksia kommenttiini.

Vierailija
15615/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helenan olisi vaan pitänyt vaihtaa ensin Mikko siihen multimiljonääriin ja tuolla iällä se olisi saattanut olla haasteellista. Multimiljonäärien ovella on ruuhkaa. 

Vierailija
15616/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.

Vierailija
15617/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mihin Mikon tahtoon Helenan oletetaan alistuvan?

Vierailija
15618/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helena ei halua omien sanojensa mukaan kulkea Mikon talutusnuorassa. Tulikohan tämänkin nyt liian epäselvästi ilmaistua? Tänään ei oikein näytä taas menevän mikään perille ja väännetään vaikka miksi muuksi kun on itse tarkoittanut. Tosin ihan helmasynti täällä, mutta tänään tosi takkuista touhua.

Vierailija
15619/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.

Ja vielä Kelju K Kojotti alkaa voihkimaankin.

Vierailija
15620/29013 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helena ei halua omien sanojensa mukaan kulkea Mikon talutusnuorassa. Tulikohan tämänkin nyt liian epäselvästi ilmaistua? Tänään ei oikein näytä taas menevän mikään perille ja väännetään vaikka miksi muuksi kun on itse tarkoittanut. Tosin ihan helmasynti tääll

Kakskerta on Mikon ja miten itsenäinen nainen  vielä siellä on. 

Ketju on lukittu.