Seiskan jytypaljastus: Mikko ja Natalie-rakas naimisiin lokakuussa, häälahjalistalla muovikippoja ja seisova risti!
Seiskan mukaan pariskunta sanoo toisilleen tahdon lokakuussa. Toimitus oli saanut vinkkiä lemmenparin häälahjalistasta, joka oli jutun julkaisun jälkeen äkkiä muutettu yksityiseksi. Listalla oli mm muoviastioita, kristallimaljakko ja jalustalla seisova risti.
Kommentit (29013)
Vierailija kirjoitti:
Englanninkielisessä stoorissa sanoi, että Mikko lopettaa elatusmaksujen maksamisen. Suomenkielisestä viestistä ymmärsin, ettänoli ollut lapsilisistä. Kummasta Hellu puhuu?
En tiedä, mutta ei Mikko niitä voi noin vain lopettaa. Kyllä se päätös on sitten tullut jostakin muualta ja siihen on sitten oikeat perustelutkin. Jokainen tajuaa kyllä mitkä ne perusteet on. Pitäisi olla niiden lasten kanssa se aika mitä sovittu eikä huitelehtia pitkin Minnesotaa. Jotain rajaa tuolle Helenan käytökselle sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma ero on ollut noin riitaisa, niin kannattaa katsoa peiliin. Kommunikaatiossa ja tunnesäätelyssä lienee silloin kehitettävää.
Minä en ole puhut riidoista mitään. Vaan yhteisten lasten asioiden järjestämisestä. Olen rauhaa rakastava ihminen ja en osaa edes riidellä.
Kannattaa opetella riitelemään rakentavasti. Se on ihan tervettä, jos siihen ei jää kiinni. Terveempää ehkä kuin kantaa katkeruutta ja jorista muinaisesta erostaan netissä niin, että ei näe itsessään mitään vikaa.
Löytyykö jätesäkistä vielä muita hyviä ohjeita muille jaettavaksi? En ole katkera kenellekään ja joka aamu on sata hyvää syytä herätä uuteen aamuun. Ja virheettömänä en ole koskaan ketään pitänyt. En edes itseäni. Mielestäni kyse on enemmänkin naisten ja miesten välisistä eroavaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
"He turned of the wifi from my house", sanoo Helena stoorissaan. Mutta eihän se ole Helenan talo ja ei taida olla Helenan maksama wifikään, kun toinen voi sen päältä pois laittaa?
My house miten irti todellisuudesta voi ihminen olla. Jos omistaa jotain niistä täytyy maksaakin. Miten voi itsellleen perustella että on oikeutettu siellä loisimaan.
Mikko, katkaise nyt oikeasti vaan ne sähköt, vedet ja netit. Ei sitä siipeilijää sieltä muuten saa muuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Olihan taas hyvät stoorit Helenalla. Minä niin pystyn samaistumaan tuohon Helenan tilanteeseen, kun olen käynyt samat asiat läpi. Onneksi olen sen verran vahva ja omilla jaloillani seisova, että ei pienet puhurit kaada eikä isommatkaan. Pitää vaan oman pään kylmänä. Monesti olen miettinyt, jos tilanteessani olisi ollut henkisesti heikompi ihminen, niin mistähän hänet tänä päivänä löytäisi. Lapsilisärahatkin on nyt sitten Helenalta jäädytetty. Minun olisi pitänyt antaa nekin hänen säästötililleen. Sanoin, että en voi niin tehdä vaikka miten haluaisin. Tosin palstalaisten mielestä ei voi löytyä toista yhtä hullua kuin Helena on. Minä taas olen elävä esimerkki siitä, että kyllä voi.
Mihin se Helena niitä lapsilisiä tarvitsee, kun hän on etävanhempi? Mistä lähtien niitä etälle on maksettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma ero on ollut noin riitaisa, niin kannattaa katsoa peiliin. Kommunikaatiossa ja tunnesäätelyssä lienee silloin kehitettävää.
Minä en ole puhut riidoista mitään. Vaan yhteisten lasten asioiden järjestämisestä. Olen rauhaa rakastava ihminen ja en osaa edes riidellä.
Kannattaa opetella riitelemään rakentavasti. Se on ihan tervettä, jos siihen ei jää kiinni. Terveempää ehkä kuin kantaa katkeruutta ja jorista muinaisesta erostaan netissä niin, että ei näe itsessään mitään vikaa.
Jorista muinaisesta erosta?????????????????????????? Eikä täällä saakaan puhua eroista, koski ne sitten ketä tahansa jonkun palstatyrannin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"He turned of the wifi from my house", sanoo Helena stoorissaan. Mutta eihän se ole Helenan talo ja ei taida olla Helenan maksama wifikään, kun toinen voi sen päältä pois laittaa?
My house miten irti todellisuudesta voi ihminen olla. Jos omistaa jotain niistä täytyy maksaakin. Miten voi itsellleen perustella että on oikeutettu siellä loisimaan.
Mikko, katkaise nyt oikeasti vaan ne sähköt, vedet ja netit. Ei sitä siipeilijää sieltä muuten saa muuttamaan
Jos se netin maksaja sen netin laittaa pois päältä tai irtisanoo sopimuksen, Helena on hyvä vaan ja marssii vaikka DNAlle ostamaan omiin niminsä uuden.
Niin, ei kai täällä kukaan varsinaisesti vaadi, että H:n pitäisi ilman apuja pärjätä. Minä kyllä haluaisin nähdä, kuinka se onnistuu, koska hän on niin moneen kertaan vakuuttanut aivan yksin hoitaneensa kaiken monen monta vuotta (mikä on emävale) Tai oikeastaan onhan se jo nähty, miten se ei onnistu.
Helena ei pyydä apua, vaan vaatii sitä ja ilman ennakkovaroitusta eli just nyt. Jos ei sitä saa, toinen on paska.
Instanavissa oli taas Mikon katkaisemista sähköistä jne. Ihan siis sama, aina kaikkeen on syynä Mikon kiusanteko kaikin tavoin.
Hitto, että osaa olla itsekeskeinen maailmankatsomus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se netin maksaja sen netin laittaa pois päältä tai irtisanoo sopimuksen, Helena on hyvä vaan ja marssii vaikka DNAlle ostamaan omiin niminsä uuden.
Mihin se netti kuluu, jos se on Kakskerrassa muutenkin niin miksi ei voi käyttää. Miksi ilkeyttä lietsot, mammasein?
Vierailija kirjoitti:
Englanninkielisessä stoorissa sanoi, että Mikko lopettaa elatusmaksujen maksamisen. Suomenkielisestä viestistä ymmärsin, ettänoli ollut lapsilisistä. Kummasta Hellu puhuu?
Child supportin mainitsi. Ehkä otettiin pois, koska Helena ei ilmeisesti ole maksanut Kakskerran asumisestaan mitään.
Kyllä ne asiat hoituu ilman riitelyäkin. Keskustelu on kaiken a ja o, vaikka se ei aina toivotulla tavalla sujuisikaan. Naama punaisena huutavat ihmiset lähinnä huvittaa vaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö jätesäkistä vielä muita hyviä ohjeita muille jaettavaksi? En ole katkera kenellekään ja joka aamu on sata hyvää syytä herätä uuteen aamuun. Ja virheettömänä en ole koskaan ketään pitänyt. En edes itseäni.
Hieno juttu. Aiemmin taisit kertoa, että et edes osaa riidellä, kun olet rauhaa rakastava ihminen. Kyllä se ulkopuoliselle kuulostaa siltä, että ehkä ei ihan ole nähnyt sitä, että huoltajuuskiistoissa on kaksi osapuolta. Itsessäkin voi olla kehitettävää.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Jos se toinen osapuoli on H:n kaltainen, ei taida mikään auttaa. Mulla on lähipiirissä vastaavia tapauksia ollut. Osaavat rähjätä yksinäänkin, mutta väittävät toisen aloittaneen. Vaikea sitä on uskoa, ellei itse ole moista kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne asiat hoituu ilman riitelyäkin. Keskustelu on kaiken a ja o, vaikka se ei aina toivotulla tavalla sujuisikaan. Naama punaisena huutavat ihmiset lähinnä huvittaa vaan,
Rakentava riitely ei ole naama punaisena huutamista. On ihan ok olla joskus eri mieltä, jos on sitä rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se netti kuluu, jos se on Kakskerrassa muutenkin niin miksi ei voi käyttää. Miksi ilkeyttä lietsot, mammasein?
Mekin lopetettiin nettiyhteys mökille kuun vaihteessa, koska on jo syksy ja mökillä ei vietetä aikaa. Keväällä sitten taas otetaan netti mökille. Ihan normaalia toimintaa monille. Mitä sitä suotta maksaa, kun ei siellä edes olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö jätesäkistä vielä muita hyviä ohjeita muille jaettavaksi? En ole katkera kenellekään ja joka aamu on sata hyvää syytä herätä uuteen aamuun. Ja virheettömänä
Toinen puutteeni on, että en osaa olla kenellekään kateellinen. Synnyinlahjana saatuja valuvirheitä varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakentava riitely ei ole naama punaisena huutamista. On ihan ok olla joskus eri mieltä, jos on sitä rakentavasti.
Sitä vaan näkee liian harvoin.
Miten ihmeessä Helena voi ajaa turvallisesti muut tiellä liikkujat huomioon ottaen, kun nauhoittaa kymmeniä videoita autolla ajaessaan. Heiluttaa niissä päätä puolelta toiselle ja on katkera ja kiukkuinen. Ei kovin turvallista muiden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän huono ihminen minusta paljastuisikaan, jos vielä jatkaisimme keskusteluamme. Sinun erinomaisuuteesi verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän huono ihminen minusta paljastuisikaan, jos vielä jatkaisimme keskusteluamme. Sinun erinomaisuuteesi verrattuna.
No, eihän ole kuin yksi vaihtoehto. Yhtä huono kuin Helena.
Kelan päätös on lapsilisien maksusta, ei Mikon. Haloo onko valoo..