Seiskan jytypaljastus: Mikko ja Natalie-rakas naimisiin lokakuussa, häälahjalistalla muovikippoja ja seisova risti!
Seiskan mukaan pariskunta sanoo toisilleen tahdon lokakuussa. Toimitus oli saanut vinkkiä lemmenparin häälahjalistasta, joka oli jutun julkaisun jälkeen äkkiä muutettu yksityiseksi. Listalla oli mm muoviastioita, kristallimaljakko ja jalustalla seisova risti.
Kommentit (29013)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helenan mielestä Amerikka on ihannevaltio. Helena on kuitenkin elänyt siellä vain rikkaana, Mikon rahoilla. Köyhällä on Amerikassa kurjaa ja äkkiä päätyy kodittomaksi jos ei ole rahaa. Haaveilla toki aina voi vaikka aurinkoisesta Kaliforniasta, mutta kaikki haaveet eivät ole realistisia. Toimeentulo, viisumi ja koti pitäisi itse järjestää. Ai niin, ne lapsetkin on Turussa.
Hassut kuvitelmat suomalaisilla. Onhan siellä myös paljon pienemmät verot ja huomattavasti paremmat palkat kuin Suomessa.
Riippuu osavaltiosta tuo verotus. Matalapalkka-alalla ei nyt palkat isompia ole kuin täällä, isojen tuloerojen maa.
Vierailija kirjoitti:
omistaako k kauppa pesula 24
Nyt kun Helena tietää, että ei saa lapsia USAan ja lapset osallistuvat häihin Minnesotassa, taitaa lähteä taas lomalle... Lähettelee sitten Kaliforniasta kuvia lapsille, tyyliin 'Äidin kanssa olisitte päässeet tänne lomalle...'
Toivottavasti olen väärässä tuon viimeisen lauseen osalta.
Natalien ja Mikon häät ovat lokakuussa Minnesotassa. Etäisyyden takia Suomesta häihin matkustaminen vie aikaa ja rahaa. Herääkin kysymys. Järjestevätkö he häiden jälkeen Suomessa tilaisuuden, johon voi helpommin Suomestakin osallistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helenan mielestä Amerikka on ihannevaltio. Helena on kuitenkin elänyt siellä vain rikkaana, Mikon rahoilla. Köyhällä on Amerikassa kurjaa ja äkkiä päätyy kodittomaksi jos ei ole rahaa. Haaveilla toki aina voi vaikka aurinkoisesta Kaliforniasta, mutta kaikki haaveet eivät ole realistisia. Toimeentulo, viisumi ja koti pitäisi itse järjestää. Ai niin, ne lapsetkin on Turussa.
Hassut kuvitelmat suomalaisilla. Onhan siellä myös paljon pienemmät verot ja huomattavasti paremmat palkat kuin Suomessa.
Ja ihmiset. Aivan fantastisia ihmisiä tavannut nimenomaan Jenkeissä. Kannustavia ja aidosti empaattisia ja auttavaisia. Monen kulttuurin kirjo ja aktiivista elämäntyyliä kannustava vapaa talousmahti ja hyvä yhteisö ilmeisesti saa aikaan paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Natalien ja Mikon häät ovat lokakuussa Minnesotassa. Etäisyyden takia Suomesta häihin matkustaminen vie aikaa ja rahaa. Herääkin kysymys. Järjestevätkö he häiden jälkeen Suomessa tilaisuuden, johon voi helpommin Suomestakin osallistua?
Mietipä sitä tämä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä työelämä on myös paljon vaativampaa kuin Suomessa. Vähemmän lomia ja enemmän odotuksia tehdä 24/7 töitä tarvittaessa. Siis asiantuntija-aloilla noin keskimäärin. Olen ollut parissakin jenkkifirmassa töissä. Olisin halutessani saanut siirron hetkeksi valtameren toiselle puolelle, mutta ei nappaa joustamaton työelämä ja lyhyet lomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en oikeasti ymmärrä miten Helena pystyy ihannoimaan Amerikkaa niin paljon asuttuaan siellä. Oliko täysin laput silmillä koko ajan? Eikö muka nähnyt mitään tuon yhteiskunnan nurjia puolia?
Me olemme matkustaneet Usassa parissa osavaltiossa. Oma 11-vuotias tytärkin on sitä mieltä, että siellä on kiva käydä, mutta ei ikinä haluaisi asua. Syinä mm. kouluampumisten määrä ja olematon sosiaaliturva. Lapsikin ymmärtää nämä asiat, niin en jotenkin ymmärrä miten Helena on jäänyt tuohon une
Varmasti hän tietää, että isossa maassa on ääripäitä, mutta tuskin hän itse sinne aikoisi mitään köyhän elämää huonolla alueella viettämään, vaan enemmän sellaista hyvää elämää hyvällä alueella, jollaiseen on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset. Aivan fantastisia ihmisiä tavannut nimenomaan Jenkeissä. Kannustavia ja aidosti empaattisia ja auttavaisia. Monen kulttuurin kirjo ja aktiivista elämäntyyliä kannustava vapaa talousmahti ja hyvä yhteisö ilmeisesti saa aikaan paljon hyvää.
Tämä on kyllä totta. Siellä on lapset ja aikuiset paljon ystävällisempiä ja avoimempia. Yritän aina siellä lomaillessani tuoda sitä Suomeenkin, mutta täällä on yrmyjä. Ei se Amerikka silti mikään onnela ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoista jos Kupittaan Citymarket tekee yhteistyötä Helena Koivun kanssa. Mikko ja Saku käyvät siellä usein lounaalla, mut tuskin enää eilisen yhteistyöpostauksen jälkeen. Kauppias Hannu Aaltonen on siis Helenan puolella, erikoista.
Olen käyttänyt niin kauppaa kuin pesulaa. No nyt sitten ei enää kumpaakaan. Turussa kyllä muitakin paikkoja löytyy tarpeeksi.
Näin lapsellisia täällä kirjoittajat ovat. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu osavaltiosta tuo verotus. Matalapalkka-alalla ei nyt palkat isompia ole kuin täällä, isojen tuloerojen maa.
Tämä. 40 miljoona amerikkalaista elää köyhyysrajan alapuolella. Asunnottomia ja trailer park väkeä löytyy pilvin pimein. Eikä edes aleta fentanyyli- ongelmasta ja muista narkkareista.
Vierailija kirjoitti:
Helena kertonee instassaan ja antaa Seiskalle vinkin. Odota sitä ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä tämä päivä.
Vastaa, kun kerran tunnut tietävän. Meitä on muitakin lähdössä sinne kuokkimaan ja ehkä tappelemaankin niin kuin häissä on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin puoli on, mutta on myös paljon ongelmia. Hyvät yhteisöt sinne tai tänne, iso huumeongelma ja paljon myös ammuskeluja ym., joten kaikki eivät liene niitä mahtavia ja kannustavia, yhteen hiileen puhaltavia, tyyppejä?
Toki jää palkasta jenkeissä enemmän käteen, mutta kaiken maksat itse. Lastenhoito maksaa hunajaa, lääkäreistä puhumattakaan. Toki jos on hyvä työnantaja niin työnantaja maksaa terveydenhuollon. Pudotus on kuitenkin tosi kova jos työsuhde loppuu ja jäät työttömäksi. Keskiluokkakin on siellä tosi kovilla. Haluaisin toki nähdä kuinka Helena siellä omin voimin ja omilla rahoillaan pärjää ja koska paljastuu se Amerikan ihmemaan toinen puoli Helenallekin.
Rahaa tullut tai jemmakätkö avattu. Firman sivut taas toimii, on muuten korjattu ne naurettavat virheetkin pois. Joku juttu tässä nyt on takana. Miksi ihmeessä avaa nettikaupan, kun suunnittelee firman siirtämistä Suomeen? Onko tuotteita niin paljon varastossa, että pakko saada myytyä loput?
No, firmahan sitten lokakuun matkalle oiva tekosyy. Kirja ja podcast ilmeisesti nyt haudattu, kun ei pihaustakaan niistä.
"Hyvää elämää hyvällä alueella."
Ja rahoitus tähän tulisi mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en oikeasti ymmärrä miten Helena pystyy ihannoimaan Amerikkaa niin paljon asuttuaan siellä. Oliko täysin laput silmillä koko ajan? Eikö muka nähnyt mitään tuon yhteiskunnan nurjia puolia?
Me olemme matkustaneet Usassa parissa osavaltiossa. Oma 11-vuotias tytärkin on sitä mieltä, että siellä on kiva käydä, mutta ei ikinä haluaisi asua. Syinä mm. kouluampumisten määrä ja olematon sosiaaliturva. Lapsikin ymmärtää nämä asiat, niin en jo
Varmasti hän tietää, että isossa maassa on ääripäitä, mutta tuskin hän itse sinne aikoisi mitään köyhän elämää huonolla alueella viettämään, vaan enemmän sellaista hyvää elämää hyvällä alueella, jollaiseen on tottunut.
Jaa millä rahalla? Ja esim. kouluampumisia on hyvilläkin alueilla. Ja tuo uusin unelma eli Cali on USAn pahinta aluetta kouluampumisten suhteen. Ja fentanyyliin ja muihin huumeisiin kuolee nykyisin Jenkeissä ihan hyvienkin perheiden lapsia, kun niitä liikkuu niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin puoli on, mutta on myös paljon ongelmia. Hyvät yhteisöt sinne tai tänne, iso huumeongelma ja paljon myös ammuskeluja ym., joten kaikki eivät liene niitä mahtavia ja kannustavia, yhteen hiileen puhaltavia, tyyppejä?
Joka maassa on ongelmia.
Suomessa väkilukuun nähden todella paljon mt- ja päihdeongelmia ja väkivaltaa. Suomi on pohjoismaiden väkivaltaisin maa ja Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa naisille. Lähes joka toinen suomalaisnainen on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa 15 ikävuoden jälkeen Euroopan keskiarvon ollessa joka kolmas.
Kenellä on, kenellä ei. USA:ssa Moni joutuu tekemään useampaa työtä selvitäkseen.